28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach!

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: darbo » 04 kwie 2015, 19:34

To jakaś wersja na rynek brytyjski: kierownica po prawej a wydech po lewej :)
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: Flyman » 04 kwie 2015, 19:59

Ten odrestaurowany też ma z prawej. Widać ludzie wtedy tak mieli i z kierownicami i z łańcuchami i z wydechem.
Było inaczej.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: LUKIThesis » 04 kwie 2015, 20:08

A ile to serca i chęci było wkładane w te auta by jeździły, a nie jak teraz by się szybko psuły.
Nie wykluczam oczywiście awaryjności tamtych aut ale chodzi mi o zasadę .

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: faraon » 04 kwie 2015, 20:32

Nie wiem skąd się Dudiemu wzięło 28 400 ccm, bo ....
IMG_9391R.jpg
A wiecie jakie przewody zapłonowe zastosowano w tym aucie
IMG_9403R.jpg
- widziałem przez dziurkę ;)

Bosch - silikonowe :lol: :lol: :lol:

Auto miało mnóstwo bajerów, nawet opuszczaną szklaną klimatyzację : gafa :
IMG_9392R.jpg
PS.: W lusterku wstecznym widoczny autor tego postu : zawstydzony :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: Dudi » 04 kwie 2015, 20:34

Andrzej, ale Mefistofele, to zupełnie inne auto :roll: :) : gafa :
Tego (S76) w Turynie nie było :)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: FIAT S76 Record

Post autor: ArtoKucior » 04 kwie 2015, 20:37

Michor pisze:
ArtoKucior pisze:Ciekawe czy któryś dzisiejszy silnik z tą elektroniką odpali za 100 lat :) Prywatnie to ciekawy bardzo dźwięk tego silnika, marzą mi się czasy kiedy to paliwo tanie było i każdy duży silnik miał i się nie przejmował "ekologią". Mi osobiście V8 się marzy mieć :)
Oto filmik:
http://benzina.blog.pl/2014/12/04/fiat- ... ie-bestii/
Wystarczy chcieć. Mi się marzyło i się odważyłem i mam.
Za OC wcale dużo w PZU nie płacę, jak by był gazior to bym i taniej jeździł.

A tak to 10 w trasie, i 1PLN=1km po mieście. Łatwo liczyć przynajmniej :P
Braciak z Wawki też jakby mniej się przejmuje i spełnił swoje marzenie o posiadaniu V8...a dokładniej kupił Audi S8 4,2 PB. Nie mogę się doczekać jak da mi się przejechać :)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: faraon » 04 kwie 2015, 20:38

Dudi pisze:Andrzej, ale Mefistofele, to zupełnie inne auto :roll: :) : gafa :
Tego (S76) w Turynie nie było :)
No znaczit się - jam jest GaPa 8-O
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: LUKIThesis » 04 kwie 2015, 22:01

Flyman pisze:W wersji dopuszczonej do ruchy kołowego było wszystko zabezpieczone.

Obrazek
Dobrze, że dodali rurki.
Szkoda, że pogarszają wygląd tego cacka.

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach!

Post autor: broker » 21 mar 2017, 23:36

[youtube][/youtube]
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
itwin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 17 kwie 2017, 23:33
Imię: Marek

Re: 28.400ccm, czyli bestia Turynu uruchomiona po 100 latach

Post autor: itwin » 22 kwie 2017, 12:17

Flyman pisze: 04 kwie 2015, 19:59 Ten odrestaurowany też ma z prawej. Widać ludzie wtedy tak mieli i z kierownicami i z łańcuchami i z wydechem.
Było inaczej.
Wiadomo, że było inaczej. Zresztą za jakiś czas znowu coś się zmieni. Taki jest urok rozwoju.
Czasami tęsknię za nimi tak bardzo, że boli mnie własnie tutaj. To uczucie jakby ktoś ściskał moje serce z mocą całego cholernego świata.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”