Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzeskie

Grupa Lubelskie i Podkarpackie

Moderatorzy: matis1906, Energetyk, topcio

Awatar użytkownika
wwwojtal
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 08 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Sandomierz

Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzeskie

Post autor: wwwojtal » 24 mar 2014, 20:37

Witam...Poszukuję jak wyżej.....Stalowa Wola,Tarnobrzeg,Sandomierz oraz nieodległe okolice.

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 717
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes

Post autor: Zielony » 25 mar 2014, 21:40

Co prawda nie siedzę w mechanice (mój zawód) na co dzień ale często dłubie przy swoim autku i nie tylko przy nim .A co Ci dokładnie trzeba?
W razie czego do Tarnobrzega daleko nie masz :D
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Awatar użytkownika
wwwojtal
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 08 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Sandomierz

Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes

Post autor: wwwojtal » 26 mar 2014, 16:55

Ano to się dzieje jak w poście ponizej:

http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 29&t=63509

Dodatkowo twardy pedał hamulca co może wskazywać na rozszczelniony dolot (choś nie jestem pewien czy ciśnienie do serva ma tu jakis z tym związek). Ponadto przy większym przygazowaniu na jałowym biego zasysa gumę idącą od przepływomierza do kolektora.

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 717
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes

Post autor: Zielony » 26 mar 2014, 19:31

Problem nie jest prosty niestety i nie wiem za bardzo co to może być.Do Cromy też się nie podłącze,ale jak chcesz,możemy się zgadać to byś podjechał i popatrzymy.14 kilometrów w jedną stronę nie jest dużo więc jak coś to zapraszam.Nie chcę ewentualnych pieniążków,jedyny Twój koszt to parę litrów gazu :D
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Awatar użytkownika
wwwojtal
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 08 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Sandomierz

Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes

Post autor: wwwojtal » 31 mar 2014, 20:56

Problem rozwiązany. Autko juz śmiga jak za swoich najlepszych dawnych lat. Ale może od początku. W sumie auto było u trzech mechaników....plus u czwartego miłośnika Lucynek. Ale o tym później. Nie były to uszczelniacze.....nie były też pierścienie....silnik jak na swoje lata pod względem mechanicznym jest OK. Mechanicy i elektrycy mierzyli ...ważyli...sprawdzali a pomimo tego auto wciąż nie miało mocy. Wymienione kable....sprawdzana inna cewka...włożone nowe swiece i żadnej poprawy.Podejrzenia padały na Motronic.....na róznego rodzaju czujniki... Aż w końcu po blisko miesiącu tułaczki po warsztatach i specjalistach róznej maści dostałem odpowiedź na posta od kolegi z forum (Tomasz ~ Zielony) Kolega zaprosił do swojego warsztatu i zaoferował swoją pomoc. Szczerze mówiąc nie wierzyłem do końca w sens nastepnego przeglądu auta przez kolejnego mechanika.Lecz jak zapraszają to jechać trzeba.....Nawet choćby dlatego aby pogadać przy tym na temat naszych kochanych Włoszek. Więc jestem u kolegi Zielonego. Tomasz od razu mówi że nic nie obiecuje i wogóle. Jestem na to psychicznie przygotowany....he he. Gadka szmatka o naszych autach i Tomasz sprawdza powoli i dokładnie wszystkie swoje podejrzenia i koncepcje. Przychodzi czas na urządzenie zwane przepływomierzem. Mówię że była sprawdzana przez jednego specjalistę i że raczej on to wykluczył. No ale Tomasz robi swoje... Okazuje się że jednak przepływka nie była sprawdzana jak to obiecywał jeden mechanik. Diagnoza : Po strzałach na gazie naturalnie urwana klapka w tzw. ''antywybuchu'' (urwana bo poprzedni mechanik urwał ją nie informując mnie nawet o tym,zapewne była bardzo pokrzywiona) Ale skoro urwał klapkę na wylocie z przepływomierza to dlaczego nie zerknął na te klapkę która jest przy wlocie ? Pytanie chyba na zawsze pozostanie retoryczne. Wracając do ostatniej mojej nadzieji - Tomasza. Kolega Tomek od razu zauważył że klapka na wlocie jest tak wykrzywiona i całkowicie blokuje praktycznie przepustowość. Klapka została doprowadzona do porządku i auto na jeździe testowej z ogromną lekkością poleciało sobie 140 km/h . Oprócz tego kolega ''Zielony'' wychwycił również przerwany wężyk idący do VIS-u .
Zapewne ktoś z Was powie.....Banalna historia bez wielkich odkryć. Przecież duzo wskazywało na przepływkę.....Ale dla mnie powiedzmy ta historia pozwala odzyskac wiarę w człowieka i chęć bezinteresownej pomocy dla kolegi klubowicza oraz obnaża bezbronność niektórych ''specjalistów'' od naprawy aut. A nasze Lancie są czasem takie że wymagaja wiedzy i myślenia .
Czasami przecież najprostsze rozwiazania są tymi właściwymi. Nadmienię również że za wskazanie defektu i naprawę nie musiałem płacić. (Ale to Tomaszu jeszcze temat do wyjasnienia !!!! ) Rzecz ostatnia i podstawowa - ilu jest w Polsce pseudomechaników którzy wmawiają nam kierowcom że coś sprawdzili, że coś wymienili.....że coś naprawili bo było bardzo zepsute. ??? Zapewne wielu i ludzie którzy się nie znają na tym łykają to wszystko.

Na szczeście w tym przypadku znalazł się myslący człowiek który chciał naprawdę pomóc.


Dzięki Zielony !!!

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 717
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes

Post autor: Zielony » 31 mar 2014, 22:30

wwwojtal pisze: Ale to Tomaszu jeszcze temat do wyjasnienia !!!!
Wszystko jest załatwione :!: Wystarczyło mi "dzięki' a po za tym,już przed przyjazdem napisałem:
Zielony pisze:Nie chcę ewentualnych pieniążków
wwwojtal pisze:Dzięki Zielony !!!
Cieszy mnie to że udało się w ogóle coś zrobić i że mogłem Ci choć troszkę pomóc :pub2:
Życzę dalszej bezproblemowej eksploatacji :-P
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes

Post autor: stabraf » 01 kwie 2014, 0:28

: brawa : : brawa : : brawa :
Nic dodać, nic ująć :D

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes

Post autor: Bichoń » 10 kwie 2014, 9:58

: ok2 :
Fajnie się czyta takie posty :-)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes

Post autor: Ramzes_II » 10 kwie 2014, 20:54

I o to chodzi. O to chodzi.. Brawo !
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes

Post autor: meqqex » 10 kwie 2014, 21:52

: ok2 : piękna sprawa, brawo, brawo!
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Lubelskie i Podkarpackie:::”