Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Zdjęcia i opisy naszych Lancii :)

Moderator: solarzmr

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1893
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 30 paź 2016, 19:18

volf pisze:To i tak widzę, że w zawieszeniu Syreny jest duży postęp w stosunku do Warszawy/Żuka :)
Przeguby napędowe zostawiasz oryginalne czy jakieś przeróbki planujesz?
Z kołami też trzeba uważać, szwagier zgubił chyba 2-krotnie w swojej bosto : gafa :
... rzeczywiście postęp był znaczny, ponieważ zawieszenie było dużo prostsze i łatwiejsze w codziennej eksploatacji. Różne są opinie czy tuleje zwrotnic o różnych skokach gwintu to było dobre rozwiązanie ale biorąc pod uwagę zacofanie techniczne polskiej gospodarki lat pięćdziesiątych to rozwiązanie należało (według mojej opinii) traktować jako bardzo dobre.
Przeguby są oryginalne i co najważniejsze nowe. Biorąc pod uwagę, że syrena będzie pokonywać jakieś 1000 km/rok i nawyk nie zrywania sprzęgła na skręconych kołach należy założyć, że obecne przeguby wystarczą na kolejne 45 lat :D.
Koła uciekały nie tylko w syrenach bo i trabantom to się zdarzało :D , przyczyna (jeśli dobrze pamiętam) to urywanie się czopów i chyba bardziej odkręcanie się nakrętki lewego koła, którego gwint był/jest "prawy" 8-O .
Serdecznie pozdrawiam.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1893
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 18 lis 2016, 21:33

... http://allegro.pl/syrena-tulejkia-wahac ... 02762.html
Lepiej późno niż wcale : yesyes : . Szkoda, że się musiałem męczyć.
Pozdrawiam
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2756
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: volf » 18 lis 2016, 23:16

adamM20 pisze:
Koła uciekały nie tylko w syrenach bo i trabantom to się zdarzało :D , przyczyna (jeśli dobrze pamiętam) to urywanie się czopów i chyba bardziej odkręcanie się nakrętki lewego koła, którego gwint był/jest "prawy" 8-O .
Serdecznie pozdrawiam.



Ale przy łożyskowaniu kół na łożyskach stożkowych to chyba normalne, że nakrętka ma się ewentualnie odkręcać a nie dokręcać podczas normalnej jazdy i tak było w 125p czy polonezie :?:
KAPPA TDS & JTD

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1893
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 19 lis 2016, 13:54

volf pisze:
Ale przy łożyskowaniu kół na łożyskach stożkowych to chyba normalne, że nakrętka ma się ewentualnie odkręcać a nie dokręcać podczas normalnej jazdy i tak było w 125p czy polonezie :?:
... przy stożkowych łożyskach to była zasada w każdym innym przypadku nakrętki są "prawe". W syrenie są proste łożyska, nakrętki prawe a ich problem polega na sposobie zabezpieczania. W tym przypadku zabezpieczeniem jest zwykła zawleczka, której rolę często pełnił gwóźdź czy też inny kawałek zardzewiałego żelastwa. Jeśli zawleczka zardzewiała lub wypadła to nieszczęście w przypadku lewego koła często było tylko kwestią czasu. Na szczęście dzisiejsze nakrętki są "zagniatane' na czopie tak, że tylko dobre nasadki powyżej 24 z metrową gaz-rurką dają radę je odkręcić tak więc o odkręceniu koła lub wypadnięcia półosi mowy nie ma.
Pozdrawiam.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1893
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 14 kwie 2017, 23:38

... K otrzymała nowe opony (Dębica oczywiście), które od razu przeszły test na A1 T.G. - Gdańsk. Auto prowadzi się świetnie, opony ciche dobrze trzymają się na mokrym asfalcie. Gdyby jeszcze w istotny sposób potrafiły obniżyć zużycie paliwa ..... :D .
Tym czasem bagażnik Thesis powoli wypełnia się częściami, jeszcze tak z 6 miesięcy i jeśli czasu wystarczy to może już na jesień użytkownicy BMW przekonają się o sile marki Lancia.
Serdecznie pozdrawiam.
Załączniki
LT1.jpg
LT1.jpg (110.04 KiB) Przejrzano 3679 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1893
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 13 lip 2017, 21:36

... no to przyszła pora na Teresę, w sobotę wciągnąłem ją do mojego małego warsztatu i obecnie dzień po dniu spod maski "znika" osprzęt. Jak dobrze pójdzie, to jest, jak czas pozwoli to w przyszłą sobotę silnik będzie rozłożony na czynniki pierwsze. Póki co naprawa silnika do łatwych należeć nie będzie ponieważ w kolektorze dolotowym jest wszystko to jest: woda, olej silnikowy i ..... masa opiłków i "drobinek" metalu.
Zaczyna mnie zżerać ciekawość dotycząca odpowiedzi na pytanie czy aby przynajmniej jeden tłok się ostał cały, no cóż już za chwilę poznam tę chyba gorzką prawdę ....
Pozdrawiam.
Załączniki
T1.png
T1.png (224.73 KiB) Przejrzano 3271 razy
T2.png
T2.png (205.66 KiB) Przejrzano 3271 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2260
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: Bartek-Lodz » 14 lip 2017, 19:29

Super - będzie jednego Thesisa na drodze więcej :) :) :)
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM]

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1893
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 16 lip 2017, 11:30

Bartek-Lodz pisze:
14 lip 2017, 19:29
Super - będzie jednego Thesisa na drodze więcej :) :) :)
... to na pewno!
Póki co silnik wyskoczył jak pestka ze śliwki.
Serdecznie pozdrawiam.
Załączniki
T4.png
T4.png (254.68 KiB) Przejrzano 3127 razy
T3.png
T3.png (219.07 KiB) Przejrzano 3127 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1893
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 18 lip 2017, 21:17

... "góra" silnika rozebrana, urwane korbowody 3 i 6 cylindra, urwane zawory wydechowe 6 cylindra. To co może być ciekawym to fakt, że kompletnie "zmieliło" 6 tłok, z którego zostało parę niekształtnych kawałków aluminium. Jak rozbiorę "dół" silnika to spróbuję/spróbujemy ustalić przyczyny uszkodzenia silnika.
Generalnie ilość "smoły olejowej" świdczyć może o braku zainteresowania byłego właściciela (celowo przez małe "w") w regularnej wymianie oleju ale nie zmienia to faktu, że przyczyny poważnego uszkodzenia silnika leżą jednak chyba gdzie indziej.
Serdecznie pozdrawiam.
Załączniki
s44.png
s44.png (327.19 KiB) Przejrzano 3067 razy
s33.png
s33.png (339.97 KiB) Przejrzano 3067 razy
s22.png
s22.png (359.38 KiB) Przejrzano 3067 razy
s11.png
s11.png (464.92 KiB) Przejrzano 3067 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 571
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: Młody_H » 18 lip 2017, 22:45

Pewnie wypluł panewki. Tłoki mając więcej luzu do góry zrobiły małe "tetatet" z zaworami krusząc się na kawałki tylko by zająć wygodne miejsce w misce. Opcjonalnie korbowód dzwoniąc w cylinder przebija go robiąc dobrego shake'a czekoladowego. :)

Obrazek

Z całej tej zabawy opiłki można znaleźć w filtrze powietrza. Przypadek z mojego zdjęcia miał opiłkami zatartą przepustnicę. : ok2 :

P.S.
Nadaje się teraz na fajny stolik. ;)

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3341
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: rob_76 » 18 lip 2017, 23:05

W zasadzie oba te silniki powinny sie koncertowo rozwloczyc po adekwatnych komorach silnika i innych "peryferiach"... ;)
Widac te wkladane, mokre tuleje w Busso robia za dobre odbijacze dla korbowodow... :)
Znczy sie - solidna konstrukcja - co "zajdzie" w silniku, w silniku zostaje... :D
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.

Awatar użytkownika
Wilkin
Prezes Elekt
Prezes Elekt
Posty: 5067
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: Wilkin » 19 lip 2017, 01:02

Z mojej perspektywy kilku Busso - z jednej strony świetna jednostka w miarę trwała - ale jednocześnie bardzo delikatna.
I ulega zmęczeniu tzw wiekowemu.
Nie zmieliło mi tak jak u Adama nigdy - ale miałem duże problemy z wyciekiem oleju, bo sparciała z starości uszczelka pod głowicą.
I utlenił się blok , bo płyn był stary.
Adam znasz przyczynę tego czemu tak się wysypało? ( domyślasz się )

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1893
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 19 lip 2017, 21:42

Wilkin pisze:
19 lip 2017, 01:02
Adam znasz przyczynę tego czemu tak się wysypało? ( domyślasz się )
... jutro postaram się zrzucić miskę olejową i wyciągnąć wał + wszystkie kawałki tłoków, korbowodów, zaworów i .... miski olejowej, która również jest pęknięta. Jedna tuleja cylindra (nr 6) podobnie jak miska jest pęknięta a dwie (nr 2 i 3) urwane. Poziom zniszczeń jest duży tak więc silnik przeżył (w zasadzie to nie przeżył) jakiś gigantyczny kataklizm.
Póki co przed wyjęciem wału trop biegnie w kierunku oleju silnikowego, który co widać po ilości emulsji olejowo-sadzowej i samej sadzy miał dość znacznie "przeciągnięty" okres jego wymiany. To, że poprzedni właściciel miał w nosie planową obsługę niech świadczy olej ze skrzyni ASB, który w zasadzie przypomina ściek po czyszczeniu instalacji baterii koksowniczej w Zdzieszowicach. Szczerze mówiąc to pierwszy raz w życiu zlany olej ze skrzyni zrobił na mnie tak szokowe wrażenie.
Jest i dobra wiadomość, jeśli blok przeżył to będzie bazą do odtworzenia silnika, od soboty osprzet przejdzie gruntowne mycie a cały silnik po szczegółowej weryfikacji wszystkich części poczeka na parę "organów od dwaców" a następnie przejdzie kurację odmładzająco-ozdrawiającą.
Serdecznie pozdrawiam.
Załączniki
O22.png
O22.png (289.43 KiB) Przejrzano 2916 razy
O11.png
O11.png (305.08 KiB) Przejrzano 2916 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1893
Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: adamM20 » 21 lip 2017, 22:22

... no i dopełnił się obraz zniszczeń. Tak jak przypuszczałem najprawdopodobniej cała tragedia zaczęła się od braku smarowania panewek 6-tego cylindra. Można to poznać po bardzo ciemnych plamach na czopie wału świadczących o bardzo wysokiej temperaturze. Najprawdopodobniej panewki wypadły i zaczęło sie .....
Tak naprawdę mogło to się stać w trakcie jazdy na autostradzie przy dużej prędkości więc proces niszczenia silnika przebiegał z "prędkością światła".
W zasadzie można by przypuszczać, że mógł przeskoczyć pasek na wałku głowicy (silnik nie jest chyba bezkolizyjny) ale fakt "spalonego" czopu chyba jest logicznym i sensownym wytłumaczeniem źródła silnikowej tragedii. Sam brak smarowania mógł być spowodowany albo brakiem oleju, słabym ciśnieniem pompy oleju czy też słabym jakościowo olejem. W tym jednak przypadku słaba jakość oleju wynikała z "przeciągnięcia terminu" jego wymiany.
Serdecznie pozdrawiam.
Załączniki
s55.png
s55.png (294.29 KiB) Przejrzano 2849 razy
s54.png
s54.png (272.5 KiB) Przejrzano 2849 razy
s56.png
s56.png (264.08 KiB) Przejrzano 2849 razy
s53.png
s53.png (272.5 KiB) Przejrzano 2849 razy
s52.png
s52.png (342.13 KiB) Przejrzano 2849 razy
s51.png
s51.png (345.24 KiB) Przejrzano 2849 razy
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 547
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Lancia K 3,0 1995 r - adamM20

Postautor: matis1906 » 22 lip 2017, 13:16

O jacie, skala zniszczeń potężna. Patałachów nie dbających o własne auta za zachodnią granicą nie brakuje. Ale u Ciebie proces degradacji tegoż egzemplarza zaczyna się odwracać :)
Pozdrawiam


Wróć do „::: Nasze Lancie :::”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości