Energetyczne 20VT

Zdjęcia i opisy naszych Lancii :)

Moderator: solarzmr

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1210
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Energetyczne 20VT

Postautor: Energetyk » 13 lis 2017, 09:18

Na zdjęciu wyglądają nieźle, zrobię potem lepsze lustrzanką... 3 i 4 cylinder już są na pograniczu przytarcia bo mają sporo rysek i przepalenia. Mimo wszystko mogłyby zrobić i te 100tys przy mojej jeździe ale auto kupiłem jako totalnego gruza którym ledwo przyjechaliśmy do Lublina. Spodziewałem się najgorszego jak to przy takich zakupach w ciemno. Okazało się że nie jest źle i cieszy mnie to ale wolę nowe Glyco które wymienię za 100tys bo wiem na czym stoję niż 18letnią niewiadomą. Topcio mam przy sobie te oryginalne, odstąpie Ci za free żebyś mógł do siebie założyć kiedyś skoro tak Ci szkoda :D

P.S. Na 10w60 silnik się trochę wyciszył i jak na razie tyle wniosków. Zobaczymy jak będzie zmieniał kolor.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 901
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Energetyczne 20VT

Postautor: Johnny » 13 lis 2017, 10:00

Nie zalewales nic na "dotarcie" nowych panewek?
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 10875
Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Energetyczne 20VT

Postautor: topcio » 13 lis 2017, 10:21

Energetyk pisze:
13 lis 2017, 09:18
Na zdjęciu wyglądają nieźle, zrobię potem lepsze lustrzanką... 3 i 4 cylinder już są na pograniczu przytarcia bo mają sporo rysek i przepalenia. Mimo wszystko mogłyby zrobić i te 100tys przy mojej jeździe ale auto kupiłem jako totalnego gruza którym ledwo przyjechaliśmy do Lublina. Spodziewałem się najgorszego jak to przy takich zakupach w ciemno. Okazało się że nie jest źle i cieszy mnie to ale wolę nowe Glyco które wymienię za 100tys bo wiem na czym stoję niż 18letnią niewiadomą. Topcio mam przy sobie te oryginalne, odstąpie Ci za free żebyś mógł do siebie założyć kiedyś skoro tak Ci szkoda :D

P.S. Na 10w60 silnik się trochę wyciszył i jak na razie tyle wniosków. Zobaczymy jak będzie zmieniał kolor.
Szkoda? Wyciągasz zbyt daleko idące wnioski ;)
Daniel jak często słyszysz negatywne opinie o Lancii? Biorą się również z zasłyszanych gdzieś bzdurnych informacji o konieczności okresowej wymiany panewek.
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1210
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Energetyczne 20VT

Postautor: Energetyk » 13 lis 2017, 11:20

Daniel jak często słyszysz negatywne opinie o Lancii?
Te o panewkach zdecydowanie za często... Fakt że najczęściej problem z panewką powoduje szereg wcześniejszych zaniedbywanych problemów ale mimo wszystko słyszy się o tym. Znaczna większość użytkowników tak jak ja nie zna historii swojego auta, a uzasadnione jest powątpiewanie w to że ktoś silnika nie katował na niskim poziomie oleju. Wolę zweryfikować, zmienić za 120zł panewki i wiedzieć że mam nowe niż nie wiedzieć w jakim stanie mam stare bo się naczytałem tych opinii za dużo. Operacja jest tania i średnio skomplikowana więc przeszkód jest niewiele.

W każdym razie u mnie ten temat jest zamknięty i nie mam wyrzutów sumienia :P Postaram się wieczorem skrobnąć manuala dla ciekawskich.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3056
Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Energetyczne 20VT

Postautor: Borek » 19 lis 2017, 09:58

Ten olej Wolvera taki dobry a taki tani? O co się tu rozchodzi? :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1210
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Energetyczne 20VT

Postautor: Energetyk » 19 lis 2017, 10:17

Sprawa jest podejrzana dlatego testuję :) Albo inne oleje są mocno zawyżone i to odkrycie roku 2017 albo nie jest taki cudowny jednak. Parametry są mega jak na tę cenę, zwłaszcza że jest niby na bazie syntetycznej.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1576
Rejestracja: 14 mar 2007, 00:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontaktowanie:

Re: Energetyczne 20VT

Postautor: Egon » 22 lis 2017, 21:44

Ja też w swojej panewki wymieniam po tym jak ogarnę listę usterek, wymieniałam w Lybrze 1,8 Alfie 2.0 TS x 2 i jakoś wszystko jeździ na Glyco. Tak na 100% nikt nie wie kiedy się przekręcą oryginalne i każdy woli dmuchać na zimne.
Lancia Klub Polska - Łódź rabaty na hasło LKP AUTO-COM Łódź ul.Legionów 52 tel. 42 630-21-27


Fiat Linea t-Jet, Kappa 2.0 20VT do sprzedania https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-ka ... AdGPY.html oraz PRL Fiat 126p 1978.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1210
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Energetyczne 20VT

Postautor: Energetyk » 18 gru 2017, 12:14

Wymiana maglownicy za mną, dwa najtrudniejsze punkty to kręcenie w nogach pasażera i ominięcie linek zmiany biegów które w tym wypadku jednak trochę przeszkadzają. Reszta łatwa, dostęp dobry.

Obrazek Obrazek
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1459
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Energetyczne 20VT

Postautor: tasman3310 » 18 gru 2017, 12:24

Chciałeś napisać w nogach kierowcy, jest tam trochę dłubania żeby się dostać do tego wieloklinu ;)
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1210
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Energetyczne 20VT

Postautor: Energetyk » 18 gru 2017, 13:48

Tak dokładnie, u kierowcy :) U pasażera coś innego robiłem i mi się pokręciło.

Tak na prawdę trzeba odkręcić stopkę pedału gazu, potem osłonę plastikową którą się wyszarpuje i potem tę blachę którą widać na zdjęciu. Nie ma tragedii tylko wszystko psuje niewygoda.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 10875
Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Energetyczne 20VT

Postautor: topcio » 18 gru 2017, 18:53

I jak nowa/stara przekładnia? Cichsza?
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1210
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Energetyczne 20VT

Postautor: Energetyk » 18 gru 2017, 21:11

Tłucze się coś dalej. Nie wiem co... Ale przekładnia działa lżej, precyzyjniej. Auto pewniej się prowadzi. Rano nie ma efektu "przycięcia się". Ostatnio na starej porafiło robić się tak że kierownicą nie dało się kręcić w prawo zaraz po odpaleniu tylko trzeba było skręcić w lewo przełamując pewien opór i dopiero wszystko zaczynało działać. Tutaj po prostu wszystko działa od początku normalnie i lekko.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Uzurpat0r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 30 lis 2017, 20:53
Lokalizacja: Tarnów

Re: Energetyczne 20VT

Postautor: Uzurpat0r » 18 gru 2017, 21:28

Kurde, w Alfie wymienić to jest demontaż połowy auta... :o

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1210
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Energetyczne 20VT

Postautor: Energetyk » 18 gru 2017, 21:38

Tutaj właściwie podniosłem przód auta na kobyłkach po czym wystarczyło zdjąć koła i osłony nadkoli żeby mieć pełny dostęp z zewnątrz. W Turbo mam mały kolektor dolotowy więc od góry też wszystko ładnie widziałem - bajka.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3056
Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Energetyczne 20VT

Postautor: Borek » 23 gru 2017, 10:21

To kolumna idzie tak "bokiem" do maglownicy? Kurczaki, myślałem że idzie prosto w dół gdzieś nad pedałami... Jednak zdjęcia to fajna rzecz. :D
Drop a gear and disappear!


Wróć do „::: Nasze Lancie :::”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości