Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 cze 2019, 3:44

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 353 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 120 21 22 23 24 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 26 wrz 2016, 23:37 
Offline
Sekretarz
Sekretarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Posty: 4269
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice
Art92 pisze:
Coraz bardziej podoba mi się ta Kappa. W dodatku nasz wspólny znajomy kupił Focusa ST, 289KM po modach. Po wyliczeniach wyszło mi, że koszty paliwa w moim dieslu i jego ST w gazie są podobne. Chyba zaczynam dojrzewać do silników benzynowych :D
Ale niestety ogólne koszty utrzymania Twojego klekota a jego ST są jednak diametralnie różne na niekorzyść ST...

_________________
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...


Na górę
PostDodany: 27 wrz 2016, 8:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Posty: 1900
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk
Snail pisze:
Art92 pisze:
Coraz bardziej podoba mi się ta Kappa. W dodatku nasz wspólny znajomy kupił Focusa ST, 289KM po modach. Po wyliczeniach wyszło mi, że koszty paliwa w moim dieslu i jego ST w gazie są podobne. Chyba zaczynam dojrzewać do silników benzynowych :D
Ale niestety ogólne koszty utrzymania Twojego klekota a jego ST są jednak diametralnie różne na niekorzyść ST...
To jest wiadome tylko, że chodzi raczej o sam fakt, weźmy przykład chociażby Golfa. Lepiej mieć 1.9 TDi czy zagazowane 1.8T gdzie praktycznie koszty utrzymania są na prawie tym samym poziomie. Albo taka Alfa 156, no tu ok, 2.5 Busso jak polegnie to koszty są duże ale przypuszczam, że jak w JTD klękną wtryski i dwumas to taniej nie będzie.

_________________
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6


Na górę
PostDodany: 06 paź 2016, 10:42 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 kwie 2015, 17:04
Posty: 122
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Gdańsk
No, ogarnąłem trochę czasu, a od kolegi wąż sylikonowy i udało mi się pozbyć problemu dziury w dolocie. Kapiszon znów ciągnie aż miło, jak mi brakowało tej mocy! Z dziurą w dolocie, to może te 150-160 koni było, różnica jest tak kolosalna, że to się nie mieści w głowie. Ale kapiszon już zdrowy, więc można śmigać.
Załącznik:
14567486_1425382177476560_6099192580683147046_o.jpg
14567486_1425382177476560_6099192580683147046_o.jpg [ 347.26 KiB | Przejrzano 1453 razy ]
To i tak czasowe rozwiązanie, bo podjąłem już decyzję, dolot wykonam z kwasówki w całości, albo z węży od fmic.pl. Co do tego nie mam pewności, ale wiem, że przy większym doładowaniu będzie problem z pękaniem węży..

Co do ksenonów, cenne informacje Borek, dzięki! Zastanawia mnie tylko, dlaczego widziałem ksenony soczewkowe na olx... Za 600 zł był komplet, albo za 1200... Nie pamiętam już. Ale kurde, to były lampy jak w mordę strzelił oryginalne. Może jakaś baaaardzo limitowana wersja je miała?

Ciułam powoli kasę na remont silnika i 300-350 koni będzie moje. Ogólnie wczoraj miałem okazję przejechać się 326 konnym Audi A6 w dieslu i 5 sekund do setki urywa głowę, muszę mieć coś podobnego! :D Oczywiście, na tyle, na ile pozwoli przedni napęd.


Ostatnio zmieniony 06 paź 2016, 13:27 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Wstawiłem foto w treść ;)


Na górę
PostDodany: 06 paź 2016, 11:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3051
Lokalizacja: Łódź
Ach, to TAM ci pękło! Myślałem że strzeliła ta harmonijka po prawej, tuż nad filtrem. Za turbiną to żadne klejenie tylko wymiana na cały element. :D

I nie, soczewek oryginalnych w Kappie nigdy nie było. Już te zwykłe ksenony to był rzut na taśmę w ostatnich miesiącach produkcji - wprowadzono je na początku 2000 roku, a produkcję zakończono w jego połowie. To co widziałeś to była przeróbka o kto wie jakiej jakości, ale takie przeróbki są dość proste: mocujesz odpowiednią soczewkę, szlifujesz klosz przed nią i działa, cała elektryka już przecież jest. Jak pisałem, sam widziałem takie coś na żywo i świeciło bardzo dobrze, tylko niestety - pozostaje kwestia legalności bo to jednak ingerencja w reflektor bez późniejszego zapewnienia homologacji. Podobno. Poza tym jeśli to kosztowało tyle ile piszesz to raczej była przeróbka z halogenów na soczewkę z ksenonem. Ma prawo działać, ale wystarczy że ktoś zwróci uwagę na wybite znaki na kloszu i już będzie wtopa. Jak są klosze ori od ksenona to ten problem odpada.
Poza tym... według Bartka zadbane halogeny z czystym kloszem, świeżym odblaskiem i dobrymi żarówkami świecą równie dobrze co oryginalne ksenony w podobnym stanie. Ja mu wierzę bo wiem z własnych doświadczeń, że zaniedbany ksenon świeci równie tragicznie co zaniedbany halogen. Tylko barwa światła jest inna. Dla mnie akurat ta barwa ma znaczenie, bo jakoś tak mam że ciepłe barwy szybciej mi męczą oczy. :D

Co do Audi i wysokich mocy na przedzie warto pamiętać o trzech sprawach:
- jeżeli to Audi nie miało quattro, to miało tez napęd na front, ;)
- obawy związane z wyrywaniem kierownicy (przedni napęd nie radzący sobie jednocześnie z duża mocą i kierowaniem) są właściwe głównie w pojazdach ze zwykłym dyferencjałem - w Kappie jest visco, w innych wozach są haldexy czy inne LSD i ten objaw jest znacznie ograniczony (plus wspomaganie kierownicy). To przecież nie gokart pokroju Civica z wsadzonym zbyt mocnym silnikiem,
- w związku z powyższym ja bym się bardziej bał o sprzęgło, skrzynie i visco właśnie. Oczywiście nie wolno też zapomnieć o zawieszeniu i hamulcach. Nawet o takich pierdołach jak osłona termiczna zbiornika i pompy płynu hamulcowego, jeżeli przewidujesz wysokie temperatury pod maską. A turbina nieszczęśliwie jest po tej samej stronie. :P

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 06 paź 2016, 13:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1993
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Co do ksenon?w to były już dostępne w 98r znam taką Kappe i nie ma rzeźby tylko ori ksenony plus samopoziomowanie. Nic nie było dokładne.Co do węży to na dole od turbiny do intercoolera jest ori silikon. A górę trzeba zmienić na silikony. Mi już strzelił dwa razy ten łącznik gumowy przy przepustnicy. Jak umarł actuator i turbo dmuchneło 2bary.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 06 paź 2016, 14:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3051
Lokalizacja: Łódź
Bardzo dziwne, jeżeli opcję wprowadzono do produkcji dopiero w 2000. W razie dokładania oryginalnych ksenonów żadnej rzeźby nie ma bo i nie ma żadnych dodatkowych komputerów. W skrzynce bezpieczników wszystko to samo, wtyczki są te same poza wtyczką silnika (w halogenach jest taka wielka z metalową sprężyną, w ksenonach z małymi silnikami wtyczka też jest mała, podobna do pozostałych), spryskiwacze te same, jedyne co trzeba dołożyć to korbkę do poziomowania i kabel do niej - ten który normalnie idzie do sterowania w kabinie. Jak ktoś chce być w pełni "ori" to wrzuci jeszcze pod fotel akcelerometr, który obsługuje dodatkowy pin w silnikach. ;)

Jeżeli w tej Kappie jest sterowanie pochyleniem lamp z kabiny to jest ślad na to, że jednak mogła być przekładka.

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 06 paź 2016, 15:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1993
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Tylko wtyczki do ksenon?w są cztero pionowe. A w normalnych trzy piny. I nie było cięcia wtyczek itp. Muszę odszukać nr VIN. Było w eper że posiada ksenony.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 06 paź 2016, 15:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3051
Lokalizacja: Łódź
Znaczy do silników w lampach, tak - o tym właśnie napisałem. Cała reszta jest identyczna. ;)

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 06 paź 2016, 17:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1993
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Wiem że identyczna jest reszta bo sam dołożyłem ksenony zmieniając tylko silniczki od zwykłych lamp.:)

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 06 paź 2016, 17:51 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3051
Lokalizacja: Łódź
O, czyli da się założyć starsze silniki do ksenonów? Bo tam jest inny uchwyt w odblasku na tę kulkę od silnika.

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 06 paź 2016, 18:52 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Posty: 564
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin
Co do soczewek to może coś w ten deseń ?
https://www.olx.ua/obyavlenie/prodam-av ... 0ef3ec0154
BTW. moja kappa jest z 99' i również posiada fabryczny xenon.

_________________
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08'

[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'


Na górę
PostDodany: 06 paź 2016, 19:05 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Posty: 1053
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Xenony były od pełnego liftu w 98...

_________________
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO


Na górę
PostDodany: 06 paź 2016, 19:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3051
Lokalizacja: Łódź
Wobec tego wszystkie strony o historii Kappy kłamią, ale mniejsza. Nie żeby mnie to dziwiło, zwłaszcza przy niezbyt szeroko znanym moedlu. :P

Soczewki właśnie tego rodzaju. Z tym że fotki całego wozu pokazują klosze jeszcze przed szlifem na gładko, no i jest to wersja halogenowa. Prawdę mówiąc różnica między soczewką a zwykłym reflektorem daje chyba więcej niż między halogenem a ksenonem. Gdybym miał pewność pełnej legalności przeróbki to skusiłbym się chyba na halogen w soczewce, może i bierze więcej prądu ale mniej elementów się psuje.

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 07 paź 2016, 0:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 kwie 2015, 17:04
Posty: 122
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Gdańsk
Kurde, prawie dokładnie takie jak wysłałeś Matis. Tylko różnica taka, że tamte miały oryginalne logo lancii i były normalnie ponacinane w środku, jak zwykły klosz, a miejsce na soczewkę było gładkie. Przynajmniej coś w tym stylu, tyle o ile tak to pamiętam. ;)

Co do podniesienia mocy - hamulce zrobione na tip top, do tego zawieszenie w 100% sprawne, wszystko porobione. Wymienione opony na takie, które trzymają się lepiej jezdni, niż cygan zapomogi. Dlatego wszystko jest przygotowane na przyjście koników.

Tyle że... Sprzęgło pewnie będę wzmacniał. Modyfikacje dodatkowe, jak np. montaż fmic, wymiana pompy, pewnie wrzucenie GT28R/RS, kupno kocyka na turbinę, owinięcie bandażem całego kolektora i downpipe'a, wymiana chłodnicy oleju na większą plus ten remont silnika... To wszystko jest w planach. Więc osłon termicznych raczej nie będę robił, to nie ma sensu. Po prostu porobię to co opisałem i tyle.

A Audi, cóż... To już jest quattro jako jedyna opcja, bo taka moc do 2 tonowego auta byłaby nieporozumieniem z przednim napędem, żeby miał tym jeździć bogaty janusz... Ale co w Audi nie wypada, to w kappie spokojnie zda egzamin. :D

No i wyrywania kierownicy się nie obawiam, szpera daje sobie radę. Chociaż wiadomo, czasem nawet teraz, jak na 2 biegu złapie koleinę, to potrafi ostro szarpnąć, ale biorę to zawsze pod uwagę i pilnuję, żeby utrzymać tor jazdy. To też nie jest takie szarpnięcie, żeby nagle stracić panowanie nad pojazdem, więc no worries. I to co ludzie często poruszają, że szeroki kapeć nie nadaje się na koleiny... Jakby to ująć. Takie stwierdzenia są oderwane od rzeczywistości. Jak ktoś jechał S7, koło Olsztynka albo Ostródy, to wie jakie tam są koleiny. Jak jeżdżę do Warszawy, tak ani na starych, ani na nowych, ani na zimówkach nie odczułem nawet najmniejszej różnicy w koleinach. Żadnej, po prostu. Jedyna różnica jaką odczułem w prowadzeniu, to między zimówkami a letnimi, na letnich wspomaganie chodzi ciężej i właśnie przyspieszanie na pofałdowanej drodze powoduje delikatne szarpnięcia kierownicą w koleinach. Na zimówkach tego praktycznie nie ma.


Na górę
 Tytuł:
PostDodany: 07 paź 2016, 0:12 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10078
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Nie są oderwane od rzeczywistości, widocznie jeszcze się Kappa na tych kołach wpasowuje w koleiny.
U mnie np. na 235 już wyraźnie czuć, że się w koleinach nie mieszczę co z resztą czuć w zachowaniu samochodu. Ostatnio jechałem kumplową e90 na 255 i to jest dopiero zabawa na koleinach.
Oczywiście bez zbędnego przesadyzmu, że się jeździć nie da, ale kierownicę trzeba mocniej trzymać.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 353 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 120 21 22 23 24 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl