Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 kwie 2018, 00:28

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 79 Następna
Autor Wiadomość
Post: 30 paź 2016, 19:18 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1811
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:
To i tak widzę, że w zawieszeniu Syreny jest duży postęp w stosunku do Warszawy/Żuka :)
Przeguby napędowe zostawiasz oryginalne czy jakieś przeróbki planujesz?
Z kołami też trzeba uważać, szwagier zgubił chyba 2-krotnie w swojej bosto : gafa :
... rzeczywiście postęp był znaczny, ponieważ zawieszenie było dużo prostsze i łatwiejsze w codziennej eksploatacji. Różne są opinie czy tuleje zwrotnic o różnych skokach gwintu to było dobre rozwiązanie ale biorąc pod uwagę zacofanie techniczne polskiej gospodarki lat pięćdziesiątych to rozwiązanie należało (według mojej opinii) traktować jako bardzo dobre.
Przeguby są oryginalne i co najważniejsze nowe. Biorąc pod uwagę, że syrena będzie pokonywać jakieś 1000 km/rok i nawyk nie zrywania sprzęgła na skręconych kołach należy założyć, że obecne przeguby wystarczą na kolejne 45 lat :D.
Koła uciekały nie tylko w syrenach bo i trabantom to się zdarzało :D , przyczyna (jeśli dobrze pamiętam) to urywanie się czopów i chyba bardziej odkręcanie się nakrętki lewego koła, którego gwint był/jest "prawy" 8-O .
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0


Na górę
Post: 18 lis 2016, 21:33 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1811
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... http://allegro.pl/syrena-tulejkia-wahac ... 02762.html
Lepiej późno niż wcale : yesyes : . Szkoda, że się musiałem męczyć.
Pozdrawiam

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0


Na górę
Post: 18 lis 2016, 23:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Posty: 2682
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Cytuj:

Koła uciekały nie tylko w syrenach bo i trabantom to się zdarzało :D , przyczyna (jeśli dobrze pamiętam) to urywanie się czopów i chyba bardziej odkręcanie się nakrętki lewego koła, którego gwint był/jest "prawy" 8-O .
Serdecznie pozdrawiam.



Ale przy łożyskowaniu kół na łożyskach stożkowych to chyba normalne, że nakrętka ma się ewentualnie odkręcać a nie dokręcać podczas normalnej jazdy i tak było w 125p czy polonezie :?:

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
Post: 19 lis 2016, 13:54 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1811
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:

Ale przy łożyskowaniu kół na łożyskach stożkowych to chyba normalne, że nakrętka ma się ewentualnie odkręcać a nie dokręcać podczas normalnej jazdy i tak było w 125p czy polonezie :?:
... przy stożkowych łożyskach to była zasada w każdym innym przypadku nakrętki są "prawe". W syrenie są proste łożyska, nakrętki prawe a ich problem polega na sposobie zabezpieczania. W tym przypadku zabezpieczeniem jest zwykła zawleczka, której rolę często pełnił gwóźdź czy też inny kawałek zardzewiałego żelastwa. Jeśli zawleczka zardzewiała lub wypadła to nieszczęście w przypadku lewego koła często było tylko kwestią czasu. Na szczęście dzisiejsze nakrętki są "zagniatane' na czopie tak, że tylko dobre nasadki powyżej 24 z metrową gaz-rurką dają radę je odkręcić tak więc o odkręceniu koła lub wypadnięcia półosi mowy nie ma.
Pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0


Na górę
Post: 14 kwie 2017, 23:38 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1811
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... K otrzymała nowe opony (Dębica oczywiście), które od razu przeszły test na A1 T.G. - Gdańsk. Auto prowadzi się świetnie, opony ciche dobrze trzymają się na mokrym asfalcie. Gdyby jeszcze w istotny sposób potrafiły obniżyć zużycie paliwa ..... :D .
Tym czasem bagażnik Thesis powoli wypełnia się częściami, jeszcze tak z 6 miesięcy i jeśli czasu wystarczy to może już na jesień użytkownicy BMW przekonają się o sile marki Lancia.
Serdecznie pozdrawiam.


Załączniki:
LT1.jpg
LT1.jpg [ 110.04 KiB | Przejrzano 3258 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 13 lip 2017, 21:36 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1811
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... no to przyszła pora na Teresę, w sobotę wciągnąłem ją do mojego małego warsztatu i obecnie dzień po dniu spod maski "znika" osprzęt. Jak dobrze pójdzie, to jest, jak czas pozwoli to w przyszłą sobotę silnik będzie rozłożony na czynniki pierwsze. Póki co naprawa silnika do łatwych należeć nie będzie ponieważ w kolektorze dolotowym jest wszystko to jest: woda, olej silnikowy i ..... masa opiłków i "drobinek" metalu.
Zaczyna mnie zżerać ciekawość dotycząca odpowiedzi na pytanie czy aby przynajmniej jeden tłok się ostał cały, no cóż już za chwilę poznam tę chyba gorzką prawdę ....
Pozdrawiam.


Załączniki:
T1.png
T1.png [ 224.73 KiB | Przejrzano 2850 razy ]
T2.png
T2.png [ 205.66 KiB | Przejrzano 2850 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 14 lip 2017, 19:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2247
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Super - będzie jednego Thesisa na drodze więcej :) :) :)

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 16 lip 2017, 11:30 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1811
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:
Super - będzie jednego Thesisa na drodze więcej :) :) :)
... to na pewno!
Póki co silnik wyskoczył jak pestka ze śliwki.
Serdecznie pozdrawiam.


Załączniki:
T4.png
T4.png [ 254.68 KiB | Przejrzano 2706 razy ]
T3.png
T3.png [ 219.07 KiB | Przejrzano 2706 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 18 lip 2017, 21:17 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1811
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... "góra" silnika rozebrana, urwane korbowody 3 i 6 cylindra, urwane zawory wydechowe 6 cylindra. To co może być ciekawym to fakt, że kompletnie "zmieliło" 6 tłok, z którego zostało parę niekształtnych kawałków aluminium. Jak rozbiorę "dół" silnika to spróbuję/spróbujemy ustalić przyczyny uszkodzenia silnika.
Generalnie ilość "smoły olejowej" świdczyć może o braku zainteresowania byłego właściciela (celowo przez małe "w") w regularnej wymianie oleju ale nie zmienia to faktu, że przyczyny poważnego uszkodzenia silnika leżą jednak chyba gdzie indziej.
Serdecznie pozdrawiam.


Załączniki:
s44.png
s44.png [ 327.19 KiB | Przejrzano 2646 razy ]
s33.png
s33.png [ 339.97 KiB | Przejrzano 2646 razy ]
s22.png
s22.png [ 359.38 KiB | Przejrzano 2646 razy ]
s11.png
s11.png [ 464.92 KiB | Przejrzano 2646 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 18 lip 2017, 22:45 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Posty: 568
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Pewnie wypluł panewki. Tłoki mając więcej luzu do góry zrobiły małe "tetatet" z zaworami krusząc się na kawałki tylko by zająć wygodne miejsce w misce. Opcjonalnie korbowód dzwoniąc w cylinder przebija go robiąc dobrego shake'a czekoladowego. :)

Obrazek

Z całej tej zabawy opiłki można znaleźć w filtrze powietrza. Przypadek z mojego zdjęcia miał opiłkami zatartą przepustnicę. : ok2 :

P.S.
Nadaje się teraz na fajny stolik. ;)

_________________
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo
Alfa Romeo 164 3.0V6 12v


Na górę
Post: 18 lip 2017, 23:05 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3091
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/Norway
W zasadzie oba te silniki powinny sie koncertowo rozwloczyc po adekwatnych komorach silnika i innych "peryferiach"... ;)
Widac te wkladane, mokre tuleje w Busso robia za dobre odbijacze dla korbowodow... :)
Znczy sie - solidna konstrukcja - co "zajdzie" w silniku, w silniku zostaje... :D

_________________
Veicolo Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Veicolo Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Veicolo Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM Anno Domini '96 - "Sztruclowóz" i tyle...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM.


Na górę
Post: 19 lip 2017, 01:02 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 4897
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Z mojej perspektywy kilku Busso - z jednej strony świetna jednostka w miarę trwała - ale jednocześnie bardzo delikatna.
I ulega zmęczeniu tzw wiekowemu.
Nie zmieliło mi tak jak u Adama nigdy - ale miałem duże problemy z wyciekiem oleju, bo sparciała z starości uszczelka pod głowicą.
I utlenił się blok , bo płyn był stary.
Adam znasz przyczynę tego czemu tak się wysypało? ( domyślasz się )


Na górę
Post: 19 lip 2017, 21:42 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1811
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:
Adam znasz przyczynę tego czemu tak się wysypało? ( domyślasz się )
... jutro postaram się zrzucić miskę olejową i wyciągnąć wał + wszystkie kawałki tłoków, korbowodów, zaworów i .... miski olejowej, która również jest pęknięta. Jedna tuleja cylindra (nr 6) podobnie jak miska jest pęknięta a dwie (nr 2 i 3) urwane. Poziom zniszczeń jest duży tak więc silnik przeżył (w zasadzie to nie przeżył) jakiś gigantyczny kataklizm.
Póki co przed wyjęciem wału trop biegnie w kierunku oleju silnikowego, który co widać po ilości emulsji olejowo-sadzowej i samej sadzy miał dość znacznie "przeciągnięty" okres jego wymiany. To, że poprzedni właściciel miał w nosie planową obsługę niech świadczy olej ze skrzyni ASB, który w zasadzie przypomina ściek po czyszczeniu instalacji baterii koksowniczej w Zdzieszowicach. Szczerze mówiąc to pierwszy raz w życiu zlany olej ze skrzyni zrobił na mnie tak szokowe wrażenie.
Jest i dobra wiadomość, jeśli blok przeżył to będzie bazą do odtworzenia silnika, od soboty osprzet przejdzie gruntowne mycie a cały silnik po szczegółowej weryfikacji wszystkich części poczeka na parę "organów od dwaców" a następnie przejdzie kurację odmładzająco-ozdrawiającą.
Serdecznie pozdrawiam.


Załączniki:
O22.png
O22.png [ 289.43 KiB | Przejrzano 2495 razy ]
O11.png
O11.png [ 305.08 KiB | Przejrzano 2495 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 21 lip 2017, 22:22 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1811
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... no i dopełnił się obraz zniszczeń. Tak jak przypuszczałem najprawdopodobniej cała tragedia zaczęła się od braku smarowania panewek 6-tego cylindra. Można to poznać po bardzo ciemnych plamach na czopie wału świadczących o bardzo wysokiej temperaturze. Najprawdopodobniej panewki wypadły i zaczęło sie .....
Tak naprawdę mogło to się stać w trakcie jazdy na autostradzie przy dużej prędkości więc proces niszczenia silnika przebiegał z "prędkością światła".
W zasadzie można by przypuszczać, że mógł przeskoczyć pasek na wałku głowicy (silnik nie jest chyba bezkolizyjny) ale fakt "spalonego" czopu chyba jest logicznym i sensownym wytłumaczeniem źródła silnikowej tragedii. Sam brak smarowania mógł być spowodowany albo brakiem oleju, słabym ciśnieniem pompy oleju czy też słabym jakościowo olejem. W tym jednak przypadku słaba jakość oleju wynikała z "przeciągnięcia terminu" jego wymiany.
Serdecznie pozdrawiam.


Załączniki:
s55.png
s55.png [ 294.29 KiB | Przejrzano 2428 razy ]
s54.png
s54.png [ 272.5 KiB | Przejrzano 2428 razy ]
s56.png
s56.png [ 264.08 KiB | Przejrzano 2428 razy ]
s53.png
s53.png [ 272.5 KiB | Przejrzano 2428 razy ]
s52.png
s52.png [ 342.13 KiB | Przejrzano 2428 razy ]
s51.png
s51.png [ 345.24 KiB | Przejrzano 2428 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0
Na górę
Post: 22 lip 2017, 13:16 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Posty: 545
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin
O jacie, skala zniszczeń potężna. Patałachów nie dbających o własne auta za zachodnią granicą nie brakuje. Ale u Ciebie proces degradacji tegoż egzemplarza zaczyna się odwracać :)
Pozdrawiam

_________________
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08'

[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 79 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]