Lybra - wymiana pompy sprzęgła

Polecane i odradzane serwisy i sklepy, polecane części zamienne i regeneracje miejsca w których można je kupić bądź zregenerować, rabaty oraz ulgi dla klubowiczów
Awatar użytkownika
coolpibi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 10 cze 2010, 22:29
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kielce

Lybra - wymiana pompy sprzęgła

Post autor: coolpibi » 30 paź 2010, 17:25

Jak w temacie. Wymieniłem, i wydaje mi się, że trochę przepłaciłem... żeby nie sugerować nie powiem na razie ile zapłaciłem, ale z rozmowy z mechanikiem wynikało, że wymienili pompę, założyli jakieś tam podkładki :?: , dolali płynu i tyle. Czy ktoś już to robił, a może ktoś potrafi powiedzieć ile mniej więcej taka usługa może kosztować.
cool_pibi
Lybra 1,9 JTD

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Wymiana pompy sprzęgła

Post autor: Krissu1980 » 30 paź 2010, 19:06

50zł netto za godzinę :D

Awatar użytkownika
coolpibi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 10 cze 2010, 22:29
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kielce

Re: Wymiana pompy sprzęgła

Post autor: coolpibi » 30 paź 2010, 19:14

Krissu1980 pisze:50zł netto za godzinę :D
No a jak długo wymienia się w/w część? : yesyes :
cool_pibi
Lybra 1,9 JTD

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Wymiana pompy sprzęgła

Post autor: Krissu1980 » 30 paź 2010, 19:22

coolpibi pisze:
Krissu1980 pisze:50zł netto za godzinę :D
No a jak długo wymienia się w/w część? : yesyes :
no właśnie nie wiem ile, bo nie wymieniałem :) dlatego podałem standardową stawkę,

ale już wiem, że 150zł trzeba by szykować

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Re: Wymiana pompy sprzęgła

Post autor: Praptax » 31 paź 2010, 12:44

Miesiąc temu za wymianę pompy sprzęgła i kolumny kierowniczej zapłaciłem 100 zł.Pewnie dlatego tak mało bo sam mechanik jeździ kappa :)
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Wymiana pompy sprzęgła

Post autor: Krzysiek82 » 02 lis 2010, 21:22

Ja robiłem sam, to wiem, że kosztuje 0 zł ;)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Wymiana pompy sprzęgła

Post autor: Lukasz_TG » 02 lis 2010, 21:31

Te jakieś tam podkładki mnie bardzo dziwią, nie wymienia się tam żadnych podkładek, może kumaty mechanik wymienił oringi na tłoczysku i skasował jak za nową. :?:
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
coolpibi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 10 cze 2010, 22:29
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kielce

Re: Wymiana pompy sprzęgła

Post autor: coolpibi » 02 lis 2010, 22:18

Lukasz_TG pisze:Te jakieś tam podkładki mnie bardzo dziwią, nie wymienia się tam żadnych podkładek, może kumaty mechanik wymienił oringi na tłoczysku i skasował jak za nową. :?:
Pompa wygląda na nową...
cool_pibi
Lybra 1,9 JTD

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Wymiana pompy sprzęgła

Post autor: Lukasz_TG » 02 lis 2010, 23:56

coolpibi pisze:
Lukasz_TG pisze:Te jakieś tam podkładki mnie bardzo dziwią, nie wymienia się tam żadnych podkładek, może kumaty mechanik wymienił oringi na tłoczysku i skasował jak za nową. :?:
Pompa wygląda na nową...
Nie chce tu oczerniać mechanika, wiem natomiast, że nowa pompa (zamiennik) kosztuje około 300 PLN, wyglądem nie ma się co sugerować pompa pracuje w kabinie więc tak jak moja w Themie po 19 latach wyglądała jak nowa. W Librze i Themie pompa ma korpus metalowy więc czas jej nie niszczy, poprostu przebieg robi swoje. Ale dla przykładu pompy z korpusem plastikowym nie wytrzymują nawet połowy tego co metalowe.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
coolpibi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 10 cze 2010, 22:29
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kielce

Re: Wymiana pompy sprzęgła

Post autor: coolpibi » 03 lis 2010, 0:02

Lukasz_TG pisze:
coolpibi pisze:
Lukasz_TG pisze:Te jakieś tam podkładki mnie bardzo dziwią, nie wymienia się tam żadnych podkładek, może kumaty mechanik wymienił oringi na tłoczysku i skasował jak za nową. :?:
Pompa wygląda na nową...
Nie chce tu oczerniać mechanika, wiem natomiast, że nowa pompa (zamiennik) kosztuje około 300 PLN, wyglądem nie ma się co sugerować pompa pracuje w kabinie więc tak jak moja w Themie po 19 latach wyglądała jak nowa. W Librze i Themie pompa ma korpus metalowy więc czas jej nie niszczy, poprostu przebieg robi swoje. Ale dla przykładu pompy z korpusem plastikowym nie wytrzymują nawet połowy tego co metalowe.
Niestety nie znam się na mechanice... wymienił, twierdzi, że sprzęgło nie chodziło jak należy i musieli jakieś tam podkładki podłożyć... nie wnikałem gdzie i po co- może źle- skasował 150za robocizne i tyle...
cool_pibi
Lybra 1,9 JTD

Awatar użytkownika
redy19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Lybra - wymiana pompy sprzęgła

Post autor: redy19 » 31 maja 2012, 19:07

Kolega co sam wymieniał pompę mógł by opisać jak to trzeba zrobić bo mam zamiar sie za to zabrać i wolał bym wiedzieć .

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra - wymiana pompy sprzęgła

Post autor: Krzysiek82 » 31 maja 2012, 20:06

Jasne, już piszę co i jak.

Generalnie czynność nie jest skomplikowana. Można do tego podejść na dwa sposoby:
1. Kupić zestaw regeneracyjny
2. Kupić nową pompę

Ja kupiłem nową pompę. Ok, zabieramy się do roboty. Wyciągamy strzykawką ile możemy płyn hamulcowy. Tak, tak, to nie pomyłka. Jest wspólny dla układu hamulcowego i sprzęgłowego i jest w jednym zbiorniczku. Wchodzimy pod pedała (wiem, że ciasno) i ściągamy zawleczkę w miejscu mocowania ucha pompy sprzęgła z pedałem sprzęgła. To taki drucik, który wyciągamy z bolca po jednej stronie przez co możemy ten bolec wyciągnąć z drugiej strony i ucho pompy schodzi. Drobna uwaga: pedał może nam pójść do góry i połamać czujnik sprzęgła (mi tak się stało), więc przytrzymajmy go ręką i delikatnie podnieśmy ręcznie do góry. Teraz odkręcamy pompę sprzęgła, jest na trzy śruby przykręcona do ściany grodziowej. Lekko pociągamy pompę do siebie aby pokazał się wężyk, który jest zaciśnięty opaską. Rozpinamy go i mamy pompę na wierzchu. Montujemy nową wykonując wszystko odwrotnie. Uwaga: jeśli pedał sprzęgła uderzył nam w czujnik sprzęgła to sprawdźmy, będąc na dole, czy nie wybiło go do góry i czy styka się prawidłowo z pedałem (bez tego nie będzie działać tempomat). Teraz po wszystkim musimy odpowietrzyć cały układ. Najlepiej to chyba zrobić przy... wysprzęgliku, do którego trzeba się dostać wyciągając akumulator i demontując podstawę akumulatora (na 5 śrub bodajże). Teraz tak: jeden pompuje pedałem sprzęgła i zatrzymuje przy podłodze po iluś razach, a drugi odkręca delikatnie odpowietrznik przy wysprzęgliku. Jak ujdzie powietrze (i trochę płynu), to zakręcamy odpowietrznik i dopiero wtedy można podnieść pedał sprzęgła!!! Nie odwrotnie, bo zassiemy powietrze. I tak do skutku, aż pedał będzie prawidłowo pracował. To wszystko z tego co pamiętam.

Aha. Cały czas kontrolujemy poziom płynu w zbiorniczku. Układ hamulcowy nie ma raczej prawa się zapowietrzyć bo w dnie zbiorniczka są dwa ujścia - jeden dla sprzęgła, drugi dla hamulców. Teoretycznie jak nie przesadzimy ze strzykawką, to płyn dla układu hamulcowego będzie równo z dnem zbiornika i nie zapowietrzy się.

Awatar użytkownika
redy19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Lybra - wymiana pompy sprzęgła

Post autor: redy19 » 31 maja 2012, 22:20

czyli nie potrzebujemy wchodzic pod auto ? a co do zapowietrzania to zawsze trzeba odpowietrzyc czy nie koniecznie ?

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra - wymiana pompy sprzęgła

Post autor: Krzysiek82 » 31 maja 2012, 22:34

Pod samochód nie trzeba wchodzić. Czy trzeba odpowietrzać? Moim zdaniem tak. Niektórzy co prawda zalewają pompę przed montażem, ale wcześniej trzeba odpiąć wężyk, więc powietrze i tak się wciśnie... Być może od spodu do tego wysprzęglika da się dojść, ale szczerze mówiąc w DTE jest opisana procedura z demontażem półki na akumulator a ja też nigdy nie przypatrywałem się czy od spodu jest dostęp. Z zapowietrzonym układem pedał sprzęgła nie będzie chodził ani prawidłowo ani komfortowo (będzie miał bardzo mały skok i może nie rozłączać sprzęgła do końca).

Awatar użytkownika
redy19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Lybra - wymiana pompy sprzęgła

Post autor: redy19 » 01 cze 2012, 17:10

oki dzieki juz po robocie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Serwisy, sklepy, zamienniki i regeneracje :::”