Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 28 maja 2018, 07:27

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01 mar 2018, 21:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 00:55
Posty: 657
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Mam do Was pytanie o to jak metodami domowymi lub profesjonalnymi wyczyścić i odnowić następujące elementy auta:

- obudowy układów elektronicznych, kolektor dolotowy, termostat itd - aluminium
Załącznik:
20180209_113630 - Kopia.png
20180209_113630 - Kopia.png [ 355.32 KiB | Przejrzano 1996 razy ]
Załącznik:
20180209_113617 - Kopia.png
20180209_113617 - Kopia.png [ 330.54 KiB | Przejrzano 1996 razy ]
- bak paliwa - czy ktoś próbował takiego rozwiązania jak zalanie baku preparatem, który tworzy twardą powłokę zapobiegającą korozji baku od wewnątrz i przenikaniu śmieci i rdzy do układu paliwowego?

- plastiki wnętrza

- rurę dolotową powietrza
Załącznik:
IMAG0297.jpg
IMAG0297.jpg [ 109.98 KiB | Przejrzano 2003 razy ]
- kolektor wydechowy

- jak porządnie wyczyścić szyby przed włożeniem do auta

Będę wdzięczny za porady, sprawdzone i nie sprawdzone sposoby.

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
Post: 01 mar 2018, 22:23 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 1266
Lokalizacja: Legnica
Nie wiem czy masz FB, tam ktoś picował sobie bardzo fajnie Lybrę, lakierował, pucował, czyścił itp itd tdi
Ogólnie bardzo fajna robota z 500 zdjęć 8-O

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 517&type=3

Może coś dla siebie znajdziesz : yesyes :


Na górę
Post: 01 mar 2018, 22:43 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2008, 00:00
Posty: 2605
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Elementy aluminiowe możesz dać do szkiełkowania. Co do obudowy elektroniki, to nie wiem czy tez można, chyba że da się ją rozdzielić.
Pod Warszawą znajomy się tym zajmuje http://www.szkielkowanie.com/szkielkowanie.html

_________________
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. &
Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
Post: 02 mar 2018, 02:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2009, 00:00
Posty: 823
Lokalizacja: Łódź
Bak możesz wyczyścić w nastepujący sposób: wrzucasz do środka garsc drobnych gwożdzi, które uprzednio dokładnie policzyłeś, zatykasz wszystkie otwory, potem bak przywiązujesz do betoniarki i włączasz na godzinę. Jak nie masz betoniarki kupujesz szesciopak piwa i trząchasz bakiem ręcznie, w przerwach, jak sie zmeczysz popijasz piwo i tak do skutku. Potem wysypujesz gwożdzie i dokładnie liczysz czy wszystkie wyleciały. Do zabezpieczenia środka są specjalne preparaty np. marki Fertan.
Części tapicerki plastikowe i gumowe najlepiej czyści się zwykłym szarym mydłem rozpuszczonym w wodzie.
Zaolejone i brudne rury i gumy z komory silnika można umyć płynem do mycia silników, następnie zabezpieczyć jakimś preparatem do gumy czy opon.

_________________
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Lancia Phedra Emblema 2,0 jtd
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250, 1965 - mój rocznik :D


Na górę
Post: 02 mar 2018, 08:46 
Online
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Posty: 1171
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Cytuj:
- bak paliwa - czy ktoś próbował takiego rozwiązania jak zalanie baku preparatem, który tworzy twardą powłokę zapobiegającą korozji baku od wewnątrz i przenikaniu śmieci i rdzy do układu paliwowego?
Parę lat temu bawiłem się z zamulonym, pordzewiałym bakiem mojego starego jednoślada. Do wydarcia mułu i sciągnięcia rdzy używałem żwirku i wody z rozpuszczoną pastą bhp . Z braku betoniarki wybrałem metodę "na sześciopak"

Kiedy wszystko obeschło, po dokładnym płukaniu użyłem fertanu jako odrdzewiacza (polecam ten środek z czystym sumieniem) potem jako zabezpieczenie wlałem tapox i teraz mam spokój z rdzą do końca świata .

Pozdrawiam.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



_________________
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina


Na górę
Post: 02 mar 2018, 10:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 00:55
Posty: 657
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Cytuj:
Bak możesz wyczyścić w nastepujący sposób: wrzucasz do środka garsc drobnych gwożdzi, które uprzednio dokładnie policzyłeś, zatykasz wszystkie otwory, potem bak przywiązujesz do betoniarki i włączasz na godzinę. Jak nie masz betoniarki kupujesz szesciopak piwa i trząchasz bakiem ręcznie, w przerwach, jak sie zmeczysz popijasz piwo i tak do skutku. Potem wysypujesz gwożdzie i dokładnie liczysz czy wszystkie wyleciały. Do zabezpieczenia środka są specjalne preparaty np. marki Fertan.
Części tapicerki plastikowe i gumowe najlepiej czyści się zwykłym szarym mydłem rozpuszczonym w wodzie.
Zaolejone i brudne rury i gumy z komory silnika można umyć płynem do mycia silników, następnie zabezpieczyć jakimś preparatem do gumy czy opon.
Cytuj:
Cytuj:
- bak paliwa - czy ktoś próbował takiego rozwiązania jak zalanie baku preparatem, który tworzy twardą powłokę zapobiegającą korozji baku od wewnątrz i przenikaniu śmieci i rdzy do układu paliwowego?
Parę lat temu bawiłem się z zamulonym, pordzewiałym bakiem mojego starego jednoślada. Do wydarcia mułu i sciągnięcia rdzy używałem żwirku i wody z rozpuszczoną pastą bhp . Z braku betoniarki wybrałem metodę "na sześciopak"

Kiedy wszystko obeschło, po dokładnym płukaniu użyłem fertanu jako odrdzewiacza (polecam ten środek z czystym sumieniem) potem jako zabezpieczenie wlałem tapox i teraz mam spokój z rdzą do końca świata .

Pozdrawiam.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Patrzyłem właśnie w internecie na te preparaty tworzącą wewnętrzna powłokę.
A czy myślicie że przecięcie zbiornika na pół wzdłuż oryginalnego łączenia i ponowne pospawanie jest równie dobrym jak nie lepszym rozwiązaniem.
Większa pewność że zabieg renowacji się uda.

Poza tym w zbiorniku mam wskaźnik poziomu paliwa a do tych zabiegów bak musi być szczelnie zamknięty. Podejrzewam że trzeba by dorobić jakieś zaślepki w miejsce wskaźnika, wlewu itp.
Jak to było u Was?
Załącznik:
IMAG0353.jpg
IMAG0353.jpg [ 75.67 KiB | Przejrzano 1905 razy ]
Załącznik:
IMAG0357.jpg
IMAG0357.jpg [ 85.32 KiB | Przejrzano 1905 razy ]

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
Post: 02 mar 2018, 11:03 
Online
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Posty: 1171
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica
U mnie sprawa była prosta bo to bak od motocykla więc z jednej strony korek a z drugiej nakrętka z uszczelką.
Z tym rozcinaniem to na pewno lepiej jeśli chodzi o dostęp tylko trzeba brać pod uwagę to, że po wyczyszczeniu (np. piaskowaniem) może nie być już nic do przyspawania

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


_________________
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina


Na górę
Post: 02 mar 2018, 11:08 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 lis 2016, 09:28
Posty: 151
Lokalizacja: Wrocław
Niedawno robiłem w swoim 33 letnim fordzie zbiornik. Z zewnątrz piaskowanie i malowanie proszkowe. Wewnątrz nie musiałem nic robic poza końcowym wyplukaniem zbiornika po piaskowaniu.

Zdjęcie wnętrza zbiornika wykonane zaraz po jego zdjęciu i wylaniu resztek paliwa. Ja tam syfu o którym wszyscy zawsze mówią nie znalazłem.


Załączniki:
IMG_20180105_1220318_20180302110558271.jpg
IMG_20180105_1220318_20180302110558271.jpg [ 185.7 KiB | Przejrzano 1895 razy ]
IMG_20180114_1103156_20180302110626539.jpg
IMG_20180114_1103156_20180302110626539.jpg [ 185.69 KiB | Przejrzano 1895 razy ]
IMG_20171226_1200237.jpg
IMG_20171226_1200237.jpg [ 144.19 KiB | Przejrzano 1895 razy ]

_________________
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P
Na górę
Post: 02 mar 2018, 11:54 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Posty: 928
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków
Dobrze popatrzyć do środka czy coś tam niepokojącego jest. Zamiast gwoździ
to proponuję nakrętki m3 np. i czteropak oraz jakiś środek do konserwacji.
Jeśli piaskowanie, to należy dorobić zaślepki do otworów np. z drewna.
Ja silnik i inne alu potraktowałem dużą szczotką i wiertarką. Na detele to
spray cynk z alu.
Elementy gumowe myłem benzyną ekstrakcyjną.


Załączniki:
20180302_112617 - Kopia.jpg
20180302_112617 - Kopia.jpg [ 94.88 KiB | Przejrzano 1879 razy ]

_________________
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:
Na górę
Post: 02 mar 2018, 15:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 00:00
Posty: 4325
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Cytuj:
Elementy gumowe myłem benzyną ekstrakcyjną.
Nie bałeś się, że benzyna wejdzie w reakcję z gumą i zacznie ją rozpuszczać?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Post: 02 mar 2018, 15:45 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3379
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
Cytuj:
Cytuj:
Elementy gumowe myłem benzyną ekstrakcyjną.
Nie bałeś się, że benzyna wejdzie w reakcję z gumą i zacznie ją rozpuszczać?
Benzyna extra jest za słaba by coś złego zrobić👼

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
Post: 02 mar 2018, 20:21 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Posty: 570
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Ja zwykle wszystko czyszczę naftą pędzlem, miękkimi szczotkami drucianymi, w ostateczności chemią do silników (tą co nie niszczy aluminium).
Na drobnicę polecam kupić sobie myjkę ultradźwiękową (takiego chińczyka za 50zł) i zalewać naftą. Czyści świetnie i zajmuje ułamek czasu co ręcznie. Tyle w kwestii mycia.

Fertan też z czystym sumieniem polecam. Grunt tylko oskrobać z grubej korozji i odtłuścić. Aplikować i spłukiwać do skutku. ;)

Jak odrdzewiać drobną skarbnicę to Evaporust. Jestem bardzo zadowolony z efektu, odrdzewiałem tym części silników rowerowych WSK-Gnom. Podrzucam zdjęcie lampki WSK-Gnom 1serii po nocce w tym środku. Była tak paskudna, że nie było widać oryginalnego lakieru. Nadaje się idealnie do skomplikowanych małych detali co nie chcesz piaskować. Uwaga niszczy ocynk.

Obrazek

Cynk w sprayu używałem z miernym efektem, lakier odpada a korozja szaleje. Nie polecam. : do bani :

_________________
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo
Alfa Romeo 164 3.0V6 12v


Na górę
Post: 05 mar 2018, 11:44 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 00:55
Posty: 657
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Dzięki bardzo sa sugestie i liczę na jeszcze:)

Co do baku to już się zaopatrzyłem w kamerę endoskopową i zbadam ten bak od wewnątrz.

Jeśli chodzi o elementy gumowe to chyba je dokładnie umyje szarym mydłem a potem zabezpieczę Protectolem. B. dobry preparat do opon który nie dość że wsiąka w gumę to jeszcze efekt utrzymuje się na dłużej niż inne tego typu specyfiki.

Elementy aluminiowe to kwestia jeszcze wypróbowania bo widzę że patentów jest kilka. Na razie poćwiczę na łapie od silnika od innego auta.
Cytuj:
Na drobnicę polecam kupić sobie myjkę ultradźwiękową (takiego chińczyka za 50zł) i zalewać naftą./quote]


Co masz na myśli mówiąc drobnica? Śrubki czy to wszystko co się zmieści w wanience? Takie urządzenia do czyszczenia biżuterii będą ok bo one są najtańsze z nieprofesjonalnego sprzętu?

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
Post: 05 mar 2018, 17:51 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Posty: 570
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Raczej tylko śruby&nakrętki i lekkie małe skarby. Używam takiego zielonego chińskiego chłamu z portalu na A. Cudów jakichś nie ma, ale masę pracy odpada. Złazi całe paskudztwo błotno-olejowe oraz piach z zakamarków. Czyściłem wcześniej wszystko ręcznie pędzelkiem i drobną szczotką drucianą- kupa niepotrzebnej roboty oraz bardzo zniszczone palce.

Z cięższymi rzeczami typu tłok czy korpus gaźnika w ogóle sobie nie radzi. :-?

Wrzucam sobie w myjkę, potem w jakiś odrdzewiacz, znów w myjkę i do galwanizerni.

_________________
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo
Alfa Romeo 164 3.0V6 12v


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]