Delta III - na co zwrócić uwagę przy oględzinach
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 lut 2018, 19:37
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
Delta III - na co zwrócić uwagę przy oględzinach
Cześć,
Tak jak w temacie - w przyszłą sobotę jadę oglądnąć poniższy samochód:
https://www.olx.pl/oferta/lancia-delta- ... ptOfW.html
Dostałem już wcześniej nr. vin oraz zdjęcia z wykonanych napraw blacharskich. Szkody (otarcia) były niewielkie. Czy jest coś na co powinno się szczególnie zwrócić uwagę podczas sprawdzania Delty, czy ten model ma jakieś szczególne newralgiczne punkty?
Z góry dziękuję porady.
Tak jak w temacie - w przyszłą sobotę jadę oglądnąć poniższy samochód:
https://www.olx.pl/oferta/lancia-delta- ... ptOfW.html
Dostałem już wcześniej nr. vin oraz zdjęcia z wykonanych napraw blacharskich. Szkody (otarcia) były niewielkie. Czy jest coś na co powinno się szczególnie zwrócić uwagę podczas sprawdzania Delty, czy ten model ma jakieś szczególne newralgiczne punkty?
Z góry dziękuję porady.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III - na co zwrócić uwagę przy oględzinach
Problemem w tym modelu jest moduł Muliair.
Był w trakcie produkcji co najmniej dwukrotnie poprawiany. Kosztuje ok. 4 tys z robocizną.
Warto więc zainteresować się na jakim oleju auto jeździło, i jak często był wymieniany.
Przebieg nie jest duży, ale moduł ten jest bardzo wrażliwy na jakość oleju.
To jest serwis Fiata to niech podadzą numer tego modułu. Albo niech się wypowiedzą na ten temat. Chociaż przypuszczam, że jako strona sprzedająca, będą bagatelizować problem.
W 2011 była pierwsza modyfikacja.
Oznaką defektu tego podzespołu są stuki dobiegające z silnika, nierówna praca silnika,jakby na 3 garach.
Skala głośności świadczy o zaawansowaniu awarii.
Podobno natychmiastowa reakcja na początku pozwala uratować ten moduł mniejszym kosztem.
Był w trakcie produkcji co najmniej dwukrotnie poprawiany. Kosztuje ok. 4 tys z robocizną.
Warto więc zainteresować się na jakim oleju auto jeździło, i jak często był wymieniany.
Przebieg nie jest duży, ale moduł ten jest bardzo wrażliwy na jakość oleju.
To jest serwis Fiata to niech podadzą numer tego modułu. Albo niech się wypowiedzą na ten temat. Chociaż przypuszczam, że jako strona sprzedająca, będą bagatelizować problem.
W 2011 była pierwsza modyfikacja.
Oznaką defektu tego podzespołu są stuki dobiegające z silnika, nierówna praca silnika,jakby na 3 garach.
Skala głośności świadczy o zaawansowaniu awarii.
Podobno natychmiastowa reakcja na początku pozwala uratować ten moduł mniejszym kosztem.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 lut 2018, 19:37
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III - na co zwrócić uwagę przy oględzinach
Cześć,
Dziękuję za porady, samochód obejrzany - na zdjęciach jednak wygląda lepiej niż na żywo gdyby ktoś się zastanawiał nad ogladnieciem to zapraszam na pw, postaram się odpowiedzieć na pytania
Dziękuję za porady, samochód obejrzany - na zdjęciach jednak wygląda lepiej niż na żywo gdyby ktoś się zastanawiał nad ogladnieciem to zapraszam na pw, postaram się odpowiedzieć na pytania
Re: Delta III - na co zwrócić uwagę przy oględzinach
Opisz na forum swoje spostrzeżenia , bedzie dla każdego wygodniej .
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 lut 2018, 19:37
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III - na co zwrócić uwagę przy oględzinach
Pewnie:
-pełna książka serwisowa,
-w której widnieją wpisy o wymianie uszczelki, popychaczy zaworów, pierścieni oraz ostatniej wymianie oleju w 2015 roku,
-przy tym przebiegu, w moim odczuciu, ponadnormatywne zużycie wnętrza (rzuciła mi się w oczy dosyć mocno wytarta gałka zmiany biegów, wyślizgana kierownica i wytarta skóra na fotelu pasażera),
-w komplecie opony zima + lato,
-jest parę mankamentów jeśli chodzi o karoserie - obtarcie na lewych drzwiach pasażera oraz obtarcie i minimalne wgniecenie na lewym tylnym błotniku. Ze względu na matowy lakier nie można tego spolerować,
-na lewych drzwiach pasażera naklejka z logo Lancia Delta, podobno do usunięcia,
-wbrew opisowi nie ma automatycznych świateł,
-liczne obtarcia na felgach,
-jako ASO nie dają żadnej rękojmi na samochód.
-pełna książka serwisowa,
-w której widnieją wpisy o wymianie uszczelki, popychaczy zaworów, pierścieni oraz ostatniej wymianie oleju w 2015 roku,
-przy tym przebiegu, w moim odczuciu, ponadnormatywne zużycie wnętrza (rzuciła mi się w oczy dosyć mocno wytarta gałka zmiany biegów, wyślizgana kierownica i wytarta skóra na fotelu pasażera),
-w komplecie opony zima + lato,
-jest parę mankamentów jeśli chodzi o karoserie - obtarcie na lewych drzwiach pasażera oraz obtarcie i minimalne wgniecenie na lewym tylnym błotniku. Ze względu na matowy lakier nie można tego spolerować,
-na lewych drzwiach pasażera naklejka z logo Lancia Delta, podobno do usunięcia,
-wbrew opisowi nie ma automatycznych świateł,
-liczne obtarcia na felgach,
-jako ASO nie dają żadnej rękojmi na samochód.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III - na co zwrócić uwagę przy oględzinach
Akurat kierownica faktycznie jest w tych autach do kitu (i Bravo) - potrafi wyglądać jak psu z gardła wyciągnięta po niecałych 100 tysiącach - ot - "eko-skóry"...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III - na co zwrócić uwagę przy oględzinach
Po zakresie napraw silnika wydaje mi się, że miała miejsce awaria modułu multiair.sidneypolek pisze: ↑04 mar 2018, 11:48 Pewnie:
-pełna książka serwisowa,
-w której widnieją wpisy o wymianie uszczelki, popychaczy zaworów, pierścieni oraz ostatniej wymianie oleju w 2015 roku,
-przy tym przebiegu, w moim odczuciu, ponadnormatywne zużycie wnętrza (rzuciła mi się w oczy dosyć mocno wytarta gałka zmiany biegów, wyślizgana kierownica i wytarta skóra na fotelu pasażera),
-w komplecie opony zima + lato,
-jest parę mankamentów jeśli chodzi o karoserie - obtarcie na lewych drzwiach pasażera oraz obtarcie i minimalne wgniecenie na lewym tylnym błotniku. Ze względu na matowy lakier nie można tego spolerować,
-na lewych drzwiach pasażera naklejka z logo Lancia Delta, podobno do usunięcia,
-wbrew opisowi nie ma automatycznych świateł,
-liczne obtarcia na felgach,
-jako ASO nie dają żadnej rękojmi na samochód.
W dodatku bagatelizowana, bądź nierozpoznana na początku.
Widziałem jeszcze większe straty, bo doszła zniszczona turbosprężarka.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 sie 2010, 8:03
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III - na co zwrócić uwagę przy oględzinach
Też miałem zamiar oglądnąć ten samochód ale po twoim opisie trochę mi się odechciało.
Znalazłem jeszcze dwa modele z przebiegiem do 100 000km i mocą powyżej 140KM
Diesel
https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-de ... zy95f.html
i benzyna z myślą o założeniu gazu. (tu się obawiam skrzyni z tego co wyczytałem przed rokiem 2011 był jakieś kiepskie)
https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-de ... zzZbm.html
Może coś doradzicie ?
Znalazłem jeszcze dwa modele z przebiegiem do 100 000km i mocą powyżej 140KM
Diesel
https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-de ... zy95f.html
i benzyna z myślą o założeniu gazu. (tu się obawiam skrzyni z tego co wyczytałem przed rokiem 2011 był jakieś kiepskie)
https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-de ... zzZbm.html
Może coś doradzicie ?
Lancia Lybra SW (2005) 1.9 jtd - 115KM
Lanca Ypsilon (2009 - Versus) 1.4 - 95KM
Lancia Delta (2013) 1.9tt - 190KM
Lanca Ypsilon (2009 - Versus) 1.4 - 95KM
Lancia Delta (2013) 1.9tt - 190KM
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III - na co zwrócić uwagę przy oględzinach
Skrzynia biegów w wersjach 1.4 T-jet to M32 produkt Opla. W ramach kooperacji trafiała do aut koncernu Fiata.krzysiu07 pisze: ↑06 mar 2018, 14:56 Też miałem zamiar oglądnąć ten samochód ale po twoim opisie trochę mi się odechciało.
Znalazłem jeszcze dwa modele z przebiegiem do 100 000km i mocą powyżej 140KM
Diesel
https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-de ... zy95f.html
i benzyna z myślą o założeniu gazu. (tu się obawiam skrzyni z tego co wyczytałem przed rokiem 2011 był jakieś kiepskie)
https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-de ... zzZbm.html
Może coś doradzicie ?
W sumie to jeden z wielu przykładów w motoryzacji na to, żeby właściciel auta nie cieszył się zbyt długo bezawaryjnością.
Opel realizuje to w prosty i skuteczny sposób:
- łożyska w skrzyni słabej jakości.
- nieodpowiednio dobrany olej.
- za mała ilość oleju zalana w fabryce.
Te same skrzynie montowane w autach koncernu Fiata zalewane są lepszą jakościowo Tutelą.
W porównaniu do Opla, skrzynie w Fiatach mają szansę na dłuższą eksploatację.
Aby zapobiec awarii, albo wydłużyć życie tej skrzyni, trzeba wymienić olej na co najmniej Tutelę, albo na dedykowanego specjalnie: Fuchsa TITAN SINTOFLUID 75W80.
Tym ostatnim olejem zalewane są te skrzynie po remoncie.
Skrzynia M32 była stosowana do VII 2010 r. W eperze nosi oznaczenie C544.
Kod C635 oznacza skrzynię fiatowską.
Oczywiście wymiana oleju ma sens wtedy gdy skrzynia nie zdradza żadnych objawów awarii.( szumiące łożyska, problem z wybraniem biegu, ruchy lewarka w czasie jazdy)
Ja w swojej Lancii wymieniłem olej przy przebiegu 105 kkm, po zakupie auta. Teraz mam 120 kkm i nic się nie dzieje.
Wahałem się, który olej wybrać. Nadarzyła się okazja kupna oleju Fuchsa za 70zł/3 litry+30 zł za wymianę.
Chociaż wymiana okazała się banalnie prosta. Żadnego wyciągania akumulatora itp.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM