Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 lip 2019, 21:17

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
PostDodany: 14 cze 2019, 13:08 
Online
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 mar 2019, 21:28
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
:wink: A zdradzisz nam gdzie go udało Ci się go nabyć-? Szukam do swojego,może to będzie trop

_________________
Jeżdżę samochodem,którego nikt nie potrzebuje ale każdy chce go mieć
www.fiatcoupepolska.pl


Na górę
PostDodany: 02 lip 2019, 9:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 201
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
szwagier-lublin pisze:
07 sie 2018, 12:32
Mam pytanko do użytkowników Lyberki 2,4 jtd. Ostatnio zdarzyło mi się po raz pierwszy od trzech lat :D jechać własną Lybrą na tylnej kanapie. Oprócz przyjemnych wrażeń z komfortu i ciszy podczas jazdy, dobiegł do mych uszu niezbyt przyjemny rezonans/buczenie słyszalny na biegu jałowym. Kompletnie nie słyszalny z przodu. Nie jest to głośne oczywiście, np radio zagłusza ten dźwięk, ale w ciszy jednak trochę dokucza. Tłumik końcowy zaczyna się rozwarstwiać, ale to oryginał bez dziur. Pozostały wydech nowy. Czy wyeksploatowanie tłumika wewnętrzne może wpływać na takie niewielkie dudnienia? Jak to jest u Was?


Nawiązując do swojej wypowiedzi sprzed roku:

Jestem świeżo po wymianie tłumika końcowego wraz z rurą do kata oraz wszystkich wieszaków gumowych. Trafiło na Polmostrów. Efekt zadowalający. Stary, oryginalny tłumik do ostatniego dnia był szczelny, ale już straszył wyglądem i się rozwarstwiał. Od razu po wymianie zauważyłem minimalny spadek wibracji na biegu jałowym oraz ciszę na tylnej kanapie. Już nic nie buczy. Ogólnie podczas jazdy ani nie jest ciszej ani głośniej - dźwięk jest tem sam. Tak więc gdyby ktoś wątpił w rodzimy produkt to rozmywam wątpliwości - można kupować, ale z nową rurą wydechową. Najpierw wymieniłem sam tłumik i to było rozczarowanie....ale to wina połączenia, które było nieszczelne, pozaginane itd...Po wymianie rury i porządnym doszczelnieniu pastą termiczną nastał błogi SPOKÓJ. Także uczulam - warto zmienić rurę bo jej koszt to 40-60zł. a przy okazji zrealizujecie od nowa połączenie przy katalizatorze. Wszystko jest do zrobienia z kanału a nawet z kobyłek po lewej tylko stronie, żadnego spawania - cybanty i śruby.

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
PostDodany: 04 lip 2019, 8:32 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Posty: 1057
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek
szwagier-lublin pisze:
02 lip 2019, 9:51
szwagier-lublin pisze:
07 sie 2018, 12:32
Mam pytanko do użytkowników Lyberki 2,4 jtd. Ostatnio zdarzyło mi się po raz pierwszy od trzech lat :D jechać własną Lybrą na tylnej kanapie. Oprócz przyjemnych wrażeń z komfortu i ciszy podczas jazdy, dobiegł do mych uszu niezbyt przyjemny rezonans/buczenie słyszalny na biegu jałowym. Kompletnie nie słyszalny z przodu. Nie jest to głośne oczywiście, np radio zagłusza ten dźwięk, ale w ciszy jednak trochę dokucza. Tłumik końcowy zaczyna się rozwarstwiać, ale to oryginał bez dziur. Pozostały wydech nowy. Czy wyeksploatowanie tłumika wewnętrzne może wpływać na takie niewielkie dudnienia? Jak to jest u Was?


Nawiązując do swojej wypowiedzi sprzed roku:

Jestem świeżo po wymianie tłumika końcowego wraz z rurą do kata oraz wszystkich wieszaków gumowych. Trafiło na Polmostrów. Efekt zadowalający. Stary, oryginalny tłumik do ostatniego dnia był szczelny, ale już straszył wyglądem i się rozwarstwiał. Od razu po wymianie zauważyłem minimalny spadek wibracji na biegu jałowym oraz ciszę na tylnej kanapie. Już nic nie buczy. Ogólnie podczas jazdy ani nie jest ciszej ani głośniej - dźwięk jest tem sam. Tak więc gdyby ktoś wątpił w rodzimy produkt to rozmywam wątpliwości - można kupować, ale z nową rurą wydechową. Najpierw wymieniłem sam tłumik i to było rozczarowanie....ale to wina połączenia, które było nieszczelne, pozaginane itd...Po wymianie rury i porządnym doszczelnieniu pastą termiczną nastał błogi SPOKÓJ. Także uczulam - warto zmienić rurę bo jej koszt to 40-60zł. a przy okazji zrealizujecie od nowa połączenie przy katalizatorze. Wszystko jest do zrobienia z kanału a nawet z kobyłek po lewej tylko stronie, żadnego spawania - cybanty i śruby.
Niestety, ale do oryginału dużo mu brakuje. Robiłem tak jak Ty (wymiana dwóch elementów w warsztacie) i efekt jest, jak to ująłeś, "zadowalający" tylko i wyłącznie. U mnie przygoda z Lybrą to równia pochyła, a więc nie robię większych inwestycji. Ale jeśli ktoś planuje dłuższą przyjaźń z Lancią to szczerze polecam oryginał.

_________________
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast


Na górę
PostDodany: 04 lip 2019, 10:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4552
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
W nieco pośredni sposób dotarłem do informacji, że tłumiki z alfy 147 i 156 są podobne do tych z lybry - ale jakoś w katalogach nie występują jako zamienne. Czy ktoś eksperymentował w tym kierunku?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 04 lip 2019, 10:31 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Posty: 1702
Lokalizacja: Legnica
Zwróćcie uwagę co kto montuje do jakiego silnika.
W Dieslu nawet jak wcale nie będzie końcowego tłumika to nie będzie jakoś strasznie głośno.
W silnikach benzynowych te wszystkie wynalazki się nie sprawdzają.


Na górę
PostDodany: 06 lip 2019, 8:19 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Posty: 1117
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków
Z Alfy 147 masz trzy tłumiki. Ostatni prostokątny dziad który wystaje z pod auta z 15 cm,
https://allegro.pl/listing?string=t%C5% ... t-1-3-0619

a z Alfy 156
https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo-15 ... 7525426299
którego jeszcze na żywo nie widzaiłem.

_________________
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:


Na górę
PostDodany: 06 lip 2019, 10:37 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10112
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Bichoń pisze:
W nieco pośredni sposób dotarłem do informacji, że tłumiki z alfy 147 i 156 są podobne do tych z lybry - ale jakoś w katalogach nie występują jako zamienne. Czy ktoś eksperymentował w tym kierunku?
Nie wiem jak ten z 147, ale tłumik od 156 wygląda zupełnie inaczej niż ten z Lybry - począwszy od kształtu puchy, poprzez umiejscowienie wieszaków, a na końcówce kończąc - w 156 jest na wprost, a nie w dół jak w Lybrze.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka


_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 16 lip 2019, 12:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 201
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Niestety, ale do oryginału dużo mu brakuje. Robiłem tak jak Ty (wymiana dwóch elementów w warsztacie) i efekt jest, jak to ująłeś, "zadowalający" tylko i wyłącznie. U mnie przygoda z Lybrą to równia pochyła, a więc nie robię większych inwestycji. Ale jeśli ktoś planuje dłuższą przyjaźń z Lancią to szczerze polecam oryginał.
Efekt jaki uzyskałem jest zadowalający, gdyż spodziewałem się, że mimo, iż będzie nowe i ładne oraz na nowych wieszakach to będzie po prostu głosniej. A u mnie zrobiło sie poniekąd ciszej. Tzn - tak jak pisałem - podczas jazdy żadnej różnicy tak w hałasie jak i w dynamice - więc dla mnie OK. A na biegu jałowym na postoju mniej wibracji i brak rezonansu słyszalnego wcześniej na tylnej kanapie. Tak jak HELIOS wcześniej napisał - przy DIESLU nie ma to większego znaczenia, Ty widzę masz VIS'A i tu jest rzeczywiście problem z tego co sie zdążyłem naczytać i nasłuchać... Tylko IMASAF zamyka temat. Tylko koszt 600zł to zwiększanie wartości auta o duży procent...:/

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl