Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
- DareX92
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 12 kwie 2013, 19:46
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Gliwice
Naprawa podłogi w Lybrze SW
Panowie dzisiaj zobaczyłem jak dokładnie wyglada podłoga w mojej Lucynie i az zaniemowilem...
Jest dosłownie zeżarta...i tu rodzi sie moje pytanie czy jest na tym forum jakiś spec który by sie podjął naprawy
Jest dosłownie zeżarta...i tu rodzi sie moje pytanie czy jest na tym forum jakiś spec który by sie podjął naprawy
Ostatnio zmieniony 27 cze 2013, 22:42 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę się nauczyć poprawnie tytułować tematy w dziale technicznym i nie poruszać po raz setny podobnych tematów!!!
Powód: Proszę się nauczyć poprawnie tytułować tematy w dziale technicznym i nie poruszać po raz setny podobnych tematów!!!
Był : Ford Escort 1.6 16v
Była : Lancia Lybra 2.4 JTD SW
Jest : Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v
Była : Lancia Lybra 2.4 JTD SW
Jest : Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Witaj w klubie - też mam problem z podłogą. Z którego roku masz Lybrę?
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
DareX92 ja będę u siebie na dniach robić podłogę z konserwacją, porobię zdjęcia zobaczysz czy Ci się podoba czy nie i potem możemy gadać.
- DareX92
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 12 kwie 2013, 19:46
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Krzysiek82 pisze:Witaj w klubie - też mam problem z podłogą. Z którego roku masz Lybrę?
2000
Był : Ford Escort 1.6 16v
Była : Lancia Lybra 2.4 JTD SW
Jest : Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v
Była : Lancia Lybra 2.4 JTD SW
Jest : Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v
- DareX92
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 12 kwie 2013, 19:46
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
bronx pisze:DareX92 ja będę u siebie na dniach robić podłogę z konserwacją, porobię zdjęcia zobaczysz czy Ci się podoba czy nie i potem możemy gadać.
no to czekam na jakiekolwiek informacje
Był : Ford Escort 1.6 16v
Była : Lancia Lybra 2.4 JTD SW
Jest : Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v
Była : Lancia Lybra 2.4 JTD SW
Jest : Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
No to skończyłem,
jednym słowem tragedia .....
Jakiś giganty zmieniał kiedyś tylne końcówki progów, odciął stary, wygiął , wspawał, podkład szpachla lakier.
W środku zero konserwacji, więc wszystko zjedzone.
W środku strona prawa spoko, mała jedna łatka, natomiast strona kierowcy, mocowanie fotela ( z tym męczyłem się 2 dni), podłoga przy progu i tylna kanapa.
Całość zajęła mi dokładnie 5 popołudni ( od 16 do 22) i 2 pełne dni ( od 6 rano do 20)
Niemniej przestrzegałem bardzo skrupulatnie czasów schnięcia itp.
Więc podłoga naprawiona i zakonserwowana.
Powinien być spokój na 2-3 lata
Ogólnie drugi raz się tego nie podejmuję
jednym słowem tragedia .....
Jakiś giganty zmieniał kiedyś tylne końcówki progów, odciął stary, wygiął , wspawał, podkład szpachla lakier.
W środku zero konserwacji, więc wszystko zjedzone.
W środku strona prawa spoko, mała jedna łatka, natomiast strona kierowcy, mocowanie fotela ( z tym męczyłem się 2 dni), podłoga przy progu i tylna kanapa.
Całość zajęła mi dokładnie 5 popołudni ( od 16 do 22) i 2 pełne dni ( od 6 rano do 20)
Niemniej przestrzegałem bardzo skrupulatnie czasów schnięcia itp.
Więc podłoga naprawiona i zakonserwowana.
Powinien być spokój na 2-3 lata
Ogólnie drugi raz się tego nie podejmuję
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Ja oddałem samochód do blacharza u siebie w mieście, można powiedzieć, że znam go. Powiedziałem, że ma być zrobione porządnie. Właśnie byłem u niego i widziałem efekty. Okazuje się, że najwięcej zniszczeń jest przez brak fabrycznego korka w lewym progu (tylna część). Jest tam masakra. O tym wiedziałem już przy kupnie, ale oddałem na konserwację do Rust-Gum w Górkach koło Opola celem zrobienia z tym porządku. Niestety tam się nie popisali... Dodatkowo usuwają mi wszystkie purchle z progu (pod aluminiowymi makładkami, pod uszczelkami, między progiem a nadkolami, itp.), wstawiają podłogę w miejscach przeżartych, robią nadkola (są zaatakowane w punktowych miejscach) oraz wyprostowali mi dwie wgniotki. Do tego malowanie 3 elementów + konserwacja. Wygląda to dobrze, mam nadzieję, że wytrzyma długo.
- DareX92
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 12 kwie 2013, 19:46
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
bronx pisze:No to skończyłem,
jednym słowem tragedia .....
Jakiś giganty zmieniał kiedyś tylne końcówki progów, odciął stary, wygiął , wspawał, podkład szpachla lakier.
W środku zero konserwacji, więc wszystko zjedzone.
W środku strona prawa spoko, mała jedna łatka, natomiast strona kierowcy, mocowanie fotela ( z tym męczyłem się 2 dni), podłoga przy progu i tylna kanapa.
Całość zajęła mi dokładnie 5 popołudni ( od 16 do 22) i 2 pełne dni ( od 6 rano do 20)
Niemniej przestrzegałem bardzo skrupulatnie czasów schnięcia itp.
Więc podłoga naprawiona i zakonserwowana.
Powinien być spokój na 2-3 lata
Ogólnie drugi raz się tego nie podejmuję
hehe nie dziwie sie bo jest z tym sporo zabawy
ja znalazłem u nas dość dobrego i konkretnego blacharza zobaczymy jak sie popisze
Był : Ford Escort 1.6 16v
Była : Lancia Lybra 2.4 JTD SW
Jest : Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v
Była : Lancia Lybra 2.4 JTD SW
Jest : Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
O kim mówisz ?
O tym na Nowym Swiecie ?
O tym na Nowym Swiecie ?
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Sytuacja wygląda tak, że Lancia Lybra to gówno a nie samochód klasy premium jak to podają wszędzie! Właśnie wróciłem od blacharza. Cała lewa strona jest zgnita! Cała. Próg, podłoga - to wszystko są strzępy blachy! Nie wiadomo co z prawą stroną, ale już koszty są na 2000 zł! Jak tak ma wyglądać to włoskie Premium, to ja kończę przygodę z Lybrą nawet jeśli następna ma być Intensa full wypas z 2004 roku. Co człowiekowi po full wypasie skoro fotel może wypaść podłogą???
Teraz pytanie do właścicieli Lybry: niech każdy kto miał robioną blacharkę (podłoga, próg, błotniki, cokolwiek) z powodu korozji wpisze się i poda rocznik samochodu. Najlepiej jakby każdy w podpisie podawał rocznik. Jestem ciekaw czy to tylko pierwsze wypusty mają taki problem czy generalnie Lybra z dowolnego rocznika nie różni się niczym od starej Astry I, która gnije szybciej niż jedzie.
Teraz pytanie do właścicieli Lybry: niech każdy kto miał robioną blacharkę (podłoga, próg, błotniki, cokolwiek) z powodu korozji wpisze się i poda rocznik samochodu. Najlepiej jakby każdy w podpisie podawał rocznik. Jestem ciekaw czy to tylko pierwsze wypusty mają taki problem czy generalnie Lybra z dowolnego rocznika nie różni się niczym od starej Astry I, która gnije szybciej niż jedzie.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2013, 9:45 przez Krzysiek82, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Klasa nie ma nic do tego czy samochód gnije czy nie (np. Mercedes klasy M).
W każdym bądź razie moja grudzień 2001.
W każdym bądź razie moja grudzień 2001.
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Widziałem zgnite auta z tego samego rocznika i segmentu (Mondeo, S40). Moja miała zgnite progi, podłoga była OK (chyba, że kolega Bronx wyszpakał coś jeszcze w mojej padlinie). Rok produkcji: czerwiec 2000.
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Źle mi się napisało, miało być "klasy premium jak to podają wszędzie" - już poprawiłem
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Nie wiem, ale coś jest nie tak. Albo ten model poszedł po najmniejszej linii oporu przy produkcji i po prostu jego gnicie jest jak 2+2=4 albo konserwacja podwozia paradoksalnie przyczynia się do późniejszego zgnicia samochodu bo rdza się pięknie rozwija pod gumą albo ktoś przy konserwacji to spie****. Nie wiem, nie wnikam - to nie jest normalne. Widziałem naszą Astrę z 1992 roku (!) i w najgorszym jej okresie, kiedy zgniła na maksa i była robiona przez blacharza, i wyglądała znacznie lepiej niż Lybra. Tamtej zjadło progi, tutaj zjadło progi i podłogę. Tamto stare pudło, a to taki bogato wyposażony luksus rodzinny w wydaniu Lancii...
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
daghda pisze:Widziałem zgnite auta z tego samego rocznika i segmentu (Mondeo, S40). Moja miała zgnite progi, podłoga była OK (chyba, że kolega Bronx wyszpakał coś jeszcze w mojej padlinie). Rok produkcji: czerwiec 2000.
Tylko progi, podłoga była ok - ale przyglądałem się tylko prawej stronie.
A tu już 2 bryka która ma sito z lewej ( moja i Krzyska )
Z prawej u mnie było ok tylko próg środkowy w tylnej części
Krzysiek opisuje dokładnie to cio u mnie , lewa strona zgnite :
progi próg środkowy ( wew zdrowy)
mocowanie fotela, podłoga na ok 2-3cm do środka
tylne łączenie z kanapą.
W profile wew poszły 3x1L boll na pistolet,
powylewał się dosłownie wszędzie,
A tak na marginesie druga padlina rok 99 ( wyżej opisana 00r)
ma tylko 5 kropek korozji, progi wew/zew zdrowe podłoga ok.
Już jej szykuję kąpiel w konserwacji co mi nie zacznie gnić jak szalona.