Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 cze 2019, 3:39

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 280 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 115 16 17 18 19 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 02 gru 2018, 10:12 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10078
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
kond243 pisze:
Jeśli skończę swoją i uzyskam założone parametry to na 100% nawet dłubane 3.2 nie da rady. W tej chwili sama turbosprężarka zmieniła to auto nie do poznania względem serii. Od dołu ciągnie od 2900 do 5500obr jest naprawdę super. Widzę że przegub poległ zewnętrzny. Czy są do tego auta wzmocnione przeguby. Czy pasują np od 2.4jtd 20v tam moment jest blisko 400nm.??? Czy wszystkie przeguby są takie same? Podobnie półoś manuał automat.? Oglądając filmiki moja 2.0t w tej chwili od 130km/h jedzie lepiej do 220km/h jak 3.2 na tiptroniku.Co do półosi muszę zmierzyć półosie z kappy. Jeśli nie bendą pasować to muszę coś wymyślić bo brakuje mi brlardzo cisco drive. Lub poprostu włożyć w dyferencjału mechanizm różnicowy torsena. Lub dorwać skrzynię np ar147 JTD 150km bo tam też siedzi quaifa czyli torsen. I po prostu przełożyć do siebie dyferencjału zachowując koło talerzowe oraz wałek atakujący z mojej skrzyni. Nie czarujmy się szpera robi bardzo dużą robotę w prowadzeniu auta. Już nie pamiętam na jakim doładowaniu lata seryjna Thesis ale było coś około 1bar w peeku i chyba 0.8 stałego. U mnie jest peek 1.2b oraz stałe na poziomie 1.1bara od 2500obr do 5tys obr. ECU silnika obsłuży paliwem boost do 1.4bara i po wskaźniku egt widać że daje radę. Egt nie przekracza 850stopni przy pełnym obciążeniu a jak przestawi rozrząd to jest mocno odczuwalne. A powyżej 1.4 bara jest obcięcie paliwa check engine i mamy 40KM i jedzie jak Punto 1.2 8v. A Bosch me 7.3.1 ma możliwość wygrania czterech map przełącza się je sekwencja pedału gazu i hamulca. Można zrobić procedurę startu i ruszać już na doładowaniu np 0.5-0.6 bara. A tutaj start będzie dobry względem np 3.2. Tylko półosie. Wzmocnione półosie na zamówienie z wzmocnionymi przegubami to koszt około 3tys PLN ale wytrzymają moment do 600-650nm więc trzeba chyba odkładać fundusze. Przy zestawieniu i ze sobą lunch Control oraz szpery i zgraniu ze sobą odpowiednio kontroli trakcji nie opcji że 3.2 da radę. A przy sofcie na 300KM i 400-450nm to już nie ma o czym gadać. Ja przygotowuję wszystko powoli. Na tyle na ile mam fundusze i czas z tym drugim jest dużo gorzej niestety. Ale nadejdzie w końcu ten dzień że mój projekt ujrzy światło dzienne w pełni skończony.
Nie wiem skąd masz info, że w skrzyniach AR147 1.9JTDm siedzi Quaife, ale to nie prawda.
Mechanizmy firmy Quaife nie były montowane oryginalnie, tylko dokładane. Fabrycznie było alfowskie Q2 i tu też musisz pamiętać, z nie każda 147 ze 150-konnym Dieslem to miała.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka


_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 10:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1993
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Doskanele o tym wiem. W serii ar JTD nie miała. Ale fabryczne Q2 już tak. Tylko znaleźć skrzynię od Q2 też trzeba się naszukać. Torsen do C530 kosztuje 4tyś PLN. A że Thesis ma C530-6 Więc oglądając obudowę dyfra z kappy i Thesis okazuje się że pasuje współzamoennie. Półosie z Kappy też wytrzymają dużo więcej jak z Thesis. Na wiosnę wyjmę zespół napędowy do malowania komory silnika i sanki przód pójdą do proszku oraz zmiana i remont zawieszenia. To trzeba będzie pomierzyć półosie. Samo visco poprawi ruszanie z miejsca. Zobaczymy co się w mej głowie urodzi za plan. Jeden plus quaifa jest tańsza w ASO nowa jak na wolnym rynku. Cena około 2500pln jakoś tak.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Ostatnio zmieniony 02 gru 2018, 10:22 przez kond243, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 10:22 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10078
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Q2 do 147/GT kosztuje ok. 3 tysięcy i to nowy ;)
A swego czasu udawało się go wyrwać nawet poniżej 2500zł :)

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka


_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 10:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1993
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Właśnie edytowała post że Ori quaifa jest tańsza w ASO nowa. To ciekawostka :D

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 10:28 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10078
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Ale w ASO to nie jest Quaife tylko Q2. Nie są one identyczne.


Torsen w Quaife to Typ B/T2, w Alfowskim Q2 siedzi jego rozwinięcie T2R.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka



_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 10:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1993
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Jak pamiętam to w ASO Q2 jest chyba płytkowa. Quaifa to torsen.I nie czarując się torsen jest lepszy.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 10:31 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10078
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Nie, oba to Torsen.
Quaife nigdy nie występowało fabrycznie w AR tylko Q2.

Tu dokładny opis typów obu mechanizmów:

"Torsen w Quaife to Typ B/T2, w Alfowskim Q2 siedzi jego rozwinięcie T2R."

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka


_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 10:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1993
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
N alfacholikach pisali kiedyś że któryś jest płytkowy. Tylko nie pamiętam już którego modelu to się tyczyło.Trzeba będzie skorzystać z pomocy baseniarza. Dzięki za objaśnienie.Z tym mechanizmem jeździłem Ar147 GT i w zakręcie czuć jak mechanizm ściąga auto w zakręt i go zacieśnia a nie jedzie prosto jak w przypadku visco w Kappie. Z tego wszystkiego najlepszy jest torsen. Przenosi moment na koło o większej przyczepnosci. A zwykły dyferencjału tam gdzie ma lżej.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 10:39 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10078
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Generalnie Q2 w Alfie do modelu 159 to Torsen T2R z napięciem wstępnym dociskającym do siebie elementy cierne.
Później to już "chłyt marketingowy” i tylko elektronika do systemu ABS/VDC.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka


_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 10:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1993
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Dlatego w grę wchodzi tylko Q2 lub quaife. Chodzi o czysto mechaniczne działanie. Wystarczy się przejechać po torze lub zwykłej krętej drodze ar147 GT. Zdjąć stopę z gazu w zakręcie i czuć jak torsen pomaga w prowadzeniu auta i ile jest przyjemność większa z jazdy.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 10:46 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10078
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Wiem, jeździłem 156 GTA z Q2 :D

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka


_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 10:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1993
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Daję radę 😁 i mnustwo frajdy. Elektronika już nie działa tak przyjemnie i tak szybko jak torsen. T2R jest płytkowy właśnie. On mi nie leży. Czyli zostaje Quaife czysto mechaniczny. Bez naprężeń wstępnych i elementów ciernych. I jest bezawaryjny.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 14:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Posty: 2270
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Ja ogólnie nie jestem za robieniem rajdówki z Thesisa - osobiście widziałem Thesisa 3.2 z manualną skrzynią i z tego co wiem to zupełnie inna jazda tym autem. Oczywiście do 3.2 można założyć soft turbo i zrobić spokojnie 300-330KM tylko co z tego jak automat tego nie wytrzyma.
Przy 2.0T i manualu masz lepsze pole do popisu bo po pierwsze turbo już masz - kwestia wstawienia większego i program, skrzynie można wzmocnić, półosie też można sobie zrobić - ja mam takie wzmacniane w 3.2.
Nie oczekuję, że Thesis będzie jeździć jak szalony ale zmodyfikowany program w 3.2 powoduje, że autem jeździ się przyjemniej i bardziej przewidywalnie.
W Sportivie wkurza mnie krótkość przełożeń w automacie i brak szóstego biegu aczkolwiek 200KM i konkretny moment robi swoje tyle.

I na koniec - seryjnym 3.2 nie dałem rady mojej Sportivie z wirusem na 200KM. Dopiero po przekroczeniu 140 km/h doszedłem srebrną strzałę i później już V6 pokazało swój zadek. Tyle, że trzeba pamiętać, że tutaj dużą rolę odgrywa skrzynie biegów.

_________________
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [200KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM]


Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 15:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1993
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Turbo już mam włożone większe. Seryjne 2052els jest zastąpione przez Tb2810 hybrydowe. Aktualnie teraz jest jak Garrett 28R. Sprzęgło też już przygotowane pod większą moc i moment obrotowy. Sama sprężarka zmieniła bardzo dużo.Niestety skrzynia robi dużo. Automat jest nie zrobi szybkiego ostrego startu w Thesis.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 02 gru 2018, 17:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Posty: 698
Lokalizacja: Gród Kraka
Bartek-Lodz pisze:
02 gru 2018, 14:22
Ja ogólnie nie jestem za robieniem rajdówki z Thesisa ...
Otóż to... Thesis-a zaprojektowali , aby parametry były "wystarczające" , z stąd Soft-turbo w 2.0... V6 nawet w 3.0 wersji robił by 2.0T bez problemu gdyby nie mega długi dyfer w Aisinie, dlatego V6 pokazuje przewagę dopiero po 150km/h...także coś za coś... podczas załozeń projektowych oczywiście Fiat poszedł po kosztach i dlatego zastosowali FWD, bo w tym okresie nie mili płyty pod RWD (do Thesis RWD to, aż się prosi). Ostatnio w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i nową Gulię oparli o bebechy z Maseratti, tylko dlaczego nie poszli za ciosem i nie zrobili na tej samej płycie następcy dla Thesis?. zawsze to byłoby mniejsze koszty nawet gdyby sprzedali tylko 15tyś szt.

_________________
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r
Fiat 125S (125B) 1969r
FSO 125p (115D) 1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1,9jtd)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r
Lada 1500s (21061) 1981r (1,6 DOHC)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 280 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 115 16 17 18 19 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl