Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11973
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: topcio » 13 lis 2009, 21:38

Do Lybry w-g katalogu zamienniki robi tylko Vernet- temp. otwarcia 88'
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: aro » 14 lis 2009, 15:42

topcio1 pisze:Do Lybry w-g katalogu zamienniki robi tylko Vernet- temp. otwarcia 88'
Oj, oj... raczej jednak nie tylko Vernet. Jeszcze EPS oraz Behr (z tego szły na pierwszy montaż).

Ostatnik kupowałem do Alfy 156 1.9jtd Z Behra i napisane było na nim że pasuje również do Lybry, oraz innych fiatów (nie pamiętam jakich)
Kupowałem w autosklepie w łodzi.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11973
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: topcio » 14 lis 2009, 16:12

do Lybry 2,4 jtd 135KM zarówno IC jak Fota przewiduje tylko Verneta, Alfa ma inną temp. otwarcia dlatego nie jest przypisywany Lybrze
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: aro » 16 lis 2009, 17:36

topcio1 pisze:do Lybry 2,4 jtd 135KM zarówno IC jak Fota przewiduje tylko Verneta, Alfa ma inną temp. otwarcia dlatego nie jest przypisywany Lybrze

Może troche wprowadziłem w błąd. Miałem na mysli silniki 1.9jtd 115 km - są takie same. Behr jest już praktycznie niedostępny. Pozostał jeszcze Vernet i EPS, ale znów Vernet ma wyższą temp otwarcia całkowitego.

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: gfu » 16 lis 2009, 18:26

Jest dostępny jeszcze i Behr i Vernet, tylko co to za różnica? Sprawny termostat działa tak samo. Nie dalej jak 2 tygodnie temu wymieniałem u siebie termostat i zamontowałem Verneta. Zawsze kupuję termostaty tego producenta. Sprawdzona marka, rozsądna cena i temp. otwarcia tak jak w dotychczasowym Behr'a - 88st C. Temperatura silnika na wskaźniku 90st. C już po kilku kilometrach i stoi niewzruszenie jak żołnierzowi na warcie.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Codee

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: Codee » 16 lis 2009, 18:29

gfu pisze:Jest dostępny jeszcze i Behr i Vernet, tylko co to za różnica? Sprawny termostat działa tak samo. Nie dalej jak 2 tygodnie temu wymieniałem u siebie termostat i zamontowałem Verneta. Zawsze kupuję termostaty tego producenta. Sprawdzona marka, rozsądna cena i temp. otwarcia tak jak w dotychczasowym Behr'a - 88st C. Temperatura silnika na wskaźniku 90st. C już po kilku kilometrach i stoi niewzruszenie jak żołnierzowi na warcie.

u mnie to samo i ten sam sprzęt.
Nowe to nowe, a co jakiś czas i tak padnie.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: Dudi » 16 lis 2009, 18:58

aro pisze:
Może troche wprowadziłem w błąd. Miałem na mysli silniki 1.9jtd 115 km - są takie same. Behr jest już praktycznie niedostępny. Pozostał jeszcze Vernet i EPS, ale znów Vernet ma wyższą temp otwarcia całkowitego.
Kupiłem Behr'a i do Alfy 156 i do Lybry (1.9 JTD) bez problemu w Autosklepie w ostatni piątek. : yesyes :
Do wersji 105KM i 115KM są różne termostaty. I co ciekawe filtry oleju też są różne :|
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Codee

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: Codee » 16 lis 2009, 20:28

Dudi i ten ból z ceną przez zasrany PLASTIKOWY trójnik w 1.9 jtd 115 KM. Znam to :D

Awatar użytkownika
pms24
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 61
Rejestracja: 02 cze 2009, 20:08
Lokalizacja: Oostkamp Belgia

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: pms24 » 27 lis 2009, 10:18

Była taka fajna foto relacjia jak wymienić termostat ale nie moge jej znaleść gdy w wyszukiwarce wpisuje wymiana termostatu nie ma jej w wynikach czy ma ktoś link

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: Dudi » 27 lis 2009, 10:26

pms24 pisze:Była taka fajna foto relacjia jak wymienić termostat ale nie moge jej znaleść gdy w wyszukiwarce wpisuje wymiana termostatu nie ma jej w wynikach czy ma ktoś link
Niestety autor usunął tą fotorelacje. Do dziś nie wiem dlaczego :| :| :|
Czyżby nam czegoś pożałował??? :roll:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
David62
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 25 lis 2009, 1:07
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: David62 » 27 lis 2009, 17:13

Lybra 1.9 JTD 2000r.

Ja teraz będę wymieniał termostat i fotorelacja byłaby bardzo przydatna :roll:
Lybra 1.9 JTD
2000r. Sedan

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: aro » 27 lis 2009, 21:35

wymiana termostatu to znów nie taka skomplikowana sprawa.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11973
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: topcio » 28 lis 2009, 9:55

Dudi pisze:
pms24 pisze:Była taka fajna foto relacjia jak wymienić termostat ale nie moge jej znaleść gdy w wyszukiwarce wpisuje wymiana termostatu nie ma jej w wynikach czy ma ktoś link
Niestety autor usunął tą fotorelacje. Do dziś nie wiem dlaczego :| :| :|
Czyżby nam czegoś pożałował??? :roll:
kolega Dudeken usunął swoje posty z działu ?zrób to sam? i złożył prośbę o usunięcie konta z forum.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: gfu » 29 lis 2009, 20:29

David62 pisze:Lybra 1.9 JTD 2000r.

Ja teraz będę wymieniał termostat i fotorelacja byłaby bardzo przydatna :roll:
I bez tego sobie poradzisz :)
Najpierw trzeba spuścić płyn chłodzący - na dole chłodnicy po prawej stronie auta jest szybkozłączka na wężu - odpinasz i spuszczasz płyn do wcześniej przygotowanego dużego pojemnika. Druga czynność to wyjęcie akumulatora. Trzecia to poodpinanie wszystkich tych przewodów odchodzących od termostatu. Jeśli termostat jeszcze oryginalny to mogą być zaciśnięte za pomocą tych okropnych fabrycznych zacisków. Podczas demontażu trzeba je uszkodzić, dlatego zawczasu sobie przygotuj w odpowiedniej liczbie i asortymencie takie normalne, skręcane. Czwarta czynność to odkręcenie termostatu od głowicy - dwie śruby M8 - klucz 13mm. Następnie trzeba to stare ustroistwo wyjąć, powierzchnię przylegania wyczyścić i na to miejsce zamontować nowy termostat. Nie należy dawać żadnych silikonów itp. paskudztwa. Zwykła oryginalna uszczelka dostarczana wraz z termostatem wystarcza w zupełności. Teraz trzeba zacisnąć nowe opaski na starych przewodach, sprawdzić czy wszystko jest przymocowane i na swoim miejscu oraz czy dolny przewód od chłodnicy dobrze założony.Montujemy akumulator i nalewamy płyn chłodniczy. Przy okazji przed zimą warto wymienić płyn na nowy. Podczas nalewania trzeba odkręcić obydwa odpowietrzniki - ten na przewodzie do ogrzewania ( w pobliżu termostatu) i ten na chłodnicy ( na górze dokładnie nad wężem używanym do spuszczania płynu). Płyn nalewamy do czasu, aż zacznie się wylewać przez odpowietrzniki. Najpierw leci przez ten na chłodnicy, bo jest niżej. Na koniec uzupełniamy poziom w zbiorniczku do max. i odpalamy silnik pozwalając mu się nagrzać. Po nagrzaniu odpowietrzamy jeszcze raz na zgaszonym silniku i kontrolujemy poziom płynu.
P.S. Można przy wymianie termostatu nie spuszczać całego płynu, np. wtedy gdy nie chcemy go wymieniać, bo wiemy, że jest jeszcze świeży. W tym celu można spuścić płyn tylko do poziomu poniżej termostatu. Jest trochę trudniej, bo trzeba odłączyć przewód łączący silnik ze zbiornikiem wyrównawczym w miejscu nad kompresorem klimy- łatwo trochę tutaj napaskudzić lepkim płynem. Za to nie trzeba zdejmować osłony dolnej silnika. Zapomniałem jeszcze o czujniku temperatury- trzeba wykręcić go ze starego termostatu i zamontować w nowym.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Awatar użytkownika
pms24
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 61
Rejestracja: 02 cze 2009, 20:08
Lokalizacja: Oostkamp Belgia

Odp: Lybra - sprawdzenie termostatu

Post autor: pms24 » 30 lis 2009, 16:20

Witam ma taki problem chciałem dzisiaj wymienić termostat a okazało się że jest inny niż kupiłem elementu zaznaczonego na żółto niema w ogóle a element zaznaczony na niebiesko jest na innej na wysokości i o innej średnicy teoretycznie termostat zakupiony jest do lybry 2,4 jtd 135 km z 2000 roku czyli do mojego silnika więc dlaczego nie pasuje ? Czy ktoś wie od jakiej wersji silnika jest obecny termostat ?
Ciekawe jest to że znalazłem taki termostat ale jest on od silnika do kappy
>http://autosklep24.pl/product_info.php/products_id/612
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2009, 23:50 przez pms24, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”