Lybra - nie odpala

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - nie odpala

Post autor: Toper » 14 sty 2009, 10:12

No i zrobiła mi trzeci nr i skuteczny. Dwa poprzednie razy coś tam poruszałem koło akumulatora i bezpieczników i zapaliła, a teraz nie chce :(
Objawy są takie, jakby ktoś z niej zapłon zdjął, wszystko kręci, wygląda normalnie, tylko nie zapala... :( Dodatkowy objaw jest taki, że po próbie zapłonu, wyłączam kluczyk i wtedy po 1 sekundzie wskazówki robią jakby reset, obijają się o najniższą pozycję i słychać wtedy taki terkot. Nie wiem czy to normalne?
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

dudekken

Lybra - nie odpala :(

Post autor: dudekken » 14 sty 2009, 10:32

Z tymi zegarami też tak ma wiec chyba w normie.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Dudi » 14 sty 2009, 11:05

Potwierdzam - zegary robią tak zawsze po wyłączeniu zapłonu.
A rozrusznik kręci normalnie i nie odpala (bez różnicy czy ciepły czy zimny)???
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Toper » 14 sty 2009, 12:04

"Dudi" pisze:Potwierdzam - zegary robią tak zawsze po wyłączeniu zapłonu.
A rozrusznik kręci normalnie i nie odpala (bez różnicy czy ciepły czy zimny)???
wszystko dziala normalnie, tylko nie odpala. Coś z elektroniką, bo już tak było kiedyś, ale przeszło. Teraz to trzeci raz.
Odholowałem do mechanika, podobno dobrego, zobaczymy co wymyślą... "na szczęście" dalej nie odpala, więc będzie łatwiej o diagnozę.
P.S. tu stoi: Twardowski
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

dudekken

Lybra - nie odpala :(

Post autor: dudekken » 14 sty 2009, 13:28

A ty nie miałeś coś wcześniej z Immobilajzerem ??

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Toper » 14 sty 2009, 15:37

"dudekken" pisze:A ty nie miałeś coś wcześniej z Immobilajzerem ??
nieee, to nie u mnie. Czasami code nie gaśnie, ale daje radę po paru próbach odpalić. Teraz też czasami nie gasło, to przeprowadziłem awaryjną procedurę, ale nie pomogło. Też nie zapalił (a procedura się powiodła).
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

chojnas81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - nie odpala :(

Post autor: chojnas81 » 14 sty 2009, 16:43

O widze, że kolejny kolega, którego Lucynę dopadł wirus nieodpalania :)
(Mój wątek: tutaj)
Ja 2 dni temu zawiozłem na lawecie Lancie do mechanika (ASO sobie odpuściłem). Niech się bawi. Ja tym czasem się bawie w miejskiej komunikacji :)

Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia niż mam ja.
W oczekiwaniu na wiosnę,
Chojnas

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Toper » 14 sty 2009, 17:15

"chojnas81" pisze:O widze, że kolejny kolega, którego Lucynę dopadł wirus nieodpalania :)
(Mój wątek: tutaj)
Ja 2 dni temu zawiozłem na lawecie Lancie do mechanika (ASO sobie odpuściłem). Niech się bawi. Ja tym czasem się bawie w miejskiej komunikacji :)

Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia niż mam ja.
W oczekiwaniu na wiosnę,
Chojnas
moja już odpaliła. Wymienili czujnik obrotów i po tym odpaliła.
Jutro odbieram.
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Łukasz » 14 sty 2009, 17:32

Czujnik polozenia walu korbowego pewnie. Zimowa czarna seria padajacych czujnikow
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Dudi » 15 sty 2009, 9:29

"Łukasz" pisze:Czujnik polozenia walu korbowego pewnie. Zimowa czarna seria padajacych czujnikow
Nie koniecznie musi być zimowa. Mi padł w lecie akurat, a w ogóle to jak padnie jeden z nich, to najlepiej wymienić oba naraz (czujnik położenia wału korbowego i czujnik obrotów).
Moje doświadczenia :wink:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Toper » 15 sty 2009, 15:58

