Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 wrz 2018, 5:34

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 09 sty 2018, 9:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Posty: 1578
Lokalizacja: Łódź -
Z piszczeniem posłuchaj czy to nie jest z kolumny kierownicy z silnika od wspomagania, jest on zamontowany zaraz za kierownicą.

_________________
Lancia Klub Polska - Łódź rabaty na hasło LKP AUTO-COM Łódź ul.Legionów 52 tel. 42 630-21-27


Fiat Linea T-Jet, Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 09 sty 2018, 10:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Posty: 174
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra
Gracjan pisze:
09 sty 2018, 8:17
aiu pisze:
08 sty 2018, 21:15
Z piszczeniem też walcze od jakiegos czasu i prawde powiedziawszy nie wiem co to może być , stare zostały tylko przeguby ...
Mój pilot nie tyle ze sie zepsuł co jakby to powiedzieć , centrala go zapomniała , musiałem zaprogramować jescze raz i działa drugi rok . Najważniejsze że jeździ :)
a mogę wiedzieć gdzie programowałeś i ile Cię taka przyjemność kosztowała? Ja niestety nie mam karty kodowej a z tego co czytałem, to bez tego będzie dość drogo.

Jeśli chodzi o piszczenie to nie pojawia się ono zawsze. Czasami (zazwyczaj po dłuższej jeździ) piszczy coś przy delikatnych skrętach w lewo lub w prawo. Był spokój po wymianie klocków we wrześniu, ale wróciło. Teraz wymieniłem komplet tarcz i klocków (TRW). Zawieszenia z przodu nie ruszałem, ale może warto by było o tym pomyśleć.
Kodował mi znajomy wiedz nic mnie to nie kosztowało , ale karta była potrzebna . Z tego co wiem w ASO można kartę zamówić ale reki nie dam uciąć . Wydaje mi się ze w najnowszym MES'ie można już zakodować klucze w Ypsilonie .
A wymieniałeś śruby pływające w zacisku ? może woda się dostała i przyrdzewiało nie odbija za każdym razem ?

_________________
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Majonez , Ypsilon 1.2 16v 2004r. :)


Na górę
PostDodany: 09 sty 2018, 11:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 148
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
Klocki i tarcze były wymieniane przez mechanika i wierzę, że zrobił to dobrze, chociaż sam już nie wiem.
Podobno wszystko było przesmarowane i chodzi bez problemów.


Na górę
PostDodany: 09 sty 2018, 16:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 345
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Jak kupiłem Phedrę, to pilot nie gadał z autem. Rzekomo przez brak baterii, ale założenie nie pomogło. Specjalista sprawdził tylko specjalnym miernikiem, że pilot wysyła sygnał. W instrukcji Lancii była procedura kodowania, ale nie mam lancia-code, więc przez cały czas korzystałem z zamka przymierzając się do wstawienia nieoryginalnego sterowania. Dopiero niedawno udało mi się zgrać pilot ze sterownikiem dzięki procedurze z Peugeota 807, którą podesłał pugowy forumowicz.
Pewnie u Ciebie nie zadziała, ale nic nie stracisz próbując: włóż kluczyk i włącz zapłon (kolejna pozycja po 0) - przytrzymaj któryś przycisk pilota przez ponad 5 sekund - cofnij i wyjmij kluczyk. Próbowałem z różnymi przyciskami, bo nie od razu się udało. Siedziałem w aucie z zamkniętymi drzwiami, nie wiem czy to ma znaczenie. Ten sposób dotyczy pilota, który działał wcześniej w danym aucie, kodowanie nowych to inny temat.

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002


Na górę
PostDodany: 15 sty 2018, 7:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 148
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
z autem coraz gorzej. Piszczy podczas jazdy przy delikatnie skręconych kołach (zmiana pasa ruchu wystarczy). spod maski chyba coś dzwoni, a kierownica drga na biegu jałowym. co ciekawe, zanim sie rozgrzeje jest lepiej.
Pozactym piszczą hamulce, ale mam nadzieję, że to przejdzie...


Na górę
PostDodany: 15 sty 2018, 8:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Posty: 174
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra
Najlepiej jedz na SKP , powiedz co się dzieje i niech ci sprawdzi .jak trafisz na kumanego diagnostę to znajdzie powód piszczenia, a ty będziesz wiedział co się dzieje

_________________
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Majonez , Ypsilon 1.2 16v 2004r. :)


Na górę
PostDodany: 15 sty 2018, 9:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 345
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Ja byłem (z polecenia!) na szarpakach i nic nie stwierdzili poza bijącymi tarczami hamulcowymi.
A do regeneracji była przekładnia z odczuwalnymi luzami oraz wygięte łączniki i zmaltretowane końcówki..
Piszczało mi przy ruszaniu kierownicą (również na wyłączonym silniku), i biło przy jeździe po drobnych nierównościach.
Gracjan, jeśli masz podobne objawy - to moim zdaniem masz do regeneracji maglownicę.

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002


Na górę
PostDodany: 15 sty 2018, 9:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Posty: 174
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra
Dla tego napisałem jak trafi na kumatego diagnostę a nie na gościa przybijającego pieczątki .
U niego piszczy podczas jazdy a nie na postoju , bardziej obstawiał bym nie odbijający do konca zacisk , dlatego najpierw diagnoza a później wymieniamy .

Drygająca kiera w Ypsilonie zazwyczaj świadczy o kończącym się czujnikiem kąta skrętu, następnym etapem jest lampka wspomagania i wyłączające się wspomaganie . Dzieje się tak przy przebiegach ca. 180 tys. Ale tak jak pisałem gdybać można.

_________________
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Majonez , Ypsilon 1.2 16v 2004r. :)


Na górę
PostDodany: 15 sty 2018, 10:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 148
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
za tydzień mam przegląd, który mam nadzieję przejść ;) Auto chcę naprawić, bo robię średnio 25tysi rocznie, więc potrzebuję ogarniętego auta. Czujnik skrętu bardzo prawdopodobny, bo mam najechane 176tysięcy i przebieg rośnie. Kontrolka wspomagania już raz mi wyskoczyła :D

Co do zacisku to bym się ostro wnerwił, bo było to robione dwa razy ostatnio i wszystko miało być ok ;/


Na górę
PostDodany: 17 sty 2018, 10:42 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 148
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto u mechanika. Zobaczymy co powiedzą.
Na poniedziałkowej wizycie na stacji kontroli wszystko wyszło w normie, tylko martwi mnie, że wymienione niespełna pół roku temu amory z tyłu mają po 43% sprawności :( gdzie przód ma 81 i 75.
Poza tym wszystko było ok (lampa do wyregulowania).
Piszczenia nie było od jakiegoś czasu, ale drgania na kierownicy czasem są, więc pewni wspomniany wcześniej czujnik skrętu.
Problem jest jednak z dostępnością. Ktoś może podrzucić link do sprawdzonego sklepu? Bo to jednak trochę kosztuje a wolałbym nie wywalić kasy w błoto.
Teraz może dlaczego auto jest u mechanika:
Weszliśmy z diagnostą pod auto a tam cały dół mokry o.O okolice skrzyni i turbo :( smutne to trochę.
W zeszłym miesiącu miał być wymieniony olej w skrzyni i wymieniany był termostat. Nie wiem, czy coś tutaj poszło nie tak, ale dowiem się mam nadzieję dziś lub jutro.


Na górę
PostDodany: 18 sty 2018, 5:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 148
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
No to słabo. Diagnoza to nieszczelna pompa paliwa (ta przy silniku) leje się na kable od chłodnicy :(
Autko już się naprawia, ale zobaczymy jski będzie efekt i ostateczna cena


Na górę
PostDodany: 19 sty 2018, 22:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 148
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto naprawione (przynajmniej jeśli chodzi o tę pompę). 500zł z robocizną wyszło, czyli nie tak źle.
Ogólnie na wydatki związane z autem (nie wliczając w to paliwa) przeznaczyłem już prawie jego równowartość :/


Na górę
PostDodany: 19 sty 2018, 23:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 345
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
'Włożyłeś prawie równowartość'.. To jeszcze przyznaj się, ile kilometrów nakulałeś od zakupu..
Czasem jak skalkulujesz zakup, ubezpieczenia, paliwo i naprawy - a odliczysz za ile można sprzedać.. to wyjdzie, że taksówka byłaby niewiele droższa
: hahaha :
Jeden kupi i dojedzie auto - albo do trupa, albo do końca ważności papierów. A drugi próbuje zrobić nówkę ..z używki - co kosztuje niemało.. My - czyli miłośnicy nie do końca doskonałej włoskiej myśli technicznej - jesteśmy ci drudzy.. Zazwyczaj robisz pierwszy, drugi, trzeci krok.. a kiedy przychodzi czas na refleksję, to myślisz - poszedłem już tak daleko, to idę po prostu dalej. Nie jest to może ekonomiczne myślenie, ale zadam takie pytanie: czy ekonomiczne życie jest piękne? Mam nadzieję, że najgorsze problemy za Tobą i zostaną już tylko drobne codzienne usterki, jakie ma każdy z nas ha ha :)

PS1. W Roomsterze od nowości przez 4 lata (120tys km) poza laniem paliwa i co 15tys km: przegladem z wymianą oleju, filtra oleju i kabiny, oraz filterka lpg.. miałem takie nieprzewidziane (hmm) wydatki: ok. 10 żarówek H7, dwie żarówki od tablicy rej., jedna żarówka pozycyjna tył, jeden raz (przy 90tys.) klocki przód + zebranie rantów z tarcz, jedna wycieraczka (od kierowcy, bo od pasażera jest cały czas ok); do tego doszedł uszkodzony silniczek otwierania klapy.. acha i opony letnie po 80tys km też już były słabe, -poleciały do piwnicy z 5mm bieżnika. Czy można pokochać takie auto? Na papierze może tak - dla mnie to auto do pracy, koszt 1km z uwzględnieniem wszystkich kosztów (w tym spadek wartości) to około 30gr, ale jak kończę pracę i jeszcze gdzieś muszę pojechać, to chętnie biorę kluczyki od 24-letniego Tipo i.. no cóż.. :zjezdzam:

PS2. Tipo kosztowało mnie w zakupie niecałe 2 tys (koleś raczej nie wiedział co sprzedaje), a w wymianę tego co trzeba zrobić (rozrząd, płyny, wahacze, pierdoły); reanimacja klimy plus inne drobne, raczej niedrogie usterki; a z grubszych pomysłów lakierowanie nadwozia, całkowita renowacja felg i nowe opony - dobiłem spokojnie do 10tys. NIE ŻAŁUJĘ ani złotówki.
Sorry za OT :roll:

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002


Na górę
PostDodany: 20 sty 2018, 8:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Posty: 174
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra
hmm , to ja tylko w zeszłym roku tak na szybko .... chodnice obydwie (klimy byla do wymiany ale wymieniłem od razu dwie) , rozrząd , kompletne hamulce tył (z tłoczkami , sprężynkami itd) , poduchy amortyzatorów przednich (okazało się ze niepotrzebnie ) tarcze klocki przód(klocki dwa razy bo szukałem co piszczy z przodu) ,uszczelniacz wybieraka skrzyni ,uszczelkę pokrywy zaworów (w sumie w 16v nie jest to pokrywa zaworów ale nie ważne) , lampy przednie bo były żółte ,3 cewki (jedna wymieniłem rok wcześniej a jak padła druga wymieniłem wszystkie stare) świece , regulator napięcia ze szczotkami , mechanizm wycieraczek przednich (brak zamienników , albo ja nie potrafiłem znaleźć) , wzmacniacz bose i na deser malowanie całego auta ...
Polowy rzeczy nie musiałem robić , silnik mógł się pocić , lampy mogłem wypolerować , piszczenie z przodu zignorować , ale przynajmniej wiem ze wsiadam i wszędzie dojadę .

Także tragedii nie ma ,kopiłeś używane auto i trzeba trochę zainwestować żeby doprowadzić do porządku , tym bardziej ze młodsze się nie robi a kilometrów mu tez nie ubywa .

_________________
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Majonez , Ypsilon 1.2 16v 2004r. :)


Na górę
PostDodany: 20 sty 2018, 10:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 148
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
Najechane ponad 20 tysięcy od chwili zakupu. W sumie to auto zawiodło przez ten czas raz jak padł akumulator. Reszta to raczej eksploatacja, ale zawsze :p po prostu wszystko zaczęło się sypać w podobnym czasie. W poprzednie auto też inwestowałem i w sumie żałuję


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl