Lybra 1.9 JTD - grzałka silnika

bobik123

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: bobik123 » 27 sty 2010, 18:08

heniek.z.lasu pisze:Patrzyłem w ePER po VIN czy mogę mieć coś takiego zamontowane i wydaję się że mam przynajmniej wg tego programu a nazywa się to "opornik symulacyjny". Będzie cieplej to dam nura od strony pasażera i obadam sprawę.


Opornik symulacyjny zostaw w spokoju a zaoszczędzisz troche kasy i nie tylko :nono:
A tak to widzi ePer:
fr.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

heniek.z.lasu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
Lokalizacja: Wapno

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: heniek.z.lasu » 02 lut 2010, 14:46

Z racji tego że musiałem zdemontować schowek bo zdechł mi jeden z silników regulacji nawiewu, zrobiłem przy okazji foto dodatkowych przekaźników i grzałki.

Powiem szczerze ze nie wiem jak to działa, bo jakoś nie odczuwam istnienia tego dodatku, może się już zużyło po 10 latach :|
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bobik123

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: bobik123 » 02 lut 2010, 21:58

To ,że masz nieznaczy ,że jest sprawna.Uwazny czytelnik będzie zastanawiał się jakie warunki muszą byc spełnione aby nagrzewnica dodatkowa działa.Układ logiczny nagrzewnicy przewiduje sterowanie włączeniem/wyłączeniem przekazników w zależności od temperatuery silnika i napięcia zasilania-MIERZONEGO NA KOŃCÓWKACH CENTRALKI KLIMATYZACJI
Dlatego też na wyjściu licznika/zestawu wskazników /są wyjścia powtarzające niektóre sygnały.Tu kłania się sprawdzenie licznika czy aby na pewno.A z drugiej strony instalacja lybry to namiastka sięci Can typu kołowego /nie gwiazdy/co jest troche dziwne jak dla stajni FIAT,ALFA,LANCIA

markoo25
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:18
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Re: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: markoo25 » 02 lut 2010, 23:27

jarek ja załozyłem do swojej lyberki taki przepływowy podgrzewacz na 230v a zamontowałem go na dolnym weżu chłodnicy tylko ze przy samej pompie wodnej najbliżej jak sie da i powiem ci ze daje to nawet rade :)

Jarek T
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 19 mar 2009, 16:56
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: Jarek T » 03 lut 2010, 20:30

Mam pytanie - jaka to grzalka (producent, moc, ewentualnie jakaś fotka?)

markoo25
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:18
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Re: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: markoo25 » 04 lut 2010, 14:35

grzałke wytargałem z mojej 190( mercedesa poszedł na złom) ale na alegro widziałem takie grzałki przepływowe do kupienia >http://www.allegro.pl/item903610718_grz ... otowa.html
afotke wtawie jak zrobie

markoo25
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:18
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Re: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: markoo25 » 05 lut 2010, 13:54

wysyłam fote podgrzewacza przepływowego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Jarek T
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 19 mar 2009, 16:56
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: Jarek T » 06 lut 2010, 6:16

Dzięki wietlkie za zdjęcie
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
artjas
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 366
Rejestracja: 09 sie 2009, 18:34
Lokalizacja: Kraków

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: artjas » 08 lut 2010, 22:23

no no podoba mi się pomysł z grzałką (sąsiad coś takiego miał w subarce), serce się kraje jak biedny dieselek musi odpalać przy obecnych mrozach.
Słyszałem, że do JTDków najlepszym rozwiązaniem jest grzałka stykowa do miski olejowej (aluminiowej).
Zerknąłem na ofertę firmy DEFA, która ma chyba najbardziej zaawansowane systemy i bardzo mi się spodobało rozwiązanie okablowania. Ceny mają niestety dużo wybiegające poza ofertę z allegro ;)
byłe włoszki: Lybra SW 1.9 JTD, Croma 1.9JTD 16V Aut.

Gustaf
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: Gustaf » 07 lip 2010, 13:47

5 lat temu zamontowałem prostą grzałkę kupioną na Allegro w Lybrze. Do tej pory mi służy. Mimo, że mam garaż, to czasami temperatura w nim była -10 stopni, a silnik ciepławy. Instrukcję montażu wziąłem z Depy. Podłączam pod programator, który rano włącza i wyłącza grzałkę.

Teraz chcę webasto zamontowac w Phedrze, dlatego trafiłem na ten temat.

M.
Lybra 2.0, 116 kkm, 00'
Musa 1.4 (żony), 40 kkm, 05'
Phedra 2.2, 160 kkm, 04'

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6288
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: vanisch » 02 gru 2014, 16:10

Odgrzebię stary temat :D
Czy ktoś montował uniwersalną grzałkę płynu? Znalazłem dość tanią ofertę:

:link:

Pytanie czy jest w ogóle sens się w to bawić? Są też grzałki zasilane z gniazdka, może bardziej wydajne, ale rozwijanie/zwijanie przedłużacza co chwilę mija się z celem...
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - grzałka silnika

Post autor: meqqex » 02 gru 2014, 20:42

gdzieś widziałem na forum manual do stilo z silnikiem 1.9 jak to zamontować wraz z całym okablowaniem :)
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD - grzałka silnika

Post autor: bronx » 03 gru 2014, 8:02

duża część (starszych)JTD ma instalacje i grzałki fabrycznie lecz nie klepnięty sterownik klimy do ich obsługi.
W pierwszej kolejności sprawdzamy czy na akumulatorze (plastikowej skrzynce na klemie +) mamy dwa gruby czerwony kabel idący w stronę silnika.
Jesli tak to mamy zamontowane przekaźniki i grzałki jak tu :http://forum.lanciapolska.org/download/file.php?id=4550
Miernik w rękę i sprawdzić czy oporność grzałek jest ok, są trz stosunek ma być 1/3 ( działają 2 razem i jedna osobno)
Wyciągamy przewody sterujący przekaźnikami ( 2 przekaźniki) do komory silnika i montujemy układ jak na rysunku.
Działanie jak w oryginale. Dioda jako czujnik temp na przewód. Ustawiamy histereze załączamy jeśli temp jest poniężej 5st C wyłączamy jeśli woda am 50 st C
1 grzałka jak ładowanie >13V wyłącza jak spadnie do 12,8
2 grzałki jak ładowanie >13,5V wylacza jak spadnie do 13,1V (w sumie 3 2+1)
histereze można ustawić samemu.
Jakość marna ale da się zrozumieć.

Dodatkowo ( bez znaczenia czy doróbka czy oryginał) należy pamiętać że jeśli jest dodatkowa nagrzewnica, to włączenie w zimę opcji AUTO nie pokaże jej możliwości.
Tutaj programista zrobił błąd, i zawsze dmuchnie mocniej powietrzem jeśli silnik osiągnie 30 czy 50 stopni.
Natomiast jak ręcznie ustawimy nadmuch na 3-4kreski, temp 24stC i damy nadmuch na twarz po 400-500m ( przy -5) wieje pięknie ciepłe powietrze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra 1.9 JTD - grzałka silnika

Post autor: mjerzy » 09 gru 2014, 21:10

Bronx dzięki tobie jest mi cieplej! Mam u siebie oryginalne grzałki, które wiedziałem że działają (mierzyłem prąd za bezpiecznikiem Heat na aku- około 50A, pobór jest więc odbiornik ok) ale nie odczuwałem nigdy ich działania. Lato, zima zawsze klima ustawiona na auto. Faktycznie na manualu jest rewelacja, tak jak piszesz, 500 m i ciepełko czuć.

Awatar użytkownika
alfik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 318
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: alfik » 09 gru 2014, 22:21

vanisch pisze:Odgrzebię stary temat :D
Czy ktoś montował uniwersalną grzałkę płynu? Znalazłem dość tanią ofertę:

:link:

Pytanie czy jest w ogóle sens się w to bawić? Są też grzałki zasilane z gniazdka, może bardziej wydajne, ale rozwijanie/zwijanie przedłużacza co chwilę mija się z celem...
Myślę i ja nad takim patentem do mojego diesla ;)
ale ten sprzedawca ma jeszcze coś ciekawszego ;)
Ostatnio zmieniony 09 gru 2014, 22:47 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!!!
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”