Instalacja LPG do 20VT

Grupa Śląsk i Małopolska

Moderatorzy: ciociaE, andrzej1

tgp
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 411
Rejestracja: 05 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: jakby Kraków

Instalacja LPG do 20VT

Post autor: tgp » 10 gru 2011, 19:30

Witam,

Rozważam instalację LPG w mojej ślicznotce (K20VT) chociaż rentowność takiego rozwiązania w moim przypadku jest dyskusyjna :lol:
Czy ktoś zna warsztaty montujące LPG które może polecić? I nie chodzi mi raczej o doświadczenia typu "tylko on potrafił ustawić gaz" chociaż też są cenne.
Od warsztatu oczekuję (kolejność nieprzypadkowa malejąca według ważności):
- fachowości (zgodne ze sztuką zamontowanie LPG w każdym szczególe),
- solidności i staranności. Auto ma nie stracić swoich walorów estetyczno użytkowych,
- elastyczności. Nie podoba mi się jak ktoś montuje tylko BRC i nic innego bo reszta to do niczego. Chciałbym żeby zestaw był ustalony bez takich uwarunkowań.
- dobrej ceny. Nie oczekuję instalacji za pół darmo.
- szybkiej realizacji (czasy kolejek na za miesiąc już chyba dawno minęły)
- w Krakowie lub możliwie blisko. Biorę pod uwagę również dalsze lokalizację ale tylko wtedy, kiedy wiąże się z tym jakiś wyraźny argument "za".
Pomożecie? ;)

Pozdrawiam,
G.

tgp
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 411
Rejestracja: 05 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: jakby Kraków

Re: Instalacja LPG do 20VT

Post autor: tgp » 12 gru 2011, 7:47

Zbyt wygórowane oczekiwania czy po prostu nikt w ostatnim czasie nie montował, ewentualnie montował a nie jest zadowolony?

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Instalacja LPG do 20VT

Post autor: wujekp » 12 gru 2011, 21:23

Polecanie kogokolwiek to ryzykowna sprawa. :D
Poza tym temat nie raz się przewijał. Poszukaj. Na pewno dobre opinie ma warsztat J. Karkusa na Myśliwskiej (zakładał m.in. w mojej, ale to nie ja zakładałem), w którym ja serwisuję jak sobie przypomnę, że przydałoby się zajrzeć (bo problemów brak) ...
Ale nikogo nie polecam ... ;) :D
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
bufi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2324
Rejestracja: 09 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Re: Instalacja LPG do 20VT

Post autor: bufi » 12 gru 2011, 21:58

Mogę tylko z własnego doświadczenia - Olkusz - Bracia Gajer , gazowałem Hondę 2.0 -Landi Renzo Omegas -bezproblemowo , jutro gazuję Kappę 16VT .

tgp
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 411
Rejestracja: 05 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: jakby Kraków

Re: Instalacja LPG do 20VT

Post autor: tgp » 13 gru 2011, 7:43

wujekp pisze:Polecanie kogokolwiek to ryzykowna sprawa. :D
No przecież nie chodzi o to żeby ktoś dał gwarancję, że mi dobrze za przeproszeniem zrobią, tylko, że ktoś korzystał i ma pozytywna opinię.
wujekp pisze:Poza tym temat nie raz się przewijał. Poszukaj. Na pewno dobre opinie ma warsztat J. Karkusa na Myśliwskiej (zakładał m.in. w mojej, ale to nie ja zakładałem), w którym ja serwisuję jak sobie przypomnę, że przydałoby się zajrzeć (bo problemów brak) ...
No właśnie szukałem, ale albo informacje datowane w odległej przeszłości, albo nie w kontekście montażu tylko serwisowania. Warsztat na Myśliwskiej biorę pod uwagę, nawet już zrobiłem mały wywiad.
wujekp pisze:Ale nikogo nie polecam ... ;) :D
No to się rozumie samo przez się :lol:

tgp
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 411
Rejestracja: 05 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: jakby Kraków

Re: Instalacja LPG do 20VT

Post autor: tgp » 13 gru 2011, 7:46

bufi pisze:Mogę tylko z własnego doświadczenia - Olkusz - Bracia Gajer , gazowałem Hondę 2.0 -Landi Renzo Omegas -bezproblemowo , jutro gazuję Kappę 16VT .
Rozumiem, że odczucia raczej pozytywne? Jak kształtują się tam ceny? Tak, wiem , telefon. :D
Trochę daleko, więc tak ja pisałem, musieli by mieć jakiś duży plus.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Instalacja LPG do 20VT

Post autor: Lukasz_TG » 13 gru 2011, 11:03

16VT jest dość ciężki w gazowaniu.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
bufi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2324
Rejestracja: 09 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Re: Instalacja LPG do 20VT

Post autor: bufi » 13 gru 2011, 12:26

Lukasz_TG pisze:16VT jest dość ciężki w gazowaniu.
Mógłbyś rozwinąć myśl , bo jestem ciekaw dlaczego .

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Instalacja LPG do 20VT

Post autor: Lukasz_TG » 13 gru 2011, 13:14

bufi pisze:
Lukasz_TG pisze:16VT jest dość ciężki w gazowaniu.
Mógłbyś rozwinąć myśl , bo jestem ciekaw dlaczego .
50km z cylindra ten silnik wymaga bardzo dobrych i szybkich wtryskiwaczy, nawierty musza być bardzo dokładnie wykonane, przy tych czasach wtrysku, węże wtryskiwacz kolektor krótkie, obowiązkowo wszystkie równej długości.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
bufi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2324
Rejestracja: 09 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Re: Instalacja LPG do 20VT

Post autor: bufi » 13 gru 2011, 13:33

Lukasz_TG pisze:
bufi pisze:
Lukasz_TG pisze:16VT jest dość ciężki w gazowaniu.
Mógłbyś rozwinąć myśl , bo jestem ciekaw dlaczego .
50km z cylindra ten silnik wymaga bardzo dobrych i szybkich wtryskiwaczy, nawierty musza być bardzo dokładnie wykonane, przy tych czasach wtrysku, węże wtryskiwacz kolektor krótkie, obowiązkowo wszystkie równej długości.
Rozumiem , ponoć tak chłopaki mają podejść do tematu . Szybkie wtryskiwacze i reduktor do 350 konia . jakoś tak . Całość mają zrobić na Lovato , Jak im zacząłem tryskać forumową wiedzą Stag + niebieskie Hana i dwa reduktory to się troszkę pośmiali że naczytałem się po forach :) .

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Instalacja LPG do 20VT

Post autor: Polej » 13 gru 2011, 14:02

Lukasz_TG pisze: 50km z cylindra ten silnik wymaga bardzo dobrych i szybkich wtryskiwaczy, nawierty musza być bardzo dokładnie wykonane, przy tych czasach wtrysku, węże wtryskiwacz kolektor krótkie, obowiązkowo wszystkie równej długości.
Czyli normalny montaż sekwencji w silniku turbodoładowanym, żadnych "cudów" tu nie podałeś, bo ich nie ma.
Wykazać wiedzą i doświadczeniem zakład mógłby się przy np. bezpośrednim wtrysku, jak w niektórych Volvo, czy bokserach.
bufi pisze: Rozumiem , ponoć tak chłopaki mają podejść do tematu . Szybkie wtryskiwacze i reduktor do 350 konia . jakoś tak . Całość mają zrobić na Lovato , Jak im zacząłem tryskać forumową wiedzą Stag + niebieskie Hana i dwa reduktory to się troszkę pośmiali że naczytałem się po forach :) .
Bo na forach LPG wszyscy są wybitni, o czym się przekonałem i każdego gazownika chcą poprawić i się z niego śmieją :lol: Najbadziej śmieszą mnie Ci, którzy jeżdżą na drugi koniec Polski na montaż, bo na forum przeczytali, że to największy specjalista od montażu LPG w....np. Audi A4 :D
Zakładać trzeba blisko siebie i na dobrych (markowych) elementach, to nie będzie problemu, czy to 16VT, czy 20VT, czy..1.9 TDI : gafa : :D :D , bo jak ma się jeździć na regulację i przeglądy po 50-100-200 km, lub na niespodziewane usterki (bo i te się zdarzają niezależnie od doświadczenia gazownika) to taka instalacja przestaje mieć sens, bo koszty obsługi przestają być ekonomiczne.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
bufi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2324
Rejestracja: 09 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Re: Instalacja LPG do 20VT

Post autor: bufi » 13 gru 2011, 14:36

Polej pisze:Zakładać trzeba blisko siebie i na dobrych (markowych) elementach, to nie będzie problemu, czy to 16VT, czy 20VT, czy..1.9 TDI : gafa : :D :D , bo jak ma się jeździć na regulację i przeglądy po 50-100-200 km
Święta prawda . W Landi gdy jechałem do pracy padł mi czujnik ciśnienia gazu na listwie wtryskiwaczy . Ponieważ mam gazowniku po drodze , skręt w prawo 50m i jestem u nich , czujnik wymieniony na gwarancji w ciągu 10 minut :)

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: Instalacja LPG do 20VT

Post autor: paśny » 13 gru 2011, 14:54

Polej pisze:Zakładać trzeba blisko siebie
Dokładnie zwłaszcza, że jak coś będzie nie tak i będą widzieć Klienta odpowiednio często to zrobią wszystko, żeby go nie oglądać :D
Viva la macchina

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Instalacja LPG do 20VT

Post autor: Lukasz_TG » 13 gru 2011, 15:23

Jeszcze jedna mała uwaga. Miałem pewne problemy z obiegiem wodnym parownika (testowałem różne kombinacje) Najlepiej było, gdy parownik był podłączony szeregowo na wyjściu do nagrzewnicy.

Zaznaczone na foto.
lpg.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Instalacja LPG do 20VT

Post autor: Wolek » 13 gru 2011, 16:00

Polej pisze:Zakładać trzeba blisko siebie i na dobrych (markowych) elementach, to nie będzie problemu, czy to 16VT, czy 20VT, czy..1.9 TDI : gafa : :D :D , bo jak ma się jeździć na regulację i przeglądy po 50-100-200 km
Zgodzę się z tym, ale tylko po części. Markowe elementy nie zapewniają dobrego działania instalacji, szczególnie w silnikach 2,0 turbo. Przekonałem się o tym już wielokrotnie, do kilku wkładałem gaz osobiście, kilka regulowałem. Wszystko musi być zrobione precyzyjnie, a szczególnie w przypadku 8v turbo (najlepiej ustawiać sondą szerokopasmową) ponieważ np stag nie rysuje map gazowych ani paliwowych przy tym sterowniku webera. Tak do 8v jak i 16v turbo wystarczy jeden reduktor ( z czystym sumieniem polecam Zavoli Zeta S ), natomiast jeśli chodzi o wtryskiwacze to z moich doświadczeń najlepsze były MATRIX XJ z podwójnymi cewkami. Chociaż na niebieskich starych Rail-ach też chodziła bez problemu, ale trudniej było ją ustawić. Trzeba pamiętać, że przewód pod samochodem powinien być fi8 nie 6, bo inaczej u góry będzie brakować. W przypadku 20v turbo jeden reduktor nie wystarczy (też mówię z autopsji). Zestaw obsługujący bez problemu to 2 x Zavoli Zeta N. Moja poprzednia kappa bezproblemowo chodziła na Magicjet-ach. Do obecnej będę raczej wkładał wtryski HANA. Trzeba pamiętać, że gaziarze nie koniecznie polecają to co jest lepsze, a jedynie to co lepiej wychodzi dla nich w zakupie (lepszy rabat od danej firmy itp.). Z doświadczenia powiem tak: pilnować ustawień to pół sukcesu. Nawet najlepszy gaz ustawiony na "odczep się" nie będzie działał :!:
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Śląsk i Małopolska :::”