Witam !
Moja stara kierownica dość mocno się wytarla, postanowilem kupic nowa kierownice. Udalo kupic sie w okazyjnej cenie bardzo ladny egzemplarz.
Teraz pytanie, jak zdemontować starą kierownicę i jak poprawnie zdemontować nową?
Jest jakis tutorial? Jak wypiąc airbag? Pod airbagiem do wykrecenia kiery jest jedna śruba? Jak wypiac sterowanie radiem? Czy ktos juz wykrecal kierownice i moglby opisac demontaż?
Jak z nową kiera? Zaznaczyc tylko polozenie wzgledem starej i w tym samym polozeniu przykrecic i tyle?
Dziękuję i pozdrawiam!
Demontaż kierownicy w Lybrze sw.
Re: Demontaż kierownicy w Lybrze sw.
Odepnij akumulator i odczekaj kilka minut. Kluczyk z dala od stacyjki
Najpierw odkręcasz airbaga (2 śruby od tylca bodajże torxy z tego co kojarzę), od multi masz wtyczki na wierzchu, nakrętka centralna - trochę szrpania i powinna zejść. Rada... nieodkręcaj nakrętki centralnej do końca bo sobie przy próbie ściągnięcia kiery zęby powybijasz.
Najpierw odkręcasz airbaga (2 śruby od tylca bodajże torxy z tego co kojarzę), od multi masz wtyczki na wierzchu, nakrętka centralna - trochę szrpania i powinna zejść. Rada... nieodkręcaj nakrętki centralnej do końca bo sobie przy próbie ściągnięcia kiery zęby powybijasz.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 sie 2014, 17:46
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Radomsko / Łódź
Re: Demontaż kierownicy w Lybrze sw.
Kolego, dziękuję za pomoc! Po południu biorę się za przekladke
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Demontaż kierownicy w Lybrze sw.
Ostatnio odkręcałem kilka razy, więc powiem z doświadczenia
Akumulatora nie odpinałem, wystarczyło nie dotykać się do stacyjki kluczykiem.
Poduszkę odkręcasz kluczem imbusowym nr.5 (sześciokąt). Śruby są dość głęboko i trzeba celować na ślepo. Śruby nie są dokładnie w osi otworów w kierownicy i nie są prostopadłe ani do powierzchni poduszki, ani do tylnej powierzchni kierownicy. Jak trafisz to już po problemie
Kluczem z wymiennymi końcówkami raczej nie dosięgniesz. Najwygodniej takim zwykłym łamanym imbusem, jak na zdjęciu.
Po odkręceniu poduszki, odpinasz wtyczkę od poduszki i rozpinasz wtyczkę od sterowania radiem.
Nasadką 24 odkręcasz śrubę na kilka milimetrów i wtedy szarpnij, żeby poluzować kierownicę. Potem odkręcasz do końca i zdejmujesz. Zaznaczanie na kierownicy jest trochę bez sensu. Lepiej ustaw kierownicę przed zdjęciem żeby była prosto i nową też zakładaj żeby była prosto i już.
Jest jeszcze jeden zonk. Jeśli masz samochód z nawigacją (czarne błyszczące guziki od sterowania radiem), to masz wtyczkę sterowania radiem 6 pin. Wersja bez navi ma 4 pin i nie są zamienne. W takim przypadku musisz wymienić całe wnętrze kierownicy i guziki sterowania. Mocowane jest to wszystko na 4 śruby torx chyba T27 lub T25. Guziki do sterowania radiem są na stałe podłączone do włącznika klaksonu i trzeba wymienić całość lub łączyć kabelki.
Akumulatora nie odpinałem, wystarczyło nie dotykać się do stacyjki kluczykiem.
Poduszkę odkręcasz kluczem imbusowym nr.5 (sześciokąt). Śruby są dość głęboko i trzeba celować na ślepo. Śruby nie są dokładnie w osi otworów w kierownicy i nie są prostopadłe ani do powierzchni poduszki, ani do tylnej powierzchni kierownicy. Jak trafisz to już po problemie
Kluczem z wymiennymi końcówkami raczej nie dosięgniesz. Najwygodniej takim zwykłym łamanym imbusem, jak na zdjęciu.
Po odkręceniu poduszki, odpinasz wtyczkę od poduszki i rozpinasz wtyczkę od sterowania radiem.
Nasadką 24 odkręcasz śrubę na kilka milimetrów i wtedy szarpnij, żeby poluzować kierownicę. Potem odkręcasz do końca i zdejmujesz. Zaznaczanie na kierownicy jest trochę bez sensu. Lepiej ustaw kierownicę przed zdjęciem żeby była prosto i nową też zakładaj żeby była prosto i już.
Jest jeszcze jeden zonk. Jeśli masz samochód z nawigacją (czarne błyszczące guziki od sterowania radiem), to masz wtyczkę sterowania radiem 6 pin. Wersja bez navi ma 4 pin i nie są zamienne. W takim przypadku musisz wymienić całe wnętrze kierownicy i guziki sterowania. Mocowane jest to wszystko na 4 śruby torx chyba T27 lub T25. Guziki do sterowania radiem są na stałe podłączone do włącznika klaksonu i trzeba wymienić całość lub łączyć kabelki.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Re: Demontaż kierownicy w Lybrze sw.
Dzięki wielkie za instrukcję!
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
: )
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Demontaż kierownicy w Lybrze sw.
Ściągałem kilka kierownic w życiu i niestety 2 na 10 nie wyjdą bez ściągacza.