Lybra - koło pasowe

Awatar użytkownika
MGIL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 10 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Lybra - koło pasowe

Post autor: MGIL » 02 lip 2008, 10:46

Moje właśnie wygląda tak:

http://mgil2004.republika.pl/IMAGE_088.jpg[/img]

Fajnie nie ? Środek został na wale...
Pytanie: Co mogło spowodować takie zniszczenia ??

Wszystkie inne kółka kręcą się bez problemu, nie sprawdziłem jeszcze alternatora, ale czy zablokowany pasek przez alternator mógłby wyrwać tak koło pasowe ??


ps. Kocham to włoskie g... :roll:
Lancia Lybra SW 2.4 JTD "Black Mamba"

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Lybra - koło pasowe...

Post autor: lancia1969 » 02 lip 2008, 11:13

Nie załamuj się ta przypadłość nie tylko Lanci dotyczy, Peugotowcy z HDi też na to cierpią, w grupie VW zamiast uszkodzenia koła potrafi pokaleczyć wał , wiec nie ma róży bez kolców .
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra - koło pasowe...

Post autor: Dudi » 02 lip 2008, 11:15

Mi dla odmiany nawalił alternator, strzeliło koło pasowe i gdzieś odpadło...nowy 600 pln :( /oczywiście poza ASO/
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
MGIL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 10 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Lybra - koło pasowe...

Post autor: MGIL » 02 lip 2008, 15:24

"lancia1969" pisze:Nie załamuj się ta przypadłość nie tylko Lanci dotyczy, Peugotowcy z HDi też na to cierpią, w grupie VW zamiast uszkodzenia koła potrafi pokaleczyć wał , wiec nie ma róży bez kolców .

A czy można zregenerować takie koło ?
W Olkuszu jest gość który robi takie gumowe elementy z poliuretany
m.in. tuleje amortyzatorów...
może dałoby radę też w przypadku koła pasowego.. : niepewny :
Lancia Lybra SW 2.4 JTD "Black Mamba"

dudekken

Lybra - koło pasowe...

Post autor: dudekken » 02 lip 2008, 15:38

"MGIL" pisze: ...elementy z poliuretany
może dałoby radę też w przypadku koła pasowego.. : niepewny :
Nie radzę. Niestety z zasady silniki R4 R5 są ciężkie do idealnego wyważenia dlatego stosuje się właśnie takie rozwiązania jak dwumasowe koło pasowe, a z drugiej strony wału dwumasowe koło zamachowe.
Generalnie to radze założyć nowe oryginalne koło i nie cudować bo może się to skończyć większymi zniszczeniami.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Lybra - koło pasowe...

Post autor: lancia1969 » 02 lip 2008, 16:43

"dudekken" pisze:
"MGIL" pisze: ...elementy z poliuretany
może dałoby radę też w przypadku koła pasowego.. : niepewny :
Nie radzę. Niestety z zasady silniki R4 R5 są ciężkie do idealnego wyważenia dlatego stosuje się właśnie takie rozwiązania jak dwumasowe koło pasowe, a z drugiej strony wału dwumasowe koło zamachowe.
Generalnie to radze założyć nowe oryginalne koło i nie cudować bo może się to skończyć większymi zniszczeniami.
Jeżeli juz to zrób koło pełne bez gumy ale bedzie to miało wpływ na trwałość - żywotnośc paska, napinacza, łożysk alternatora.
Zasadniczo koło z amartyzatorem eliminuje rezonans powstający w układzie dlatego dośc szybko się zużywa - ważne są jeszcze materiały i sposób obsługi nie powinno miec styczności z olejem ,smarami itp itd .
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
Aras
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 705
Rejestracja: 26 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Śląsk

Lybra - koło pasowe...

Post autor: Aras » 02 lip 2008, 17:10

a jest sens regenerować takie koło , nowe do 2,4 jtd w LT śwagier kupował do AR 156 za 350 zeta
Landrynka -Y 1,2 16V
zamiast Pasikonika srebrna Santarita:)

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Lybra - koło pasowe...

Post autor: bartek42 » 03 lip 2008, 9:00

Jaki jest objaw uszkodzenia takiego koła (zamachowego lub dwumasowego)? Mogą to być wibracje auta przy dodawaniu gazu na biegach 3,4,5?

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Lybra - koło pasowe...

Post autor: skyblu » 03 lip 2008, 9:31

"dudekken" pisze:
"MGIL" pisze: ...elementy z poliuretany
może dałoby radę też w przypadku koła pasowego.. : niepewny :
Nie radzę. Niestety z zasady silniki R4 R5 są ciężkie do idealnego wyważenia dlatego stosuje się właśnie takie rozwiązania jak dwumasowe koło pasowe, a z drugiej strony wału dwumasowe koło zamachowe.
Generalnie to radze założyć nowe oryginalne koło i nie cudować bo może się to skończyć większymi zniszczeniami.
no nie, cepelia to nie do samochodu, chciałbyś jeździć z jakąś wydumą 8O skoro rzecz fabryczna się zepsuła, to bierz drugą i zakładaj, chyba że masz kasę na remonty. pozdro
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
MGIL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 10 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Lybra - koło pasowe...

Post autor: MGIL » 03 lip 2008, 10:38

No dobra...
A da radę samemu w garażu wymienic to koło i założyć nowy pasek ??
Czy trzeba jakiś specjalistycznych narzędzi ?
Mam ochotę pogrzebać samemu...
Lancia Lybra SW 2.4 JTD "Black Mamba"

Awatar użytkownika
Aras
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 705
Rejestracja: 26 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Śląsk

Lybra - koło pasowe...

Post autor: Aras » 03 lip 2008, 11:24

da rade , są tam potrzebnych chyba 2 klucze takie dziwne ale da sie je dorobić , ale gdybym miał to robić 2 raz to pierdziele taką robote , szkoda czasu.
Landrynka -Y 1,2 16V
zamiast Pasikonika srebrna Santarita:)

limak1231
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 12 paź 2013, 10:48
Imię: kamil
Lokalizacja: małogoszcz

Re: Lybra - koło pasowe...

Post autor: limak1231 » 10 lis 2013, 18:04

Panowie pilny temat !!!
popiskiwał mi pasek klinowy ale z powodu kilku innych "ważniejszych rzeczy " do zrobienia w samochodzie chciałem to pozostawić na później.... niestety pasek zaczął piszczeć niemiłosiernie więc postanowiłem sprawdzić co jest tego przyczyną. Wsadziłem łapę tam gdzie jest pasek żeby sprawdzić co się dzieję i namacać która rolka ma luz, okazało się że koło pasowe wału ma już tak sparciałą gumę, że koło stoi "bokiem" a w dodatku bieżnia zamiast mieć rowki na pasek jest gładkie jak pupa niemowlęcia. Szybka decyzja, trzeba wymienić.
Problem polega na tym, że wydatków w tym miesiącu na auto i poza nim miałem tyle, że wyczerpałem limit na trzy miesiące, więc zdecydowałem, że zakupię używkę niestety.
Na popularnym portalu aukcyjnym jest spory wybór kół do Lybry, Alfy 166, Kappy i innych
pytanie do znawców czy koło od Kappy czy Alfy podejdzie do Lybry, ewentualnie czy ktoś mi może podać numery kół które pasują do mojego auta silnik 2,4 jtd 136km z 2000r.
niestety nie mam epera a ten w necie non stop mi się rozłącza nie wiedzieć czemu.
może mi ktoś podać numery tych kół?
lancia lybra 2.4 jtd sedan 2000r

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Lybra - koło pasowe

Post autor: jjash » 11 lis 2013, 1:05

daj vin na priv to poszukam
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Lybra - koło pasowe

Post autor: jjash » 11 lis 2013, 12:21

Poszło na priv.
Jan
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

limak1231
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 12 paź 2013, 10:48
Imię: kamil
Lokalizacja: małogoszcz

Re: Lybra - koło pasowe

Post autor: limak1231 » 11 lis 2013, 18:29

dla potomnych
wychodzi na to, że koła o takich numerach powinny pasować do lybry 2,4 jtd
46427969 - LANCIA
46544615 - LANCIA
46742884 - FIAT
55184474 - ALFA ROMEO
55184474 - FIAT
55184474 - LANCIA
55187707 - ALFA ROMEO
55187707 - FIAT
55187707 - LANCIA
55215574 - ALFA ROMEO
55215574 - FIAT
55217328 - ALFA ROMEO
60815929 - FIAT
71747796 - ALFA ROMEO
71747796 - FIAT
71747796 - LANCIA
46544615 - ALFA ROMEO
46544615 - FIAT
46742884 - ALFA ROMEO
46742884 - LANCIA
55215574 - LANCIA
60815929 - ALFA ROMEO
60815929 - LANCIA
55217328 - FIAT
60813505 - ALFA ROMEO
71734715 - ALFA ROMEO
552155740 - FIAT
55217328 - LANCIA
0055187707 - FIAT
46427969 - ALFA ROMEO
46427969 - FIAT
60815929 - INNOCENTI
60815662 - FIAT

zamienniki

10209 - ORIGINAL IMPERIUM
157030 - IPD
204235 - TRISCAN
27823 - FEBI BILSTEIN
515818 - RUVILLE
544002810 - INA
658035 - AUTEX
70927823 - SWAG
80001142 - CORTECO
864315003 - TRISCAN
DP026 - HUTCHINSON
DPF35821 - NTN
DPV1019 - DAYCO
F87087 - OPTIMAL
FVD99564 - FLENNOR
QCD27 - QUINTON HAZELL
TVD1042 - GATES
V240030 - VALEO
VD1064 - CONTITECH
VD1108 - CONTITECH
VKM93202 - SKF
5440028 - INTERBRAKE
544002800 - INTERBRAKE
5440028100 - LUK
544002820 - INTERBRAKE
544002830 - INTERBRAKE
658052 - MAL?
RPK636999 - RPK
SK636999 - SK
V240030 - VAICO
544002810 - SCHAEFFLER GRUPPE
6PK1760D1 - CONTITECH
DP1001 - BGA
DPF35821 - SNR
DRTD00500 - GATES
VCVKM42002 - SKF
544002810 - LUK
157030 - HEPU
V240030 - VEMO
658035 - GK
240030 - VAICO
300059 - MAXGEAR
662444 - AUTEX
DP121 - MGA
PL8111 - DA SILVA
PL8113 - DA SILVA
658035 - MAL?
171021 - IJS
4233 - DA SILVA
04412 - METALCAUCHO
210901 - CAUTEX
FI10290 - KM INTERNATIONAL
658052 - AKRON
S68337 - RHIAG
SK636999 - RPK
00164 - CALIBER
0390060 - ALBRECHT
87476 - BEISSBARTH
A04116 - AUTOTEAM
A06568 - BEISSBARTH
AST9060 - APA
DA70001 - BALO
FI16420 - BEISSBARTH
RKT9060 - ASATEX
TB1029 - BANNER
TB1642 - BEISSBARTH
PP1015 - PATRON
lancia lybra 2.4 jtd sedan 2000r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”