Lybra 2.4 JTD - falujące obroty na jałowym/klima

WujekZbujek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2012, 12:25
Imię: WujekZbujek
Lokalizacja: Katowice

Re: Lybra - falujące obroty na jałowym w 2,4 JTD + klima

Post autor: WujekZbujek » 09 lip 2016, 21:20

Podnoszę trupa;)
U mnie problem podobny. Generalnie to pierwotny problem był ze szczelnością układu. Naprawili plus wymienili jakiś czujnik. Do 30*C Klima generalnie chodzi i chłodzi bez zarzutu. Ale jak temperatura otoczenia wzrasta, zaczynają się problemy.
1. Na luzie ewidentnie czuć falowanie obrotów. Wskazówka tego nie pokazuje, ale słychać taką nierówną pracę silnika. Jadąc wolniutko w korku na jedynce bez sprzęgła i gazu auto nie toczy się równo tylko w miarę nierównej pracy silnika lekko przyspiesza i hamuje. Tak skokowo.
2. W srogie upały, 40*C w słońcu w korku, po ponownym włączeniu silnika Klima nie ruszyła. Obciążenie silnika/ta nierówna praca silnika wzrasta.
Może nie bez znaczenia jest fakt, że wrzucając luz na rozpędzonym aucie - niezależnie od włączonej - obroty falują. Wskazówka waha sie od 700-1000rpm. Po wciśnięciu hamulca uspokaja się. Wtryski są ok. Regulator ciśnienia pompy Cr wymieniony.
Przy wciskaniu gazu-energiczne ruszanie na 1 i 2 biegu auto poddymia. Komp nie wskazuje błędów. Mapa silnika oryginalna i wgrana jeszcze raz.
Ma ktoś jakieś pomysły?

Pzdr
jest Lancia Lybra 2,4 JTD SW Emblema '03
jest Lancia Lybra 1,9 JTD SW LX '01
była Mazda 323 1,3 16v '94
był MB c124 230ce KAT '89 automat
była Fiesta MK3 '91
była Fiesta Futura 1,6 16v DOHC 100 km

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra - falujące obroty na jałowym w 2,4 JTD + klima

Post autor: meqqex » 09 lip 2016, 22:08

WujekZbujek pisze:Podnoszę trupa;)
U mnie problem podobny. Generalnie to pierwotny problem był ze szczelnością układu. Naprawili plus wymienili jakiś czujnik. Do 30*C Klima generalnie chodzi i chłodzi bez zarzutu. Ale jak temperatura otoczenia wzrasta, zaczynają się problemy.
1. Na luzie ewidentnie czuć falowanie obrotów. Wskazówka tego nie pokazuje, ale słychać taką nierówną pracę silnika. Jadąc wolniutko w korku na jedynce bez sprzęgła i gazu auto nie toczy się równo tylko w miarę nierównej pracy silnika lekko przyspiesza i hamuje. Tak skokowo.
2. W srogie upały, 40*C w słońcu w korku, po ponownym włączeniu silnika Klima nie ruszyła. Obciążenie silnika/ta nierówna praca silnika wzrasta.
Może nie bez znaczenia jest fakt, że wrzucając luz na rozpędzonym aucie - niezależnie od włączonej - obroty falują. Wskazówka waha sie od 700-1000rpm. Po wciśnięciu hamulca uspokaja się. Wtryski są ok. Regulator ciśnienia pompy Cr wymieniony.
Przy wciskaniu gazu-energiczne ruszanie na 1 i 2 biegu auto poddymia. Komp nie wskazuje błędów. Mapa silnika oryginalna i wgrana jeszcze raz.
Ma ktoś jakieś pomysły?

Pzdr
Ja miałem taki przypadek, załączam klimę i falują mi obroty tzn czuć spadek i wzrost mocy nawet podczas jazdy.

Mam takie pytanie, czy jak załączysz klimę chodzi Tobie wentylator na chłodnicy? Podnieś maskę odpal auto włącz klimę i zobacz czy wentylator chodzi. Zaraz jak tylko włączysz klimę wentylator powinien się załączyć tzn chodzić na 1 biegu. Jeżeli nie to znaczy, że albo przekaźnik który jest przy aku się popsuł lub opornik przy wentylatorze (bardziej ten opornik na 99,9%) temat tutaj w linku:
http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... 97&t=71774

Jeżeli okaże się, że nie działa wentylator na 1 biegu bo masz uszkodzony ten opornik to jeżeli zamówisz sobie nowy to do czasu otrzymania nowego opornika możesz połączyć dwa kable z opornika na "krótko" bez opornika. Ja miałem taki przypadek w swojej 1.9 falowały mi obroty zamówiłem nowy opornik i wsio jest ok już.

Wymiana opornika to banał sam to ogarniesz sam możesz go wykręcić i sprawdzić wymienić itd.

Pozdro

Przemek
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

WujekZbujek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2012, 12:25
Imię: WujekZbujek
Lokalizacja: Katowice

Re: Lybra - falujące obroty na jałowym w 2,4 JTD + klima

Post autor: WujekZbujek » 10 lip 2016, 17:32

No więc stety i niestety. Włączyłem silnik. Włączyłem klimę i obydwa wentylatory się uruchimiły...wygląda na to, że wyżej opisany problem nie występuje...
Dziękuję za pomysł. Ma ktoś jeszcze jakies sugestie?
jest Lancia Lybra 2,4 JTD SW Emblema '03
jest Lancia Lybra 1,9 JTD SW LX '01
była Mazda 323 1,3 16v '94
był MB c124 230ce KAT '89 automat
była Fiesta MK3 '91
była Fiesta Futura 1,6 16v DOHC 100 km

WujekZbujek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2012, 12:25
Imię: WujekZbujek
Lokalizacja: Katowice

Re: Lybra - falujące obroty na jałowym w 2,4 JTD + klima

Post autor: WujekZbujek » 20 lip 2016, 19:36

Mała aktualizacja. Kilka dni było zimno i nie używałem Klimy. Dzisiaj było max 25* i włączyłem klime. Znowu to falowanie się pojawiło. Czyli jest jednak niezależne od temp zewnętrznej. Ktoś mi zasugerował, że może być za mało oleju w układzie i kompresor sie przycina. Możliwe takie coś jest?
jest Lancia Lybra 2,4 JTD SW Emblema '03
jest Lancia Lybra 1,9 JTD SW LX '01
była Mazda 323 1,3 16v '94
był MB c124 230ce KAT '89 automat
była Fiesta MK3 '91
była Fiesta Futura 1,6 16v DOHC 100 km

iled
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 10 cze 2016, 7:59
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 2.4 JTD - falujące obroty na jałowym/klima

Post autor: iled » 21 lip 2016, 9:04

Królu złoty, po pierwsze wejdź na WA masz tam coś odemnie
po drugie dolej tego oleju jak Ci gadałem, porządnie osusz obwód, i zobacz czy sprężarka nie ma luzów na wale !!!

WujekZbujek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2012, 12:25
Imię: WujekZbujek
Lokalizacja: Katowice

Re: Lybra 2.4 JTD - falujące obroty na jałowym/klima

Post autor: WujekZbujek » 27 lip 2016, 17:50

I pojechałem z sugestiami do magika z reklamacją. Generalnie to auto stalo dwa dni bo czekali na ponad 30*dzisiaj mi dzwonil i stwierdził ze w najgorszym przypadku mam zle zespawaną rurkę; ze jest zbyt wąska. Ma "przepłukać" układ, coś tam jeszcze poczarować i dać znac jutro. Jest możliwe, żeby ta rurka dawała takie objawy?
jest Lancia Lybra 2,4 JTD SW Emblema '03
jest Lancia Lybra 1,9 JTD SW LX '01
była Mazda 323 1,3 16v '94
był MB c124 230ce KAT '89 automat
była Fiesta MK3 '91
była Fiesta Futura 1,6 16v DOHC 100 km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”