Lybra - nie odpala
Lybra - nie odpala :(
ja zalecam swoim klientom co 80kkm pod warunkiem ,że olej zmieniany na czas,lub przy każdej wymianie uszcelki pokrywy zaworów chociaż sprawdzam i konsultuję czy jak potrzeba regulować/czyt.gdy luzy zbyt małe/
Lybra - nie odpala :(
Dzięki!"jan123456" pisze:ja zalecam swoim klientom co 80kkm pod warunkiem ,że olej zmieniany na czas,lub przy każdej wymianie uszcelki pokrywy zaworów chociaż sprawdzam i konsultuję czy jak potrzeba regulować/czyt.gdy luzy zbyt małe/
czyli jak mój mechanik
on jest niezły i zna się na tym co robi
a olej wymieniam 10W40 co 15.000km mam nadzieję, że to wystarczy. Poza tym moja Lybra ma u mnie spokojne życie, nie poganiam jej zbytnio.
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Lybra - nie odpala :(
Możesz powiedzieć czym się reguluje zbieżność tylną, bo ja tam nie widziałem żadnych drążków którymi można by to zrobić ( wahacze są przecież przykręcone do stałych punktów)"jan123456" pisze:zbieżność tylna w lybrze jest regulowana,tak na marginesie
Poza tym książki zawierające dane regulacyjne podają informację iż tył jest nieregulowany.
Zawieszenie tylne. Proszę o wskazanie w którym miejscu do się wykonać jakąkolwiek regulację.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2009, 17:24 przez dudekken, łącznie zmieniany 1 raz.
Lybra - nie odpala :(
Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem który pracuje tylko przy zbieżności i zawieszeniach.
Wjechałem na kanał gość obejrzał i mówi ze tam nie ma możliwości ustawienia zbieżności z tyłu wszystkie elementy wymienne mocowane są "na stałe".
Dodał również ze co niektórzy "fachowcy" jak zobaczą bardziej skomplikowane zawieszenie to od razu cuda wymyślaja żeby wypruć pieniądze z nieświadomego klienta.
Wjechałem na kanał gość obejrzał i mówi ze tam nie ma możliwości ustawienia zbieżności z tyłu wszystkie elementy wymienne mocowane są "na stałe".
Dodał również ze co niektórzy "fachowcy" jak zobaczą bardziej skomplikowane zawieszenie to od razu cuda wymyślaja żeby wypruć pieniądze z nieświadomego klienta.
Lybra - nie odpala :(
reguluje się za pomocą śrub łączących wahacze 4420B z belką4420D, śruby są mimośrodowe oraz za pomocą też srub mimośodowych łącznika regulacji zbieżności wahacza tylnego
Kol. dodik napisał:
Dodał również ze co niektórzy "fachowcy" jak zobaczą bardziej skomplikowane zawieszenie to od razu cuda wymyślaja żeby wypruć pieniądze z nieświadomego klienta.
A ja radze ci aby ten Twój fachowiec nauczył się rzemiosła w wykonaniu made in makaron,lub w przerwie śniadaniowej rozebrał i złożył zawiezsenie tylne lancii lybry
Kol. dodik napisał:
Dodał również ze co niektórzy "fachowcy" jak zobaczą bardziej skomplikowane zawieszenie to od razu cuda wymyślaja żeby wypruć pieniądze z nieświadomego klienta.
A ja radze ci aby ten Twój fachowiec nauczył się rzemiosła w wykonaniu made in makaron,lub w przerwie śniadaniowej rozebrał i złożył zawiezsenie tylne lancii lybry
Lybra - nie odpala :(
a tu zdjęcie śrub regulacyjnych
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize ... .jpg[/img][/url]
kol. Dodik nie tylko niemieckie śmietniki mają regulowany tył wystarczy dobrze obejrzeć zawieszenie ,ale jak "fachowcy" mają w du... wiedzę tobym ich unikał po wiecej szczegółów zapraszam do jelonki
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize ... .jpg[/img][/url]
kol. Dodik nie tylko niemieckie śmietniki mają regulowany tył wystarczy dobrze obejrzeć zawieszenie ,ale jak "fachowcy" mają w du... wiedzę tobym ich unikał po wiecej szczegółów zapraszam do jelonki
Lybra - nie odpala :(
Jan123456 nie bierz mojej wypowiedzi do siebie. Miałem po prostu chwile wolnego i podjechałem do gościa i zamieściłem to co usłyszałem. A jak widzisz co mechanik to inne zdanie.
Przepraszam jeżeli zacytowanym określeniem "fachowcy" Cię uraziłem.
Nie zamierzam kwestionować Twojej wypowiedzi w obronie mechanika, który mógł się mylić.
Pozdrawiam i dziękuje za porcję nowej wiedzy.
Przepraszam jeżeli zacytowanym określeniem "fachowcy" Cię uraziłem.
Nie zamierzam kwestionować Twojej wypowiedzi w obronie mechanika, który mógł się mylić.
Pozdrawiam i dziękuje za porcję nowej wiedzy.
Potwierdzam - w lybrze reguluje się zbieżność tyłu
Za usługę na stacji diagnostycznej w Wołominie zapłaciłem 120 zł (po 60 zł za tył i przód) - dali wydruk i wszystko było prawieOK -lepiej nie dało się ustawić bo były tam jeszcze pomiary pochylenia zwrotnicy i wyprzedzenia czegoś tam jeszcze.
Co ciekawe Gość, który regulował opowiedział ciekawą historię - mieli kiedyś fabrycznie nowe auto produkcji francuskiej - tam nie udało się wskoczyć na parametry fabryczne...
Pomiary robiłem po zakupie auta z racji wymiany opon....
Co ciekawe Gość, który regulował opowiedział ciekawą historię - mieli kiedyś fabrycznie nowe auto produkcji francuskiej - tam nie udało się wskoczyć na parametry fabryczne...
Pomiary robiłem po zakupie auta z racji wymiany opon....
Lybra - nie odpala :(
Mała poprawka w podanej informacji, regulacja jest tylko na wahaczach wleczonych wzdłużnych, poprzeczne (od koła do środka auta 4420B) regulacji nie posiadają."jan123456" pisze:a tu zdjęcie śrub regulacyjnych
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize ... .jpg[/img][/url]
kol. Dodik nie tylko niemieckie śmietniki mają regulowany tył wystarczy dobrze obejrzeć zawieszenie ,ale jak "fachowcy" mają w du... wiedzę tobym ich unikał po wiecej szczegółów zapraszam do jelonki
Lybra - nie odpala :(
posiadają tak na marginesie służą do regulacji kąta pochylenia bocznego, dostęp utrudniony bo przeszkadza zbiornik paliwa
Lybra - nie odpala :(
No to u mnie nie ma w tym miejscu żadnej regulacji, właśnie jestem po wymianie tulej met-gum w tym miejscu.?"jan123456" pisze:posiadają tak na marginesie służą do regulacji kąta pochylenia bocznego, dostęp utrudniony bo przeszkadza zbiornik paliwa
Lybra - nie odpala :(
to ktosik zaje...ci śruby regulacyjne Jak będę mial lyberk na podnośniku zapodam zdjęcia w orginale
Lybra - nie odpala :(
Jestem pewien że nikt mi nie buchnął śrub regulacyjnych, po prostu nigdy ich tam nie było. A nawet gdyby to w mocowaniu powinny zostać owalne otwory w których powinna przemieszczać się śruba w raz tulejką ciągnięte przez podkładki mimośrodowe zaparte o odpowiednie uszy. Nic takiego u mnie nie ma w tym miejscu."jan123456" pisze:to ktosik zaje...ci śruby regulacyjne Jak będę mial lyberk na podnośniku zapodam zdjęcia w orginale
Może na początku produkcji (ma przecież wersję 136 kucy) coś takiego było i producent zaraz od tego odszedł... nie wiem tak tylko przypuszczam.
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Odp: Lybra - nie odpala :(
wróce do tematu nie odpalania- mam ten sam roblem- odpala jak jej się zachce, byłem na komputerze i wykazało immobilaizer i czujnik położenienia wału, po dwóch dniach jak przyjechałem na wymiane czujnika nie było żadnych błędów więc nie wymieniałem. Myślicie że mimo to wymienieć czujnik, że to to może być przyczyną awarii i kaprysów mojej włoszki ???
Re: Lybra - nie odpala :(
Temat stary ale odświeżę. Objawy - auto kręci, ale nie odpala. Wcześniej jeździ normalnie. Po odstaniu śmiga jakby nigdy nic. I tak w koło Macieja. Szczęśliwie dla mojego egzemplarza staje zawsze w garażu. Moim lub teściowej (bez skojarzeń proszę). Posprawdzane przekaźniki, poczyszczone odbiorniki na akumulatorze, czujnik położenia wału wymieniony 20 tyś temu (z resztą daje inne objawy). Załamka i brak chęci szukania wszystkiego po kolei. Decyzja spontan - ASO Diagnoza - czujnik wałka rozrządu. W poniedziałek odbieram, zobaczymy o ile będę chudszy. Roboty sporo, cały rozrząd do zrzucenia...
EDIT: Jeżdżę Golfem...
EDIT: Jeżdżę Golfem...
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 ... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C