Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 cze 2019, 17:48

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1012 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 12 lip 2015, 6:45 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
Posty: 368
Imię: Marcin
Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Artur G. pisze:
barad_duur pisze:
Myślę że trzeba będzie się raczej nastawić na 30kkm i po mału wrzucać do świnki na takie wydatki


A nie lepiej wrzucać do świnki na kwiaty dla Zony/ukochanej, na wczasy, na cele charytatywne ... ;) a nie na osprzęt super nowoczesnego i rzekomo oszczędnego diesla? tylko z której strony są one oszczędne ... :hmmm: barad_dur - zamiast do świnki dawaj na tacę, będziesz chociaż duchowo rozgrzeszony. ;) ;)

Hmm, i tak nikt mnie nie przekona do diesla, ogólnie mam tiki nerwowe na samą myśl o dieslu. Chyba że to diesel w C-15 1,9 D i używam go (tego C-15) jako napęd kuliga w zimie.

Ogromnie Tomkowi współczuję, to się nie powinno wydarzyć po 100 kkm. U mnie w 1,4 jest 85 kkm, poczekam z rok do 100 kkm.
Ja ropniaka nie mam i miał raczej nie będę więc rozgrzeszać się nie muszę a i do świnki wrzucam na inne cele :pifko2:

A Tomkowi życzę aby miał na uwadze tylko tą pełną połowę szklanki :przytul:
No bo w końcu na następne 100kkm będzie miał z tym spokój : ok2 : A i niewątpliwe połączenie osiągów Jego diesla z niskim spalaniem też powodem do zadowolenia jest : ok2 :

_________________
Kappa 2.0 VIS '96

Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...


Na górę
PostDodany: 12 lip 2015, 7:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Posty: 1139
Lokalizacja: Tczew/Subkowy
Ja bym nie wrzucał wszystkich silników do jednego worka. Są też diesle, nawet nowoczesne, które przejeżdżają dużo więcej bez kosztownych napraw. Prawda jest taka, że jest tendencja do złego użytkowania takich samochodów. Tzn to nie są samochody do codziennego orania po mieście. Druga sprawa, to przykład 1.4 benzyna wyżyłowanego do 150KM , jako super wytrzymałego silnika chyba też nie jest najlepszy.


Na górę
PostDodany: 12 lip 2015, 8:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3051
Lokalizacja: Łódź
luka pisze:
to nie są samochody do codziennego orania po mieście.
O, i to jest bolączka dzisiejszych czasów. Kiedyś kupowało się takiego benzyniaka 2.0 150KM albo jakiegoś diesla 2,5 V6 i one były bez dwumasy, bez aniołków, reinkarnacji, podwodnych cywilizacji i Świętego Mikołaja i był uniwersalny. Do sklepu za rogiem? Jedź, nad morze może? Też jedź. Na Księżyc? Podłóż tonę dynamitu i odpal, najwyżej się później poskleja.

Dzisiaj cokolwiek co ma więcej niż te 110KM to już koniecznie musi mieć dwumas, a w przypadku diesli każdy jeden musi mieć DPF i inne wynalazki, przez co do miasta niet! Tylko w trasy, a jak chcesz do miasta to kup sobie pierdzikółko - i najwyżej przepakowywuj potrzebne graty z kufra do kufra. No żesz kufra! : cenzura :
A jeszcze słynne "bezobsługowe" łańcuszki rozrządu, jeszcze schowane między silnik a skrzynię... Nikt, ale to nikt, nawet najlepszy krasomówca polityk nie przekona mnie, że to nie jest celowe działanie w kierunku podwyższenia kosztów eksploatacji. A gdyby któremuś zachciało się wprowadzać zakaz jazdy dla pojazdów starszych niż 10, 15 czy 30 lat, to proponuję wszystkie "szroty" zaparkować na Wiejskiej, pod ministerstwami, pod biurami poselskimi, a w razie gdyby to wyszło z Unii to odpowiednio w Brukseli czy gdzie tam. Spokojnie znajdzie się tyle pojazdów, że służby porządkowe i obsługa holowników popukają się w głowę i pójdą na piwo.

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 12 lip 2015, 10:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2015, 12:04
Posty: 1469
Imię: Olek
Lokalizacja: Warszawa
Borek pisze:
(...) A gdyby któremuś zachciało się wprowadzać zakaz jazdy dla pojazdów starszych niż 10, 15 czy 30 lat, to proponuję wszystkie "szroty" zaparkować na Wiejskiej, pod ministerstwami, pod biurami poselskimi, a w razie gdyby to wyszło z Unii to odpowiednio w Brukseli czy gdzie tam. Spokojnie znajdzie się tyle pojazdów, że służby porządkowe i obsługa holowników popukają się w głowę i pójdą na piwo.
Z mojej strony deklaruję przyprowadzenie 4 sztuk celem zaparkowania :D
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
MaXserwis - najlepszy wśród warsztatów
Jest: służbowóz Skoda Octavia III kombi 1.4 TSi '18 - TFU!!! + Klasyka gatunku: Mercedes W123 200D '83, Saab 900 2.0 '87...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...


Na górę
PostDodany: 12 lip 2015, 11:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Posty: 2195
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
luka pisze:
Druga sprawa, to przykład 1.4 benzyna wyżyłowanego do 150KM , jako super wytrzymałego silnika chyba też nie jest najlepszy.
Tak, ale pierwsza sprawa to wyżyłowanie diesli a przykładów jest dziesiątki choćby 1.9 jtd 150 KM, 1.5 dci, 1,4 tdi itd. Benzyna moc czerpie i czerpała w dużej mierze z obrotów, moim 1,4 zakręcić do 7 tys. bez obaw się da, ale w naszych służbowych 1.9 jtd 150 KM z Fiata Brava zakręcić do 6 tys. obrotów też się da. Tylko ile to "wyczyma". Morał jest taki, że niegdyś diesle swoja żywotność czerpały z tego, że kręciły się max. do 3,5 tys.
Jestem przeciw i tyle.
A co do Tomka to perspektywa teoretycznie bezobsługowej jazdy przez kolejne 100.000 km delta po wpakowaniu w nią kilku ładnych tysięcy złotówek jest mało dla mnie przekonująca. Nie twierdzę, że w pb nic podobnego się nie stanie ale prawdopodobieństwo jest o wiele niższe a i koszt naprawy także z pewnością niższy.
Wystarczy poczytać nasze forum techniczne - tysiące stron o problemach z dieslami a tylko kilka jeśli chodzi o pb.
Hmm, moje negatywne nastawienie nie zmienia faktu że Tomek ma świetną Deltę, ze świetnym silnikiem do jazdy. życzę najszybszej reanimacji osprzętu najmniejszym kosztem.

_________________
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
jest:
Delta III 1.4 150 i od marca 2019r. AR 147 3d lift


Na górę
PostDodany: 23 lip 2015, 21:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4594
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Nie uważam, aby prawdopodobieństwo walnięcia koła dwumasowego było niższe tylko z powodu innego rodzaju zasilania.

Powtórzę się - dzisiaj te koła są właśnie takie a nie inne, bo takie mają być. Czyli delikatne i podatne. W Kappie to koło było pancerne w porównaniu z tym co teraz siedzi w moim Mutijecie.

Auto prawie naprawione. Tydzień temu odebrane.

Koło dwumasowe wyszło mnie 2100zł, sprzęgło komplet (z wysprzęglikiem) 880zł, uszczelniacz na wał 240zł, robocizna w ASO Kwidzyn 580zł.

Do tego wykryto pękniętą sprężynę zawieszenia lewy przód (a myślałem, że po Stilo uporano się z tym problemem), nowa ori (bo innych brak) 430zł/szt, kupiłem dwie i wymieniłem jedną od razu w ASO (robocizna 130zł), drugą dziś u mojego mechanika.

Ponadto wykryto ponoć pęknięcie obudowy skrzyni biegów i doraźnie sklejono. Dziś miałem z moim mechanikiem zobaczyć co i jak, ale w ASO nie pofatygowali się, aby umyć stary olej, śladów kleju też nigdzie nie widać, więc umyliśmy skrzynię dziś i znów 2-3 tygodnie jeżdżenia a potem diagnoza.

Oprócz tego wymieniłem olej (po nieco ponad 20 tysiącach km a nie jak sugeruje Lancia 35000), filtr oleju i płyn hamulcowy.

Za 2 tygodnie mam przegląd a potem jadę zobaczyć czy ta skrzynia cieknie i mam nadzieję autko będzie gotowe do podróży na Monzę i nie tylko :)

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 23 lip 2015, 21:18 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10078
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Tomzik pisze:
Nie uważam, aby prawdopodobieństwo walnięcia koła dwumasowego było niższe tylko z powodu innego rodzaju zasilania.
Zakładając (nie wiem jak jest w rzeczywistości w Deltach), że w ON i PB jest to samo dwumasowe koło zamachowe to już z powodu innego rodzaju zasilania prawdopodobieństwo tego, że padnie w PB jest mniejsze, zdecydowanie mniejsze. Dlaczego to chyba sprawa prosta - mniejsze drgania, wyższe obroty, zdecydowanie mniejszy moment przenoszony na niskich obrotach.
Z resztą, dlaczego problem dwumasy dotyczy w zdecydowanej większości właśnie Diesli?

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 23 lip 2015, 21:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4594
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Koło jest inne. W T-Jecie znacznie tańsze :)

Co do obrotów - nikt mi przecież nie każe jeździć dieslem z obrotami rzędu 1000-1200 czy nawet 1500.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 23 lip 2015, 22:04 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10078
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Najbardziej szkodliwe obroty dla dwumasu to mniej więcej zakres 1100 - 1800obr/min, czyli zakres w jakim spora część użytkowników Diesli często jeździ.
Poza tym same drgania silnika benzynowego i diesla, a do tego wartości momentu w dolnych partiach obrotów robią swoje.

Tomzik, w Delcie jest to samo koło co w Alfie 159 z tym silnikiem?

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 18 wrz 2015, 22:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4594
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Zaliczyliśmy wycieczkę do Włoch.

Po drodze takie coś ;)
Załącznik:
2015-09-02-2225.jpg
2015-09-02-2225.jpg [ 70.37 KiB | Przejrzano 2709 razy ]
Zrobione około 4600km bez problemów i oto niecałe 80 km od mety klekot znów postanowił się spier...

Tym razem turbo ładuje tylko do połowy, auto nie ma mocy i dziwnie pracuje silnik.

Całe szczęście mój mechanik był po drodze, więc zostawiłem tam od razu grata. Podłączenie na szybko kompa wykazało jakiś błąd synchronizacji między wałkiem rozrządu a wałem korbowym.

Czekam na diagnozę.

Zaczynam kochać diesle : glowa_w_mur :

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 27 wrz 2015, 21:09 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4594
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Samochód odebrany - po niecałych 30 tysiącach km popsuł się napinacz paska rozrządu (Dayco) - miałem cholerne szczęście, że na ponadplanowej wymianie paska i napinacza się skończyło.

Swoją drogą - nigdy dotąd się z takimi cudami nie spotkałem.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 18 paź 2015, 21:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4594
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Wczoraj wymienione klocki hamulcowe z tyłu i filtr paliw.

A dziś oryginalny akumulator powiedział "dziękuję, pozdrawiam" ;)

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 24 paź 2015, 11:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4594
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Ako wstawione, zdecydowałem się na vartę Silver Dynamic.

Przeglądam focie na kompie i znalazłem takie coś ;)

Mała konfrontacja klonów :)
Załącznik:
2015-06-20-2046.jpg
2015-06-20-2046.jpg [ 158.61 KiB | Przejrzano 2527 razy ]

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 24 paź 2015, 14:36 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Posty: 1139
Lokalizacja: Tczew/Subkowy
Wygląda jak jego starsza siostra :)


Na górę
PostDodany: 27 sty 2016, 20:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4594
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Deltolot powrócił do żywych po 5 czy 6 tygodniach stania u mechanika :lol:

Teoretycznie błahostka - walnięty silniczek klapki obiegu zamkniętego = parujące okropnie szyby w błyskawicznym tempie.

Ale dostać się tam to masakra, trzeba rozmontować środek do etapu podobnego jak na taśmie montażowej - zwalanie deski, tak, że została tylko poducha pasażera, kierownica, zegary i kupa przewodów, wymontowanie wspornika deski po uprzednim odkręceniu drzwi i takie tam ;) Zajęło to mojemu majstrowi koło 6 tygodni, bo ciągle miał bidak klientów aż musiał się na kilka dni zamknąć w warsztacie i sam na sam zostać z moim autem :lol: Na pociechę skasował mnie za tą niewdzięczną robotę 2 stówki, co jest raczej dobrą kwotą, bo czytałem, że ktoś za tą samą operację zabulił 6 stów.

W silniczku ułamała się plastikowa dźwignia. Kupiłem nowy i już wiem, że niebawem będzie powtórka z rozrywki, bo raz, że kosztował koło stówki (do Delty II widziałem w Eperze cenę ok. 5 stów) a dwa na pudełku był dumnie brzmiący napis "100% made from recycled materials"...

Kochajmy nowe auta :)

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1012 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl