Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Jeśli czujesz chęć podzielenia się z nami tym, czym jeździsz poza Lancią, masz ciekawy motocykl czy nietuzinkowe auto, tu właśnie jest to miejsce.
Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1220
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: Energetyk » 07 lip 2018, 13:28

Nie ma ideałów, grunt to tolerować minusy :)
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 14 mar 2007, 00:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontaktowanie:

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: Egon » 12 lip 2018, 07:57

Dawaj plusy i minusy V70
Lancia Klub Polska - Łódź rabaty na hasło LKP AUTO-COM Łódź ul.Legionów 52 tel. 42 630-21-27


Fiat Linea T-Jet, Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1220
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: Energetyk » 12 lip 2018, 16:13

Minusy:
- jak nie lubisz kombinować to sporo nowych części tylko w ASO. Np szpilki kolektora wydechowego niby nie do kupienia, w ASO 240zł kpl. A wiadomo że da się z czegoś dobrać... Można powiedzieć że Lanciowe podejście do tematu to norma przy Volvo jeśli chce się przeżyć.

- tania diagnostyka komputerowa ma bardzo niewielkie możliwości. Jedynie darmowe programy OBD... Za 200-300zł można ogarnąć podróbkę interfejsu z chin ala ori volvo tzw Vida Dice i to daje w sumie możliwości serwisu Volvo - wszystko.

- dosyć skomplikowane zawieszenie tylne. Wszystko aluminiowe ale z tego co widzę z wymiennymi tulejami.

- trochę dziwny ręczny (taka podła wajha pod ręką, po zaciągnięciu wygląda jak w jakimś Jelczu) ale idzie przywyknąć.

- cena, nie chcą tanieć. Za 16letnie auto musiałem zapłacić 10tys i była to dobra cena względem tego co za nią dostałem na tle innych egzemplarzy.

- słabszy skręt. Trochę ciężej manewrować.

Plusy:
- Ergonomia wnętrza. Niczego nie musiałem się uczyć. Po prostu widzisz coś, dotykasz, kręcisz, przyciskasz i działa i dzieje się to czego się spodziewałeś. Jedyne co mnie zaskoczyło to przyciski do nawigacji z tyłu kierownicy.

- Pozycja za kierownicą bardzo przyjemna, fotele mocniej otulają niż te w Kappie. Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach.

- Wyposażenie które w moim przypadku to prawie że full opcja czyli szyberdach, grzane fotele z regulacją mocy, klimatyzacja dwustrefowa, radio sterowane z kierownicy tak jak i telefon oraz tempomat. Uchwyty na kubki :D Kontrola trakcji, czujniki parkowania,...

- Fabryczne audio jest po prostu mega. Jest tutaj fabrycznie wzmacniacz i nie wiem kim trzeba by być żeby czegoś brakowało. Głośniki we wszystkich drzwiach, słupkach...

- Zero rdzy.

- Pojemność wnętrza. Auto mimo tego że jest dosyć niskie to jednak kanciasty kształt odwdzięcza się pakownością wnętrza. Bagażnik jest niby mniejszy niż w Kappie ALE... Tutaj do butli wlewam 48L i leży obok niej jeszcze kilka gratów. Sposób dostępu do bagażnika zmienia wszystko co potwierdza poniższe zdjęcie:
Obrazek
Pięć opon, wózek, narzędzia,... :D

- To tylko zwykłe kombi. W Kappie czułem presję i podsycaną ciągle chęć do zapierd**ania, ciężko było się tego pozbyć. Volviaka załaduję po dach, wsiadam i przeciętnym tempem przemieszczam się spokojnie tam gdzie chcę bez żadnych szaleństw. Auto bardzo uspokaja swoim charakterem. Da się żwawo poganiać ale zaraz Ci przechodzi :)

- Dosyć proste serwisowanie. Gdy już zdobędzie się części wszystko jest w zasięgu możliwości przeciętnego majsterkowicza. Prosty rozrząd. Osprzęt silnika jest na froncie auta włącznie z rozrusznikiem. Z tyłu silnika jest jedynie kolektor wydechowy obok którego jest masa miejsca. Wszystko jeszcze w dosyć prostej i łopatologicznej technologii wykonane.

- Dostęp części używanych - ogrom...

- Mega trwały silnik - tak mówią. Za 2-3 lata potwierdzę... :D
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 14 mar 2007, 00:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontaktowanie:

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: Egon » 13 lip 2018, 08:52

Dzięki za relację.
Lancia Klub Polska - Łódź rabaty na hasło LKP AUTO-COM Łódź ul.Legionów 52 tel. 42 630-21-27


Fiat Linea T-Jet, Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
marq86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: marq86 » 13 lip 2018, 21:32

- tania diagnostyka komputerowa ma bardzo niewielkie możliwości. Jedynie darmowe programy OBD... Za 200-300zł można ogarnąć podróbkę interfejsu z chin ala ori volvo tzw Vida Dice i to daje w sumie możliwości serwisu Volvo - wszystko.
Mam taki "ryżowy" fejsik do Vectry i jak dla mnie rewelacja - samochód komunikuje się CAN-em więc wszystkie elmy i inne obd scanery można sobie wsadzić wiadomo gdzie ;) Ten pięknie ogarnia wszystkie moduły, sczytuje byki i umożliwia programowanie - zwrócił się po jednym podpięciu ;)
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3341
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: rob_76 » 18 sie 2018, 22:41

Czyli ogolnie wiecej za, niz przeciw w porownaniu z Kapciem, sadzac po Twoim opisie Danielu - widac Szwedy znaja sie jednak na rzeczy...
Ogolnie - wizualnie - autobus (zawsze byl!), ale jakis taki dziwnie przyjazny dla oka jest... ;)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1220
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: Energetyk » 20 sie 2018, 10:13

Prawdę mówiąc nie wiem czemu niektórzy mają mieszane odczucia odnośnie wyglądu... Dla mnie to dużo normalniejszy kształt jak na kombii niż te wszystkie dziwne garbate twory.

Znajomy zakupił też niedawno Mercedesa i on jest po prostu ochydny z tyłu :D No co to jest?!
Obrazek
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3341
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: rob_76 » 20 sie 2018, 13:42

"Paskudztwo, obrzydliwstwo"... : gafa : :D ;) Przedluzyli linie ktore byly w sedanie i wyszlo im, co wyszlo... :roll: :)
Wlasnie dlatego napisalem, ze ta autobuso-ceglowatosc Volvo jest przyjazna dla oka... : ok2 : Dobre proporcje i oszczednosc formy...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1220
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: Energetyk » 21 sie 2018, 10:49

Z takich rzeczy eksploatacyjnych co się działo w ostatnim czasie...

"Detailing" w postaci poczernienia listew bocznych. Efekt satysfakcjonujący tylko na jak długo...
Obrazek Obrazek
Obrazek

Wymiana tulei w wahaczach. Wszystko demontowalne. Oczywiście nie mam prasy ale jakoś sobie poradziłem... :D
Dla spostrzegawczych, można zauważyć ciekawy paten w wahaczu. Sworzeń jest dokręcany do zwrotnicy a w wahaczu jest jedynie gniazdo stożkowe które skręca się od spodu kolejnym stożkiem i zasklepia to połączenie. Bardzo fajny patent, obsługowo bajka względem tych cholernych sworzni "fiatowskich".
Obrazek
Obrazek

Pierdzący kolektor wydechowy. Okazało się że były przedmuchy przy kanałach wylotowych. Wyjąłem zaspawałem i zapomniałem o temacie.
Obrazek
Obrazek

Ogarnąłem system diagnostyczny. Niestety w Volvo nie ma tak prosto jak u włochów.
Musiałem zamówić interfejs klon oryginału volvo za 250zł a do tego zainstalować na laptopie potężny system diagnostyczno informacyjny... Program o rozmiar 40GB. Za to można dzięki niemu zmienić nawet język komunikatów, kodować kluczyki, w sumie wszystko... Sprawdzę.
Obrazek

Wymieniony komplet dwumas + sprzęgło
Komplet używany z allegro, tarcza sprzęgła obita na nowo + wysprzęglik centralny hydrauliczny, oleje itp itp zamknęło się to z robocizną w 1300zł. Nowy komplet kosztowałby 2600zł... A gdzie olej i robocizna :/
Obrazek

Zaskoczyło mnie jak wiele z pozoru niepotrzebnych tematów jest dograne na fajnym poziomie jeśli chodzi o typową mechanikę. Głupie wkładki stalowe w deklu głowicy do śrub które trzymają tylko plastik osłaniający cewki. Po 4 włoskich autach i nastu przemielonych gwintach aluminiowych robi to wrażenie... Można? Można.
Obrazek

Na koniec porównanie trzech aut przeciętnego kowalskiego obok siebie. Tak - to był dobry wybór
Obrazek
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 9674
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: FXX » 22 sie 2018, 20:32

Energetyk pisze:
21 sie 2018, 10:49
"Detailing" w postaci poczernienia listew bocznych. Efekt satysfakcjonujący tylko na jak długo...
Zapewne na jakiś miesiąc - zależy jak często będziesz go mył :)
Zdecydowanie lepiej je zdemontować i polakierować czarnym matowym lakierem.
Energetyk pisze:
21 sie 2018, 10:49
Zaskoczyło mnie jak wiele z pozoru niepotrzebnych tematów jest dograne na fajnym poziomie jeśli chodzi o typową mechanikę. Głupie wkładki stalowe w deklu głowicy do śrub które trzymają tylko plastik osłaniający cewki. Po 4 włoskich autach i nastu przemielonych gwintach aluminiowych robi to wrażenie... Można? Można.
Generalnie Volvo, zwłaszcza te nieco starsze to zupełnie inna kultura techniczna konstruktorów w naprawdę wielu kwestiach.
Mój ojciec ostatnimi czasy parę takich S60/V70/S80 rozebrał na części pierwsze i w porównaniu do np. takiego Mondeo Mk3 to Volvo jest nudne... tak, do bólu nudne, bo wszystko się odkręca, wszystko wychodzi, śruby i gwinty się nie ukręcają, a do tego większość rzeczy jest przesadnie solidnie wykonana.
Dla przykładu w Dieslu D5, wtryski wychodzą po podważeniu ich lekko śrubokrętem nawet po dużych przebiegach, podczas gdy w takim TDCi po pół dnia walki nie jest pewnym, że wyjdą.
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1220
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: Energetyk » 22 sie 2018, 21:06

Potwierdzam. Osobiście do tej pory rozkręcałem kolektor wydechowy i zawieszenie. Wszystko po prostu wystarczy zruszyć i odkręca się palcami. Śruby od M5 do M12 nieważne od miejsca ich usadowienia.

Mechanik który wymieniał dwumas/sprzęgło zdjął całe sanki, rozkręcił połowę rzeczy pod maską no i samą skrzynię. Nic się nie urwało, a stwierdził że on pierwszy to wszystko robił bo nie było najmniejszego śladu wcześniejszej ingerencji. To znajomy i parę takich vołovinek już kręcił to wiem że wie co mówi. Lancii i Fiatów nie podejmował mi się robić co poniekąd rozumiem...
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 663
Rejestracja: 01 kwie 2012, 00:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: KrissEB » 22 sie 2018, 22:30

Kiedy sprzedałem Kappę, kupiłem Lancię Y dla kontrastu gabarytów (potrzebuję co jakiś czas zmienić auto:)
W tym samym czasie czasami jeździłem i wymieniałem części w Volvo V40 (przedliftowe - to ważna informacja).
Auto ma aktualnie 400 tys km - 1,8 benzyna. Przez 12 lat i 300 tys użytkowania ani razu nie zapalił się błąd na desce. Raz podpięte auto do komputera pokazało błąd z tytułu odpięcia akumulatora.
Podam tylko jeden przykład pancerności Volvo z tamtych lat:
Przy 250 tys tylna oś zaczęła wydawać odgłosy jakby zużytego łożyska. Po wymianie na SKF objaw nie ustał (okazało się że to opony).
Stare łożysko jakimś cudem przeleżało do dnia dzisiejszego w garażu.
Przy 390 tys ten sam objaw jak wyżej (było ewidentnie słychać z której strony huczy) i padł pomysł żeby założyć oryginał. Huczenie ustało.
Auto z 1996 roku z przebiegiem 400 tys km jeździ dalej na oryginalnych łożyskach 8-O

To skierowało poniekąd moją uwagę na Volvo jako następcę Kappy (Lancia Y była fajną przygodą i pomimo że dojechałem nią do Albani i z powrotem nie była autem odpowiednim do mojej codziennej eksploatacji, 120 km dziennie w tym cześć autostradą).

Akurat w tym czasie poznałem znawcę marki i poradził mi że S80 i V70 z pierwszej generacji to ostatnie Volva.
Zadbane V70 były drogie jak na moją kieszeń a mniej popularny sedan okazał się atrakcyjną alternatywą.
S80 z 1999 roku, 2,4 benzyna z gazem, 140 KM bez turbo
375521673_2_1000x700_volvo-s80-udokumentowany-niski-przebieg-dodaj-zdjecia — kopia.jpg
375521673_2_1000x700_volvo-s80-udokumentowany-niski-przebieg-dodaj-zdjecia — kopia.jpg (75.95 KiB) Przejrzano 182 razy

375521673_8_1000x700_volvo-s80-udokumentowany-niski-przebieg-.jpg
375521673_8_1000x700_volvo-s80-udokumentowany-niski-przebieg-.jpg (57.25 KiB) Przejrzano 182 razy
375521673_6_1000x700_volvo-s80-udokumentowany-niski-przebieg-.jpg
375521673_6_1000x700_volvo-s80-udokumentowany-niski-przebieg-.jpg (72.02 KiB) Przejrzano 182 razy

Plusy:
- wytrzymałość podzespołów (jeśli auto jest na oryginalnych częściach to naprawdę solidna baza do jeżdżenia, ja osobiście stosuję w przypadku zawieszenia podzespoły Lemofrdera, przy tak ciężkim aucie i moich przebiegach inne zamienniki nie dają rady, jest to droga opcja ale jednak się opłaca), w przypadku pozostałych części staram się kupować oryginały albo górną półkę - przy tak leciwym aucie zaczynają się już wyprzedaże tak jak w przypadku Lancii i można tanio kupić coś oryginalnego
- komfort jazdy - ciężko się przesiąść do innego auta
- wyposażenie - w używanych autach dostępnych na olx lub allegro jest pełny pakiet, który niektórym dzisiejszym samochodom nawet za dopłatą nie jest dany

Minusy:
- czasami koszty utrzymania - jeśli się nazbiera dużo rzeczy do wymiany to rachunek rośnie, wymienność części tylko z pokrewnymi modelami Volvo
- diagnostyka - wg mnie tylko Vidia, jeśli mam problem z autem to jadę do mechanika od Volvo, który na dodatek zna Vidię, inny wybór to strata czasu i nerwów (w małopolsce w Słomnikach jest b. dobry mechanik od Volvo i Vidię ma opanowaną, przypadki beznadziejne - VovloTech z Chorzowa)
- szyna CAM - nie da się odpiąć radia żeby nie zapisał się błąd w kompie; przepustnica, pompa ABS i większość modułów, które czasami się psują też mają zapisany kod i nie da się po prostu podmienić na działąjącę bo komputer samochodu ich nie rozpozna

Podsumowując: Volvo S80 i V70 to bardzo dobra alternatywa po Kappie, ja polecam
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1220
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: Energetyk » 23 sie 2018, 15:49

Mieszane są zdania odnośnie "prawdziwego Volvo"...

Teoretycznie taka S80 czy moje V70 II jest już zrobione na amerykańśkiej płycie podłogowej P2 i przypominają bardziej jakieś fordy crown victoria :D
S70 i V70I były jeszcze na płycie starej 850dziesiątki.

Ale większość volvo fanów i tak skreśla modele tej marki odkąd wprowadzili napęd na przód :D
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 14 mar 2007, 00:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontaktowanie:

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: Egon » 23 sie 2018, 16:53

A V40 to jest podwozie i zawieszenie Mitsubishi Carisma i ruda je lubi. Nie wiem jak silniki czy też są od Carismy. Ale V70 to już inna bajka.
Lancia Klub Polska - Łódź rabaty na hasło LKP AUTO-COM Łódź ul.Legionów 52 tel. 42 630-21-27


Fiat Linea T-Jet, Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1372
Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Volvowóz V70 02r. 2.4PB + LPG

Postautor: kond243 » 23 sie 2018, 17:41

Jest silnik Csrismy w Volvo v40 to. Benzyna1.8 gdi na bezpośrednim wtrysku,średnio udana jednostka.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Wróć do „::: Nasze inne pojazdy :::”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości