LPG - dobre zakłady i partacze

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

LPG - dobre zakłady i partacze

Post autor: larry123 » 23 lis 2005, 20:25

Znalezłem wątek na forum fso o opiniach auto gazu w Polsce i pomyślałem że można zamieścić liste dobrych warsztatów.

Jestem w trakcje poszukiwania zakładu oraz instalacji do mojej kappy i nie chce dać zarobic partaczom i dupkom. Zwłaszcza ze mam silnik z VIS, nie wiem co to oznacza za dobrze ale to juz chyba jakieś bajery ;) których w polonezie sie nie znajdzie. ;)

Czekam na adresy i konkretne uwagi

Adres
tel.
ew. adres www

jaka lancia byla gazowana wersja silnika
jaka instalka, która generacja.
cena

ew. uwagi, czy nie palą sie check engine i takie inne duperele

obsługa gwarancyjna i po gwarancyjna

PROSZE TAKŻE DOPISYWAĆ ZAKŁADY KTÓRYCH PRACUJĄ P A R T A C Z E !!!

Pozdrawiam

Leszek


Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Odp: LPG- dobre zakłady i partacze

Post autor: tomek » 24 lis 2005, 8:08

Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Savi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 07 gru 2005, 0:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

uwagi dotyczące LPG

Post autor: Savi » 12 sty 2006, 11:10

Witam.Silnik który posiadasz jest wersją silnika VIS tzw. doładowania gdzie są zmniene fazy rozrządu itp. Doładowanie to włącza się w granicach około 3 tysięcy obrotów silnika. Objawami jest wzrost mocy i przyspieszenia tak jak w turbo.Mam ten sam silnik i trochę już się dowiedziałem na ten temat.Konstruktorzy włoscy naprawde postarali się aby zwiększyć trochę mocy.Co do instalacji gazowej to też szukam.Moje doswiadczenia i uprzedzenia oraz wiedza na temat instalacje gazowej jest taka, iż aby nasza Lancza nie staciła tych własciwości i parametrów co posiada to należy zainstalowac instalację IV generacji.Do takich należy ELISA. STELLA oraz SGI holenderskiej firmy.Ceny wahają się w granicy 4000zł do 6000zł.Trzeba również zwrócić uwagę aby przy takiej instalacji gazowej samochód był ustawiany i skonfigurowany pod względem zaprogramowania komputera na hamowni.To wykluczy ewentualne jakieś nasze domysły czy nasz silnik będzie miał te 155km czy też jego moc i parametry spadną nawet o 30%.Na zakończenie więc jest dobrze znaleźdz zakład instalacyjny wyposażony w tejże hamownię.Cena instalacji gazowej jest duża lae nikt na pewno nie bedzie zawiedziony.Dynamika i moc w takim układzie pozostanie bez zmian.
Pozdrawiam
-----------Savi---------------
Lancia Kappa SW LE 2.0 20V VIS 155KM 97r + LPG Prins VSI

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

LPG - dobre zakłady i partacze

Post autor: KJ » 12 sty 2006, 11:55

Ja polecam Energy Gaz Polska - przynajmniej jeśli chodzi o Prinsa.

W 10 minut (dosłownie) zdiagnozowali z czym u mnie jest problem (inny zakład, zresztą też bardzo solidny, wraz z dystrybutorem na Polskę walczyli z problemem ponad 2 miesiące - plus za to, że nie olali sprawy tylko naprawdę się starali :-)).
Od tego czasu praktycznie nie wiem, że mam gaz.

Kontakt:
www.egp.pl
tel. (22) 810 00 90,
ul. Ostrobramska 75
******* KJ ******

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: LPG- dobre zakłady i partacze

Post autor: KJ » 12 sty 2006, 11:56

******* KJ ******

Awatar użytkownika
Savi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 07 gru 2005, 0:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

LPG - dobre zakłady i partacze

Post autor: Savi » 12 sty 2006, 12:31

Prins jest też dobrą instalacją gazową. Napewno będzie coraz więcej nowych instalacji gazowych różnego rodzajy, ale napewną nowoczśniejszą. Głównie należy zwrócić na fakt iż montujemy gaz do naszych Lanci, ale niestety każdy z nas do innych silników. Lancia kappa posiada ich trochę jesli chodzi o benzynowe silniki. Są to silnik 4cylindrowe oraz silniki 5cylindrowe. Praktycznie gazownicy montują gaz do 5cylindrówek tak jak do 6cylindrówki, gdzie jeden wtryskiwacz gazu jest wyłączony.Jednak silniki 5cylindrowe od 4cylindrowych mają trochę inną charaktertstykę pracy a w szczególności silniki 2.0 VIS gdzie zastosowanie ma tzw.doładownie ze zmnienymi fazami rozrządu.Jesli zakład gazowniczy jest w temacie i np.posiada w swoim oprogramowaniu sterownika gazowego przy instalacji gazu model naszego auta typ silnika to jest ok.Podkreslam dobrze aby samochód był sprawdzony na hamowni,ponieważ tam ustalane wystkie parametry charkterystyki silnika na benzynie a potem cała adaptacja ustalana jest charakterystyka na gazie.Po prostu samochód jest sprawdzany pod względem tak jakbyśmy jeździli na codzień naszymi samochodami bez utraty mocy i elestyczności naszych silników.
-----------Savi---------------
Lancia Kappa SW LE 2.0 20V VIS 155KM 97r + LPG Prins VSI

Awatar użytkownika
Savi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 07 gru 2005, 0:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

LPG - dobre zakłady i partacze

Post autor: Savi » 12 sty 2006, 12:33

dobrym zakładem jest zakład ELPIGAZ.Jedna zapewne wszystkie zakłady nie posiadają hamowni



www.elpigaz.com.pl
-----------Savi---------------
Lancia Kappa SW LE 2.0 20V VIS 155KM 97r + LPG Prins VSI

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

LPG - dobre zakłady i partacze

Post autor: KJ » 12 sty 2006, 13:08

"savi" pisze:dobrym zakładem jest zakład ELPIGAZ.Jedna zapewne wszystkie zakłady nie posiadają hamowni
www.elpigaz.com.pl
Przy instalacjach wtryskowych hamownia nie jest do niczego potrzebna.
Z tego co wiem, to jedyne co się tak naprawdę ustawia, to róznicę w czasie otwarcia wtrysków gazowych w stosunku do benzynowych (+ jeszcze jakiś parametr dotyczący wolnych obrotów). I powinno być ok.
Cała reszta to "szatuka dla sztuki" raczej niewarta zachodu.

W instalacji ważne natomiast są wtryski; jak ktoś zobaczy jak wyglądają wtryski Keihena i porówna to np. z włoskimi czy tymi montowanymi w polskich instalacjach (Diego) to będzie jasne skąd różnica w cenie :-).
******* KJ ******

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

Mój zakład. od LPG

Post autor: larry123 » 12 sty 2006, 13:46

Instalcje gazową zakładałem dwa miesiące temu
STAG-200 na wtryskach Valtec.

Zagazowałem lancie 2.4 20V + VIS

Instalacja STAG-200 III genracja LPG

Cena 4300 zl za 5 garów. - podobno można znaleść taniej.

Niestety zakład nie wykazał sie profesjonalną obsługą, chciaż im zwracałem uwagę na VIS- dynamiczne doładowanie.

W aucie smierdziało gazem z klimy. często sie zapalał błąd silnika.
Zakład nawiedziałem dośc często około 7 wizyt. Ciągle przerowadzali regulacje i nic sie nie działo, nadal błąd silnika i smród LPG.
Niestety zrobiłem im ostrą awanturę co poskutkowało natychmaistową reakcją.

Wymienili mi reduktor na KME Silver i rozwiercili wtryski problem smródu oraz drażniącego blasku lampki Check ustąpił.

Gazownicy stwierdzili że nie przypuszczali ze moja Lancia może żreć tyle gazu jak ją przydusze to 5 tys., także reduktor mam taki sam jak w Jeepie Grand Cherokee V8 !!!

Usługa wymiany reduktora zrobona w ramach gwarancji bez kasy.

Spalanie okolo 14 lpg, w zależności od nogi. :)

Zakład
Legionowo
ul. Wrzosowa xx
tel. 022-7745018

Podsumowując. Zakłądają ok, ale dużo sie trzeba droczyć aby wszystko działało ok. Możliwe ze teraz Lancie Kappa będą robić tylko z reduktorami silver.

Polecam i nie polecam tego zakładu. Panowie nie zbywali mnie i zawsze mieli czas, na usuniecie usterki. W sumie mam mieszane uczucia, ale najważniejsze że wszystko zakonczyło sie szczęśliwie.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2006, 14:43 przez larry123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Savi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 07 gru 2005, 0:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

LPG - dobre zakłady i partacze

Post autor: Savi » 12 sty 2006, 14:25

Na to wygląda, że wszystko musi być zgodne wręcz dopasowane do siebie.
Wtryski jak i reduktor też ma swoją charakterystykę pracy.Dlatego jestem zdania iż wszystkie elementy jak wtryski, reduktor musi być dobrany odpowiednio do mocy silnika.Nie podam w tej chwili nazwy reduktora ale na pewno są reduktory obsługujące nawet do 400KW.
Co za tym idzie na pewno dotyczy to też wtryskiwaczy.
-----------Savi---------------
Lancia Kappa SW LE 2.0 20V VIS 155KM 97r + LPG Prins VSI

Awatar użytkownika
Savi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 07 gru 2005, 0:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

LPG - dobre zakłady i partacze

Post autor: Savi » 19 sty 2006, 12:58

Dla wszystkich zainteresowanych przesyłam stronę potwierdzającą iż ważne jest przy instalacji sekwencyjnej aby skorzystać z hamowni podwoziowej w celu precyzyjnego zaprogramowania zgodności instalacji gazowej z instalacją benzyny

Pozdrawiam
Savi


http://www.eko-car.com/index.php?option ... &Itemid=52


Kappa 2.0 20V VIS[/b]
-----------Savi---------------
Lancia Kappa SW LE 2.0 20V VIS 155KM 97r + LPG Prins VSI

Awatar użytkownika
Savi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 07 gru 2005, 0:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

LPG - dobre zakłady i partacze

Post autor: Savi » 19 sty 2006, 13:29

Sam przymierzam się do instalki gazu w swojej lanci. Szukam tu i tam oraz zbieram bardzo dużo informacji. Chcę przekazać wszystkim jesli są zainteresowani moje spostrzeżenia i uwagi jakie do tej pory pozyskałem. Mianowicie cena dobrej instalacji sekwencyjnej waha się w oklicach od 4000zł do 6000zł.Do takich należą BRC Sequent 24 (czterocylindrowy silnik), BRC Sequent 56 nowa instalacja (pięcio-sześcio-ośmio cylindrowe). BRC Sequent 24 (od 3500zł), BRC Sequent 56 (5000zł). Drugą jest ELPIGAZ Stella oraz Elisa (4500zł). Trzecia i chyba najlepsza z tego co wiem (opinie instalatorów oraz użytkowników na forum nie tylko w klubie lancia) to instalacja gazowa holenderskiej firmy PRINS. Gwarancją są niezawodne japonskie wtryskiwacze KEINHEN. Cena takiej instalacji do pięciocylindrowego silnika Lanci Kappy wynosi 5600zł. Co najciekawsze w trzech zakładach instalacyjnych bynajmniej na pomorzu kiedy pytałem się o tą instalację PRINS to pytali się czy jestem na zagranicznych numerach oraz to że muszą taką instalacje sprowadzić i dopiero zainstalowac bo na stanie nie mają. Tak więc myslę że bardzo dużo cudzoźiemców przyjeżdza do nas instalowac tą instalkę i wcale im się nie dziwię gdyż na jakieś niemieckiej sronie www taka instalacja kosztuje od 2100 euro do 2400 euro.

Pozdrawiam
Savi z Pomorza



Kappa 2.0 20V VIS
-----------Savi---------------
Lancia Kappa SW LE 2.0 20V VIS 155KM 97r + LPG Prins VSI

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

LPG - dobre zakłady i partacze

Post autor: KJ » 19 sty 2006, 16:36

Warto zwrócić uwagę że zaprogramowanie instalacji gazowej opartej na sekwencyjnym wtrysku gazu wymaga od montażysty rozpędzenia samochodu do 120 km/h i utrzymania tej prędkości na czas programowania.
Ciekawe dlaczego akurat 120.... A nie lepiej 150? A może 200?
Ten fragment to raczej typowy marketingowy bełkot, z którego nic ine wynika. Dalej uważam, że przy instalacji wtryskowej hamownia do niczego potrzebna nie jest.
******* KJ ******

Awatar użytkownika
Themon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Wrocław

LPG - dobre zakłady i partacze

Post autor: Themon » 16 mar 2006, 0:07

Czytajac ten watek postanowilem opisac wreszcie moje meczarnie...
Mianowicie kupilem moja niunie w czasie najwiekszego szalu na gaz czyli pod koniec sierpnia 2005, szukalem warsztatu w ktorym zalozyc gaz niestety pomimo szczerych checi nigdzie nie mieli instaek sekwencyjnych. Trafilem co prawda do jednego rzeznika ktory chcial zalozyc mi zwykly gaz za 1600 zl nawet bez komputera i twierdzil ze auto bedzie wrecz latac...:/ z raczej oczywistych wzgledow ten warsztat opuscilem szybciej niz sie tam znalazlem... Okazalo sie wtedy ze tylko glowny importer BRC czyli Eko Alma w radwanicach ma instalacje i w miare sensowne terminy. Wedlug ich zalecen zalozony zostal BRC Sequent 24 za 3700 zl i tu powstal pierwszy problem. Pomimo ze kilka razy mowilem o mocy auta itp uwazali ze bedzie ok. Poczatkowo byla na dwoch mniejszych reduktorach potem na jednym maxi ale pomimo tego i tak nie jezdzila tak jak chcialem, gasla, lapala bledy i nie chciala odpalac tez na benzynie. Okazalo sie ze wtryski dla tej inst. nie sa w stanie obsluzyc takiej mocy na jeden cylinder i dostalem propozycje doplaty i zmiany na BRC Sequent. Z braku innej opcji sie zgodzilem, ale na tym kontakt sie urwal. Po dosc dlugim czasie i kilku kolejnych wizytach ze o telefonach nie wspomne, poslalem pisma, poszedlem do adwokata o czym poinformowalem panow z gazowni... Poskutkowalo tym ze znalazl sie wreszcie kompetentny czlowiek i po kilku rozmowach zdecydowal o przebudowie Sequent 24 na pelny Sequent na koszt firmy. Uwazam ze ten fakt stawia ich juz w dobrym swietle, poniewaz umieli poniesc konsekwencje swojego bledu, czyli doboru zlej instalacji. Niestety na tym nie koniec, poniewaz po zaledwie dwoch tysiacach przejechanych na nowej instelacji padl jeden wtrysk gazowy (ponoc Keihiny sa bezawaryjne) dwa dni po nim padl drugi....... nie wiem dlaczego tak sie stalo, mam obawy o ich sprawnosc juz w momencie ich zakladania ale to tylko domysly i nie chce nikogo oskarzac... Teraz zapadla decyzja o wymianie, tez na gwarancji calej listwy. Czekam teraz na dostawe czesci i bede walczyl dalej... Mam cicha nadzieje ze po tej wymianie wreszcie bede mogl cieszyc sie przyjemnoscia z jazdy na gazie tak jak na benzynie. Poki co autko szarpie przy mocnym bucie i ma solidne zajakniecia. Spalanie w tej chwili jest rzedu 17,5 - 20 litrow na stowke w miescie nawet przy bardzo spokojnej jezdzie, czyli raczej odrobine za duzo...
Podsumowujac, klopotow sporo (podobno jestem pierwszym z ktorym jest tyle nieszczesc), co do ich przyczyny... nie bede juz wnikal, ale panowie staraja sie z tego wybronic w sposob, ktory jest satysfakcjonujacy. Mysle ze pomimo tych przejsc i tego ze nie pracuje w nim juz czlowiek ktory w moim autku dlubal przy pierwszych poprawkach a byl swietnym fachowcem, moge zaklad polecic - staraja sie zeby klient jednak byl zadowolony. Napisze jeszcze po wymianie wtryskow jakie sa moje nowe odczucia:)
Natomiast z innej beczki, zaczynam sie grubo zastanawiac nad jazda na gazie... Wszystko jest ok, ale non stop jest jak w starym polskim przyslowiu: jak nie urok to sraczka...
aha i jeszcze jedna sprawa, w poprzednim aucie zakladalem gaz we Wrocawiu na ulicy Gazowej (zeby bylo smiesznie zaklad jest na terenie gazowni:)) numeru nie pamietam ale firma nazywa sie Marzenie. Wrazenia: doskonale! bylem naprawde bardzo zadowolony, chlopaki znaja sie na rzeczy, rowniez jesli idzie o sekwencje (wspomniane wczesniej braki w dostawach i odlegle terminy sklonil mnie do montazu w Radwanicach a nie tu) zawsze maja czas zeby zerknac gdy sie cos dzieje i ogolnie pelny pozytyw.
Upsss sie rozpisalem, dziekuje tym ktorzy dotrwali czytanie do tego miejsca:)))))) pozdrawiam

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

LPG - dobre zakłady i partacze

Post autor: KJ » 04 kwie 2007, 13:13

> Niestety na tym nie koniec, poniewaz po zaledwie dwoch tysiacach
> przejechanych na nowej instelacji padl jeden wtrysk gazowy (ponoc
> Keihiny sa bezawaryjne) dwa dni po nim padl drugi....... nie wiem
> dlaczego tak sie stalo, mam obawy o ich sprawnosc juz w momencie
> ich zakladania ale to tylko domysly i nie chce nikogo oskarzac...

Co to znaczy "padł"? Jakie są objawy?
Może wystarczy po prostu go przeczyścić?
******* KJ ******

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”