Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11960
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: topcio » 20 lut 2016, 20:06

Ama pisze:Tak sobie teraz myślę i doszedłem do wniosku że moja Dedra kończy 25 urodziny w tym roku, nawet dowiedziałem się czegoś więcej według epera:
RJ - DEDRA IE.TB.INTEGRALE (1990-1994)

105.553.0.0 - 2000 MPI USA'83 TURBO 8V (4X2)
Engine: 1338827 Vehicle: 00203946 Prod. date: 22/10/1991

M 2000 USA'83 (M2)
V I.E.TB USA'83-HF (V2)

Dokładnie 22 października ma urodzinki :D
Nie trzeba od razu iść w żółte papiery ... znaczy tablice :roll: . Wystarczy członkostwo w PZM (asistans na okaziciela :link: ) i przysługuje nam dodatkowa 50% zniżka w PZU.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
_Rafako_
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1488
Rejestracja: 21 sty 2015, 12:04
Imię: Olek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: _Rafako_ » 20 lut 2016, 21:38

topcio pisze:
Ama pisze:Tak sobie teraz myślę i doszedłem do wniosku że moja Dedra kończy 25 urodziny w tym roku, nawet dowiedziałem się czegoś więcej według epera:
RJ - DEDRA IE.TB.INTEGRALE (1990-1994)

105.553.0.0 - 2000 MPI USA'83 TURBO 8V (4X2)
Engine: 1338827 Vehicle: 00203946 Prod. date: 22/10/1991

M 2000 USA'83 (M2)
V I.E.TB USA'83-HF (V2)

Dokładnie 22 października ma urodzinki :D
Nie trzeba od razu iść w żółte papiery ... znaczy tablice :roll: . Wystarczy członkostwo w PZM (asistans na okaziciela :link: ) i przysługuje nam dodatkowa 50% zniżka w PZU.
70%
Serdecznie pozdrawiam.
MaXserwis - najlepszy wśród warsztatów
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11960
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: topcio » 20 lut 2016, 21:57

_Rafako_ pisze:
topcio pisze:
Ama pisze:Tak sobie teraz myślę i doszedłem do wniosku że moja Dedra kończy 25 urodziny w tym roku, nawet dowiedziałem się czegoś więcej według epera:
RJ - DEDRA IE.TB.INTEGRALE (1990-1994)

105.553.0.0 - 2000 MPI USA'83 TURBO 8V (4X2)
Engine: 1338827 Vehicle: 00203946 Prod. date: 22/10/1991

M 2000 USA'83 (M2)
V I.E.TB USA'83-HF (V2)

Dokładnie 22 października ma urodzinki :D
Nie trzeba od razu iść w żółte papiery ... znaczy tablice :roll: . Wystarczy członkostwo w PZM (asistans na okaziciela :link: ) i przysługuje nam dodatkowa 50% zniżka w PZU.
70%
Serdecznie pozdrawiam.
A, tak. Masz rację.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Ama
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 649
Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:31
Imię: Lancia Dedra
Lokalizacja: Lancia Dedra

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: Ama » 21 lut 2016, 17:49

topcio pisze:
_Rafako_ pisze:
topcio pisze:
Ama pisze:Tak sobie teraz myślę i doszedłem do wniosku że moja Dedra kończy 25 urodziny w tym roku, nawet dowiedziałem się czegoś więcej według epera:
RJ - DEDRA IE.TB.INTEGRALE (1990-1994)

105.553.0.0 - 2000 MPI USA'83 TURBO 8V (4X2)
Engine: 1338827 Vehicle: 00203946 Prod. date: 22/10/1991

M 2000 USA'83 (M2)
V I.E.TB USA'83-HF (V2)

Dokładnie 22 października ma urodzinki :D
Nie trzeba od razu iść w żółte papiery ... znaczy tablice :roll: . Wystarczy członkostwo w PZM (asistans na okaziciela :link: ) i przysługuje nam dodatkowa 50% zniżka w PZU.
70%
Serdecznie pozdrawiam.
A, tak. Masz rację.

Witaj! Możesz mi wyjaśnić więcej szczegółów o co z tym chodzi? Ciekawa propozycja tylko nigdy o czymś takim nie słyszałem. Pozdrawiam!
Lancia Dedra 2.0 TURBO Digital >>>KLIK!!<<<
Lancia Dedra 2.0 AUTOMATIC >>>KLIK!!!<<<
Lancia Lybra 2.0 20v Emblema >>>KLIK!!!<<<
797775281 - dzwońta o każdej porze dnia i nocy ;)

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: Gepard » 21 lut 2016, 19:19

PZU oferuje dodatkową zniżkę 70% na pojazdy starsze niż 25 lat. Warunkiem skorzystania z niej jest przynależność do jednego z określonych klubów motoryzacyjnych, m in. PZM. Najprościej udać się do oddziału PZM i wykupić assistance SOS PZM. Najtańsza opcja kosztuje ok 70,00 zł. Następnie z kartą członkowska udajesz się do agencji PZU i na jej podstawie otrzymujesz dodatkowa zniżkę oprócz zniżek już posiadanych. Dodatkową zaletą SOS PZM jest fakt, że jest przypisany do osoby, a nie pojazdu, a więc możesz skorzystać np. z holowania obojętnie jakim i czyim pojazdem się poruszasz.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: Wilkin » 23 lut 2016, 17:53

Ale do tego nie potrzeba żółtych tablic - wystarczy 25 lat ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: Gepard » 23 lut 2016, 20:54

To oczywista oczywistość i o tym już topcio pisał.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: miwis » 04 lip 2016, 9:26

Kupiłem teraz we Włoszech włoskiego klasyka, który był zarejestrowany tam jako klasyk i którego wartość przekracza próg 32000 zł.Czy mogę go w kraju zarejestrować ja na zwykłych białych tablicach i czy z urzędu będę zmuszony do rejestracji mojej włoszki jako auto zabytkowe?
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: rob_76 » 04 lip 2016, 14:10

Proponuję Michale udać się po informację z pierwszej ręki do konserwatora zabytków w Gdańsku (niestety nie pamiętam adresu, ale spokojnie wygooglasz).
Jednakże nie rozumiem czemu wszyscy tak się boją żółtych tablic? Mówimy przecież tylko o wpisie do ewidencji (która nie zabrania używania, remontowania czy odsprzedaży auta, a nawet zagraniczne wyjazdy nie stanowią większego problemu) a nie o wpisie do rejestru... Korzyścią jest możliwość nieciągłego opłacenia OC...

Ocenę wyglądu żółtych tablic pozostawiam zaś gustom prywatnym... ;)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: miwis » 04 lip 2016, 18:53

Robert ,ale słyszałem, że po przekroczeniu progu 32000 złociszy, klasyk, automatycznie ma problemy formalne z odsprzedaża i wyjazdami zagranicznymi.
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: rob_76 » 05 lip 2016, 14:58

Aktualna informacja "ze źródła"...(click)

Cyt. ze strony :

"ZABYTKOWE ŚRODKI TRANSPORTU

WŁĄCZENIE DO WOJEWÓDZKIEJ EWIDENCJI ZABYTKÓW KARTY POJAZDU ZABYTKOWEGO


Pojazdy zabytkowe (pojęcie ?pojazd zabytkowy? wprowadzone zostało w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. w Prawo o ruchu drogowym ? art. 2 pkt.39 oraz art.79 ust.4 pkt.3) do wojewódzkiej ewidencji zabytków włączane są zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r. poz. 1446, t.j.)oraz rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem (Dz. U. Nr 113, poz. 661 z 2011 r.)właściwym w sprawie czynności włączenia karty ewidencyjnej pojazdu zabytkowego do wojewódzkiej ewidencji zabytków jest jedynie wojewódzki konserwator zabytków.

POJAZD ZABYTKOWY W ŚWIETLE PRZEPISÓW USTAWY O OCHRONIE ZABYTKÓW TO:

Art. 3, pkt 1? rzecz ruchoma stanowiąca świadectwo minionej epoki bądź zdarzenia, których zachowanie leży w interesie społecznym ze względu na wartość historyczną, artystyczną lub naukową.
Art. 6 ust. 1, pkt 2 lit. d. ? ruchomy zabytek techniki to środek transportu taki który świadczy o kulturze materialnej, charakterystycznej dla dawnych i nowych form gospodarki, dokumentującymi poziom nauki i rozwoju cywilizacyjnego.
Art. 51 ust. 1 Jednorazowego pozwolenia na stały wywóz zabytku za granicę wymagają zabytki zaliczane do jednej z następujących kategorii: (?) 14) środków transportu, które mają więcej niż 50 lat i ich wartość jest wyższa niż 32 000 zł;

WYJAŚNIENIA: Decydując się na wybór obiektu do prawnej ochrony zgodnie z przepisami ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, wojewódzki konserwator zabytków ma na uwadze definicję zabytku zawierającą pojęcie ?wartości historycznej bądź naukowej ? oraz ?minionej epoki?, jak również ? w odniesieniu do zabytków ruchomych, jakimi są środki transportu ? treść art. 51 ust. 1 pkt. 14 ustawy, mówiący ? a contrario-o braku konieczności uzyskania pozwolenia na wywóz za granicę pojazdów, które mają mniej niż 50 lat (i ich wartość jest wyższa niż 32 000 zł).
Pomocne przy włączaniu do ewidencji zabytków, w zrozumieniu pojęcia pojazdu zabytkowego, kolekcjonerskiego lub historycznego, są kryteria określone przepisami prawa celnego (Noty Wyjaśniające do Nomenklatury Scalonej, w których wyjaśnieniach do sekcji XXI dział 97), które są brane pod uwagę ze względu na obrót pojazdami i ich wywóz za granicę.
W świetle tych ustaleń pojazd kolekcjonerski to pojazd mechaniczny który:

posiada co najmniej 30 lat;
jego stan jest oryginalny, bez znacznych zmian podwozia, układu kierowniczego lub hamulcowego, silnika;
model lub typ nie jest produkowany;
występuje stosunkowo rzadko;
nie jest normalnie stosowany do jego oryginalnego celu;
jest przedmiotem specjalnych transakcji poza normalnym handlem podobnymi artykułami użytkowymi;
mogą być też pojazdy mniej niż 30-sto letnie, które, co może być udowodnione, powinny być unikalnym egzemplarzem z racji wyjątkowych rozwiązań konstrukcyjnych i jednostkowej produkcji, dokumentować ważne etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej lub być związane z ważnymi wydarzeniami historycznymi;
samochody wyścigowe, które, co może zostać udowodnione, zostały zaprojektowane, zbudowane i wykorzystane wyłącznie do zawodów i osiągnęły znaczące sportowe sukcesy w prestiżowych krajowych i międzynarodowych wydarzeniach.



WYMAGANE DOKUMENTY:

wniosek właściciela pojazdu z prośbą o włączenie do ewidencji;
opinię biegłego rzeczoznawcy samochodowego wyspecjalizowanego w zakresie oceny i wyceny zabytkowych środków transportu
karta ewidencyjna zabytku (w 2 egzemplarzach) opracowana zgodnie z instrukcją Narodowego Instytutu Dziedzictwa przez właściciela pojazdu bądź przez osoby lub placówki kompetentne w zakresie orzekania o samochodach"
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: miwis » 05 lip 2016, 16:25

Dzieki Robert za info, jestem spokojny mam 15 lat do namysłu (tyle brakuje autku do 50 lat)
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: rob_76 » 05 lip 2016, 18:07

Kein problem!
No ja mam trochę mniej... ;) Bo "tylko" 10... :D
Ale nie ma też problemu, żeby auto z ewidencji wyrejestrować i przejść spowrotem na zwykle blachy... :) A w międzyczasie możesz spokojnie nie przedłużać OC, jeśli taka wola... Jednak jakiś plus dodatni...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: stabraf » 06 lip 2016, 0:51

A propos...:

Obrazek

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: rob_76 » 06 lip 2016, 1:45

No cóż - Calibra Turbo (?) to może i unikat, ale raczej powinna być w wersji "ori"... To - to jakaś popie...ka, a nie "zabytek".... :roll:
: czerwona : : czerwona : : czerwona : dla rzeczoznawcy + konserwatora...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”