Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Zdjęcia i opisy naszych Lancii :)

Moderator: solarzmr

Awatar użytkownika
batman
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 1191
Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: batman » 15 mar 2017, 14:28

michal1045 pisze:
13 mar 2017, 20:24
......

W nagrodę została wymieniona gałka! Wreszcie pasuje do stanu auta : ok2 :
P3139477.JPG
Bardzo bym prosił o manuala lub opis jak zdemontować gałkę :) Na zdjęciach widzę że masz "podciągany" wsteczny - zgadza się? Jeżeli tak to proszę o pomoc bo znając moje możliwości to sam zdemontuję ale bez opcji ponownego montażu :lol:
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (dla silnika ;) ), Fiat Seicento 0,9 '99
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:

Awatar użytkownika
michal1045
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1607
Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: michal1045 » 15 mar 2017, 15:20

Ja też mam dwie lewe ręce :lol: , ale dałem radę : yesyes : Tak mam podciągany wsteczny.
W celu demontażu łapiesz gałkę nie dotykając kołnierza (czy jak to się tam nazywa) od podciąganego wstecznego i ciągniesz z całej siły do góry. Co do montażu to trzeba przesmarować smarem, trafić w rowki pamiętając, żeby ustawić ją równo i wbić (najpierw ręką a potem delikatnie młoteczkiem przez szmatkę, żeby Ci nie została w ręku przy zmianie biegów).
boruch pisze: Moja szwagierka do dziś żałuje,że nie zdecydowała się na tego ygreczka : beczy :
Naprawdę zacna sztuka,dobrze że trafiła w dobre ręce : ok2 :
A co ostatecznie kupiła? Ja oglądałem łącznie z 20 aut za w sumie większe pieniądze i kupiłem tego głównie dlatego, że był najlepszy!
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Piaggio Zip 50 2010
Są jeszcze Phedra 2.0 JTD + Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI
Były Kappa SW 2.4 TDS i Y 1.2 16v
Obrazek

Awatar użytkownika
Wilkin
Prezes Elekt
Prezes Elekt
Posty: 5005
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: Wilkin » 15 mar 2017, 15:36

michal1045 pisze:
08 mar 2017, 01:52
Dzięki! Mam nadzieję, że będzie sprawował się równie dobrze jak niebieski :)
W poniedziałek dostałem w końcu paczkę od Wilkina : ok2 :

P3089453.JPG
P3089458.JPG

Tylko po co mi aż dwie gałki : gafa : Wolałbym mieszek :roll: Chyba musimy trzeciego Y dokupić do tej gałki :lol:
Dostałeś dwie gałki bo-
obiecałem Ci skórzaną - a okazało się że mam faktycznie skórzaną - tylko do seicento : gafa : - to spakowałem ją i zwykłą do Y na wszelki wielki ;)
A mieszka za cholerę nie mogłem znaleźć , mimo że go miałem w łapie jak gadaliśmy przez telefon.
Z tego co widzę skórka pasuje - czyli wszyscy zadowoleni ;)

Awatar użytkownika
michal1045
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1607
Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: michal1045 » 05 kwie 2017, 21:45

:lol: Tego się nie spodziewałem :lol: Ta gałka wygląda nadzwyczaj dobrze, jak na gałkę od Seicento 8-O

Uzupełniając dziennik eksploatacji. W aucie wymienione zostały przednie wahacze, końcówki drążków kierowniczych, tylne amortyzatory. Po wszystkim założone zostały alufelgi z nowiutkimi oponami i ustawiono zbieżność.

Długo zastanawiałem się nad oponami, ostatecznie zdecydowałem się na całoroczne Fulda Multicontrol.
Załączniki
obuwie całoroczne.JPG
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Piaggio Zip 50 2010
Są jeszcze Phedra 2.0 JTD + Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI
Były Kappa SW 2.4 TDS i Y 1.2 16v
Obrazek

Awatar użytkownika
michal1045
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1607
Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: michal1045 » 23 wrz 2017, 00:42

michal1045 pisze:
08 mar 2017, 01:52
Dzięki! Mam nadzieję, że będzie sprawował się równie dobrze jak niebieski :)
W poniedziałek dostałem w końcu paczkę od Wilkina : ok2 :

P3089453.JPG
P3089458.JPG

Tylko po co mi aż dwie gałki : gafa : Wolałbym mieszek :roll: Chyba musimy trzeciego Y dokupić do tej gałki :lol:
No i słowo się rzekło.
P9220804.JPG
P9220800.JPG
Przez dwa tygodnie nie udało mi się ustawić wszystkich obok siebie na parkingu pod blokiem :lol: A jeszcze kawałek dalej stoi BX...
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Piaggio Zip 50 2010
Są jeszcze Phedra 2.0 JTD + Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI
Były Kappa SW 2.4 TDS i Y 1.2 16v
Obrazek

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 556
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: miwis » 23 wrz 2017, 08:00

Flota robi wrażenie. Cieszę się, że Marie Claire dostanie skórzaną gałeczkę. Kiedyś chciałem dać ją obszycia ale tapicerzy się tego nie podjeli .

Sent from my ASUS_Z012D using Tapatalk

Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Awatar użytkownika
michal1045
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1607
Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: michal1045 » 26 gru 2017, 22:14

Jutro mija rok odkąd sprawiłem sobie najdroższy i jednocześnie chyba najfajniejszy prezent gwiazdkowy.
Czas zatem na uzupełnienie dziennika eksploatacji, bo trochę się przy aucie działo, ale mam nadzieję, że teraz będę miał kilka lat spokoju (przynajmniej jeśli chodzi o podstawowe sprawy ekspoatacyjne).

W kwietniu wymienione zostały klocki przednie.
W maju wymienione zostały:
- simmeringi (wałka rozrządu i wału korbowego),
- uszczelka pokrywy zaworów (poprawiliśmy fabrykę doszczelniając silikonem)
- kompletny rozrząd (zamiennik dobrej klasy kosztował 74 zł!),
- pasek micro,
- pompa wodna,
- świece zapłonowe,
- przewody zapłonowe (oryginalne kosztowały 38 zł!),
- filtr powietrza.

W czerwcu wraz z wyższymi temperaturami i większym użytkowaniem auta przeze mnie powrócił problem niskiego ciśnienia oleju. Zmierzyliśmy manometrem i było praktycznie zerowe! Objawy wskazywały na syf w misce olejowej!
Po zdjęciu miski olejowej okazało się, że w silniku był praktycznie gruz! Prawdopodobnie handlarze dolali do oleju jakiegoś uszczelniacza, który zagęścił olej. Ewentualnie Niemcy stosowali się do interwału wymiany oleju sugerowanego przez producenta - co 20 tys. km (a te 20 tys. robili przez kilka lat)!
To cud, że ten silnik się nie zatarł! Gdyby to było 2.0 to by się nadawało na złom! Tutaj wystarczyło wyczyszczenie i problem jak do tej pory nie wrócił! Silnik nawet nie bierze oleju!

W nagrodę za to, że silnik się nie zatarł wyczyściłem w aucie fotele i zrobiłem polerkę lakieru!
po polerce z siostrą.JPG
fotel.JPG
fotel.JPG (92.1 KiB) Przejrzano 1417 razy
Siedzisko po czyszczeniu, przed impregnacją. Oparcie nie ruszone.

W związku z tym, że nie chciałem za 5 lat zakładać tematu - "Y - dziury w podłodze! Załamka!" W sierpniu wykonałem konserwację spodu.
Tak wyglądał spód w 14 letnim aucie, które słynie z gnicia!
podwozie.JPG
Oczywiście jak chyba w każdym Y najgorszym elementem było mocowanie fotela pasażera.
mocowanie.JPG
Korzystając z tego, że auto było "na kanale" profilaktycznie wymieniłem również olej w skrzyni, oczywiście na Tutelę ZC75! Na starym oleju skrzynia pracowała tak jak można się spodziewać po skrzyni, która ma 130 tys. przebiegu. Dobrze, ale nie jak nówka. Na nowym oleju pracuje jak nowa!

Październik:
- akurat na lato --> pełen serwis klimatyzacji (sprawdzenie szczelności, wymiana oleju w sprężarce, napełnienie czynnikiem i odgrzybienie). W lato nawet przez chwilę nie potrzebowałem klimatyzacji. Zimą włączam zawsze przy zaparowanych szybach, bo bardzo pomaga przy odparowywaniu.
- amortyzatory przednie (Magnetti Marelli za 190 zł para!),
- poduszki amortyzatorów (FEBI za 35 zł sztuka!),
- sonda lambda,
- łącznik elastyczny wydechu,
- gumy stabilizatora przedniego,
- zbieżność,
- wymiana pompki spryskiwacza,
- wymiana konektorków masowych tylnych lamp.

Na szczęście ceny części do tego silnika, są po prostu śmieszne. A części zawieszenia kupowałem na wyprzedażach, co zapewniło również śmieszne ceny.
Trochę pieniędzy i czasu pochłonęło, ale lubię to auto coraz bardziej, jest idealne do dużego miasta i bardzo dobrze radzi sobie w trasie. Komfortem przebija większość kompaktów. Jeśli miałbym coś zarzucić to zbyt duże spalanie, nie udało mi się zejść poniżej 10 litrów!

Ufff... Musiałem gdzieś to spisać! Gratulacje dla tych, co dobrnęli do końca!
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Piaggio Zip 50 2010
Są jeszcze Phedra 2.0 JTD + Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI
Były Kappa SW 2.4 TDS i Y 1.2 16v
Obrazek

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 904
Rejestracja: 07 paź 2014, 06:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: Paweł Beski » 28 gru 2017, 16:13

Wszystko fajnie. Spalanie podane przez ciebie lekko mnie zdziwiło. Miałem ten sam silnik i tak dużo na pewno nie palił. Na trasie to w ogóle było fajnie. auto spalało niecałe 6 litrów. Nie był to jednostkowy przypadek a raczej norma.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V
Jest: Vw Passat B5 FL 1.9 TDI

Awatar użytkownika
GLen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 14 lip 2010, 10:14
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Poznań

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: GLen » 30 gru 2017, 12:27

Fajna Y ;) Ale nie ma prawa palić 10l i więcej, chyba że jeździ tylko 2km po bułki. Tzn pracuje bez przerwy na bogatej mieszance i radzę się temu przyjrzeć.
Może pierwsza sonda świruje?
Aktualnie:
Lybra SW LX 2.0
Y 1.2 LS

Awatar użytkownika
michal1045
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1607
Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: michal1045 » 30 gru 2017, 14:38

Dzięki. Niestety mieszkanie w dużym mieście ma swoje plusy i minusy. Większość dystansów jakie pokonuje to od 3 do 5 km, co ma na pewno wpływ na spalanie. W dodatku wolno nie jeżdżę : gafa : Moim zdaniem powinien palić max 10 litrów. Ostatnio zrobiłem "trasę" 30 km w jedną stronę i prawie się nie zagrzał. Wymienię termostat a potem sprawdzę jeszcze raz sondę.
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Piaggio Zip 50 2010
Są jeszcze Phedra 2.0 JTD + Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI
Były Kappa SW 2.4 TDS i Y 1.2 16v
Obrazek

Awatar użytkownika
egon.
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 471
Rejestracja: 28 sie 2012, 07:20
Imię: Paweł
Lokalizacja: Pleszew

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: egon. » 30 gru 2017, 16:15

Śliczne autko. Miło się czyta jak ktoś tak dba. Bezawaryjności i miliona km :D
Lancia Lybra 1,9 JTD 115 KM --> 140KM by Ramzes

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1576
Rejestracja: 14 mar 2007, 00:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontaktowanie:

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: Egon » 02 sty 2018, 17:09

Ta ruda w podłodze zrób porządnie bo ostatnia chwila by uratować. Co do spalania dziewczyny 1.2 16V pali po łodzi ok 8.5 L ale jeździ ciut dalej i ma nowy termostat.
Lancia Klub Polska - Łódź rabaty na hasło LKP AUTO-COM Łódź ul.Legionów 52 tel. 42 630-21-27


Fiat Linea t-Jet, Kappa 2.0 20VT do sprzedania https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-ka ... AdGPY.html oraz PRL Fiat 126p 1978.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 826
Rejestracja: 26 sty 2009, 00:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: Gepard » 03 sty 2018, 01:14

Egon pisze:
02 sty 2018, 17:09
Ta ruda w podłodze zrób porządnie bo ostatnia chwila by uratować. Co do spalania dziewczyny 1.2 16V pali po łodzi ok 8.5 L ale jeździ ciut dalej i ma nowy termostat.
Ruda już dawno usunięta. Nie pamiętasz ile litrów blachogumu, fluidolu i innych mazideł u Ciebie kupiliśmy ? :) Michał chyba z miesiąc siedział w kanale i czyścił do gołej blachy każdą najmniejsza plamkę rdzy a potem nakładał kolejne warstwy zabezpieczeń w odstępach kilkudniowych żeby wszystko dobrze wyschło.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Lancia Phedra Emblema 2,0 jtd
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250, 1965 - mój rocznik :D

Awatar użytkownika
michal1045
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1607
Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: michal1045 » 08 mar 2018, 21:31

Cały czas coś wymieniam, więc czas na update.
Zanim wymieniłem termostat zrobiłem trasę 100 km, głównie przez małe miejscowości. Spalanie 7,5 litra, czyli w normie.
Termostat oryginał Behra kosztował 40 zł : yesyes : Jest znacząca poprawa, nawet latem nie nagrzewał się tak szybko. Oczywiście po wymianie termostatu padła sonda przed katalizatorem, wymieniłem na uniwersalną. Spalanie na uszkodzonej sondzie 12,5 l!!!
Spalanie po mieście niestety bez zmian. Dzisiaj zrobiłem 150 km autostradą, przy średniej prędkości 130 km/h na godzinę spalanie wyszło 7 litrów : yesyes :
Co by tu jeszcze wymienić? :roll: Niestety auto podejrzanie paruje i ubywa płynu chłodniczego... A to może oznaczać tylko naszą "ulubioną" naprawę - nagrzewnica. : beczy :
Ostatnio zmieniony 08 mar 2018, 22:13 przez michal1045, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Piaggio Zip 50 2010
Są jeszcze Phedra 2.0 JTD + Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI
Były Kappa SW 2.4 TDS i Y 1.2 16v
Obrazek

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 556
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Y Cosmopolitan - czyli pierwsze auto michala1045

Postautor: miwis » 08 mar 2018, 21:56

Dziwna sprawa z tymi nagrzewnicami.
Jak mówi przysłowie do trzech razy sztuka.

Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka

Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest


Wróć do „::: Nasze Lancie :::”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości