Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Praktycznie brak dostępności zamienników. Oryginał ok. 1500PLN, też trudno dostępny. Bosal, MTS, Asmet, Polmostrów, Izawit nie produkują. Jest IMASAF, ale niedostępny w Polsce - jest na eBayu.de. Jakieś inne źródła bądź doświadczenia? Dorabianie w el-tecu?
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
z tego co wiem to niektórzy pakują tłumiki od 2.4, zamienników tak jak napisałeś nie ma. Pozdrawiam
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
nie ma się co podniecać. Tłumik nie powala, kupiłem z 3 miesiące temu.. może 4. Jeszcze jak były po 200 pln.
Lepiej kupić dobrą używkę za pół tej ceny.
Lepiej kupić dobrą używkę za pół tej ceny.
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Ja akurat kupiłem do 3.0 taki jak w ofercie tylko że w LT. Pasuje idealnie, może nieco więcej wystaje z pod auta.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Szarkiz pisał właśnie o nim.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7280
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Pozwalam sobie odgrzać temat ...
Szukam zamiennika tłumika końcowego do kappy 3.0 - bosal jest wyjątkowo drogi (620-650zł) - i znalazłem tutaj taki post ...
Szukam zamiennika tłumika końcowego do kappy 3.0 - bosal jest wyjątkowo drogi (620-650zł) - i znalazłem tutaj taki post ...
(link już do innej aukcji, ale tłumik ten sam)
Czy ktoś to teraz użytkuje ? Jakie wrażenia, oceny wytrzymałości, wykonania, montażu (problemy czy nie) i inne co się Wam nasunie pozytywnego i negatywnego.jc406 pisze:Cena bardzo atrakcyjna, producent również (MTS)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7280
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
I co ? Nikt nic nie wie ? Czeski film czy serial ?
Hej Panie i Panowie - wspomóżcie w potrzebie
Hej Panie i Panowie - wspomóżcie w potrzebie
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Jeśli chodzi o MTS to zakupiłem nowy komplet środek+tył do Deltolota. O trwałości póki co za wcześnie mówić, bo ujeżdżam od listopada.
Tłumik jest trochę "agresywny", tzn. nie jest cichy, ale może to kwestia modelu auta- możliwe, że oryginalnie 1,8VVT też troszkę "pierdziała". Nie mam porównania z oryginałem, bo miałem zamontowane ustrojstwo własnej produkcji, które strasznie buczało.
MTS nie jest super cichy, ale jechać się da, jak się depnie to ma taki raczej warkot. W trasie ujawnia się on od ok. 100, co ciekawe ciszej jest jak się jedzie 120 niż 100 Przy zamkniętej przepustnicy jest cichutki, ale jak się jedzie tą stówkę to nie da się już zamknąć jej na tyle, aby utrzymać prędkość, więc lekki warkot jest. Przy prędkościach "miastowych" natomiast sprawuje się całkiem dobrze- nie jest głośno.
Tyle mogę o MTS powiedzieć
I jeszcze tyle, że do Kappy 20VT aktualnie MTS nie produkuje i nie ma na stanie, choć w ofercie niby jest (sprawdzałem na ich stronie, ale facet, który je sprzedaje na allegro odpisał mi, że pytał u producenta i odpowiedzieli właśnie, że nie mają i nie produkują na obecną chwilę).
Tłumik jest trochę "agresywny", tzn. nie jest cichy, ale może to kwestia modelu auta- możliwe, że oryginalnie 1,8VVT też troszkę "pierdziała". Nie mam porównania z oryginałem, bo miałem zamontowane ustrojstwo własnej produkcji, które strasznie buczało.
MTS nie jest super cichy, ale jechać się da, jak się depnie to ma taki raczej warkot. W trasie ujawnia się on od ok. 100, co ciekawe ciszej jest jak się jedzie 120 niż 100 Przy zamkniętej przepustnicy jest cichutki, ale jak się jedzie tą stówkę to nie da się już zamknąć jej na tyle, aby utrzymać prędkość, więc lekki warkot jest. Przy prędkościach "miastowych" natomiast sprawuje się całkiem dobrze- nie jest głośno.
Tyle mogę o MTS powiedzieć
I jeszcze tyle, że do Kappy 20VT aktualnie MTS nie produkuje i nie ma na stanie, choć w ofercie niby jest (sprawdzałem na ich stronie, ale facet, który je sprzedaje na allegro odpisał mi, że pytał u producenta i odpowiedzieli właśnie, że nie mają i nie produkują na obecną chwilę).
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7280
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Czyli warto kupić. No to działam
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Czy warto założyć tłumik od 3,0 do 2.0 20VT?
Jedynie to mi się nasuwa jako zamiennik.
Pilnie proszę o pomoc.
Jedynie to mi się nasuwa jako zamiennik.
Pilnie proszę o pomoc.
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7280
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Kaczmar pisze:Czy warto założyć tłumik od 3,0 do 2.0 20VT?
Jedynie to mi się nasuwa jako zamiennik.
Pilnie proszę o pomoc.
przeczytaj wypowiedź kolegi prezesjm
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Przetarłem szlaki w poszukiwaniu tłumika środkowego do Kappy 20VT.
Sprowadził mi go z Niemiec facet z Piaseczna. Tłumik produkcji Imasaf'a. Trochę trwało (z miesiąc), bo musiał załatwić formalności w US, żeby Niemiec mógł mu wystawić fakturę.
Teraz może sprowadzać na zamówienie, nawet wystawił na allegro.
Mam obecnie na aucie środek i tył od zwykłej 2,0/2,4 i niestety środkowy oryginalny jest krótszy, także trzeba przy kupnie zwrócić na to uwagę. Przez to zmuszony byłem zakupić także tył (lub opchnąć ten środkowy i kupić znów nieoryginalny od wolnossącej 2,0).
Tył będę miał w środę w domu. Jest już także wystawiony na allegro.
Facet wyszedł z propozycją umieszczenia linka do jego strony na naszym forum, bo chce właśnie "pomagać ludziom, którzy nie mogą zdobyć wydechu do auta". O wszystkim został poinformowany nasz szanowny Prezes, który ma się z gościem skontaktować i.. mam nadzieję, że obaj coś fajnego wymyślą z korzyścią dla wszystkich
Sprowadził mi go z Niemiec facet z Piaseczna. Tłumik produkcji Imasaf'a. Trochę trwało (z miesiąc), bo musiał załatwić formalności w US, żeby Niemiec mógł mu wystawić fakturę.
Teraz może sprowadzać na zamówienie, nawet wystawił na allegro.
Mam obecnie na aucie środek i tył od zwykłej 2,0/2,4 i niestety środkowy oryginalny jest krótszy, także trzeba przy kupnie zwrócić na to uwagę. Przez to zmuszony byłem zakupić także tył (lub opchnąć ten środkowy i kupić znów nieoryginalny od wolnossącej 2,0).
Tył będę miał w środę w domu. Jest już także wystawiony na allegro.
Facet wyszedł z propozycją umieszczenia linka do jego strony na naszym forum, bo chce właśnie "pomagać ludziom, którzy nie mogą zdobyć wydechu do auta". O wszystkim został poinformowany nasz szanowny Prezes, który ma się z gościem skontaktować i.. mam nadzieję, że obaj coś fajnego wymyślą z korzyścią dla wszystkich
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Po założeniu "oryginalnych" podróbek Imasaf'a (środek i tył) a tym samym przejściu z wersji dla silnika wolnossącego, jaką miałem do tej pory, stwierdzam, że to nie jest to samo auto.
Komplet wyszedł owszem, ciężki szmal (1320zł) ale naprawdę różnica w zachowaniu silnika jest spora. Co fajne- tłumiki są przyjazne dla pasażerów- w kabinie cichutko, przy prędkościach podróżnych 100-130 praktycznie nie słychać napędu w środku, jedynie opony i powietrze. Czyli tak jak powinno być w tej klasie aut.
Auto naprawdę odczuwalnie zyskało na dynamice, teraz wyprzedzanie na 3. czy nawet 4. biegu od ok. 3000 obrotów jest naprawdę samą przyjemnością. Dotąd nie miałem pojęcia, że to ma takiego kopa na trójce Zmniejszyło się zjawisko turbodziury, silnik pod obciążeniem sporo szybciej reaguje na dodanie gazu.
Także- ja polecam
Komplet wyszedł owszem, ciężki szmal (1320zł) ale naprawdę różnica w zachowaniu silnika jest spora. Co fajne- tłumiki są przyjazne dla pasażerów- w kabinie cichutko, przy prędkościach podróżnych 100-130 praktycznie nie słychać napędu w środku, jedynie opony i powietrze. Czyli tak jak powinno być w tej klasie aut.
Auto naprawdę odczuwalnie zyskało na dynamice, teraz wyprzedzanie na 3. czy nawet 4. biegu od ok. 3000 obrotów jest naprawdę samą przyjemnością. Dotąd nie miałem pojęcia, że to ma takiego kopa na trójce Zmniejszyło się zjawisko turbodziury, silnik pod obciążeniem sporo szybciej reaguje na dodanie gazu.
Także- ja polecam
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205