Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 cze 2018, 06:12

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 Następna
Autor Wiadomość
Post: 03 maja 2018, 22:33 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1862
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... no i z racji wolnego popołudnia ogarnąłem błędy, z których pozostała już tylko kalibracja czujnika kąta skrętu EPS. Błedy 0B i 0E, zostały wyeliminowane i tak 0E poduszki kierowcy (przerwa w obwodzie) to wielokrotnie opisywany na Forum problem złączki kablowej pod siedzeniem kierowcy, którą wymieniłem na potrójną fiatowską, która zawodziła jedynie kierowców syreny 104 i 105 przy aparacie zapłonowym w Thesis załatwi temat na 1000 lat : yesyes : . 0B to błąd napinacza pasa kierowcy (za duża wartość), który również pochodził od złączki przy napinaczu pasa. Rezystancja samego napinacza to 2,5 oma natomiast sama złączka dorzucała trochę omów i w obwodzie napinacza ECU "czytał" 15,5 oma. W tym przypadku również wymiana złączki na prostą "fiatowską" podwójną w trwały sposób rozwiązało problem.
Na ten moment pozostała już tylko kalibracja czujnika kąta skrętu i testy wszystkich ECU wynikowo powinno wyrzucić OK.
Tak na marginesie wszystkie bezpieczniki i "nóżki" przekaźników potraktowałem Dremmel-em ponieważ poza dwoma, no może trzema cała reszta pokryta był cienką warstwą śniedzi.
Pozdrawiam

P.S.
przy zdejmowaniu maskownicy (osłony mechanizmu pasa) uszkodziłem ją bezpowrotnie tak więc może mnie ktoś poratuje nową lub jakąś dobra używką?


Załączniki:
A114.png
A114.png [ 303.82 KiB | Przejrzano 717 razy ]
A113.png
A113.png [ 294.63 KiB | Przejrzano 717 razy ]
A112.png
A112.png [ 253.64 KiB | Przejrzano 717 razy ]
A111.png
A111.png [ 281.53 KiB | Przejrzano 717 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0


Ostatnio zmieniony 04 maja 2018, 16:44 przez adamM20, łącznie zmieniany 1 raz.
Na górę
Post: 04 maja 2018, 09:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 1309
Lokalizacja: Legnica
Ten trójkąt ze słupka B rozwaliłeś? To norma, zaczepy silniejsze niż plastik : gafa : powinienem jeszcze coś mieć, pisz na PW którą stronę potrzebujesz, będziem się dogadywać ;)


Na górę
Post: 04 maja 2018, 13:46 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1862
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:
Ten trójkąt ze słupka B rozwaliłeś? To norma, zaczepy silniejsze niż plastik : gafa : powinienem jeszcze coś mieć, pisz na PW którą stronę potrzebujesz, będziem się dogadywać ;)
... dzięki za słowa otuchy, rozumiem, że zaczepy "siedzą" wyjątkowo mocno ale nie zmienia to faktu, że tak zmasakrować osłonę może tylko garażowy gamoń przez małe "g".
Oczywiście biorę lewą stronę ale jak masz prawą to na wszelki wypadek biorę obie, dane na pw, dzięki!
Nawet Goście z tych 15% potrafią być normalni ... a jakże .... jak widac jest ich wielu a na pewno na naszym Forum.
Pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0


Na górę
Post: 17 maja 2018, 21:11 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1862
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... no i przyszedł czas na małą prezentację głównego tematu renowcji Thesis to jest silnika. Dzisiaj odpaliłem maszynę i w zasadzie to byłoby na tyle. Problem w tym, że to już druga próba ponieważ pierwsza zakończyła się małą wpadką. Dwa tygodnie temu również odpaliłem motor i w zasadzie wszsytko było ok jednakże jeden z popychaczy mimo długiej pracy silnika "stukał" na dobre i niestety końca tego nie było widać. Podjąłem szybką decyzję .... wyciągam silnik raz jeszcze i szukam tego dziada. Po wyciągnięciu motora okazało się, że nie jeden tylko dwa na piątym i szóstym cylindrze. Jeden z nich może jeszcze by się uspokoił ale ten z prawej (zdjęcie) okazał się zupełną przysłowiową "dętką".
Trochę byłem poirytowany ponieważ w ramach kompletacji silnika i związanej z nią potrzebą zakupu paru używek miałem chyba z 50 popychaczy z czego ostało się najwyżej 30 i to wyłącznie tych dobrych. Coś jednak pokręciłem i przy składaniu silnika dwa szmelce wrzuciłem do motora.
Jednak drugi raz wszystko było już ok i silnik chodzi jak "brzytwa".
Serdecznie pozdrawiam.


Załączniki:
SLT3.png
SLT3.png [ 231.19 KiB | Przejrzano 588 razy ]
SLT2.png
SLT2.png [ 301.62 KiB | Przejrzano 588 razy ]
SLT1.png
SLT1.png [ 379.11 KiB | Przejrzano 588 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 17 maja 2018, 22:31 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 4979
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Zdradzisz sposób na sprawdzenie popychaczy ? Na stole?


Na górę
Post: 18 maja 2018, 08:19 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1862
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:
Zdradzisz sposób na sprawdzenie popychaczy ? Na stole?
... oczywiście, popychacze ułożyłem w pozycji umożliwiającej wyciek oleju a następnie zostawiłem na kilkanaście dni. Wszystkie popychacze sprawdziłem czy były twarde a jeśli któryś z nich był miękki to lądował na oddzielne miejsce. Następnie kompresorem i "ustami" pozbyłem się części oleju w popychaczach. Te które zmiękły poszły do przemycia w acetonie a twarde do dalszego "leżakowania" i kolejnego "wysysania". W trakcie składania motora wrzuciłem do niego 24 sztuki popychaczy według kolejności:
1) wszystkie te, które "zmiękły" po drugim "wysysaniu"
2) wszystkie te, które "zmiękły" po pierwszym "wysysaniu"
3) wszystkie te, które pozostały twarde aczkolwiek miały tendencje do lekkiego "uginania" pod naciskiem trzonka młotka
Do silnika nie zostały wrzucone popychacze:
1) miękkie po wyciągnięciu z głowicy, z których część nie dała się "stwardnieć" po wciśnięciu oleju strzykawką
2) twarde do końca (podejrzenie zatarcia)
Na zapasie zostały:
1) twarde, może jeszcze zmiękną
Jak wiesz składanie motora troche trwało dlatego miałem czas na powyższą zabawę co niestety jak już napisałem nie uchroniło mnie od błędów.
W każdym razie w dniu wczorajszym po odpaleniu motora nie usłyszałem ani jednego stukania co uczciłem połową butelki piwa marki Grodzkie. Drugą połowę wypiła żona, za błędy trzeba płacić.
Pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0


Na górę
Post: 18 maja 2018, 14:01 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1186
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Dzięki za opis! Mam chyba ten sam problem bo potrafi być rano delikatny koncert przez chwilę...

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 25 maja 2018, 17:25 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1862
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... tym razem nieco się przełamałem i w końcu zdecydowałem się na gruntowne czyszczenie "przepływek" obu Lanci. Do czyszczenia użyłem dużej ilości acetonu i bardzo delikatnego pędzelka z ..... odkurzacza. W zanurzeniu rozpuszczalnika obie przepływki zostały dobrze wymyte o czym świadczył ich intesywny, "żywy" kolor. Nie wiem jak w przypadku Thesis (jeszcze chwilę nie będzie używana) ale Kappa, co muszę przyznać, nieco się ożywiła. Trudno powiedzieć jak bardzo ale "subiektywnie" może to być jakieś 15-25% ..... 8-O .
Napisałem o tej dość prostej operacji ponieważ różne są opinie na temat takich "regeneracji". W moim przypadku przyniosłą ona jednak pozytywny efekt.
Tak przy okazji obie "przepływki" Boscha chyba oryginalne to jest (chyba) niewymieniane. W przypadku Kappy wróciłem do oryginału ponieważ niezbyt tani zamiennik okazał się "prawie bublem".
Pozdrawiam

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0


Na górę
Post: 12 cze 2018, 22:53 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1862
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
… Thesis trochę bezczynnie postał ale i tak udało się w tym czasie przynajmniej zrobić otwieranie bagażnika i uszczelnić tylną blendę. W przypadku bagażnika problem okazał się banalny, opisywany już na forum w postaci uszkodzonej wiązki kabli przy lewym zawiasie pokrywy bagażnika. Niewielki problem był również w postaci zbyt mocno naciągniętej linki zamka.
W przypadku blendy to niestety również jak to już było opisywane po oryginalnej uszczelce pozostało jedynie wspomnienie i dlatego dorobiłem nową z uszczelki o przekroju kołowym 3 mm. Wkleiłem ją i wnętrze bagażnika będzie suche, przynajmniej ze strony blendy.
Niestety zdarzył mi się kolejny duży "umfal". Lancia nie miała wspomagania i to tak w ogóle. Pompa była rozebrana, wyczyszczona, dostała nowe uszczelnienie i nic nie wróżyło takich problemów. Dzisiaj pompę wyciągnąłem, rozebrałem i …. jak się okazało, w wyniku jakiegoś mojego "bezmózgowego" zaćmienia wszystkie łopatki pompy włożyłem odwrotnie co musiało się tak skończyć : czerwona : :!: .
Za brak mózgu płaci się, więc zapłaciłem dodatkową robotą :x .
Serdecznie pozdrawiam


Załączniki:
Thesis B2.png
Thesis B2.png [ 314.18 KiB | Przejrzano 223 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 13 cze 2018, 21:02 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1862
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
… auto jeździ (nareszcie), skręca, hamuje, ma "kopyto", skrzynia ładnie przerzuca biegi, żadnych stuków czy jak tam piszą na OLX i Allegro puków itd. ….
Jeszcze trochę zostało rzeczy do zrobienia ale Lancia o własnych siłach po latach stania po dębem czy inną sosną znowu ogląda świat ….
Pozdrawiam.


Załączniki:
Thesis 3.png
Thesis 3.png [ 416.07 KiB | Przejrzano 184 razy ]
Thesis 2.png
Thesis 2.png [ 452.95 KiB | Przejrzano 184 razy ]
Thesis 1.png
Thesis 1.png [ 411.03 KiB | Przejrzano 184 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 13 cze 2018, 21:31 
Offline
Skarbnik
Skarbnik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Posty: 6064
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów
Na trzecim zdjęciu w tle widać co ... montujesz do swoich aut.
Nic dziwnego że jeżdżą :P

Poza tym zasługujesz tylko na : brawa : : brawa_na : : brawo :

_________________
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)


Na górę
Post: 13 cze 2018, 21:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2005, 00:00
Posty: 2914
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR
Ekstra chłodzenie ma.
😉
Brawo, fajnie że Thesis wraca na drogi.


Na górę
Post: 13 cze 2018, 21:53 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3418
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
Brak maski powoduje brak jej otwarcia a co za tym idzie....
Szybę i dach będziesz miał całe 🤗🤗🤗
Pzdr.Maniak

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
Post: 13 cze 2018, 22:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 1309
Lokalizacja: Legnica
Adam, jak coś to mam taką maskę w Twoim kolorze : gafa : :-P


Na górę
Post: 14 cze 2018, 06:01 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3232
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/Norway
Cytuj:
Adam, jak coś to mam taką maskę w Twoim kolorze : gafa : :-P
Znaczy "cielistym" - czy jak...? : gafa : :D

Tereska to samochód "dość niepospolity" :) ... Tereska bez maski jest "stanowczo bardziej niepospolita"... :lol:

A tak na poważnie - szacun i gratki - jak to młodzież dziś mawia... ;)

_________________
Veicolo Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Veicolo Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Veicolo Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Veicolo Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]