Lancia Kappa 20VT - Johnny

Zdjęcia i opisy naszych Lancii :)

Moderator: solarzmr

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 901
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: Johnny » 29 lip 2017, 22:53

Konrad pamiętam, pamiętam o tym afr nawet w SMS gdzieś mam. No a co do mocy to nigdy dosyć : zawstydzony :
A co do Ciebie Tomasz to wiesz jak to jest :D chyba nie muszę Ci wspominać o pewnym zakurzonym bandazu : yesyes : : yesyes :
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 901
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: Johnny » 06 sie 2017, 17:32

Z cyklu co dziś zrobiłem swojej Lanci... Zrobić okolo 1000 km w trasie a na drugi dzień 5km od domu uszkodzić oponę... bezcenne...
Obrazek
: beczy : : beczy : : beczy :
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 901
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: Johnny » 11 wrz 2017, 19:14

Już po strojeniu afr... przed strojeniem jeszcze zdążyłem wymienić regulator ciśnienia paliwa(profilaktycznie)
Obrazek
Plus nowe świece, filtr powietrza...
Odziwo układ benzynowy okazało się że wyrabia do końca obrotomierza... podejrzewalem ze coś jest nie tak ale jak widać się myliłem lub po prostu pomogl ten regulator, pozostaje problem niezidentyfikowanego smrodu po "deptaniu" na benzynie. Nie mam pojęcia skąd on się bierze. Za to na lpg do 6tyś obr z mieszanką jest ok a powyżej robi się ubogo. Pociągnięcie faro na 8mm powinno zniwelować ten problem ale nie ma się co trzasc bo jak ja wkrece do 7tys to jest cud świata, zazwyczaj maksymalnie 5,5-6 tyś. Po tej regulacji jestem spokojniejszy i mam nadzieję że nic złego nie będzie się działo. Warto było zapłacić więcej niż za zwykła chociaż człowiek wie na czym stoi. Kolejne co chce zrobić w aucie to klocki przód i tu już zglupialem jakie wybrać A czasu coraz mniej.. może ktoś coś doradzi? Pozdrawiam
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1343
Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: kond243 » 11 wrz 2017, 19:39

Jakie chcesz klocki? Do jakiej ceny? Do normalnej jazdy polecam Texstara do mocniejszego hamowania ferodo ds 2000 lub ds2500 tylko ze one tanie nie są. Texstar jest ok. Cena też ok.Nie smaży się jak trw. A co do gazu to masz miedź fi 8mm? Rozwierć elektro zawór oraz wielozawór. Pomoże bardzo dużo. Jaki masz reduktor? Smród czyli zapach oleju spieczonego? Czy benzyny?. U mnie po ostrej jeździe czuć w aucie mimo że wycieków brak i oleju nie ubywa. Jeśli benzyna to sprawdź przyłącze do listwy zwłaszcza wąż zasilający.Lubi puszczać na opaskach i okuciach pod maską.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 901
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: Johnny » 11 wrz 2017, 20:01

Klocki raczej do normalnej jazdy... Po prostu żebym czasem nie miał problemów z wyhamowaniem z większych prędkości na tych naszych że tak zażartuje autostradach. Myślałem właśnie o trw ale Brat również mi nie poleca i mówił to samo co Ty napisałes. Nad textarami się zastanawiam i chyba to będzie to. U mnie w firmie na pierwszy montaż dajemy klocki tej marki więc powinny być ok. Co do smrodu tak jak mówiłem jest niezidentyfikowany.. ani to benzyna ani olej, na prawdę ciężko mi go określić jedynie co to tak jak pisałem pojawia się po deptaniu na benzynie, na gazie ten problem nie występuje... myślę żeby przeczyscic jakoś to ustrojstwo odpowiedzialne za odprowadzanie opar paliwa.. miedziawke mam niestety fi 6mm... z tego co się dowiedziałem to nowy wielozawor plus pociągniecie oczywiście nowego przewodu. Choć wolałbym Twoja opcję żeby dało się rozwiercic
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1343
Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: kond243 » 11 wrz 2017, 21:05

U fi 6mm To ciężko będzie. Trzeba zmienić to na fi 8mm. Choć spróbuj rozwiercić. Może wtedy da rade. Klocki do normalnej jazdy to bierz textara.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3056
Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: Borek » 13 wrz 2017, 07:02

A ten smród po "deptaniu" na benzynie to smród czego, benzyny czy oleju?

Kond, co to znaczy że klocki TRW się "smażą", to się jakoś objawia? Bo teraz mam w Iveco te klocki i trzeba przyznać, że pięknie piszczą przy takim normalnym hamowaniu, słychać mnie pewnie z kilometr dalej - a jeszcze są grube :D. Nie pierwszy raz korzystam z TRW, ale pierwszy raz są takie jaja.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1343
Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: kond243 » 13 wrz 2017, 07:17

Nie dość że piszczą to jeszcze jak będziesz je zmuszał do hamowania z większych prędkości to bardzo szybko pojawia się na nich fading. Sam posiadam ferodo premier piszczą do 10km/h i przy hamowaniu na wstecznym ale tak jak i texstar hamują bardzo fajnie i nawet kilkukrotne hamowanie z dużych prędkości nie wywołuje fadingu. Brak piszczenia tylko na klockach textar. Trw jak się przysmaży hamowaniem to lubią się zeszklić jak okładziny cierne sprzęgła i wtedy skuteczność hamulców jest o nawet 50%niższa.Trw nadają się dla kogoś kto nie przekracza 110km/h Przy hamowaniu z 200km/h do 0 klocki się przypalają i tylko dużo dymu i smrodu. I przy 100km/h skuteczność hamowania jest już mniejsza o 50%. Testowałem te klocki i najlepiej wypada texstar. Po założeniu i ułożeniu się klocków jechałem na tor i były testy. Texstar spisywał sie bardzo dobrze ferodo też tylko więcej pylą. Trw kilka hamowań i hamulcy brak. Tarcze mam zwykłe brembo kupione w aso fiata.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1210
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: Energetyk » 13 wrz 2017, 11:41

Ja mam klocki Cifam. Piszczą na wstecznym i przy delikatnym hamowaniu. Przy deptaniu cisza. Pylą mocno... Nie zdarzyło mi się żeby poleciał z nich dym itp a jeżdżę ostrzej. Nie mam porównania z innymi więc ciężko mi powiedzieć coś więcej.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 901
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: Johnny » 13 wrz 2017, 15:41

Borek pisze: A ten smród po "deptaniu" na benzynie to smród czego, benzyny czy oleju?
Johnny pisze:
11 wrz 2017, 20:01
Co do smrodu tak jak mówiłem jest niezidentyfikowany.. ani to benzyna ani olej, na prawdę ciężko mi go określić jedynie co to tak jak pisałem pojawia się po deptaniu na benzynie, na gazie ten problem nie występuje... myślę żeby przeczyscic jakoś to ustrojstwo odpowiedzialne za odprowadzanie opar paliwa..
Co do klocków to podjąłem już decyzję. Będą to textary. Dzięki za odzew Panowie
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3056
Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: Borek » 13 wrz 2017, 17:35

Jedyne co zostaje to płyn chłodniczy, ale ten zapach jest słodkawy, nie sposób pomylić z pozostałymi dwoma. U mnie waliło olejem jak się wylewał spod pokrywy przy niesprawnej odmie, i też tylko przy deptaniu - to nie był typowy spalony olej tylko podgrzany, bo siedział w zakątkach pokrywy.
Teraz czuć tylko czasem delikatny zapach benzyny (raczej w ciepłe dni), co przy kilkunastoletnim gumowym wężu paliwowym nie dziwi.


Co do klocków - przy hamowaniu mi piszczą, a przy hamowaniu na wstecznym wyją, nisko buczą. To drugie nie jest jednak winą samych klocków, a źle posmarowanych zacisków z tyłu, ale mi chodzi o Iveco gdzie te zaciski są w ogóle... kryzysogenne. No i Iveco nie buja się do 200 niestety, może z huraganem w plecy ale nie miałem okazji próbować. Niemniej faktycznie mam wrażenie, że nie hamują tak jak się spodziewałem po TRW, oryginalne klocki w porównaniu z tymi to były wręcz żylety. ;)
No nic, będzie trzeba pamiętać porady przy wymianie. Również dzięki.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 901
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: Johnny » 17 paź 2017, 17:51

Kupił zderzak "w kolorze"... A później się dowiedział że ów kolor występuje tylko w poliftach : zawstydzony :
Obrazek

No ale korzystając z zaoferowanej pomocy... żal było odmówić :D
Obrazek

Teraz wygląda bardziej "zadziornie", tego mi brakowało.

Obrazek

Pozdrawiam
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3056
Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: Borek » 17 paź 2017, 20:12

Też coś? W szarej Hondzie miałem jasną srebrną maskę i niebieskie zderzaki. :P
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5115
Rejestracja: 13 maja 2007, 00:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: Duch-Dziadka » 18 paź 2017, 08:08

Wygląda to dobrze :)
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 901
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Lancia Kappa 20VT - Johnny

Postautor: Johnny » 19 paź 2017, 19:30

Borek pisze:
17 paź 2017, 20:12
Też coś? W szarej Hondzie miałem jasną srebrną maskę i niebieskie zderzaki. :P
W hondzie to "przystoi", ludzie są przyzwyczajeni A w Lanci nie wypada :lol:
Duch-Dziadka pisze:Wygląda to dobrze :)
Dziękuję aczkolwiek magia zdjęć robi swoje, na żywo wygląda trochę mniej dobrze ;)
Pozdrawiam
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO


Wróć do „::: Nasze Lancie :::”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: M4c13k i 10 gości