Lybra - nie odpala

Gość

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Gość » 30 sty 2009, 21:02

ja zalecam swoim klientom co 80kkm pod warunkiem ,że olej zmieniany na czas,lub przy każdej wymianie uszcelki pokrywy zaworów chociaż sprawdzam i konsultuję czy jak potrzeba regulować/czyt.gdy luzy zbyt małe/

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Toper » 30 sty 2009, 22:22

"jan123456" pisze:ja zalecam swoim klientom co 80kkm pod warunkiem ,że olej zmieniany na czas,lub przy każdej wymianie uszcelki pokrywy zaworów chociaż sprawdzam i konsultuję czy jak potrzeba regulować/czyt.gdy luzy zbyt małe/
Dzięki!
czyli jak mój mechanik :-)
on jest niezły i zna się na tym co robi :-)
a olej wymieniam 10W40 co 15.000km mam nadzieję, że to wystarczy. Poza tym moja Lybra ma u mnie spokojne życie, nie poganiam jej zbytnio.
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

dudekken

Lybra - nie odpala :(

Post autor: dudekken » 31 sty 2009, 17:02

"jan123456" pisze:zbieżność tylna w lybrze jest regulowana,tak na marginesie : yesyes :
Możesz powiedzieć czym się reguluje zbieżność tylną, bo ja tam nie widziałem żadnych drążków którymi można by to zrobić ( wahacze są przecież przykręcone do stałych punktów)

Poza tym książki zawierające dane regulacyjne podają informację iż tył jest nieregulowany.

Zawieszenie tylne. Proszę o wskazanie w którym miejscu do się wykonać jakąkolwiek regulację.

Ostatnio zmieniony 31 sty 2009, 17:24 przez dudekken, łącznie zmieniany 1 raz.

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Doodik » 31 sty 2009, 17:13

Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem który pracuje tylko przy zbieżności i zawieszeniach.
Wjechałem na kanał gość obejrzał i mówi ze tam nie ma możliwości ustawienia zbieżności z tyłu wszystkie elementy wymienne mocowane są "na stałe".

Dodał również ze co niektórzy "fachowcy" jak zobaczą bardziej skomplikowane zawieszenie to od razu cuda wymyślaja żeby wypruć pieniądze z nieświadomego klienta.

Gość

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Gość » 31 sty 2009, 19:37

reguluje się za pomocą śrub łączących wahacze 4420B z belką4420D, śruby są mimośrodowe oraz za pomocą też srub mimośodowych łącznika regulacji zbieżności wahacza tylnego
Kol. dodik napisał:
Dodał również ze co niektórzy "fachowcy" jak zobaczą bardziej skomplikowane zawieszenie to od razu cuda wymyślaja żeby wypruć pieniądze z nieświadomego klienta.






A ja radze ci aby ten Twój fachowiec nauczył się rzemiosła w wykonaniu made in makaron,lub w przerwie śniadaniowej rozebrał i złożył zawiezsenie tylne lancii lybry :P

Gość

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Gość » 31 sty 2009, 21:04

a tu zdjęcie śrub regulacyjnych
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize ... .jpg[/img][/url]
kol. Dodik nie tylko niemieckie śmietniki mają regulowany tył wystarczy dobrze obejrzeć zawieszenie ,ale jak "fachowcy" mają w du... wiedzę tobym ich unikał po wiecej szczegółów zapraszam do jelonki :twisted: :D

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Doodik » 01 lut 2009, 12:34

Jan123456 nie bierz mojej wypowiedzi do siebie. Miałem po prostu chwile wolnego i podjechałem do gościa i zamieściłem to co usłyszałem. A jak widzisz co mechanik to inne zdanie.

Przepraszam jeżeli zacytowanym określeniem "fachowcy" Cię uraziłem.

Nie zamierzam kwestionować Twojej wypowiedzi w obronie mechanika, który mógł się mylić.

Pozdrawiam i dziękuje za porcję nowej wiedzy.

JarekT
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 05 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Mazowieckie

Potwierdzam - w lybrze reguluje się zbieżność tyłu

Post autor: JarekT » 03 lut 2009, 18:26

Za usługę na stacji diagnostycznej w Wołominie zapłaciłem 120 zł (po 60 zł za tył i przód) - dali wydruk i wszystko było prawieOK -lepiej nie dało się ustawić bo były tam jeszcze pomiary pochylenia zwrotnicy i wyprzedzenia czegoś tam jeszcze.
Co ciekawe Gość, który regulował opowiedział ciekawą historię - mieli kiedyś fabrycznie nowe auto produkcji francuskiej - tam nie udało się wskoczyć na parametry fabryczne...

Pomiary robiłem po zakupie auta z racji wymiany opon....

dudekken

Lybra - nie odpala :(

Post autor: dudekken » 14 lut 2009, 20:30

"jan123456" pisze:a tu zdjęcie śrub regulacyjnych
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize ... .jpg[/img][/url]
kol. Dodik nie tylko niemieckie śmietniki mają regulowany tył wystarczy dobrze obejrzeć zawieszenie ,ale jak "fachowcy" mają w du... wiedzę tobym ich unikał po wiecej szczegółów zapraszam do jelonki :twisted: :D
Mała poprawka w podanej informacji, regulacja jest tylko na wahaczach wleczonych wzdłużnych, poprzeczne (od koła do środka auta 4420B) regulacji nie posiadają.

Gość

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Gość » 15 lut 2009, 10:42

posiadają tak na marginesie :D służą do regulacji kąta pochylenia bocznego, dostęp utrudniony bo przeszkadza zbiornik paliwa : yesyes :

dudekken

Lybra - nie odpala :(

Post autor: dudekken » 15 lut 2009, 12:46

"jan123456" pisze:posiadają tak na marginesie :D służą do regulacji kąta pochylenia bocznego, dostęp utrudniony bo przeszkadza zbiornik paliwa : yesyes :
No to u mnie nie ma w tym miejscu żadnej regulacji, właśnie jestem po wymianie tulej met-gum w tym miejscu.?

Gość

Lybra - nie odpala :(

Post autor: Gość » 15 lut 2009, 21:00

to ktosik zaje...ci śruby regulacyjne :D :D :D Jak będę mial lyberk na podnośniku zapodam zdjęcia w orginale : yesyes : : yesyes : : yesyes :

dudekken

Lybra - nie odpala :(

Post autor: dudekken » 16 lut 2009, 13:08

"jan123456" pisze:to ktosik zaje...ci śruby regulacyjne :D :D :D Jak będę mial lyberk na podnośniku zapodam zdjęcia w orginale : yesyes : : yesyes : : yesyes :
Jestem pewien że nikt mi nie buchnął śrub regulacyjnych, po prostu nigdy ich tam nie było. A nawet gdyby to w mocowaniu powinny zostać owalne otwory w których powinna przemieszczać się śruba w raz tulejką ciągnięte przez podkładki mimośrodowe zaparte o odpowiednie uszy. Nic takiego u mnie nie ma w tym miejscu.
Może na początku produkcji (ma przecież wersję 136 kucy) coś takiego było i producent zaraz od tego odszedł... nie wiem tak tylko przypuszczam.

Awatar użytkownika
mr.kura
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Odp: Lybra - nie odpala :(

Post autor: mr.kura » 14 wrz 2009, 17:14

wróce do tematu nie odpalania- mam ten sam roblem- odpala jak jej się zachce, byłem na komputerze i wykazało immobilaizer i czujnik położenienia wału, po dwóch dniach jak przyjechałem na wymiane czujnika nie było żadnych błędów więc nie wymieniałem. Myślicie że mimo to wymienieć czujnik, że to to może być przyczyną awarii i kaprysów mojej włoszki :) ???

Awatar użytkownika
marq86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 417
Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce

Re: Lybra - nie odpala :(

Post autor: marq86 » 10 paź 2015, 20:13

Temat stary ale odświeżę. Objawy - auto kręci, ale nie odpala. Wcześniej jeździ normalnie. Po odstaniu śmiga jakby nigdy nic. I tak w koło Macieja. Szczęśliwie dla mojego egzemplarza staje zawsze w garażu. Moim lub teściowej :D (bez skojarzeń proszę). Posprawdzane przekaźniki, poczyszczone odbiorniki na akumulatorze, czujnik położenia wału wymieniony 20 tyś temu (z resztą daje inne objawy). Załamka i brak chęci szukania wszystkiego po kolei. Decyzja spontan - ASO :D Diagnoza - czujnik wałka rozrządu. W poniedziałek odbieram, zobaczymy o ile będę chudszy. Roboty sporo, cały rozrząd do zrzucenia... :(

EDIT: Jeżdżę Golfem... :roll:
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”