Prisma 4WD Turbo - znaleziona w stodole k/Gdańska

Grupa Pomorskie i Zachodniopomorskie
Rafako

Re: Prisma 4WD Turbo - znaleziona w stodole k/Gdańska

Post autor: Rafako » 07 lut 2014, 9:47

Nat pisze:
ArtisGD pisze:Co do stanu karoserii, to na codzień zajmuję się lakierowaniem aut i na serio agonia nie do odrestaurowania.
A z dwóch karoserii - tej zgnitej plus jakiegoś dawcy (jest na forum oferta za kilkaset zeta) nie dałoby rady złożyć jednej zdrowszej budy?
Jarek, ta druga oferta, która jest na Forum to niestety także szrot, nadający się wyłącznie na części. Wnioskuję tak z dłuższej rozmowy ze sprzedającym i przesłanych mi zdjęć (moja beczka przed remontem to przy tym była "funkiel nówka").
Jeśliby kupić oba te samochody plus części, które oferuje dodatkowo kolega od forumowej Prismy, dałoby się z tego wszystkiego złożyć jedno sprawne auto. Jednak koszty, u bardzo takiego blacharza-lakiernika można śmiało oszacować na jakieś 8-10 tyś zł (jeśli materiałem wyjściowym byłaby ta oferowana na Forum).
Czy warto :?: To już każdy musi sobie sam odpowiedzieć.
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Prisma 4WD Turbo - znaleziona w stodole k/Gdańska

Post autor: Nat » 07 lut 2014, 9:53

Jasne, rozumiem. Pisząc "jakiegoś dawcy" miałem na myśli nie jedynie tę zgniłą propozycję.
W sumie prisma 4wd chyba nie miała poszerzeń, stąd więc pytanie - czy były różnice blacharskie w stosunku do ośki?
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Rafako

Re: Prisma 4WD Turbo - znaleziona w stodole k/Gdańska

Post autor: Rafako » 07 lut 2014, 9:57

Nat pisze:Jasne, rozumiem. Pisząc "jakiegoś dawcy" miałem na myśli nie jedynie tę zgniłą propozycję.
W sumie prisma 4wd chyba nie miała poszerzeń, stąd więc pytanie - czy były różnice blacharskie w stosunku do ośki?
A nie było, podobnie jak w Delcie, różnicy w tylnej części płyty podłogowej :?:
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Prisma 4WD Turbo - znaleziona w stodole k/Gdańska

Post autor: jakubg » 07 lut 2014, 10:00

Chodzi Ci o zbiornik paliwa? Bardzo prawdopodobne.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Prisma 4WD Turbo - znaleziona w stodole k/Gdańska

Post autor: topcio » 07 lut 2014, 10:34

Coś mi się wydaje, że jest różnica w podłodze bagażnika
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ArtisGD
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 05 lut 2014, 23:42
Imię: Tomek
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Prisma 4WD Turbo - znaleziona w stodole k/Gdańska

Post autor: ArtisGD » 07 lut 2014, 11:22

Nie znam się na Lanciach za bardzo, ale wydaje mi się , że róznice w płycie są. Mocowanie wahaczy, wał, podobnie jak w Audi Quattro. Wiem, że T4 miało podwozie uniwersalne i dołożenie mostu nie wiązało się z żadnymi przeróbkami podwozia.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Prisma 4WD Turbo - znaleziona w stodole k/Gdańska

Post autor: Nat » 07 lut 2014, 12:18

Z drugiej wszakże strony, kiedyś był tu temat o Lancii Delcie II, że ma podwozie przystosowane do napędu 4WD (którego w serii nigdy nie było). Więc może być analogicznie???
Zmiana przynajmniej baku na taki z dziurą na wał najprawdopodobniej będzie jednak konieczna.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Prisma 4WD Turbo - znaleziona w stodole k/Gdańska

Post autor: Młody_H » 07 lut 2014, 22:35

Śpieszę z jakimś zabałaganionym tłumaczeniem z mojej strony jak to jest z tymi modelami.

Między zwykłą deltą a deltami HF i Integrale są różnice zarówno w płycie podłogowej jak i wahaczach. Była to zmiana konstrukcyjna z racji przystosowania auta pod sport, później przebudowana na prototyp delty 4wd (1600) Dlatego Delta HF bardzo zbliżona jest do integralki. Notabene elementy poliuretanowe od integrale są p&p z przodu do hf turbo. Przednionapędowa ma miejsce na koło zapasowe w bagażniku. Integalka nie ma. Cała płyta podłogowa jest inna gdyż w miejscu wydechu idzie wał, układ wydechowy ma dodatkowe przetłoczenie od strony pasażera z tego co zauważyłem. Ostatnio z tego powodu leżą mi wahacze do zwykłej delty/prismy - na szczęście poszukiwane sworznie są takie same. (Jakby ktoś chciał oddam... tanio :lol: )

Analogicznie prisma. Ale więcej informacji na ten temat na pewno byłby w stanie przekazać kolega Nerolancia2. ;)

Delta 2 HF jest przygotowana pod napędy- z tyłu płasko, więc można montować bodajże z tempry i dedry bez przeróbek. Co do tematu delt II integrale to też trzeba przeglądać informacje od Nerolancia2. Ostatnio złożył taką, jest w dziale nasze lancie, oczywiście ze zdjęciami podwozia. :zjezdzam:

Nie wspominając już o liftingu z 84 czy 82... Gdzie model zmienił się niestety nie do poznania... : gafa :

P.S.
Ostatnio pobieżnie temat różnic przekopywałem kupując części do zawieszenia oraz zachciało mi się czterołapnej... Za dużo zachodu dla mnie. Niestety Lancia, to nie Audi... tutaj ten sam model ma multum różnic konstrukcyjnych karoserii zależnie od wersji i rocznika...
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Prisma 4WD Turbo - znaleziona w stodole k/Gdańska

Post autor: bryś » 10 lut 2014, 11:16

A więc tak:
Obcinasz tył Delty i wstawiasz do Prismy podłoga jest to samo , widać jak podniesiesz dywan w bagażniku gdzie się kończy Delta i zaczyna Prisma, przeróbka u blacharza potrwa 3 dni . I możesz użyć zwykłej delty bez problemu .

Ale taniej wyjdzie ci kupienie karoserii z integrale z oryginalnymi poszerzeniami ,którą mam za 5000 zl ,wyleczenie jej z rdzy i przełożenie napędu z prismy ,pasuje wszystko.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2014, 11:47 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "edytuj".Pisownia. Połączyłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Pomorskie i Zachodniopomorskie :::”