[Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Grupa Lubelskie i Podkarpackie

Moderatorzy: matis1906, Energetyk, topcio

Awatar użytkownika
INTEGRALE
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 833
Rejestracja: 08 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Sanok

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: INTEGRALE » 22 lis 2013, 22:24

Zauważ Nat, że Autosan był w przeszłości na tej pozycji , na której są obecnie firmy które wymieniasz. Notował swoje wzloty i upadki, lecz zawsze utrzymywał się na powierzchni. Sprzedaż towaru jest wprost proporcjonalna do zarządzających fabryką, więc jedyne pretensje można mieć do ZASADY a nie do Boćka.

Tu się nie pielęgnuje tradycji !!! - tu się walczy o przetrwanie, a ludzie związani całe życie zawodowe z fabryką pracują mimo braku wypłacanych pensji. Więc Nat bladego pojęcia nie masz jak wygląda sytuacja w Autosanie. Na co dzień mam kontakt z ludźmi tam pracującymi i codziennie widzę halę produkcyjną z odległości 10metrów. Myślisz że pracujący tam ludzie nie chcą rozwoju i kochają Zasadę?
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: adamM20 » 23 lis 2013, 20:37

Nat pisze: Czemu to w Solcu potrafią zrobić autobusy na LNG, wzbudzające zainteresowanie wielu miast, czemu to w Bolechowie pod Poznaniem potrafią zrobić autobusy, którymi jeździ połowa Europy, a w Sanoku zamiast rozwijać biznes i szukać innowacyjnych produktów - "pielęgnują tradycję"? Tradycja? Ten towar słabo się sprzedaje. Stąd m.in. marna sytuacja zakładów Autosan.
... z treści tego posta można odnieść wrażenie, że przyczyną problemów Sanoka jest "pielęgnacja tradycji", no cóż pozostawię to bez komentarza .....
Problemy Sanoka to oczywiście wynik twardej ekonomii "podszytej" złym zarządzaniem. Dzisiaj to rynek i rachunek ekonomiczny decyduje o przetrwaniu to jasne i niech tak zostanie .... na wieki. Czyż jednak jest rzeczą złą, dziwną i niezrozumiałą, że od czasu do czasu typową jak na warunki rynkowe informację o upadającej firmie wielu z nas odbiera w nieco bardziej nietypowy sposób?
Tego wątku nie rozwinę pozostawię go bez komentarza.
INTEGRALE pisze:Myślisz że pracujący tam ludzie nie chcą rozwoju i kochają Zasadę?
Odpowiedź jest oczywista również nie wymagająca żadnego komentarza.
Serdecznie pozdrawiam

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Nat » 25 lis 2013, 1:52

INTEGRALE pisze:Zauważ Nat, że Autosan był w przeszłości na tej pozycji , na której są obecnie firmy które wymieniasz. Notował swoje wzloty i upadki, lecz zawsze utrzymywał się na powierzchni.
I to jest właśnie tradycja, o której mowa. I to jest piękna rzecz, ale o niewielkim wpływie na sytuacje aktualną, co tak trudno (niektórym) zrozumieć.
Pozostaje żałować, że w czasach, kiedy notował wzloty (i sporo zarabiał sprzedając na przykład setki gimbusów, autobusów konstrukcyjnie bardzo przestarzałych, których żaden normalny kupiec nie kupiłby, a zakup był de facto pomocą państwa dla fabryki, czyli zrzutką podatników na Autosan), nie odłożył odpowiedniej ilości pieniędzy na trudne czasy. Nie stworzył produktu, który w trudnych czasach cieszyłby sie popularnością podobną np. do Solarisa i dostarczyłby firmie środków do dalszego rozwoju.
INTEGRALE pisze:Tu się nie pielęgnuje tradycji !!! - tu się walczy o przetrwanie, a ludzie związani całe życie zawodowe z fabryką pracują mimo braku wypłacanych pensji. Więc Nat bladego pojęcia nie masz jak wygląda sytuacja w Autosanie. Na co dzień mam kontakt z ludźmi tam pracującymi i codziennie widzę halę produkcyjną z odległości 10metrów. Myślisz że pracujący tam ludzie nie chcą rozwoju i kochają Zasadę?
Tylko że takie chciejstwo niewiele zmienia. Nikt nie krytykuje pracowników, bo od większości z nich niewiele zależy. Przyczyny upadku tej fabryki opisaliśmy wcześniej - brak dobrego, atrakcyjnego produktu, nieumiejętność wypromowania produktu posiadanego i złe zarządzanie.
Normalna sprawa - firma, która ma takie cechy jak w zdaniu powyżej - zawsze upadnie. No chyba, że cały czas wisiałaby na garnuszku nas wszystkich, podatników. Ale gdyby tak było, to chyba lepiej, że upadła i jej więcej nie ma ryzyka, że będziemy sponsorować ją dalej z własnej kasy?
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Dudi » 30 lis 2013, 16:47

Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
MiroMiglia
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1552
Rejestracja: 06 sie 2007, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: MiroMiglia » 30 lis 2013, 18:17

Wobec takich zarzutów handel "kartą tradycji" (jak to nazwał Jarek) a nie nowymi produktami nabiera nowego znaczenia .
Bo w przypadku Zasady rzeczywiście roztrwanianie "własnego" majątku to już tradycja a promowanie i wdrażanie nowego to już e,e .
Wobec tak przedsiębiorczego właściciela ambitna załoga będzie bezradna , niestety .
Cóż im pozostało ,jedynie dokumentowanie debilizmu ekonomicznego (określenie z prawa handlowego :D ) właściciela.
Tak więc zamiast porównywać konkurencyjność produktów Autosana z Solarisem i innymi to raczej przyjrzyjmy się charakterystyce ich właścicieli .
To nam też wiele wyjaśni .

Delta II HPE 2.0T 16V swap - I miejsce Miss 2011 , II miejsce Miss 2014
Beta Coupe 2.0 76' - dla znajomych -Feniks :-)
Zeta 02' 2.0T 8V
Fiat Coupe 96' 2.0T 16V
tel. 501 077 356

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Nat » 30 lis 2013, 18:27

MiroMiglia pisze:Tak więc zamiast porównywać konkurencyjność produktów Autosana z Solarisem i innymi to raczej przyjrzyjmy się charakterystyce ich właścicieli.
O tym pisano w tym wątku już po wielokroć pod hasłem "złe zarządzanie spółką".
W przeciwieństwie do np. Solarisa, który jak dotychczas jest bardzo dobrze zarządzany.
Co nie zmienia faktu, że produkt też mają słaby (co w sumie jest efektem właśnie złego zarządzania)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Dudi » 29 gru 2013, 23:17

Autosan od II połowy przyszłego roku rozpocznie dostawy od 100 do 200 szkieletów autobusów (po malowaniu i z szybami) do rosyjskiego Nowokujbyszewska. Reszta będzie montowana na miejscu. W latach 1996-98 Autosan dostarczył tam już ok. 1000 szt. autobusów 8-O, z czego część była tam montowana.
Dodatkowo, ta miejscowość leży niedaleko Samary, która jest jednym z miast gospodarzy MŚ w piłce nożnej w 2018 roku. W związku z tym, będzie robiona wymiana całego taboru komunikacji, a na przykładzie Soczi widać, że Rosjanie inwestują niewyobrażalne pieniądze w obiekty, na których mają się odbyć poważne imprezy. :roll:

:link:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Nat » 29 gru 2013, 23:25

Jeśli Autosan będzie tak postępował, jak ze swoimi polskimi klientami (pozbawienie ich wsparcia serwisowego, w szczególności w zakresie oprogramowania), to nieciekawie to się może skończyć.
Ale oby nie.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: topcio » 10 sty 2014, 16:41

Jak skutecznie pozbyć się błędów w Autosanie Sancity 12 :roll:




DSC_0263.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Dudi » 04 mar 2014, 11:34

Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Nat » 04 mar 2014, 11:42

Scanie, przynajmniej te jeżdzące po Warszawie są, moim zdaniem, mało ergonomiczne.
Nic dziwnego, że przegrywają konkurencję z dobrymi polskimi markami i zmniejszają skalę produkcji. Tak właśnie powinno być.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
MiroMiglia
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1552
Rejestracja: 06 sie 2007, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: MiroMiglia » 08 mar 2014, 7:23

Nat pisze: Nic dziwnego, że przegrywają konkurencję z dobrymi polskimi markami i zmniejszają skalę produkcji. Tak właśnie powinno być.
Panie i panowie , polski przemysł się odradza !
Wczoraj oglądałem wiadomości z największych targów maszyn rolniczych w Kielcach .
Prężyły się piękne maszyny o niesamowitych czasami konstrukcjach i kształtach . John Deere i inne.
Po wstąpieniu do Unii w Polsce sprzedaż maszyn rolniczych wzrosła o ok. 35 % .
Mimo woli pomyślałem o naszym przemyśle mechanicznym a tu dziś rano czytam taki oto zwiastun:
Polski Ursus wraca !

Natomiast dwa dni temu podano że Polska jest największym eksporterem pieczarek na świecie ,
w produkcji jabłek wyprzedziliśmy Stany Zjednoczone i Chiny .
Mimo iż subwencje dla polskich rolników są niższe niż dla niemieckich czy francuskich .
Stara maksyma że "Polak potrafi" znowu wraca do życia .
Czyż nie pięknie ? Aż mi się chce wstać do pracy , mimo wolnej soboty , firma wzywa : ok2 :

Pozdrawiam Miro.

Delta II HPE 2.0T 16V swap - I miejsce Miss 2011 , II miejsce Miss 2014
Beta Coupe 2.0 76' - dla znajomych -Feniks :-)
Zeta 02' 2.0T 8V
Fiat Coupe 96' 2.0T 16V
tel. 501 077 356

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Duch-Dziadka » 08 mar 2014, 8:44

Pozytywnym przykładem może tu być wywołany już Solaris który zaczynał jako Neoplan Polska
Nie do końca tak było. Najpierw był Neoplan(po wygranym przetargu na dostawy dla miasta Poznania otworzono montaż) i MAN w Poznaniu. Później była fuzja na tzw. NEOMAN.
Solaris to dawny NEOPLAN Sp. z o.o. powiązana jedynie z Neoplanem jako przedstawicielem na Polskę.
Piszę to bo często ludki to mylą.
Kiedy Solaris zaczął się bujać ze sprzedażą już w Polsce to znajomi z MAN-a opowiadali, że Solaris wkładał ich silniki. Jeśli był jakiś przetarg na którym NEOMAN przegrał z Solarisem to Ci specjalnie opóźniali dostawy podzespołów, aby Solaris otrzymywał kary. Liczyli, że w ten sposób wykończą konkurencje.
Z drugiej strony pocieszna jest linia produkcyjna Solarisa. Mam akurat dość często możliwość zobaczenia. Linia produkcyjna, ponieważ hala jest za krótka idzie dwu etapowo. Na koniec pierwszego etapu otwiera sie brama i grupa ludzi wypycha ramę z silnikiem i kołami nawraca nią, bo parking jest dość mały i wpycha z powrotem na hale. Najgorsze są momenty kiedy wyjeżdża tramwaj. Infrastruktura wokół hali nie jest zbyt ciekawa, a fabryka właściwie mieści się blisko centrum Poznania. Niestety powoduje to blokowanie miasta i ulic co pewnie może bywać uciążliwe. Z tego co wiem na chwilę obecną Solaris buduje jakies hale pod Poznaniem.
Tak czy siak z całym szacunkiem dla marki Solaris - pokazali, że i Polska może stać się liczącym producentem pojazdów. Szkoda tylko, że taki Autosan czy Jelcz nie były odpowiednio zarządzane.
Giulietta Veloce 2016r

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: adamM20 » 08 mar 2014, 9:46

MiroMiglia pisze:Panie i panowie , polski przemysł się odradza !
Stara maksyma że "polak potrafi" znowu wraca do życia .
Czyż nie pięknie ? Aż mi się chce wstać do pracy , mimo wolnej soboty , firma wzywa : ok2 :

Pozdrawiam Miro.
... : ok2 : Optymizm to 90% sukcesu : ok2 :
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Nat » 08 mar 2014, 17:23

adamM20 pisze:... : ok2 : Optymizm to 90% sukcesu : ok2 :
Analogicznie, pesymizm to 90% porażki.
I teraz sam sobie odpowiedz, czy Polska to kraj sukcesu i dlaczego...
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Lubelskie i Podkarpackie:::”