Naprawione. Przy okazji zrobiłem zbieżność z przodu i z tyłu. Poustawiali.
Za wszystko 640zł, trochę kosztowało, ale podoba mi się podejście do klienta, moge polecić ten warsztat, uprzedzam tylko, że trochę drogo, jak to w ASO.
No ale większości ASO nie można polecić, a to można, a to już coś ;-)
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

dudekken

Lybra - nie odpala :(

Post autor: dudekken » 15 sty 2009, 16:14

"Toper" pisze:Naprawione. Przy okazji zrobiłem zbieżność z przodu i z tyłu. Poustawiali.
Za wszystko 640zł, trochę kosztowało, ale podoba mi się podejście do klienta, moge polecić ten warsztat, uprzedzam tylko, że trochę drogo, jak to w ASO.
No ale większości ASO nie można polecić, a to można, a to już coś ;-)
Z przodu to i owszem regulacja w Lybrze jest, ale z tyłu to geometria jest stała nieregulowana w żaden sposób.
640zł za czujnik wału, jego wymianę i regulację geometrii to cena delikatnie ujmując zaje...biście przesadzona.

dudekken

Lybra - nie odpala :(

Post autor: dudekken » 15 sty 2009, 16:18

Tak dla jasności i rozdzielenia skutków padu czujnika przy kole wałka rozrządu i czujnika przy wale korbowym :

Jesli jest uszkodzony czujnik Halla ( czyli czujnik położenia wałka rozrządu zainstalowany obok wałka rzozrządu, dlatego aby go wymienic rozbieramy rozrząd ) to auto zapala, jeżdzi i nie ma żadnego obniżenia mocy !!!.

- jedyny mankament że rozruszk musi kręcić dłużej aby ECU zdeszyfrowało cylinder 1.
- w przypadku sprawnego czujnika Halla deszyfrację cylindra 1 podaje ten czujnik.
- w przypadku awarii czujnika obrotów wału korbowego ECU blokuje tor sterowania zapłonu, wtrysku.
- rozrusznik będzie krecił ale auto nie odpali.

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Toper » 15 sty 2009, 16:25

"dudekken" pisze:
"Toper" pisze:Naprawione. Przy okazji zrobiłem zbieżność z przodu i z tyłu. Poustawiali.
Za wszystko 640zł, trochę kosztowało, ale podoba mi się podejście do klienta, moge polecić ten warsztat, uprzedzam tylko, że trochę drogo, jak to w ASO.
No ale większości ASO nie można polecić, a to można, a to już coś ;-)
Z przodu to i owszem regulacja w Lybrze jest, ale z tyłu to geometria jest stała nieregulowana w żaden sposób.
640zł za czujnik wału, jego wymianę i regulację geometrii to cena delikatnie ujmując zaje...biście przesadzona.
geometria z tyłu w Lybrze SW jest regulowalna.
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

dudekken

Lybra - nie odpala :(

Post autor: dudekken » 15 sty 2009, 16:28

"Toper" pisze:
"dudekken" pisze:
"Toper" pisze:Naprawione. Przy okazji zrobiłem zbieżność z przodu i z tyłu. Poustawiali.
Za wszystko 640zł, trochę kosztowało, ale podoba mi się podejście do klienta, moge polecić ten warsztat, uprzedzam tylko, że trochę drogo, jak to w ASO.
No ale większości ASO nie można polecić, a to można, a to już coś ;-)
Z przodu to i owszem regulacja w Lybrze jest, ale z tyłu to geometria jest stała nieregulowana w żaden sposób.
640zł za czujnik wału, jego wymianę i regulację geometrii to cena delikatnie ujmując zaje...biście przesadzona.
geometria z tyłu w Lybrze SW jest regulowalna.
Mądre książki twierdzą co innego, ktoś cie chyba w konia zrobił.

A z przodu jak dobrze pamiętam, a na pewno, to tylko reguluje się zbieżność kół, bo kąt pochylenia koła i wyprzedzenia sworznia jest stały.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”