Lybra - Xenony po raz enty...
Lybra - Xenony po raz enty...
Marna jasność fabrycznych świateł w Lybrze ( szczególnie drogowych ) coraz bardziej mnie wpienia. Powoli skłaniam się do xenonów chociaż jestem przeciwnikiem tego rozwiązania...ale cóż... wole coś widzieć i czasem komuś zaświecić w oczy, niż słabo widzieć i w kogoś wjechać
Na razie badam grunt. Podejrzewam, że jeśli zdecyduję się na taką inwestycję to raczej kupie oryginalne lampy xenonowe od Lybry. Ale bardziej martwi mnie temat spryskiwaczy świateł.. jak bardzo jest to potrzebne? tylko do przeglądów ? to se mogę załatwić po znajomości.
Czy możliwe jest w ogóle dołożenie spryskiwaczy? z czym to się wiąże? Nowy zbiornik płynu z pompką? jakieś okablowanie? przełącznik zespolony przy kierownicy jest ten sam? wszystkie wężyki i same spryskiwacze? no i zderzak... może wystarczy wywiercić otwory ? Warte to w ogóle świeczki?
Na razie badam grunt. Podejrzewam, że jeśli zdecyduję się na taką inwestycję to raczej kupie oryginalne lampy xenonowe od Lybry. Ale bardziej martwi mnie temat spryskiwaczy świateł.. jak bardzo jest to potrzebne? tylko do przeglądów ? to se mogę załatwić po znajomości.
Czy możliwe jest w ogóle dołożenie spryskiwaczy? z czym to się wiąże? Nowy zbiornik płynu z pompką? jakieś okablowanie? przełącznik zespolony przy kierownicy jest ten sam? wszystkie wężyki i same spryskiwacze? no i zderzak... może wystarczy wywiercić otwory ? Warte to w ogóle świeczki?
- grzole
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6821
- Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
- Skype: grzole
- Lokalizacja: Warszawa
Lybra - Xenony po raz enty...
Najpierw spróbuj założyć do reflektorów jakieś naprawdę dobre żarówki (polecam Philipsy i Osramy). Poszukaj na forum była już dyskusja na ich temat. Xenonki to nie tylko kwestia spryskiwaczy ale i np. samopoziomującego ustrojstwa do lamp.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Lybra - Xenony po raz enty...
zakładaj zwykłe dorabiane z przetwornicami zaoszczędzisz trochę kasy no chyba, że zamontujesz samopoziomowanie, spryskiwacze można dorobić, jak sie jedzie w brudzie i deszczu to pomagają bo ksenony dają dużo mniej ciepła i woda nie ucieka z nich tak szybko, nie zapomnij po montażu pojechać na stacje diagnostyczną, żeby ci je ustawili !
Lybra - Xenony po raz enty...
Sam zastanawiam sie nad Xenonami ale zestawem do samodzielnego "zrób to sam", ponieważ oryginalne lampy xenon to rzadki okaz w ofercie używanych, a cena nowych to moim skromnym zdaniem na pewno przekroczy 2k PLN.
Co do spryskiwaczy jeśli przegląd to nie problem to ja bym sobie odpuścił, a niebiescy i tak są za tępi żeby zauważyć brak takiego szczegółu i zazwyczaj czepiają się do innych dupereli.
Co do spryskiwaczy jeśli przegląd to nie problem to ja bym sobie odpuścił, a niebiescy i tak są za tępi żeby zauważyć brak takiego szczegółu i zazwyczaj czepiają się do innych dupereli.
Lybra - Xenony po raz enty...
kupno samych lamp nic nie da bo i tak nie ma samopoziomowania, to to samo co dorabiane ksenony.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Lybra - Xenony po raz enty...
Również polecam założenie dobrych żarówek (ja używam Osram), światła mijania świecą bardzo dobrze, drogowe nieco gorzej, ale to jakoś da się przeżyć (chociaż nie wiem jakie są założone żarówki, bo jeszcze nie wymieniałem odkąd kupiłem autko )
Lybra - Xenony po raz enty...
Nowe fabryczne Lampy można kupić w zestawie z samopoziomowaniem lub bez niego, jak kto woli. Wiec skoro mówimy o ewentualnym zakupie nowych to chyba oczywiste jest że w zestawie z urządzeniem do samopoziomowania."matias21" pisze:kupno samych lamp nic nie da bo i tak nie ma samopoziomowania, to to samo co dorabiane ksenony.
Lybra - Xenony po raz enty...
Lepiej nie kombinować, czyli jeśli xenon to spryskiwacze i samopoziomowanie. Hid na przeglądzie zazwyczaj przechodzi jak i inne wynalazki. Prawdziwy problem pojawia się w przypadku jakiegoś crash testu. Nasi panowie z drogówki są na to uczuleni, żebyście wiedzieli ile zajęło mi tłumaczenie że nie mam xenonów bo samopoziomowanie przy tym aucie jest w standardzie i nie potrzeba mi spryskiwaczy reflektorów.
Jak szukają i nie jest to kolizja tylko wypadek to same problemy mogą być przy ustalaniu winy, a zabawne to wtedy nie jest.
(o kurcze ale elaborat mi się trafił )
Jak szukają i nie jest to kolizja tylko wypadek to same problemy mogą być przy ustalaniu winy, a zabawne to wtedy nie jest.
(o kurcze ale elaborat mi się trafił )
Re: Xenony po raz enty...
umyj lampy od środka i zapodaj dobre żarówki...
dziwne - ja tam na światła nie narzekam... a zwłaszcza na długie
dziwne - ja tam na światła nie narzekam... a zwłaszcza na długie
- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
Lybra - Xenony po raz enty...
ja tak będę robił w ar 156 - dokładam xenony i spryskiwacze
co do spryskiwaczy :
na allegro znalazłem nowe spryskiwacze lamp - koszt około 70 złotych - jest spory wybór - kwestia gustu i usytuowania spryskiwacza na zderzaku - są i za 14 złotych ale to już inna bajka
dodatkowy zbiorniczek z silniczkiem z jakiegoś rozbitka za jakieś 50 złotych - wielkościowi aby podpasywać w wolne miejsce pod maską
wężyki - koszt z 20 zeta
przewody i dodatkowy przycisk na kokpit auta - jakieś 20-30 zeta
uruchamiany przyciskiem osobnym - nie chce pod spryskiwacze szyb, aby było to niezależne - kiedy chcę czyszczę szyby a kiedy indziej lampy
w zderzaku wiece dwa otworki i na wcisk lub na klej montuję
tylko najpierw muszę kupić Alfę ) poszukiwania trwają
co do spryskiwaczy :
na allegro znalazłem nowe spryskiwacze lamp - koszt około 70 złotych - jest spory wybór - kwestia gustu i usytuowania spryskiwacza na zderzaku - są i za 14 złotych ale to już inna bajka
dodatkowy zbiorniczek z silniczkiem z jakiegoś rozbitka za jakieś 50 złotych - wielkościowi aby podpasywać w wolne miejsce pod maską
wężyki - koszt z 20 zeta
przewody i dodatkowy przycisk na kokpit auta - jakieś 20-30 zeta
uruchamiany przyciskiem osobnym - nie chce pod spryskiwacze szyb, aby było to niezależne - kiedy chcę czyszczę szyby a kiedy indziej lampy
w zderzaku wiece dwa otworki i na wcisk lub na klej montuję
tylko najpierw muszę kupić Alfę ) poszukiwania trwają
Lybra - Xenony po raz enty...
A jak zrobisz gładkie szkło reflektorów ? - Kolejny wymóg !"norbiwolow" pisze:ja tak bede robił w ar 156 - dokładam xenony i spryskiwacze
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Lybra - Xenony po raz enty...
Wiem wiem, nawet ja ostatnio zakładałem o tym wątek. Światła mijania dadzą radę ale drogowe to jest tragedia. Oczywiście zacznę od wymiany żarówek na jakieś +50% ( używałem i wiem, że to nie jest tylko chwyt marketingowy ). Ale chcę przy okazji zbadać grunt i niektóre pomysły wykluczyć od razu."grzole" pisze:Najpierw spróbuj założyć do reflektorów jakieś naprawdę dobre żarówki (polecam Philipsy i Osramy). Poszukaj na forum była już dyskusja na ich temat.
Idzie znaleźć, jak nie w Polsce to w it. Cena jest jeszcze w granicach rozsądku - jedna lampa kosztuje jakieś 300-350zł. Czyli tyle co zestaw "zrób to sam". Mniej babrania i zgodność z homologacją, a jeszcze można próbować odsprzedać stare lampy. Z tym, że nie wiem jak działa samopoziomowanie w Lybrze, czy też jest jakoś zsynchronizowane z tylnym zawieszeniem? W takim przypadku sama oryginalna lampa nie starczy."dudekken" pisze:ponieważ oryginalne lampy xenon to rzadki okaz w ofercie używanych
Właśnie.. Da się? Widziałem gdzieś na clublybra.it rozmontowaną lampę i sam chciałbym też jakoś rozmontować ( muszę obadać silniczek korektora ustawienia świateł ) tylko czy aby szkło nie jest na klej do obudowy przytwierdzone? CZY WAM TEŻ Z KLOSZY LAMP OBCHODZI JAKAŚ TAKA DZIWNA FOLIA?"DZIDA" pisze:umyj lampy od środka i zapodaj dobre żarówki...
Moment moment. Mówisz o jakimś zestawie uniwersalnym czy o oryginale używanym? o ile wiem to Lybra ze spryskiwaczami lamp ma inny zbiornik ( większy - 5l )."norbiwolow" pisze:na allegro znalazłem nowe spryskiwacze lamp - koszt około 70 złotych - jest spory wybór - kwestia gustu i usytuowania spryskiwacza na zderzaku - są i za 14 złotych ale to juz inna bajka
dodatkowy zbiorniczek z silniczkiem
Jaki wymóg? Prawny? Czy w AR156 xenon świeci dobrze tylko z gładką lampą? Bo Lybr z gładkim szkłem chyba nie ma?"schab" pisze:A jak zrobisz gładkie szkło reflektorów ? - Kolejny wymóg !
Lybra - Xenony po raz enty...
Tak, na jednym reflektorze troszkę mi coś takiego jak folia zeszło. Ale póki co nie schodzi bardziej, a z odległości 1m to nawet nie widać."Simon" pisze: CZY WAM TEŻ Z KLOSZY LAMP OBCHODZI JAKAś TAKKA DZIWNA FOLIA?
Mati
Lyberka 2.4 JTD
Fiat Ducato 2.5 D
Pozdrawiamy
Lyberka 2.4 JTD
Fiat Ducato 2.5 D
Pozdrawiamy
Lybra - Xenony po raz enty...
No ja właśnie nie wiem czemu ona ma służyć tym bardziej że u mnie ta folia jest koloru... brunatnego, a jej ubytki są znaczne Chyba ją spoleruję jakąś pastą lekko ścierną.