Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 sie 2019, 2:42

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 07 sie 2019, 19:28 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 24 lip 2019, 13:49
Posty: 3
Imię: Marcin
Cześć,

proszę o pomoc w ocenie ogłoszenia:
https://www.olx.pl/oferta/lancia-delta- ... 9;promoted

vin: ZLA84400001034824

po oględzinach auto nie wygląda na ten przebieg, mam historię serwisową, regularnie zmieniany olej (MILLERS EE LONGLIFE 5W30 C3), więc raczej nie było oszczędzane na serwisie.
Podczas jazdy auto nie wykazywało jakichkolwiek niepokojących oznak zużytego zawieszenia, dwumasa też się nie odzywała, wszystko działało ok. Sprzedający raczej konkretny, cała historia o samochodzie raczej spójna.

Mój niepokój budzi tylko jedna kwestia. Auto po moim przyjeździe było z rozgrzanym silnikiem. Odpaliło bez problemu, ale sprzedający poinformował, że czasami na zimnym zapala się kontrolka - niskie ciśnienie oleju. Wg niego to jedynie wymiana uszczelki smoka, internet też daje podobne wskazówki...
Samochód wczoraj przeszedł serwis olejowy, jednak owa uszczelka nie została wymieniona... to dla mnie zupełnie nielogiczne.

Proszę o jakiekolwiek opinie, czy warto w tych pieniądzach, ewentualnie jakie koszty może to na wstępie wygenerować

z góry dzięki :)


Na górę
PostDodany: 10 sie 2019, 12:04 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Posty: 703
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Silnik 2.o Mjtd faktycznie ma problem z uszczelką smoka. Również Ople z tym silnikiem mają ten sam problem.
A przecież Niemcy ten silnik produkują u siebie na miejscu.
Ta nieszczęsna uszczelka to kolejny przykład na to, że producenci pojazdów uzależniają trwałość silnika od poszczególnych drobiazgów.
W 1.4 T-jet ( zdaje się że w silnikach HDI również) takim ważnym drobiazgiem jest śruba z filtrem na przewodzie olejowym turbosprężarki.
W przypadku tej Lancii, przy takim przebiegu, zwyczajnie trzeba zlecić wymianę tej uszczelki osobno.
Nie jest to czynność, która musi być wykonana przy wymianie oleju. Nie znam szczegółów takiej wymiany, ale wyobrażam sobie, że bez ściągania miski olejowej się nie obejdzie. Więc mechanikowi przysporzy to dużo więcej pracy.

_________________
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM


Na górę
PostDodany: 10 sie 2019, 14:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Posty: 1151
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik
Silnik 2.0 jtdm jest przecież włoską konstrukcją. To, że jest on montowany w Oplu wynika z tego. że oba koncerny współpracowały ze sobą. Co do samej wymiany uszczelki smoka. Poczytaj temat Andrzeja
( andrzej1). Właściwie temat zakładał Dawid. Tyczy się on Delty z silnikiem 1.6 jtdm. Ponieważ są to bliźniacze konstrukcje to mają taki sam problem z uszczelką smoka.

_________________
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V
Jest: Vw Passat B5 FL 1.9 TDI


Na górę
PostDodany: 10 sie 2019, 16:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Posty: 703
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Silnik 2.0 Mjtd produkowany na licencji w Rüsselsheim w Niemczech, na potrzeby Opla.
Chodziło mi o to,że nie jest dostarczany z Włoch, tylko Opel wytwarza go sobie na miejscu.
Jak widać, produkował go bez żadnych zmian i poprawek, bo usterki są te same.
Chyba dopiero w 2014 roku Opel samodzielnie zmodernizował ten silnik razem z pochodnym 1.6 i od tamtej pory uważa je za swoje własne konstrukcje.

_________________
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM


Na górę
PostDodany: 10 sie 2019, 16:17 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 24 lip 2019, 13:49
Posty: 3
Imię: Marcin
Ze swojej strony mogę dodać, że dość mocno w ostatnich dniach przewertowałem dostępne źródła w celu weryfikacji tematu,
Historia właściciela o uszczelce jest wysoce prawdopodobna, samochód raczej polecam o ile nie straszny przebieg.
Nie kupiłem tego samochodu, ponieważ kierowałem się niestety bardziej rozumem niż sercem i wybrałem coś młodszego ze 100% historia serwisowania

dzięki Panowie za zainteresowanie tematem :)

edit: akurat dla mnie ten przebieg to nic dziwnego po dziesięciu latach, sam robię ponad 60 tys rocznie ;)


Ostatnio zmieniony 10 sie 2019, 19:22 przez bonti, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 10 sie 2019, 18:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Posty: 1151
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik
Przebieg jest całkiem normalny. Powiedziałbym, że nawet realny w aucie z dieslem w tym wieku.

_________________
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V
Jest: Vw Passat B5 FL 1.9 TDI


Na górę
PostDodany: 10 sie 2019, 18:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Posty: 4178
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy
Objaw pojawiającego się komunikatu o niskim ciśnieniu to dokładnie wina tej uszczelki.Niestety trzeba to możliwie jak najszybciej zrobić bo konsekwencje mogą być fatalne.Sama uszczelka do zdobycia w ASO Fiata lub Opla.Koszt coś ok.35PLN.Jednak wymiana wiąże się ze zdjęciem miski a ta operacja równa się podniesiem silnika do góry tak by miska bez problemu zeszła.Sama uszczelka wygląda tak....

Obrazek

_________________
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Seat Altea 1.6 MPI


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl