Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: Sebastian » 02 sty 2009, 12:55

Witam,
doszedłem do wniosku, iż warto wymienić olej w skrzyni biegów w moim aucie - dobijam do 120 kkm, więc warto już zlać dotychczasowe mazidło. Producent zaleca olej syntetyczny SAE 75W85 spełniający wymagania specyfikacji API GL4, MIL-L-2105 D - czego więc szukać?
Do tej pory jakoś sentymentem darzyłem Valvolina, którego używam też i w mojej Lybrze (silnikowy MaxLife, syntetyczny - zgodnie z zaleceniami producenta) - dlatego raczej ku temu producentowi bym się skłaniał, choć jakichś znaczących dowodów na znaczną przewagę jego nad innymi nie mam.
Pytanie brzmi - z olejami przekładniowymi jest tak jak z silnikowymi tzn. producent ma mniejsze znaczenie - a ważniejsza jest specyfikacja i interwał wymiany? A może jest coś co jest baaardzo zalecane akurat do skrzyni w Lybrze, co warto do niej wlać?


Pozdrawiam noworocznie.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: Jarek_Jarecki » 02 sty 2009, 13:29

http://flpoland.pl/html_oleje/auto_p_tu ... 5synth.htm



zastosuj ten olej ! naprawde baardzo dobry!
ja używam i polecam !!
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
olofromglogau
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 99
Rejestracja: 06 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: głogów-serby

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: olofromglogau » 03 sty 2009, 9:05

czy ktos wie ile czasu wyniesie wymiana oleju w skrzyni jeden mechanik mi powiedzial ze jest przy tym roboty prawda ?
LYBRA SW 2,4 JTD

ap2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 98
Rejestracja: 11 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: ap2 » 03 sty 2009, 18:43

Nie wiem ile to jest duzo roboty ale wymiana oleju w skrzyni to chyba jedna z prostszych rzeczy... :roll:

Awatar użytkownika
olofromglogau
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 99
Rejestracja: 06 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: głogów-serby

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: olofromglogau » 04 sty 2009, 0:31

oto chodzi ze mechaik mi powiedzial ze jest to bardzo skomplikowane ;] tak bym iepytal sie wogole kumasz ;]
LYBRA SW 2,4 JTD

ap2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 98
Rejestracja: 11 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: ap2 » 04 sty 2009, 16:19

ano qmam :)
ale w kazdym aucie wyglada to podobnie, wiec (o ile silnik w Lanci jest taki sam jak w AR 156 - 2.4 JTD 150KM):
-- sruba spustowa jest widoczna jak auto podniesiesz na lewarku od strony kierowcy, pomijam ze z kanalu jest 10-razy lepiej. Jesli masz oslone to (chyba) trzeba ja sciagnac,
-- jesli skrzynia ma miernik poziomu (w AR ma) to go wyjmujesz - w komorze silnika baget - niebieski,
-- jesli nie ma to z boku skrzyni jest sruba do kontroli poziomu oleju - odkrecasz jesli nie ma bagnetu
-- jak juz olej wyleci to zakrecasz surbe i:
---- albo wlewasz przez bagnet,
---- albo wlewasz przez srube do kontroli.

Sruby sa imbusowe a do wlania porzebujesz wezyk i lejek... no i olej :)

kpw? :)

Awatar użytkownika
AndrzejS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 16 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: AndrzejS » 11 sty 2009, 10:43

A jak jest z tą wymianą oleju w Lybrze, tzn co ile km wymieniać ??
W instrukcji w wykazie czynności przeglądów okresowych jest jedynie zapis aby sprawdzać poziom oleju w skrzyni przy 80 i 160 tys km.
O wymianie nic nie pisze.....

pozdrawiam
Lybra SW 2,4jtd ( grafit z czarnym daszkiem )

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: Sebastian » 11 sty 2009, 19:08

"AndrzejS" pisze: W instrukcji w wykazie czynności przeglądów okresowych jest jedynie zapis aby sprawdzać poziom oleju w skrzyni przy 80 i 160 tys km.
O wymianie nic nie pisze..... pozdrawiam
Z książki wynika, że nie trzeba. Co nie zmienia faktu, iż przy tak małym koszcie warto to zrobić.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: Dudi » 11 sty 2009, 23:41

Raz zalany olej do skrzyni (fabrycznie) powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji auta. I ja jak narazie w ogóle go nie wymieniałem i nie mam zamiaru (od dobrego mechanika wiem, że jeśli się nic nie dzieje, nie ma problemu z przełączaniem biegów, lewarek nie "sztywnieje" :) ; to nie ma sensu grzebać przy oleju w skrzyni)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
AndrzejS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 16 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: AndrzejS » 12 sty 2009, 8:05

"Dudi" pisze:Raz zalany olej do skrzyni (fabrycznie) powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji auta. I ja jak narazie w ogóle go nie wymieniałem i nie mam zamiaru (od dobrego mechanika wiem, że jeśli się nic nie dzieje, nie ma problemu z przełączaniem biegów, lewarek nie "sztywnieje" :) ; to nie ma sensu grzebać przy oleju w skrzyni)
coś mi się właśnie tak wydawało aby nie zmieniać :)
Lybra SW 2,4jtd ( grafit z czarnym daszkiem )

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: larry123 » 12 sty 2009, 8:17

"Dudi" pisze:Raz zalany olej do skrzyni (fabrycznie) powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji auta. I ja jak narazie w ogóle go nie wymieniałem i nie mam zamiaru (od dobrego mechanika wiem, że jeśli się nic nie dzieje, nie ma problemu z przełączaniem biegów, lewarek nie "sztywnieje" :) ; to nie ma sensu grzebać przy oleju w skrzyni)
z tego co wiem to tak jest w OPLACH ale w lanciach wymianę producent zaleca co 120 tys km, słyszałem też taką legendę że jak długo olej nie jest zmieniany to nie można go wymieniać, jedynie dolać ponieważ stara skrzynia się wypuka i może się rozlecieć, ile w tym prawdy nie wiadomo.

a olej zalej ATF lub GL5 orlena lub Valvoline, reszty nie polecam z uwagi na podróbki, ale jak na moje oko i rękę na lewarku to niczym się nie różnią oprócz ceny.

to mówi strona valvoline
Lybra 2,4 jtd.

Transaxle, manual
Capacity 1,98 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 80000 km
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-5 75W-90

i rzeczywiste napisane jest że samo sprawdzenie bez wymiany "check", w innych punktach jest zaznaczone wyraźnie "change"

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: Sharuga » 30 mar 2009, 14:13

Dudi pisze:Raz zalany olej do skrzyni (fabrycznie) powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji auta. I ja jak narazie w ogóle go nie wymieniałem i nie mam zamiaru (od dobrego mechanika wiem, że jeśli się nic nie dzieje, nie ma problemu z przełączaniem biegów, lewarek nie "sztywnieje" :) ; to nie ma sensu grzebać przy oleju w skrzyni)
Że odświeżę, temat - owszem, olej przewidziany jest na cały okres eksploatacji auta, ale trzeba się zastanowić, jaki czas i przebieg zakłada producent jako "cały okres eksploatacji"? Toyota zakłada że jest to 8 lat lub 300.000 km. Grupa FIATa pewnie podobnie. Więc w 10 letnim aucie nie zaszkodzi wymienić ten olej, zwłaszcza że to koszt kilkudziesięciu złotych. Olej nie jest wieczny - utlenia się, traci właściwości smarne, gęstnieje, zawiera w sobie opiłki i inny brud powstały podczas zużywania skrzyni - magnes nie wszystko wychwyci.
Jeśli chcesz zachować skrzynię na wiele lat eksploatacji - wymień olej. Ja wymieniam zawsze po zakupie auta i potem co 60 kkm. Zawsze na olej zalecany przez fabrykę.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Gość

Odp: Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: Gość » 01 kwie 2009, 18:59

W lybrze jest pełen syntetyk wymiana nie nastręcza wiekszej trudności pod warunkiem,że nie ma osłony pod silnikiem lub jest przykręcona na orginalne otwory /bez patentów w stylu "trytek" lub innych wynalazków/serwis zaleca wymianę syntetyku co 120kkm lub co7 lat ,.co szybciej minie.Najgorzej jest ze sprawdzeniem poziomu za pomocą wskażnika/przeje..../ : yesyes :

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: Sharuga » 01 kwie 2009, 20:27

jan123456 pisze:W lybrze jest pełen syntetyk wymiana nie nastręcza wiekszej trudności pod warunkiem,że nie ma osłony pod silnikiem lub jest przykręcona na orginalne otwory /bez patentów w stylu "trytek" lub innych wynalazków/serwis zaleca wymianę syntetyku co 120kkm lub co7 lat ,.co szybciej minie.Najgorzej jest ze sprawdzeniem poziomu za pomocą wskażnika/przeje..../ : yesyes :
Cóż to takiego - "trytek"???

Dobrze, że mam 1.9 - sprawdzenie za pomocą wskaźnika bezbolesne :)
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

waclawm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 309
Rejestracja: 11 mar 2017, 18:57
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wrocław/Czasem Opole

Re: Lybra - olej do skrzyni biegów (2.4 JTD/150 KM)

Post autor: waclawm » 30 paź 2017, 8:17

ap2 pisze: 04 sty 2009, 16:19 ano qmam :)
ale w kazdym aucie wyglada to podobnie, wiec (o ile silnik w Lanci jest taki sam jak w AR 156 - 2.4 JTD 150KM):
-- sruba spustowa jest widoczna jak auto podniesiesz na lewarku od strony kierowcy, pomijam ze z kanalu jest 10-razy lepiej. Jesli masz oslone to (chyba) trzeba ja sciagnac,
-- jesli skrzynia ma miernik poziomu (w AR ma) to go wyjmujesz - w komorze silnika baget - niebieski,
-- jesli nie ma to z boku skrzyni jest sruba do kontroli poziomu oleju - odkrecasz jesli nie ma bagnetu
-- jak juz olej wyleci to zakrecasz surbe i:
---- albo wlewasz przez bagnet,
---- albo wlewasz przez srube do kontroli.

Sruby sa imbusowe a do wlania porzebujesz wezyk i lejek... no i olej :)

kpw? :)

Który to jest zbiornik bo nie mogę go namierzyć?
Lancia Kappa SW 1998- 2.4(gaz)175
Poszukuje drugiego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”