Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 kwie 2018, 14:35

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 02 sty 2009, 12:55 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2007, 00:00
Posty: 2343
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW
Witam,
doszedłem do wniosku, iż warto wymienić olej w skrzyni biegów w moim aucie - dobijam do 120 kkm, więc warto już zlać dotychczasowe mazidło. Producent zaleca olej syntetyczny SAE 75W85 spełniający wymagania specyfikacji API GL4, MIL-L-2105 D - czego więc szukać?
Do tej pory jakoś sentymentem darzyłem Valvolina, którego używam też i w mojej Lybrze (silnikowy MaxLife, syntetyczny - zgodnie z zaleceniami producenta) - dlatego raczej ku temu producentowi bym się skłaniał, choć jakichś znaczących dowodów na znaczną przewagę jego nad innymi nie mam.
Pytanie brzmi - z olejami przekładniowymi jest tak jak z silnikowymi tzn. producent ma mniejsze znaczenie - a ważniejsza jest specyfikacja i interwał wymiany? A może jest coś co jest baaardzo zalecane akurat do skrzyni w Lybrze, co warto do niej wlać?


Pozdrawiam noworocznie.

_________________
jest: Lancia Ypsilon 1.2 16V, Ford S-Max 2.0 TDCi, Piaggio X8, Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR
było: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm


Na górę
Post: 02 sty 2009, 13:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2007, 00:00
Posty: 1896
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
http://flpoland.pl/html_oleje/auto_p_tu ... 5synth.htm



zastosuj ten olej ! naprawde baardzo dobry!
ja używam i polecam !!

_________________
Tel: 608 079 842

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz BMW E36 Coupe
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: 03 sty 2009, 09:05 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2008, 00:00
Posty: 99
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: głogów-serby
czy ktos wie ile czasu wyniesie wymiana oleju w skrzyni jeden mechanik mi powiedzial ze jest przy tym roboty prawda ?

_________________
LYBRA SW 2,4 JTD


Na górę
Post: 03 sty 2009, 18:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sty 2008, 00:00
Posty: 97
Lokalizacja: Oświęcim
Nie wiem ile to jest duzo roboty ale wymiana oleju w skrzyni to chyba jedna z prostszych rzeczy... :roll:


Na górę
Post: 04 sty 2009, 00:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2008, 00:00
Posty: 99
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: głogów-serby
oto chodzi ze mechaik mi powiedzial ze jest to bardzo skomplikowane ;] tak bym iepytal sie wogole kumasz ;]

_________________
LYBRA SW 2,4 JTD


Na górę
Post: 04 sty 2009, 16:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sty 2008, 00:00
Posty: 97
Lokalizacja: Oświęcim
ano qmam :)
ale w kazdym aucie wyglada to podobnie, wiec (o ile silnik w Lanci jest taki sam jak w AR 156 - 2.4 JTD 150KM):
-- sruba spustowa jest widoczna jak auto podniesiesz na lewarku od strony kierowcy, pomijam ze z kanalu jest 10-razy lepiej. Jesli masz oslone to (chyba) trzeba ja sciagnac,
-- jesli skrzynia ma miernik poziomu (w AR ma) to go wyjmujesz - w komorze silnika baget - niebieski,
-- jesli nie ma to z boku skrzyni jest sruba do kontroli poziomu oleju - odkrecasz jesli nie ma bagnetu
-- jak juz olej wyleci to zakrecasz surbe i:
---- albo wlewasz przez bagnet,
---- albo wlewasz przez srube do kontroli.

Sruby sa imbusowe a do wlania porzebujesz wezyk i lejek... no i olej :)

kpw? :)


Na górę
Post: 11 sty 2009, 10:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2007, 00:00
Posty: 51
Lokalizacja: Katowice
A jak jest z tą wymianą oleju w Lybrze, tzn co ile km wymieniać ??
W instrukcji w wykazie czynności przeglądów okresowych jest jedynie zapis aby sprawdzać poziom oleju w skrzyni przy 80 i 160 tys km.
O wymianie nic nie pisze.....

pozdrawiam

_________________
Lybra SW 2,4jtd ( grafit z czarnym daszkiem )


Na górę
Post: 11 sty 2009, 19:08 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2007, 00:00
Posty: 2343
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW
Cytuj:
W instrukcji w wykazie czynności przeglądów okresowych jest jedynie zapis aby sprawdzać poziom oleju w skrzyni przy 80 i 160 tys km.
O wymianie nic nie pisze..... pozdrawiam
Z książki wynika, że nie trzeba. Co nie zmienia faktu, iż przy tak małym koszcie warto to zrobić.

_________________
jest: Lancia Ypsilon 1.2 16V, Ford S-Max 2.0 TDCi, Piaggio X8, Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR
było: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm


Na górę
Post: 11 sty 2009, 23:41 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 00:00
Posty: 12225
Lokalizacja: Stalowa Wola
Raz zalany olej do skrzyni (fabrycznie) powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji auta. I ja jak narazie w ogóle go nie wymieniałem i nie mam zamiaru (od dobrego mechanika wiem, że jeśli się nic nie dzieje, nie ma problemu z przełączaniem biegów, lewarek nie "sztywnieje" :) ; to nie ma sensu grzebać przy oleju w skrzyni)

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: 12 sty 2009, 08:05 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2007, 00:00
Posty: 51
Lokalizacja: Katowice
Cytuj:
Raz zalany olej do skrzyni (fabrycznie) powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji auta. I ja jak narazie w ogóle go nie wymieniałem i nie mam zamiaru (od dobrego mechanika wiem, że jeśli się nic nie dzieje, nie ma problemu z przełączaniem biegów, lewarek nie "sztywnieje" :) ; to nie ma sensu grzebać przy oleju w skrzyni)
coś mi się właśnie tak wydawało aby nie zmieniać :)

_________________
Lybra SW 2,4jtd ( grafit z czarnym daszkiem )


Na górę
Post: 12 sty 2009, 08:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:00
Posty: 939
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Cytuj:
Raz zalany olej do skrzyni (fabrycznie) powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji auta. I ja jak narazie w ogóle go nie wymieniałem i nie mam zamiaru (od dobrego mechanika wiem, że jeśli się nic nie dzieje, nie ma problemu z przełączaniem biegów, lewarek nie "sztywnieje" :) ; to nie ma sensu grzebać przy oleju w skrzyni)
z tego co wiem to tak jest w OPLACH ale w lanciach wymianę producent zaleca co 120 tys km, słyszałem też taką legendę że jak długo olej nie jest zmieniany to nie można go wymieniać, jedynie dolać ponieważ stara skrzynia się wypuka i może się rozlecieć, ile w tym prawdy nie wiadomo.

a olej zalej ATF lub GL5 orlena lub Valvoline, reszty nie polecam z uwagi na podróbki, ale jak na moje oko i rękę na lewarku to niczym się nie różnią oprócz ceny.

to mówi strona valvoline
Lybra 2,4 jtd.

Transaxle, manual
Capacity 1,98 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 80000 km
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-5 75W-90

i rzeczywiste napisane jest że samo sprawdzenie bez wymiany "check", w innych punktach jest zaznaczone wyraźnie "change"

_________________
http://www.lpg-wrzosowa-legionowo.com/
http://www.dekoracjeslubne.org
http://lpg.info.pl/


Na górę
Post: 30 mar 2009, 14:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Posty: 806
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Cytuj:
Raz zalany olej do skrzyni (fabrycznie) powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji auta. I ja jak narazie w ogóle go nie wymieniałem i nie mam zamiaru (od dobrego mechanika wiem, że jeśli się nic nie dzieje, nie ma problemu z przełączaniem biegów, lewarek nie "sztywnieje" :) ; to nie ma sensu grzebać przy oleju w skrzyni)
Że odświeżę, temat - owszem, olej przewidziany jest na cały okres eksploatacji auta, ale trzeba się zastanowić, jaki czas i przebieg zakłada producent jako "cały okres eksploatacji"? Toyota zakłada że jest to 8 lat lub 300.000 km. Grupa FIATa pewnie podobnie. Więc w 10 letnim aucie nie zaszkodzi wymienić ten olej, zwłaszcza że to koszt kilkudziesięciu złotych. Olej nie jest wieczny - utlenia się, traci właściwości smarne, gęstnieje, zawiera w sobie opiłki i inny brud powstały podczas zużywania skrzyni - magnes nie wszystko wychwyci.
Jeśli chcesz zachować skrzynię na wiele lat eksploatacji - wymień olej. Ja wymieniam zawsze po zakupie auta i potem co 60 kkm. Zawsze na olej zalecany przez fabrykę.

_________________
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,


Na górę
Post: 01 kwie 2009, 18:59 
W lybrze jest pełen syntetyk wymiana nie nastręcza wiekszej trudności pod warunkiem,że nie ma osłony pod silnikiem lub jest przykręcona na orginalne otwory /bez patentów w stylu "trytek" lub innych wynalazków/serwis zaleca wymianę syntetyku co 120kkm lub co7 lat ,.co szybciej minie.Najgorzej jest ze sprawdzeniem poziomu za pomocą wskażnika/przeje..../ : yesyes :


Na górę
   
Post: 01 kwie 2009, 20:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Posty: 806
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Cytuj:
W lybrze jest pełen syntetyk wymiana nie nastręcza wiekszej trudności pod warunkiem,że nie ma osłony pod silnikiem lub jest przykręcona na orginalne otwory /bez patentów w stylu "trytek" lub innych wynalazków/serwis zaleca wymianę syntetyku co 120kkm lub co7 lat ,.co szybciej minie.Najgorzej jest ze sprawdzeniem poziomu za pomocą wskażnika/przeje..../ : yesyes :
Cóż to takiego - "trytek"???

Dobrze, że mam 1.9 - sprawdzenie za pomocą wskaźnika bezbolesne :)

_________________
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,


Na górę
Post: 30 paź 2017, 08:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 11 mar 2017, 18:57
Posty: 233
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wrocław/Czasem Opole
Cytuj:
ano qmam :)
ale w kazdym aucie wyglada to podobnie, wiec (o ile silnik w Lanci jest taki sam jak w AR 156 - 2.4 JTD 150KM):
-- sruba spustowa jest widoczna jak auto podniesiesz na lewarku od strony kierowcy, pomijam ze z kanalu jest 10-razy lepiej. Jesli masz oslone to (chyba) trzeba ja sciagnac,
-- jesli skrzynia ma miernik poziomu (w AR ma) to go wyjmujesz - w komorze silnika baget - niebieski,
-- jesli nie ma to z boku skrzyni jest sruba do kontroli poziomu oleju - odkrecasz jesli nie ma bagnetu
-- jak juz olej wyleci to zakrecasz surbe i:
---- albo wlewasz przez bagnet,
---- albo wlewasz przez srube do kontroli.

Sruby sa imbusowe a do wlania porzebujesz wezyk i lejek... no i olej :)

kpw? :)

Który to jest zbiornik bo nie mogę go namierzyć?

_________________
Lancia Lybra 2001- 2,4jtd i 135 🐎
Lancia Kappa SW 1998- 2.4(gaz)175🐎


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]