Strona 1 z 2

Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy

: 10 kwie 2017, 11:15
autor: jacpab1
Witam jestem zainteresowany kupnem Lancii, poprzednio jezdziłem Alfą Romeo. Zależy mi na samochodzie w miare szybkim, głównie będe jezdził autostradami Polska - Holandia. Mam dylemat co wybrać, interesują mnie tylko silniki benzynowe. Czy skrzynia automatyczna i silnik 1.8 di są awaryjne, czy ten silnik posiada koło dwumasowe? Czy może lepiej wybrać tjeta 150KM i zrobić chip, tylko że słyszałem że m32 się sypią? Z góry dziękuje za odpowiedź

Re: Lancia delta III 1.8 di vs 1.4 tjet co wybrać? Plusy minusy

: 10 kwie 2017, 12:55
autor: Dawid
Z tego co wiem to w 1.75 też jest M32 z tym że sterowana elektronicznie.Ale mogę się mylić.

Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy

: 11 kwie 2017, 7:26
autor: piotriix
Dawid co tzn. sterowana elektronicznie?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy

: 11 kwie 2017, 9:29
autor: ap2
Tzn., że ramię (tzw. 'sztanga') zmiennej geometrii turbiny jest sterowane układem elektronicznym a nie pneumatycznym (szukaj tzw. 'gruszka' + zawór + podciśnienie).

Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy

: 11 kwie 2017, 9:55
autor: piotriix
ap2 pisze: 11 kwie 2017, 9:29 Tzn., że ramię (tzw. 'sztanga') zmiennej geometrii turbiny jest sterowane układem elektronicznym a nie pneumatycznym (szukaj tzw. 'gruszka' + zawór + podciśnienie).
Tylko,że Dawid pisał o skrzyni M32 a nie o turbinie.
A dla ścisłości co do tego sterowania turbiny w tbi to jesteś w błędzie.
Gdzieś coś tam słyszałeś ,że dzwonią ale nie za bardzo wiesz w którym kościele.

Re: Lancia delta III 1.8 di vs 1.4 tjet co wybrać? Plusy minusy

: 11 kwie 2017, 13:58
autor: Kot_Sylwester
Dawid pisze: 10 kwie 2017, 12:55 Z tego co wiem to w 1.75 też jest M32 z tym że sterowana elektronicznie.Ale mogę się mylić.
W Delcie z silnikiem 1,75 jest klasyczna, 6 biegowa skrzynia automatyczna bodaj Aisin.

M32 jest w Deltach z silnikiem 1,4 Turbojet (przynajmniej tych wcześniejszych 2008 - 2010). W późniejszych rocznikach (oraz 1.4 Multiair) jest już własna skrzynia Fiata.

Z tym sterowaniem elektronicznym to pewnie chodziło ci o skrzynię typu Selectronic popularną z silnikiem 1,6 Multijet

Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy

: 11 kwie 2017, 16:27
autor: jacpab1
Tak jest tam skrzynia aisin tf80-sc, dzwoniłem do firmy co regeneruje skrzynie automatyczne i mechanik mi powiedział że są to dobre skrzynie, tylko trzeba regularnie wymieniać olej co 30 tyś i skrzynia wtedy długo bedzie sprawna

Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy

: 11 kwie 2017, 16:34
autor: FXX
ap2 pisze: 11 kwie 2017, 9:29 Tzn., że ramię (tzw. 'sztanga') zmiennej geometrii turbiny jest sterowane układem elektronicznym a nie pneumatycznym (szukaj tzw. 'gruszka' + zawór + podciśnienie).
Gdzie Ty tu chcesz szukać zmiennej geometrii? Jeśli nic nie zmieniali, to TBi w Delcie nie ma zmiennej geometrii, T-jet z resztą też nie.
jacpab1 pisze: Tak jest tam skrzynia aisin tf80-sc, dzwoniłem do firmy co regeneruje skrzynie automatyczne i mechanik mi powiedział że są to dobre skrzynie, tylko trzeba regularnie wymieniać olej co 30 tyś i skrzynia wtedy długo bedzie sprawna
Inaczej zwana AF-40. Stosowana w AR159, Brera, Fiat Croma i Oplach.

Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy

: 18 kwie 2017, 9:57
autor: jacpab1
Jestem zdecydowany na wersje z silnikiem 1.8, teraz pytanie czy warto sprowadzać samochód z Włoch z okolic północy?Mam na oku auto z przebiegiem 59 000 tys rok 2009 za 12 000 tys euro, po stronie auto scout24 widze że we Włoszech są niskie przebiegi. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie przebiegu ?

Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy

: 18 kwie 2017, 11:04
autor: piotriix
Jest.Po vinie w serwisie albo na miejscu Mesem

Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy

: 18 maja 2017, 9:34
autor: jacpab1
Temat do zamknięcia, wybrałem auto z silnikiem 1.8 di turbo

Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy

: 19 maja 2017, 18:13
autor: piotriix
Pochwał się

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy

: 19 sty 2018, 11:32
autor: krzysiu07
cześć

Opisz jak się sprawuje.
Znalazłem ciekawą opcję 1.8 + automat ale trochę się obawiam takiego zestawienia (awaryjność + koszty napraw)
Pozdrawiam

Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy

: 01 mar 2018, 15:43
autor: cypriot
Też szukam. Problemy, jakie zauważyłem z tą konkretną wersją to:
- masz do wyboru jedynie felgi 17 i 18 cali, mniejsze nie wejdą przez ogromne tarcze, większe będą ocierać o nadkola. Przekłada się to na opony, które muszą mieć niski profil, co na naszych drogach... Wiadomo. Nie wspomnę również, że znalezienie felg tego typu też nie jest proste.
- dostępność wielu części jest... tragiczna. Jeszcze z osprzętem silnika wygląda to nieźle, ale np. taki tłumik końcowy jest nie do zdobycia.
- jeśli masz wersję z amortyzatorami z kontrolą tłumienia, to jeden kosztuje min. 2800 zł. Co ciekawe, w takiej Insigni podobny amorek to koszt 800-900 zł.
- trudno znaleźć wersję z ksenonami i grzanym tyłkiem.
- nie wiem, czy miałem do czynienia z felerną sztuką, ale o ile sama skrzynia działa fajnie, biegi zmienia płynnie, tak w 80% jak DSG (przy mocnym depnięciu, każdy kolejny bieg niemal nie powoduje zatrzymania wskazówki prędkościomierza), o tyle reakcja na zmianę za pomocą łopatki jest dwa razy wolniejsza niż nawet w alfowskim Selespeedzie. Ale raz jeszcze piszę, może akurat w tym konkretnym egzemplarzu coś było nie teges.
A poza tym 1,8 tbi to świetna sprawa :) i nadal szukam czegoś zadbanego.

Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy

: 02 mar 2018, 9:11
autor: Dawid
cypriot pisze: 01 mar 2018, 15:43 Przekłada się to na opony, które muszą mieć niski profil, co na naszych drogach... Wiadomo.
- dostępność wielu części jest... tragiczna. Jeszcze z osprzętem silnika wygląda to nieźle, ale np. taki tłumik końcowy jest nie do zdobycia.
- jeśli masz wersję z amortyzatorami z kontrolą tłumienia, to jeden kosztuje min. 2800 zł. Co ciekawe, w takiej Insigni podobny amorek to koszt 800-900 zł.
Co wiadomo odnośnie opon? Wcale nie jeździ się na takim profilu źle.Komfort jazdy jest ok a i stereotypy odnośnie naszych dróg można już włożyć miedzy bajki.
Dostępność części np tłumik szukaj Fiat Bravo.Przecież to to samo auto.A tam części nie brakuje.
Amorki zawsze można zmienić za niewielką kwotę na tradycyjne i po krzyku.