Jasno ale po co to robisz, przecież wtedy termostat jest zamknięty i i utrudnia przepływ wody a jak jest zimna woda to i tak nagrzewnica nic nie grzeje, interesuje cie przepływ płynu przez nagrzewnice. Jeśli jest utrudniony to nagrzewnica do śmieci.Yuri pisze:Próbuje opisać to najprościej jak się da.
Czy ma to jakąś różnicę czy nakładam wąż na nagrzewnice czy wkładam do węża który prowadzi od termostatu do nagrzewnicy?
Wiem, że nagrzewnica nie powinna mieć żadnego kierunku ale ja opisuje tylko to co się działo.
Opisze to inaczej, są dwa węże prowadzące od termostatu do nagrzewnicy, powiedzmy ,że wąż na którym jest odpowietrzenie to nr 1 a ten bez odpowietrzenia to nr 2.
Puszczam wodę w wąż nr 1 to z węża nr 2 leci bez problemu.
Puszczam wodę w wąż nr 2 to z węża nr 1 ledwo kapie, a woda bryzga spowrotem z węża nr 2.
Mam nadzieję, że wystarczająco jasno.
Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
dokladnie o to chodzi, tylko że przepływ przez nagrzewnicę jest normalny ale tylko w jedną stronę, w drugą przepływu przez nagrzewnice brak. I będź tu człowieku mądry.argenta67 pisze: interesuje cie przepływ płynu przez nagrzewnice. Jeśli jest utrudniony to nagrzewnica do śmieci.
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
Odgrzeję trochę temat
Szykuje mi się wymiana termaostatu, ponieważ raz trzyma normalnie a raz puszcza cały czas na duży obieg i w trasie mam wtedy 75-80 stopni. Pojawił się jednak mały problem. W aucie mam termostat o numerze 46788769, orginał Behr'a. Jednak nigdzie nie można znaleźć tego termostatu. Zamiennik ma numer 46822435 i jest dostępny od ręki, ale ma inną średnicę metalowego krućca.
Pytanie więc brzmi czy mimo to da się jakoś go podłączyć??
Szykuje mi się wymiana termaostatu, ponieważ raz trzyma normalnie a raz puszcza cały czas na duży obieg i w trasie mam wtedy 75-80 stopni. Pojawił się jednak mały problem. W aucie mam termostat o numerze 46788769, orginał Behr'a. Jednak nigdzie nie można znaleźć tego termostatu. Zamiennik ma numer 46822435 i jest dostępny od ręki, ale ma inną średnicę metalowego krućca.
Pytanie więc brzmi czy mimo to da się jakoś go podłączyć??
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
A jaki silnik Bo 77kW miały inny, poźniejsze modele chyba już miały ten sam termostat. Poza tym jeżeli to nie ten termostat, to po co kasę wydawać. W intercarsie dostaniesz od ręki( lub na drugi dzień) jaki tylko potrzebujesz.
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
Silnik 2.4Jtd 140KM(103kW), w tym motorze były dwa rodzaje termostatów różniące się jedynie średnicą jednego wejści na króćcu, niestety moja wersja jest chyba mniej popularna . Na obrazku jest to wejście tuleii nr 14. Nie wie ktoś może jak duża to różnica? Albo gdzie dostać tą gumową tuleję? Bo oba termostaty są zamienne ale tylko w komplecie z tą gumową tuleją.
Znalazłem w intercarsie Verneta ale cena powalająca prawie 340zł.
To samo tutaj
I jeszcze pytanie czy w zestawie powinien być czujnik, bo na niektÓrych aukcjach jest a na innych brak?
Znalazłem w intercarsie Verneta ale cena powalająca prawie 340zł.
To samo tutaj
I jeszcze pytanie czy w zestawie powinien być czujnik, bo na niektÓrych aukcjach jest a na innych brak?
Ostatnio zmieniony 07 paź 2010, 19:22 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ortografia
Powód: Ortografia
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
Przerabiałem podobny temat u siebie.Yuri pisze:Silnik 2.4Jtd 140KM(103kW), w tym motorze były dwa rodzaje termostatów różniące się jedynie średnicą jednego wejści na króćcu, niestety moja wersja jest chyba mniej popularna . Na obrazku jest to wejście tuleii nr 14. Nie wie ktoś może jak duża to różnica? Albo gdzie dostać tą gumową tuleję? Bo oba termostaty są zamienne ale tylko w komplecie z tą gumową tuleją.
Znalazłem w intercarsie Verneta ale cena powalająca prawie 340zł.
To samo tutaj
I jeszcze pytanie czy w zestawie powinien być czujnik, bo na niektÓrych aukcjach jest a na innych brak?
Niestety różnica nie polega tylko na średnicy króćca. Co do samego króćca to po prostu zakupiłem kawałek węża gumowego i stary wywaliłem ... w starym termostacie przewód gumowy był z dwóch części o różnych średnicach. Co do ważniejszej różnicy to ... cały dolny element jest bardziej wysunięty w kierunku akumulatora i bez przecięcia koszyka na akumulator nie da się tego złożyć do kupy ... musiałem obciąć kawałeczek koszyka aby akumulator nie opierał się na termostacie. Jak zadzwoniłem do sklepu gdzie kupowałem termostat ( lancia części ) to powiedzieli że innych nie mają ( różnica widoczna od ręki ... na zdjęciach na allegro mieli termostat z dolną częścią metalową a przysłali z plastykową ... nawet nie przeprosili, powiedzieli że tamte im się skończyły a te są takie same ... g... prawda ).
Tak więc zabawy z wymianą troszkę miałem ...
Aczkolwiek cena była dobra ( był to oryginał behr ) i termostat wraz z czujnikiem ... za 220 złotych.
Na szybko znalazłem to co kupiłem ...
http://allegro.pl/alfa156-lancia-lybra- ... 22721.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Na zdjęciu widać że króćce się różnią średnicą ... żeby przysłali mi to co na zdjęciu to by nie było problemu ... bo miałem identyczny.
Przysłali to co pisałem wcześniej ... czyli z plastykowym dołem ... i różnicami, o których wcześniej pisałem.
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
Mam dwa pytania w temacie.
Jaki polecacie termostat do Lybry 1.9JTD 115KM (oprócz Behra, bo z tego co wiem to kosztuje on 320 zł, a to trochę za dużo), Vernet będzie dobry ?
Czy niedogrzany silnik może więcej palić ? Od chłodniejszych dni, zauważyłem zwiększone o około litr spalanie, a na blacie temperatura nie większa niż 75 *C... W lato też czasami nie dogrzewał, ale teraz to już całkiem kaszana...
Jaki polecacie termostat do Lybry 1.9JTD 115KM (oprócz Behra, bo z tego co wiem to kosztuje on 320 zł, a to trochę za dużo), Vernet będzie dobry ?
Czy niedogrzany silnik może więcej palić ? Od chłodniejszych dni, zauważyłem zwiększone o około litr spalanie, a na blacie temperatura nie większa niż 75 *C... W lato też czasami nie dogrzewał, ale teraz to już całkiem kaszana...
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD
- Krissu1980
- Klubowicz
- Posty: 418
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
mrkura pisze:A jaki silnik Bo 77kW miały inny, poźniejsze modele chyba już miały ten sam termostat. Poza tym jeżeli to nie ten termostat, to po co kasę wydawać. W intercarsie dostaniesz od ręki( lub na drugi dzień) jaki tylko potrzebujesz.
sprawdziłem ten 46788769 vernet w carsie tylko na zamówienie bo na stanie zero cena faktycznie 350 detal jakby coś mogę go mieć za 250 w hurcie
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
Witam przeczytałem cały wątek nie mam innego wyjścia tylko wymiana termostatu, po trasie Kozienice-Piaseczno ok.75km temperatura jak na zdjęciu
dodam tylko Lybra 1,9JTD 115KM.Czytając wszystkie posty mam takie przypuszczenia,że termostat do wymiany proszę o potwierdzenie mojej tezy.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
Jak najbardziej termostat.
