Nie do uratowania :-(

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: Borek » 06 lip 2014, 20:21

Nie mam oczywiście bladego pojęcia jak wygląda praktyka, bo w tym kraju przepisy sobie a ludzie sobie. Według tych przepisów jednak pojazd zabytkowy (niekoniecznie na żółtych tablicach, wystarczy starszy niż ćwiara), zwłaszcza ujęty w ewidencji zabytków (bo taki mają jak na dłoni) podlega takiej samej kontroli jak wszystkie inne ruchome zabytki techniki. Niektórym to odpowiada, ja bym sobie samej świadomości tego faktu nie życzył. Świadomości, bo jak mówię - praktyka pewnie jest oderwana od chęci ustawodawcy.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: Dudi » 06 lip 2014, 22:04

Nie mają serca 8-O 8-O 8-O : beczy : :x
Lanciakrak pisze:Nie wiem czy chcecie taki temat na tym forum. Jak się przyjmie to mogę czasami wrzucać jakieś zdjęcia.
Chcemy, chcemy... :roll: ;) : ok2 :
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2122
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: MacioBA » 07 lip 2014, 11:34

Borek pisze:Nie mam oczywiście bladego pojęcia jak wygląda praktyka, bo w tym kraju przepisy sobie a ludzie sobie. Według tych przepisów jednak pojazd zabytkowy (niekoniecznie na żółtych tablicach, wystarczy starszy niż ćwiara), zwłaszcza ujęty w ewidencji zabytków (bo taki mają jak na dłoni) podlega takiej samej kontroli jak wszystkie inne ruchome zabytki techniki. Niektórym to odpowiada, ja bym sobie samej świadomości tego faktu nie życzył. Świadomości, bo jak mówię - praktyka pewnie jest oderwana od chęci ustawodawcy.
I dokładnie to tak wygląda w tym przypadku - w przeciągu 5 lat posiadania Fiata z żółtymi blaszkami, pies z kulawą noga się nim nie interesował - ze strony urzędowej.
Zgłoszenie wywozu pojazdu zabytkowego za granicę, w celu uczestnictwa w rajdzie pojazdów zabytkowych również nie stanowiło najdrobniejszego problemu - załatwiałem to faxem - w przeciągu godziny.
Sprzedaż - jedyna różnica w postępowaniu jest taka, że po sprzedaży należy przesłać do urzędu konserwatorskiego informację o tym, kto nabył przedmiotowy pojazd. I tyle z kontaktów urzędowych :)

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: brygadzista1 » 07 lip 2014, 11:47

Aj jak mi szkoda tej Kappy Coupe... Smutny temat.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: rob_76 » 07 lip 2014, 12:52

Owszem - wielka szkoda - i nie tylko Kappy...
Wychodziłoby, że należy wszystkie te wyrejestrowane nabyć jako złom, na miejscu rozebrać na części, włącznie z elementami nadwozia - czyli wyciąć wszystko co się da, zgodnie z ichniejszym chorym prawem - przywieźć ciężarówką do kraju i sprzedawać użytkownikom tych jeżdżących, bądź tym, co włoskie zabytki remontują... Opłacałoby się, gdyby Włoch sprzedał je w całości, pod warunkiem pozostawienia elementów z numerami VIN, etc.
Jedyny problem, to wstępne nakłady takiego przedsięwzięcia, kwestia miejsca do składowania części oraz rozłożony w czasie zwrot inwestycji...
Szczerze mówiąc - sam bym się nie pogniewał na taką Gammę Coupe i.e., jako dawcę - nawet w częściach...
Pozdrawiam
R.
P.S. A może LKP mogłoby "pociągnąć" temat składowania, znajdowania producentów zamienników i dystrybucji części do starych Lancii - tak, jak to robią Anglicy - n.p. z Lancia Gamma Consortium (corocznie opłacana składka członkowska), czy choćby BetaBoyz...?
Myślę, że można by nawet wprowadzić roczną składkę właśnie na cel pozyskiwania części zamiennych - przy szerokiej, jak przypuszczam, aprobacie i poparciu klubowiczów i forumowiczów - zamiast bulić ciężkie "dudki" na eBay-u, wielu zapewne wolałoby kupić części do swoich old i young-timerów w kraju i ze znanego źródła, wiedząc, że te pieniądze zostaną wykorzystane na dalszy rozwój magazynu części....
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: Młody_H » 07 lip 2014, 16:14

Problemem niestety może być ilość osób, gdyż modeli z przed 1990 roku jest bardzo mało i według mnie jedyną sensowną możliwością byłoby zrobienie listy zamówienia części potrzebnych od chętnych, o ile ktokolwiek podjąłby się je zdobyć we Włoszech. A chodzi mi tu bardziej o części trudno dostępne, gdzie nie ma jakiejkolwiek możliwości zdobycia ich inaczej niż ebay lub własne kontakty - do modeli typu Fulvia/Flavia/Flaminia. : gafa :
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: rob_76 » 07 lip 2014, 16:25

Młody_H pisze: A chodzi mi tu bardziej o części trudno dostępne, gdzie nie ma jakiejkolwiek możliwości zdobycia ich inaczej niż ebay lub własne kontakty - do modeli typu Fulvia/Flavia/Flaminia. : gafa :
Właśnie... Dorzuciłbym tu jeszcze Gammę (z przyczyn obiektywnych).... Wtedy i to auto może przestałoby być totalnym unikatem w naszym kraju?
A może, gdyby idea chwyciła w "Zarządzie" LKP, rozwiązaniem byłoby gromadzenie części do nowszych modeli, a niejako "przy okazji" do innych, starszych i mniej popularnych...? Poza tym, można przecież takie części oferować nie tylko w kraju, ale też na świecie - wtedy popyt mógłby być spory, a i profit większy...?
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: solarzmr » 07 lip 2014, 20:51

rob_13376 pisze:
Młody_H pisze: A chodzi mi tu bardziej o części trudno dostępne, gdzie nie ma jakiejkolwiek możliwości zdobycia ich inaczej niż ebay lub własne kontakty - do modeli typu Fulvia/Flavia/Flaminia. : gafa :
Właśnie... Dorzuciłbym tu jeszcze Gammę (z przyczyn obiektywnych).... Wtedy i to auto może przestałoby być totalnym unikatem w naszym kraju?
A może, gdyby idea chwyciła w "Zarządzie" LKP, rozwiązaniem byłoby gromadzenie części do nowszych modeli, a niejako "przy okazji" do innych, starszych i mniej popularnych...? Poza tym, można przecież takie części oferować nie tylko w kraju, ale też na świecie - wtedy popyt mógłby być spory, a i profit większy...?
Tylko kto by wyłożył kasę na gromadzenie części i według jakiego klucza miałby gromadzić? Dla większości użytkowników forum, jeżdżących Lybrami czy Kappami itp, to są tylko samochody które zmienia za kilka lat na młodsze. Sądzisz że ktoś będzie się bawił w finansowanie gromadzenia części z których nie skorzysta?

Może znajdzie się ktoś kto będzie miał kaprys żeby otworzyć taki interes, ale koncentrowanie się na użytkownikach starych Lancii raczej mu majątku nie przyniesie. Ile mamy w kraju Fulvii? Flavii? Nie mówiąc już o starszych i rzadszych modelach typu Aurelia czy Flaminia. Beta która jest stosunkowo młodym oldtimerem jest mało popularna, a Gamma o ile występuje to w śladowych ilościach.

I tak na końcu zostanie poszukiwanie na własną rękę na zagranicznych forach lub ebayu.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: rob_76 » 08 lip 2014, 0:14

solarzmr pisze:Może znajdzie się ktoś kto będzie miał kaprys żeby otworzyć taki interes, ale koncentrowanie się na użytkownikach starych Lancii raczej mu majątku nie przyniesie. Ile mamy w kraju Fulvii? Flavii? Nie mówiąc już o starszych i rzadszych modelach typu Aurelia czy Flaminia. Beta która jest stosunkowo młodym oldtimerem jest mało popularna, a Gamma o ile występuje to w śladowych ilościach.

I tak na końcu zostanie poszukiwanie na własną rękę na zagranicznych forach lub ebayu.
I właśnie dlatego dawałem na końcu znaki zapytania... :) Niestety masz rację Marcinie - choć sama idea chyba jednak nie jest zła, to w naszej rzeczywistości raczej trudno spodziewać się sukcesu...
Ciekawa sama w sobie jest ta "kwadratura koła" - nie ma zbyt wielu starych Lancii w kraju więc nie ma specjalnie części zamiennych więc Polacy (nawet kolekcjonerzy) nie kupują starych Lancii (chyba, że ich stać na już "zrobione"), bo ich remont robi się totalnie nieopłacalny więc nie ma nikogo, kto by zechciał produkować/gromadzić części, bo to też nieopłacalne... Itd... I jeszcze FIAT, który ma swój, przynajmniej częściowo, dorobek w D : cenzura : ... Koniec końców - jak wyżej - trzeba liczyć na eBay...
Jednak w sumie to smutne...
Pozdrawiam
R.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: solarzmr » 08 lip 2014, 0:27

rob_13376 pisze: I właśnie dlatego dawałem na końcu znaki zapytania... :) Niestety masz rację Marcinie - choć sama idea chyba jednak nie jest zła, to w naszej rzeczywistości raczej trudno spodziewać się sukcesu...
Ciekawa sama w sobie jest ta "kwadratura koła" - nie ma zbyt wielu starych Lancii w kraju więc nie ma specjalnie części zamiennych więc Polacy (nawet kolekcjonerzy) nie kupują starych Lancii (chyba, że ich stać na już "zrobione"), bo ich remont robi się totalnie nieopłacalny więc nie ma nikogo, kto by zechciał produkować/gromadzić części, bo to też nieopłacalne... Itd... I jeszcze FIAT, który ma swój, przynajmniej częściowo, dorobek w D : cenzura : ... Koniec końców - jak wyżej - trzeba liczyć na eBay...
Jednak w sumie to smutne...
Pozdrawiam
R.
Smutne. Nawet do stosunkowo młodej Delty ciężko cokolwiek dostać, szczególnie jeśli chodzi o blacharkę. Mechaniczne części jeszcze są.

Paradoksalnie, łatwiej dostać progi do Fulvii, niż do Delty

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: rob_76 » 08 lip 2014, 0:48

solarzmr pisze:Paradoksalnie, łatwiej dostać progi do Fulvii, niż do Delty
Wydaje mi się, że to dlatego, iż Fulcia jest chyba najbardziej popularna (na świecie i w Polsce) ze wszystkich pre-FIAT'owskich Lancii - stąd ceny aut są dość wysokie, a i niektórzy blacharze zajęli się dorabianiem "co prostszych" reparaturek w/g oryginalnej specyfikacji, bo zapotrzebowanie większe...
Może jak Delta I/II "dojrzeje" do analogicznego wieku - stanie się podobnie?
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: Kozi » 16 maja 2015, 9:02

Beta Nie wiem jak to prawidłowo podlinkować. Zbierać chyba nie ma czego :(
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: fazi » 19 maja 2015, 18:46

Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: Młody_H » 19 maja 2015, 19:04

Prawdopodobnie zbierają na wartości. ;) Jak pewna Fulka z pod Koszalina, gdzie auto się złamało od stania w trawie, a cena nie spada, a rośnie. :roll:


Bety szkoda, zwłaszcza, że Spider... : beczy :
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: Nie do uratowania :-(

Post autor: Duch-Dziadka » 19 maja 2015, 19:37

Oooooooooh dear, ooooooooooooooh dear, ooooooooooooooooooooh dear...
Giulietta Veloce 2016r

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”