Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 paź 2018, 11:38

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
PostDodany: 10 lut 2018, 14:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2766
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Samoregulacja to i w dużym fiacie była a regulacja na lince w niczym nie przeszkadza w takim układzie
Widać opel jest mądrzejszy :)

Te maglownice trzeba na nowe wymieniać czy mozna jakoś regenerować (z pozytywnym rezultatem oczywiście) :?: Jak nowa oryginalna to chyba trochę kosztuje, chyba, ze są dostępne jakieś zamienniki...
Ciekawe czy pod skrzydłami nowego właściciela jakość opli pójdzie do góry :)

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 10 lut 2018, 14:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Posty: 377
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce
Jest to jak najbardziej regenerowalne, trzeba się jedynie wystrzegać partaczy bo forum VKP aż huczy od przygód z firmami regenerującymi przekładnie. Czy jakość pójdzie w górę? W generacji z przed 10 lat wreszcie zadbali o jakość blach i faktycznie nie ma ani grama rdzy. Nad technologią i trwałością trzeba było jednak popracować. Dizajn mają obecnie niezły😉

_________________
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C


Na górę
PostDodany: 10 lut 2018, 14:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Posty: 914
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik
Jestem podobnego zdania. Natomiast jeśli chodzi o fuzję Opla z PSA to mam mieszane uczucia. Jak dla mnie owa fuzja spowodowała sytuację w której Opel już nie jest autem Niemieckim. W sumie szkoda.

_________________
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V
Jest: Vw Passat B5 FL 1.9 TDI


Na górę
PostDodany: 10 lut 2018, 14:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Posty: 377
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce
Ja wiem, GM też dosyć mocno ingerowało w tożsamość marki. Dla mnie trochę zaskakująca była decyzja o sprzedaży Opla, bo co jak co nie przędli jakoś słabo, ciągle wychodziły nowe modele łącznie z milionem wariacji na temat suv-ów. Dla nich to i tak lepiej bo marka przetrwała, nie zabito jej jak Saaba czy Lancii (choć w przypadku tych marek czuć było że to już ich schyłek).

_________________
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C


Na górę
PostDodany: 21 kwie 2018, 19:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Posty: 377
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce
Żeby nie było - walczę nadal😃 Wymieniłem sprężyny KYB na oryginalne Sachs - faktycznie, może to niewytłumaczlne ale auto przestało jechać do rowu. Być może Sachsy z racji że są grubsze i bardziej beczkowate lepiej radzą sobie z ciężkim przodem Vectry. We wtorek zabieram się za wymianę krzyżaka przegubu Kardana na maglownicy - mam wrażenie że ciągnąc za niego wyczuwam luz, dodatkowo słychać z niego głośne stuki podczas kręcenia kierownicą na zgaszonym silniku. Zobaczymy co się będzie działo po wymianie. Problem słabego ręcznego po przyjrzeniu się zaciskom zdiagnozowany jako wypracowane już linki. Mam już kupione, założę je przy okazji jakiejś grubszej roboty warsztatowej.

_________________
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C


Na górę
PostDodany: 05 cze 2018, 21:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Posty: 377
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce
Wymiana krzyżaka przyniosła poprawę w postaci płynnych obrotów kierownicy. Po rozebraniu przegubu okazało się że krzyżak jest zatarty. Nie wiedzieć czemu łOpel tak to wymyślił że nie osłonił go niczym i cały syf z silnika i drogi leci właśnie na niego. Dobrze że przynajmniej jest to element znormalizowany. Producent proponuje wymianę całego elementu za bagatela... 700 zł. Krzyżak kosztował mnie 40 zł i duuużo gimnastyki by go wymienić, ale się udało :D Wymieniona została też linka ręcznego - dźwignia zeszła dzięki temu niżej około centymetra dzięki temu nie muszę już otwierać podłokietnika by go zaciągnąć ;) Działa już bardzo dobrze i trzyma pewnie, ale nie byłbym sobą gdybym go jeszcze nie podrasował. Przed zimą zregeneruję zaciski, mam nadzieję że ręczny będzie agresywniejszy i będzie lepiej brał "z dołu". Co do prowadzenia - żadnego przełomu - nadal trzęsawka na dołach i niepewne prowadzenie. Nic nie dała regulacja maglownicy śrubą do kasowania luzów.

Co ciekawe ostatnio zagadnął mnie sąsiad który posiada odmianę GTS, obniżoną i na 17-sto calowych felgach z oponami 224/45 z zapytaniem jak jeździ mi się na 16 bo w jego opinii na 17 jest tragedia. Zrobiliśmy jazdy porównawcze naszymi autami (ja mam 215/55/16) i... szok! Obydwa auta jeżdżą tak samo - nerwowo, niestabilnie, nieprzyjemnie. W zasadzie obaj byliśmy zdziwieni bo tyle się oczytałem o wspaniałym prowadzeniu GTS-a że spodziewałem się jakiegoś oberwania dupci ;) On również myślał że na balonowych 16 to będzie jakiś mega komfort. Wnioski są następujące:
- albo obaj mamy zjechane magle,
- albo obaj mamy tę samą usterkę układu wspomagania,
-... lub po prostu ten typ tak ma.
Nic już więcej dla tego auta nie mogę zrobić od strony zawieszenia. Czekam aż dotrze do mnie Opcom i będę mógł z samochodem pogadać o ewentualnych usterkach elektronicznych. Jeśli moduł CIM będzie chętny do współpracy to nie pozostaje nic innego jak zregenerować przekładnię. No i tak to się prezentuje z nowymi kółeczkami:


Załączniki:
A__D72A.jpg
A__D72A.jpg [ 108.46 KiB | Przejrzano 869 razy ]
A__11F6.jpg
A__11F6.jpg [ 103.08 KiB | Przejrzano 869 razy ]
A__4AC2.jpg
A__4AC2.jpg [ 109.76 KiB | Przejrzano 869 razy ]

_________________
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C
Na górę
PostDodany: 04 lip 2018, 21:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Posty: 377
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce
Jeśli jeszcze ktoś czyta tą telenowelę no to zbliżamy się do grande finale ;) Dziś połączyłem się z samochodem op-comem i jedyne błędy jakie pokazał to jakieś pierdoły o niesparowanym kluczyku i coś z tempomatu (zdarza mu się wyłączyć ponoć styki w CIM do przeczyszczenia). Najważniejsze - żadnych błędów w okolicy układu wspomagania czy jakichś katastrof z modułu CIM. Podsumowując:
- zawias zrobiony perfekt,
- geometria ok,
- opony nówki,
- koła wyważone,
- elektryczne wspomaganie ok,
... and the winner is.... MAGLOWNICA. Ta małpa zmyliła wszystkich bo nie cieknie i nie stuka, luz wyczuwalny jest dopiero powyżej 130 km/h - kierownica zaczyna reagować na skręt dopiero po ruchu około 1.5 lewo-prawo, a tak to łopel tnie sobie prosto. Rozglądam się za warsztatem który zregeneruje mi przekładnie i zrobi to dobrze - co ciekawe kiedy mówie że chcę wykonać usługę regeneracji maglownicy, warsztaty po raz kolejny chcą przeglądać zawieszenie bo objawy takie "zawieszeniowe"... Dziwne - tylko Pan Bóg wiedział ile moja Lybra miała najechane i prowadziła się wspaniale, a tu pewne 200.000 i taki crap. Trwałość to w dzisiejszych czasach słowo zapomniane przez producentów ;) Co by już po wsiom Vika się dobrze prowadziła postanowiłem jej pomóc rozpórką. Póki co tylko przymiarka, ale tak się to będzie prezentować:


Załączniki:
WP_20180702_17_04_25_Pro.jpg
WP_20180702_17_04_25_Pro.jpg [ 107.33 KiB | Przejrzano 541 razy ]
WP_20180702_17_04_51_Pro.jpg
WP_20180702_17_04_51_Pro.jpg [ 103.56 KiB | Przejrzano 541 razy ]

_________________
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C
Na górę
PostDodany: 30 wrz 2018, 11:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Posty: 377
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce
Od dwóch tygodni śmigam na zregenerowanej przekładni. Oberwało się niestety i pompie bo opiłki z listwy powędrowały do niej, tak więc ona też została poddana temu procesowi. Co mogę powiedzieć - auto nie do poznania, maglownica była winna wszystkim objawom kiepskiego prowadzenia. Szkoda że przez rok żaden warsztat nie był w stanie tego zdiagnozować i dopiero na moje wyraźne życzenie przekładnię wyjęto i wysłano do regeneracji. Tak naprawdę dopiero teraz mogę powiedzieć jak VC się prowadzi - jest zaskakująco przyjemnie, choć brakuje mi nieco tej "miękkości" i lekkości prowadzenia Lybry. Auto jest twarde i dopiero teraz to czuję. Dla tych którzy są ciekawi jak to możliwe że po 200.000 przekładnia nadaje się na śmietnik śpieszę z odpowiedzią - w Oplowni wymyślili sobie plastikowe osłony drążków kierowniczych, które pękają i są nieszczelne - dostający się brud do przekładni niszczy listwę a jak dodamy do tego powszechną opinię że oleju w układzie wspomagania się nie wymienia to mamy taki oto kipisz w układzie kierowniczym. Coż po takich nerwach i wydatkach mam nadzieję na trochę bezproblemowej jazdy ;)

_________________
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C


Na górę
PostDodany: 30 wrz 2018, 22:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Posty: 667
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg
W piątek wymieniałem w Merivie zawieszenie z przodu. Muszę potwierdzić Twoje słowa, osłony drążków są plastikowe i kiepsko jest z ich szczelnością. Akurat w tym Oplu wspomaganie jest elektryczne ale na ten moment przekładnia nadaje się na śmietnik. Listwa z obu stron jest cała zardzewiała i przez to zniszczyła plastikowe tuleje prowadzące. Dla mnie to jest jakaś masakra. Przy okazji wyszło że przeguby drążków kierowniczych które też są schowane pod plastikowymi osłonami, również skorodowały.

_________________
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Jest:
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'


Na górę
PostDodany: 01 paź 2018, 8:23 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
Posty: 5019
Imię: Damian
Lokalizacja: Rybnik
Sam zastanawiam się nad rozpórką do Mondeo - ponoć usztywnia przód auta i jest przez to pewniejsze w prowadzeniu...

_________________
Obrazek - SEAT IBIZA FL 1.9 SDI
Obrazek - FORD MONDEO IV 1.8 TDCi

Historia: Renault 21 1.7 GTS, Lancia Lybra 1.8 LX, Ford Focus II 1.6 16v, Fiat Ulysse II 3.0 V6

Tuulan ja Tuulin tuulinen tuuli tuulee talvella täällä ja tuolla.


Na górę
PostDodany: 01 paź 2018, 17:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Posty: 377
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce
Zielony pisze:
30 wrz 2018, 22:24
W piątek wymieniałem w Merivie zawieszenie z przodu. Muszę potwierdzić Twoje słowa, osłony drążków są plastikowe i kiepsko jest z ich szczelnością. Akurat w tym Oplu wspomaganie jest elektryczne ale na ten moment przekładnia nadaje się na śmietnik. Listwa z obu stron jest cała zardzewiała i przez to zniszczyła plastikowe tuleje prowadzące. Dla mnie to jest jakaś masakra. Przy okazji wyszło że przeguby drążków kierowniczych które też są schowane pod plastikowymi osłonami, również skorodowały.
Kolega z pracy też ma Merivę i magla robił miesiąc przede mną, objawy identyczne. Ja myślałem żeby zastosować uniwersalne gumowe osłony firmy SKF docinane na wymiar, ale to już może na wiosnę jak pojadę na kontrolę geometrii bo to znowu końcówki trza rozpinać :/ W VC jest wspomaganie elektrohydrauliczne dlatego pompa oberwała :(
pääkäyttäjä pisze:
Sam zastanawiam się nad rozpórką do Mondeo - ponoć usztywnia przód auta i jest przez to pewniejsze w prowadzeniu...
Ja szczerze polecam, koszt niewielki a ten statek dużo lepiej reaguje na ruchy kierownicą, VC jest tragicznie podsterowna i z rozpórką wreszcie daje radę w zakrętach. Poza tym wszyscy gały wywalają jak otwieram maskę :D Jak coś to dzwoń do Irka Górnego - facet bardzo fajny w komunikacji ładnie wszystko wytłumaczy.

_________________
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl