Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
andrzej1
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 2556
Rejestracja: 05 sty 2013, 22:02
Imię: andrzej
Lokalizacja: Nysa

Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia

Post autor: andrzej1 » 20 paź 2013, 23:10

Witam ramki były chromowane czarne były robione na export do Arabi Saudyjskiej i do Afryki :) Wiem, bo tam pracowałem do końca :) A Dudi masz piękną tą Nyske, mój szef ma też Towosa i furgona. Towos jest skończony w 92% a furgon w 70% i obie Nysy będą piękne jak twoja :D W tym roku była u nas wystawa Nysek było ich 32 sztuki i też bardzo ładne ale też był przykład niedbalstwa :)
1. Lancia Kappa 2.0 dziewiąty cud świata.Była
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24 : yesyes : Była : beczy :
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia

Post autor: Dudi » 21 paź 2013, 7:26

adamM20 pisze:... w ramach ugruntowywania historycznej wiedzy mam pytanie czy opis Nysy 522 dotyczący wskaźników w ostatnim numerze "Classica" jest precyzyjny? Czy rzeczywiście wraz z modelem 522 automatycznie zniknęły wskaźniki ciśnienia oleju i "ładowania"? Nie wiem dlaczego ale mam wrażenie, że w 522, którą miałem wielką przyjemność ( : gafa :) jeździć była "czystą" 522 a zegary miała z poprzednich modeli.
Pozdrawiam
No moja nie ma tych zegarów i nigdy nie miała :roll:
Chociaż prędkościomierz mam zupełnie inny, taki jak był np. w Syrenach 105.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia

Post autor: adamM20 » 21 paź 2013, 21:17

Dudi pisze:
No moja nie ma tych zegarów i nigdy nie miała :roll:
Chociaż prędkościomierz mam zupełnie inny, taki jak był np. w Syrenach 105.
... wygląda na to, że nie tylko telewizja kłamie, prasa również : czerwona :
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia

Post autor: Dudi » 22 paź 2013, 7:22

adamM20 pisze:
Dudi pisze:
No moja nie ma tych zegarów i nigdy nie miała :roll:
Chociaż prędkościomierz mam zupełnie inny, taki jak był np. w Syrenach 105.
... wygląda na to, że nie tylko telewizja kłamie, prasa również : czerwona :
Pozdrawiam
Sam z ciekawości kupiłem ten AŚ Classic. Ale jeszcze nie przeczytałem tego opisu, może dzisiaj się uda :roll:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia

Post autor: adamM20 » 22 paź 2013, 22:27

Dudi pisze:
Sam z ciekawości kupiłem ten AŚ Classic. Ale jeszcze nie przeczytałem tego opisu, może dzisiaj się uda :roll:
... przyjemnego czytania.
Tak przy okazji, mnie osobiście jak zwykle podczas lektury AŚC "wali z nóg" rynkowa cena Aurelii B20 GT (moje marzenie B21/22). To, że jest wysoka to już norma ale wciąż niestety rośnie .... :x .
Pozdrawiam

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia

Post autor: adamM20 » 15 sie 2014, 12:42

... nysa N61 w niezłym stanie w ponad 95% oryginalna, szkoda, że bez "wiktu i opierunku".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pingvin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1423
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: PWL/FZ

Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia

Post autor: Pingvin » 16 sie 2015, 20:07

To ja tak z lekkim offtop, ale kiełkuje mi w głowie głupi pomysł...

Jak z dostępnością części do starych polskich konstrukcji dostawczaków (typu Nysa, Żuk, Tarpan)?
Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia

Post autor: adamM20 » 17 sie 2015, 9:35

Pingvin pisze:To ja tak z lekkim offtop, ale kiełkuje mi w głowie głupi pomysł...

Jak z dostępnością części do starych polskich konstrukcji dostawczaków (typu Nysa, Żuk, Tarpan)?
... pozwól wykiełkować tej myśli do końca bo to nie głupi pomysł ..... Części są prawie wszystkie (mechanika, elektryka, z blachami trochę gorzej) w miarę tanie, dużo jest jeszcze oryginalnych. W przypadku zakupu auta z silnikiem M-20 ("dolniaka") trochę gorzej jest z częściami do układu rozrzadu ale i tu nie ma jeszcze wielkiej tragedii i przy zachowaniu konsekwentnego zbieralnictwa można złożyć ten typ silnika z użyciem wielu nowych części. Najgorzej jest z blachami, o ile dobrze zakonserwowana rama potrafiła przeżyć dziesiątki lat o tyle cała reszta dorównywałą jakością oltcitowi, że nie wspomnę o przednich błotnikach syreny ....
Najlepiej jest kupić taki "zabytek" w cenie od ..... do ..... (informacja na pw). Najlepszą jakość blach wykazywały żuki potem nysy a na końcu tarpany. Wszystkie naprawia sie młotkiem + klucze płaskie 14 i 17. Dobrze mieć również wlasnej konstrukcji praskę do silentbloków i worek kalamitek :D .
Serdecznie pozdrawiam i życzę udanego kiełkowania .....

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia

Post autor: volf » 17 sie 2015, 9:48

AdamM20-gdzie w Żuku/Nysie były silentbloki, bo nawet w tylnych resorach były zwykłe gumowe tulejki i żadna prasa przy ich wymianie potrzebna nie była...
Z przodu z kolei metalowe gwintowane tuleje, swoją drogą niezły patent : cenzura :
KAPPA TDS & JTD

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia

Post autor: adamM20 » 17 sie 2015, 10:05

volf pisze:AdamM20-gdzie w Żuku/Nysie były silentbloki, bo nawet w tylnych resorach były zwykłe gumowe tulejki i żadna prasa przy ich wymianie potrzebna nie była...
Z przodu z kolei metalowe gwintowane tuleje, swoją drogą niezły patent : cenzura :
... silentbloki to małe nadużycie bo oczywiście to dziesiątki jak piszesz gwintowanych tulejek, od których robi się nie dobrze. Regeneracji przedniego zawieszenia w tych autach zawsze towarzyszyła niezliczona ilosć słów powszechnie uznawanych za wulgarne wśród których pojawiały się i te normanle ułożone w logiczne szyki zdaniowe jak: "...gdzie tem młotek ... do ....". Tak na marginesie to przednie zawieszenie pochodzi z lat .... trzydziestych.
Dzięki za zwrócenie uwagi, przypomnienie, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia

Post autor: volf » 17 sie 2015, 10:39

Jako ciekawostkę mogę napisać, że w którymś z numerów A-TM (z lat 90-tych) był podany przykład Warszawy, która zrobiła przebieg 1,6 miliona kilometrów do naprawy głównej (a może kasacji) :)
Tak czy owak i tak trudno uwierzyć w taki przebieg przy tym aucie 8-O
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”