Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo

Polecane i odradzane serwisy i sklepy, polecane części zamienne i regeneracje miejsca w których można je kupić bądź zregenerować, rabaty oraz ulgi dla klubowiczów
Awatar użytkownika
oswald
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo

Post autor: oswald » 27 lip 2011, 0:58

Tomzik pisze:Po założeniu "oryginalnych" podróbek Imasaf'a (środek i tył) a tym samym przejściu z wersji dla silnika wolnossącego, jaką miałem do tej pory, stwierdzam, że to nie jest to samo auto :)
Chętnie założyłbym taki zestaw od 2.0 20V turbo do mojego wolnossącego 2.4, tylko pytanie, czy będzie pasował, środkowy podobny do oryginału z 2.4, końcowy nie wiem... i czy zamiana właśnie w ta stronę ma sens (od 2.0 turbo do 2.4).
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08

Awatar użytkownika
oswald
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo

Post autor: oswald » 27 lip 2011, 1:20

prezesjm pisze:Po pierwsze tłumik z 2.0 (2,4) pasuje fizycznie bez problemu do 3.0 i nawet do 2,0 T. Można jeździć bez problemu na tych tłumikach we wszystkich wspomnianych odmianach silnikowych. Ewentualne problemy mogą pojawiać się tylko przy wykorzystywaniu maksymalnej mocy silnika przez dłuższy czas , szczególnie w turbo. Zamienniki z Pamaku (jak chyba dobrze pamiętam) są całkiem przyzwoite i działają całkiem dobrze. Cena jest rewelacyjna. Maja jednak jedną wadę . W autach z nowym typem stabilizatora przy słabszych sprężynach ( lub doładowaniu auta) rura trochę lubi dobić do drążków poprzecznych zawieszenia tylnego. Zamiennik ma po prostu inaczej wspawaną rurę do tłumika w porównaniu do oryginału. Jeśli jednak komuś zależy na tłumiku dedykowanym do 3.0 i dwóch rurkach wylotowych to pozostaje tylko chyba Bosal. Cena oscyluje w granicach 500 pln. Kiedyś kupiłem właśnie taki do swojej Kappy. Pojeździłem z 2 miesiące i założyłem Pamaku. Bosal jak dla mnie wydaje zbyt basowy pomruk.
Właściwie powyżej mam odpowiedź :D , obecnie mam od około 2 lat komplet Pamaku, ale jak dla mnie jest ciut za głośny w porównaniu z oryginałem, choć na trwałość przez ten okres, zwłaszcza jeżdżąc na LPG, nie mogę narzekać, na razie tylko dwie drobne poprawki spawalnicze.
Tomzik pisze:(...)w kabinie cichutko, przy prędkościach podróżnych 100-130 praktycznie nie słychać napędu w środku, jedynie opony i powietrze. Czyli tak jak powinno być w tej klasie aut.
Auto naprawdę odczuwalnie zyskało na dynamice, teraz wyprzedzanie na 3. czy nawet 4. biegu od ok. 3000 obrotów jest naprawdę samą przyjemnością. Dotąd nie miałem pojęcia, że to ma takiego kopa na trójce :) (...)silnik pod obciążeniem sporo szybciej reaguje na dodanie gazu.
Czy na podobne "objawy" mogę liczyć po wymianie Pamaku na tego IMASAFa w 2.4 20V? Po różnicy w cenie można sądzić, że tak... ;) :-?
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo

Post autor: Tomzik » 27 lip 2011, 9:02

Myślę, że niekoniecznie.

Tłumiki seryjne wbrew pozorom są w miarę dopasowane do konkretnego silnika, o czym przekonałem się na 2 przykładach.

Samodzielne dłubanie na oko raczej w 99% przypadków kończy się pogorszeniem charakterystyk mocy i/lub momentu..

Ja po prostu wróciłem do oryginału i efekt jest pozytywny. To samo przerabiałem w Delcie.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
oswald
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo

Post autor: oswald » 27 lip 2011, 14:36

Tomzik pisze:Ja po prostu wróciłem do oryginału i efekt jest pozytywny.
Do oryginału pewnie niestety nie wrócę, a chodziło mi raczej o to, że tłumiki z Pamaku mają niewiele wspólnego z oryginałem, więc ten IMASAF (mimo, że też nieoryginalny) byłby jednak pewnie o niebo lepszy o Pamaku... :roll:
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo

Post autor: Tomzik » 27 lip 2011, 15:58

Pewnie tak, widać, że jest dość solidny, grubsza blacha niż zazwyczaj.

Ktoś mi wspominał, że prawdopodobnie Imasaf robił dla Lancii na pierwszy montaż. Może to i prawda, bo np. w Delcie po kupnie miałem tłumik środkowy i końcowy pospawany w całość, z czego nawet się śmiałem, ale jak spytałem faceta, od którego brałem te Imasafy do Kappy to Imasaf też oferuje środkowy i tylny jako cały nierozłączny zestaw.. Cenią się za to ponad 1100zł, dla porównania kupiłem MTS, co kosztowało 279 za środek i 459 za tył ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo

Post autor: topcio » 27 lip 2011, 18:09

oswald pisze:Czy na podobne "objawy" mogę liczyć po wymianie Pamaku na tego IMASAFa w 2.4 20V?
Tłumik do turbo ma mniejszy opór przelotu spalin co korzystnie wpływa na pracę turbiny, czy to rozluźnienie będzie odczuwalne w 2,4 :hmmm: w minimalnym stopniu. A jak by jeszcze kat wyciąć :roll: - on daje największe opory.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo

Post autor: marceli » 28 lip 2011, 12:36

Wszystko fajnie, ale ceny za te graty to kosmiczne są.Lekka przesada.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo

Post autor: topcio » 28 lip 2011, 12:45

Tuning (w 2,4 można to tak określić) nie jest tani. To znaczy jest tani tylko w przypadku zakupu w Tesco aluminiowych dywaników i innych bajerów ;) .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo

Post autor: marceli » 28 lip 2011, 12:57

"Dywanikowy" tuning odpada : czerwona :

Mimo wszystko sądzę ,że jednak cena jest przesadzona.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Rafako

Re: [S] Lancia Kappa 2.0 20v T 2000r

Post autor: Rafako » 12 wrz 2011, 8:30

argenta67 pisze: Wydech nowy, ale chyba nie taki jak powinien być ten tłumik końcowy bo ma tylko jedną rurkę.
Zamiennik tłumika do 2.0 20V T ma tylko jedną rurkę, więc jest taki jaki powinien być.
Dla niezorientowanych a poszukujących pojazdu z takim silnikiem:
- oryginał (z podwójną końcówką) kosztuje ponad 1000 zł
- zamiennik (z podwójną końcówką) również kosztuje coś koło 700 złotych (o dokładną cenę, można pytać Tomzika).

W efekcie wiele Kapp 5.20 T i 3.0 V6 jeździ z tłumikiem/zamiennikiem polskiego producenta, posiadającym pojedynczą końcówkę, który kosztuje przystępne pieniądze (a nie każdy chce kupować używany oryginał).
Tłumik ma porównywalną przepustowość, jednak jest nieco głośniejszy od oryginału...

...jednakże w tym samochodzie to w niczym nie przeszkadza :D
Serdecznie pozdrawiam.

argenta67

Re: [S] Lancia Kappa 2.0 20v T 2000r

Post autor: argenta67 » 12 wrz 2011, 20:36

Rafako pisze:
argenta67 pisze: Wydech nowy, ale chyba nie taki jak powinien być ten tłumik końcowy bo ma tylko jedną rurkę.
Zamiennik tłumika do 2.0 20V T ma tylko jedną rurkę, więc jest taki jaki powinien być.
Dla niezorientowanych a poszukujących pojazdu z takim silnikiem:
- oryginał (z podwójną końcówką) kosztuje ponad 1000 zł
- zamiennik (z podwójną końcówką) również kosztuje coś koło 700 złotych (o dokładną cenę, można pytać Tomzika).

W efekcie wiele Kapp 5.20 T i 3.0 V6 jeździ z tłumikiem/zamiennikiem polskiego producenta, posiadającym pojedynczą końcówkę, który kosztuje przystępne pieniądze (a nie każdy chce kupować używany oryginał).
Tłumik ma porównywalną przepustowość, jednak jest nieco głośniejszy od oryginału...

...jednakże w tym samochodzie to w niczym nie przeszkadza :D
Serdecznie pozdrawiam.
Jak zwykle jest ten co musi poddać krytyce moje zdanie więc odpowiem po prostu: montuj sobie takie zamienniki do siebie bo akurat przepustowość spalin to bardzo istotna sprawa, ale handlowcy wszystko wcisną mówiąc ZAMIENNIK. Nie ma takiej możliwości aby taka sama ilość spalin wydostała się jedną rurą i to już dyskwalifikuje ten zamiennik, ale ktoś tu tylko słuch ma miarowy. Taki zamiennik to po prostu tłumik od zwykłego 2,0 lub 2,4 bo takie tłumiki też się dają zamontować. Jeśli jesteś taki pewien to podaj badania z hamowni z zanotowanym takim badziewiem. Tłumik z jedną rurą NIE NADAJE się do silników 2,0 T i 3,0 24V jechał będzie tylko nie wiadomo po co komu silnik z mocą ponad 200kM jeśli go ograniczamy zwężką w wydechu.
Tłumiki 2,0T i 3,0 24V to zupełnie inne elementy i nie jest wskazane aby je zamieniać.

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: [S] Lancia Kappa 2.0 20v T 2000r

Post autor: Gros » 12 wrz 2011, 21:18

argenta67 pisze:
Rafako pisze:
argenta67 pisze: Wydech nowy, ale chyba nie taki jak powinien być ten tłumik końcowy bo ma tylko jedną rurkę.
Zamiennik tłumika do 2.0 20V T ma tylko jedną rurkę, więc jest taki jaki powinien być.
Dla niezorientowanych a poszukujących pojazdu z takim silnikiem:
- oryginał (z podwójną końcówką) kosztuje ponad 1000 zł
- zamiennik (z podwójną końcówką) również kosztuje coś koło 700 złotych (o dokładną cenę, można pytać Tomzika).

W efekcie wiele Kapp 5.20 T i 3.0 V6 jeździ z tłumikiem/zamiennikiem polskiego producenta, posiadającym pojedynczą końcówkę, który kosztuje przystępne pieniądze (a nie każdy chce kupować używany oryginał).
Tłumik ma porównywalną przepustowość, jednak jest nieco głośniejszy od oryginału...

...jednakże w tym samochodzie to w niczym nie przeszkadza :D
Serdecznie pozdrawiam.
Jak zwykle jest ten co musi poddać krytyce moje zdanie więc odpowiem po prostu: montuj sobie takie zamienniki do siebie bo akurat przepustowość spalin to bardzo istotna sprawa, ale handlowcy wszystko wcisną mówiąc ZAMIENNIK. Nie ma takiej możliwości aby taka sama ilość spalin wydostała się jedną rurą i to już dyskwalifikuje ten zamiennik, ale ktoś tu tylko słuch ma miarowy. Taki zamiennik to po prostu tłumik od zwykłego 2,0 lub 2,4 bo takie tłumiki też się dają zamontować. Jeśli jesteś taki pewien to podaj badania z hamowni z zanotowanym takim badziewiem. Tłumik z jedną rurą NIE NADAJE się do silników 2,0 T i 3,0 24V jechał będzie tylko nie wiadomo po co komu silnik z mocą ponad 200kM jeśli go ograniczamy zwężką w wydechu.
Tłumiki 2,0T i 3,0 24V to zupełnie inne elementy i nie jest wskazane aby je zamieniać.
Paweł jestem pod wrażeniem : ok2 : :D
:lol: : gafa : :bitwa:

Rafako

Re: [S] Lancia Kappa 2.0 20v T 2000r

Post autor: Rafako » 12 wrz 2011, 21:27

argenta67 pisze: montuj sobie takie zamienniki do siebie bo akurat przepustowość spalin to bardzo istotna sprawa,
Właśnie taki mam zamontowany.
argenta67 pisze: Nie ma takiej możliwości aby taka sama ilość spalin wydostała się jedną rurą i to już dyskwalifikuje ten zamiennik. Taki zamiennik to po prostu tłumik od zwykłego 2,0 lub 2,4 bo takie tłumiki też się dają zamontować.
Taki zamiennik jest inny niż tłumik od zwykłego 2.0 / 2.4. To jedno. Drugie - akurat to, że rura jest pojedyncza czy podwójna na wylocie to ma chyba mniejsze znaczenie, niż konstrukcja wewn. puszki tłumika, szczególnie jeśli ta pojedyncza rura ma większy przekrój niż w zwykłym do 2.0/2.4...

...ale ok, nie chcesz - nie montuj, w końcu nikt Cię nie zmusza. Tylko nie rób ludziom wody z mózgu, że z takim tłumikiem samochód nie jedzie.

argenta67 pisze: Jeśli jesteś taki pewien to podaj badania z hamowni z zanotowanym takim badziewiem.
Tak, jasne. Nie mam na co kasy wydawać :D Jak będę chciał rozp... pieniądze na pomiary na hamowni, to prędzej oddam je na jakiś dom dziecka :roll: :roll: :roll:
Serdecznie pozdrawiam.

argenta67

Re: [S] Lancia Kappa 2.0 20v T 2000r

Post autor: argenta67 » 13 wrz 2011, 6:07

momo1234/momo11 pisze:Każdy powiedział co wiedział, chcecie się kłócić załóżcie temat- wydech i tam gadajcie :)
Niestety ja napisałem to co zobaczyłem a jest napisane serwisowane w ASO więc kto zamontował tłumiki nie autoryzowane? ASO?
Jest tu taki "PR" co w temacie lubi dowalić : spam : byle napisać coś przeciw mnie.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: [S] Lancia Kappa 2.0 20v T 2000r

Post autor: Tomzik » 13 wrz 2011, 16:40

To ja proponuję aby "włodarze" przenieśli off-top dotyczący wydechu do stosownego forum, ponieważ też mam coś do dodania a sam wydech do 20VT jest bardzo specyficzny i ciekawy jako temat rozmowy.
Rafako pisze:Zamiennik tłumika do 2.0 20V T ma tylko jedną rurkę, więc jest taki jaki powinien być.
Dla niezorientowanych a poszukujących pojazdu z takim silnikiem:
- oryginał (z podwójną końcówką) kosztuje ponad 1000 zł
- zamiennik (z podwójną końcówką) również kosztuje coś koło 700 złotych (o dokładną cenę, można pytać Tomzika).
Nie znam ceny oryginału, na pewno faktycznie jest to grubo ponad 1000zł. Zamiennik z podwójną końcówką produkuje jeszcze firma Imasaf i tłumiki takie są dostępne na ebay'u a od czasu moich bojów z wydechem także w Polsce przez firmę z Piaseczna, która sprowadziła mi ten tłumik z Niemiec za 770zł. Nic więcej poza Imasafem mimo najszczerszych chęci nie namierzyłem- niby jest w katalogu MTS (też z 2 rurkami), ale chyba zapomnieli go wykasować, bo jest niedostępny- nie produkują już i nie zamierzają.

Bardzo mnie natomiast ciekawi ten zamiennik z 1 rurą, bo wg mnie to jest tylko i wyłącznie tłumik od wersji 2,0/2,4 (taki komplet środek + tył miałem poprzednio) i obdzwaniając i przeszukując w necie wszystko co się dało kilka dni pod rząd nie trafiłem na jakikolwiek inny poza Imasafem tłumik o tej samej specyfikacji co oryginał i dedykowany tylko do silnika 20VT. Ale chętnie się dowiem gdzie kupić następnym razem i jaki ;)

Co do jazdy na tłumikach od wersji wolnossącej i oryginale- ten samochód naprawdę zaczął jeździć dopiero po założeniu Imasafów- wcześniej prześmigałem na komplecie od wolnossących wersji dobre 3 lata i jak najbardziej jechać się da. Ale dopiero po założeniu tłumików dedykowanych (tylny z 2 rurkami) silnik ożył i mimo, że założyłem je w czerwcu to do dziś mi się papa śmieje jak wyprzedzam. Nie to auto- i tyle w temacie.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Serwisy, sklepy, zamienniki i regeneracje :::”