duża część (starszych)JTD ma instalacje i grzałki fabrycznie lecz nie klepnięty sterownik klimy do ich obsługi.
W pierwszej kolejności sprawdzamy czy na akumulatorze (plastikowej skrzynce na klemie +) mamy dwa gruby czerwony kabel idący w stronę silnika.
Jesli tak to mamy zamontowane przekaźniki i grzałki jak tu :
http://forum.lanciapolska.org/download/file.php?id=4550
Miernik w rękę i sprawdzić czy oporność grzałek jest ok, są trz stosunek ma być 1/3 ( działają 2 razem i jedna osobno)
Wyciągamy przewody sterujący przekaźnikami ( 2 przekaźniki) do komory silnika i montujemy układ jak na rysunku.
Działanie jak w oryginale. Dioda jako czujnik temp na przewód. Ustawiamy histereze załączamy jeśli temp jest poniężej 5st C wyłączamy jeśli woda am 50 st C
1 grzałka jak ładowanie >13V wyłącza jak spadnie do 12,8
2 grzałki jak ładowanie >13,5V wylacza jak spadnie do 13,1V (w sumie 3 2+1)
histereze można ustawić samemu.
Jakość marna ale da się zrozumieć.
Dodatkowo ( bez znaczenia czy doróbka czy oryginał) należy pamiętać że jeśli jest dodatkowa nagrzewnica, to włączenie w zimę opcji AUTO nie pokaże jej możliwości.
Tutaj programista zrobił błąd, i zawsze dmuchnie mocniej powietrzem jeśli silnik osiągnie 30 czy 50 stopni.
Natomiast jak ręcznie ustawimy nadmuch na 3-4kreski, temp 24stC i damy nadmuch na twarz po 400-500m ( przy -5) wieje pięknie ciepłe powietrze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.