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
Dzięki Dudi teraz lecę do sklepu i wymiana no oczywiście w Poniedziałek,szkoda tylko że nie ma manualu ze zdjęciami choć ten opisowy też się przyda.
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
Nie ma czego się bać. Wszystko jest proste, jedyny problem to trochę brak miejsca na dłonie faceta, zwłaszcza te większe. Spuszczasz płyn chłodnicy, odkręcasz wszystkie wężyki od termostatu, ale ostrożnie. Stare opaski wyrzucasz i wstawiasz nowe skręcane. Przy ściąganiu wężyków może się zdarzyć, że opaska zejdzie, ale wężyk będzie siedział na swoim miejscu jakby przyklejony. Trzeba go wtedy delikatnie ściągać ruszając raz w prawo, raz w lewo. Z podważaniem trzeba uważać, aby nie rozerwać końcówki. Potem odkręcasz stary, czyścisz gniazdo (ja odtłuszczałem dodatkowo), zakładasz nowy i skręcasz wszystko do kupy. Mi się udało zrzucić prawie większość starego płynu i zalałem wszystko Prestonem.gregi pisze:Dzięki Dudi teraz lecę do sklepu i wymiana no oczywiście w Poniedziałek,szkoda tylko że nie ma manualu ze zdjęciami choć ten opisowy też się przyda.
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
ja bym nie wymieniał w ciemno, tylko podłączył do ecu program fiatecuskan (fes) kabelkiem vag kkl i w tedy fajnie widac przy jakiej temp. termostat sie otwiera. Wskaznik kabinowy może troche oszukiwac.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 paź 2010, 20:55
- Lokalizacja: Gorzyce
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
Witam jestem po wymianie termostatu zeszło mi dobre 3 godziny ale jakoś się uporałem, ale żeby być pewnym zapytam 1 odpowietrznik jest na gornej czesci chlodnicy a drogi to ten na złączce przy termostacie ?? ten od strony silnika bo nigdzie innego nie moge się dopatrzeć czy ten zacisk robi jako odpowietrznik ?? Po wymianie lyberka złapała temperature 90 już po 10 minutach wcześniej nigdy tej wskazówki tam nie widzialem niestety moją radość zakończył dzisiejszy poranek gdy probowalem odpalic samochod rozrusznik krecil akumulator padl podpiolem przez kable do innego samochodu aku 65ah i za może 15 razem wreszcie odpalił kolejny wydatek nowy akumulator mam nadzieje że to to Pozdrawiam
Re: Lybra JTD - sprawdzenie/wymiana termostatu
Witam,
mam problem z temperatura silnika.
Wczoraj wracajac z pracy, ok 5 min po uruchomieniu silnika wskazowka temperatury nagle podskoczyla do ok 80 C i nastepnie szybko opadla do 50 C. Od tamtej pory stoi niewiele ponad 50. Dzis przejechalem trase ok 40 km i temperatura stoi tak samo czyli niewiele ponad 50. Czy do wymiany termostat czy czujnik temperatury?
Ktory termostat polecacie do Lybry 1.9 JTD 115 KM z 2003 r.?
mam problem z temperatura silnika.
Wczoraj wracajac z pracy, ok 5 min po uruchomieniu silnika wskazowka temperatury nagle podskoczyla do ok 80 C i nastepnie szybko opadla do 50 C. Od tamtej pory stoi niewiele ponad 50. Dzis przejechalem trase ok 40 km i temperatura stoi tak samo czyli niewiele ponad 50. Czy do wymiany termostat czy czujnik temperatury?
Ktory termostat polecacie do Lybry 1.9 JTD 115 KM z 2003 r.?