Lybra 1.9 JTD - grzałka silnika

Jarek T
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 19 mar 2009, 16:56
Lokalizacja: Warszawa

Lybra 1.9 JTD - grzałka silnika

Post autor: Jarek T » 24 sty 2010, 9:29

Witam
Mam pytanie czy montował ktoś w lybrze jtd grzałkę silnika - chodzi mi o grzałkę elektryczną na 230V - znalazłem dostępne systemy defa (dość kosztowne), poza tym dostępne są różnego rodzaju grzałki przepływowe płynu chłodzącego ...
Pytanie moje brzmi - gdzie (w którym miejscu obiegu) ewentualnie najlepiej zamontować taką grzałkę (przepływową)? - w grę wchodzi mały obieg chłodzenia. Ewentualnie dodatkowo drugą grzałkę w miskę olejową i termowentylador do wnętrza.

Kompletując zestaw można dość umiarkowanym kosztem (koszty grzałek okablowania i termowentylatora + energii el.) dogrzać auto w czasie mrozów, a przy małych przebiegach znacznie skróciło by to czas odmrożenia auta ...

Ewentualnie jeśli ktoś ma zamontowane takie ogrzewanie proszę o informację na temat działania takiego układu (czy jest sens zakładać?).
Pozdrawiam

Qboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 81
Rejestracja: 01 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: Qboy » 24 sty 2010, 12:43

Moim zdaniem w naszym klimacie zakładanie takiego układu mija się z celem.Nie mieszkamy w końcu na syberii.... ;)

heniek.z.lasu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
Lokalizacja: Wapno

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: heniek.z.lasu » 24 sty 2010, 15:46

To już lepiej zainwestować w Webasto...

Jarek T
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 19 mar 2009, 16:56
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: Jarek T » 24 sty 2010, 16:15

Nikt chyba w lancii tego nie montował, ale pomysł ciekawy i mniej elementów, które mogły by zawieść w porównaniu do ogrzewania niezależnego .... - ograniczeniem dostęp do gniazda sieciowego na parkingu ....
Pozdrawiam

bobik123

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: bobik123 » 24 sty 2010, 16:58

w lybrze z silnikami jtd na rynki skandynawskie,lub na życzenie były montowane dodatkowe nagrzewnice w układzie klimatyzacji.Były to trzy dodatkowe grzałki montowane w dodatkowej nagrzewnicy.Działanie owej nagrzewnicy polegała na włączeniu poszczególnych oporników w zalezności od:
1.temperatury płynu chłodzącego silnika
2.napięciu na zaciskach akumuatora
3.obrotów silnika
właczane były jeden dwa lub trzy oporniki/grzałki/poprzez przekazniki sterowane przez centralkę/sterownik/klimatyzacji.Nominalna moc dodatkowej nagrzewnicy to 700W.I powiem naprawdę zdaje egzamin.

zbebus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 161
Rejestracja: 30 wrz 2008, 0:00

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: zbebus » 24 sty 2010, 17:02

a ja mam pytanie jak sprawdzic czy taką nagrzewnicę się posiada?
w instrukcji jest napisane że przy silnikach JTD moga być takie nagrzewnice.
pozdrawiam
-------------------------

bobik123

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: bobik123 » 24 sty 2010, 17:24

Podłaczyc examiner lub cdif2 i zobaczyc w parametrach .Drugi sposob zajrzec pod osłone nóg pasazera dwa przwkazniki i pełne okablowanie

Jarek T
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 19 mar 2009, 16:56
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: Jarek T » 24 sty 2010, 18:58

Niestety moja lybra nie ma nagrzewnicy dodatkowej. Jednak grzałka silnika ułatwi rozruch. Auto trzymam na dworze - stąd moje zainteresowanie takim rozwiązaniem - webasto raczej odpada zorientuję się w cenie grzałki silnika z okablowaniem firmy defa - w ich katalogu nie znalazłem lybry, pewnie podejdzie grzałka do fiata marea z tym silnikiem. Montaż pewnie będzie czekał do następnej zimy ....

zbebus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 161
Rejestracja: 30 wrz 2008, 0:00

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: zbebus » 24 sty 2010, 19:12

a czy nie dałoby się zaadoptować "grzałki" od LYBRy która takową posiada?
pozdro
-------------------------

bobik123

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: bobik123 » 24 sty 2010, 19:33

Jeśli na akumulatorze masz bezpiecznik HEAT 70A to znaczy,że masz podciągnietą instalację do środka pojazdu wystarczy dołozyć ddatkową nagrzewnicę z grzałkami plus podłaczyć sterowanie /13,14 pin ecu klimy/ dwa przekazniki i gotowe.Jak nie posiadasz trzeba poprowadzić wszystko od nowa.Koszt nowej nagrzewnicy to około 600PLN,w/g epera
WAZNE proszę nie mlic dodatkowej nagrzewnicy z webasto to nie jest to samo.Dodatkowa nagrzewnica ma za zadanie szybciej nagrzać wnętrze pojazdu i działa tylko i włącznie podczas pracy silnika i jeślli są spełnione pewne warunki.Jakie czytaj post wyżej

heniek.z.lasu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
Lokalizacja: Wapno

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: heniek.z.lasu » 25 sty 2010, 17:40

bobik123 pisze:Podłaczyc examiner lub cdif2 i zobaczyc w parametrach .Drugi sposob zajrzec pod osłone nóg pasazera dwa przwkazniki i pełne okablowanie
Te dodatkowe przekaźniki to mają być nad nogami pasażera z lewej strony wentylatora kabiny (bo mam takie przekaźniki, dwa czarne jak do podgrzewanych siedzeń i jeden czerwony jak od wentylatora chłodnicy) czy pod nogami przy module komfortu???

bobik123

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: bobik123 » 25 sty 2010, 18:42

Tak te dwa czarne prawdopodobnie są od dodatkowej nagrzewnicy zrób fot i zapodaj będziesz wtedy na 100% pewien,że to jest instalacja dodatkowej nagrzewnicy.
gr.JPG
gr1.JPG
gr2.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

heniek.z.lasu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
Lokalizacja: Wapno

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: heniek.z.lasu » 27 sty 2010, 15:35

Teraz to trochę za zimno jest na wyjmowanie schowka, bo wtedy właśnie najlepiej widać te przekaźniki, ale jak się tylko cieplej zrobi to pstryknę foto i zapodam.
Sprawdziłem także w skrzynce bezpieczników na aku i mam bezpiecznik 70A oznaczony jako HEAT z podpiętym do niego plusowym przewodem biegnącym w stronę ściany grodziowej, jakby do wnętrza auta.
Szczerze powiedziawszy nie zauważyłem nigdy szybszego dogrzewania się płynu w układzie.
Jedyne co zaobserwowałem to załączanie\wyłączanie się kilkakrotnie owych przekaźników w okolicy 60st temperatury silnika przez minute max dwie i to wszystko.

Awatar użytkownika
gpo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: gpo » 27 sty 2010, 16:35

Witam czyli ta grzałka powinna być w środku od strony kabiny, bo ja też kiedyś jej szukałem na przewodach idących do nagrzewnicy ale w komorze silnika i nic nie było.
Również mam bezpiecznik 70 A HEAT z idącym z niego grubym czerwonym przewodem ale myślałem że jest on od świec żarowych.
Jak się ociepli to popatrzę w okolicach schowka czy mam te przekaźniki.

heniek.z.lasu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
Lokalizacja: Wapno

Odp: Lybra - 1,9 jtd - grzałka silnika

Post autor: heniek.z.lasu » 27 sty 2010, 17:09

Patrzyłem w ePER po VIN czy mogę mieć coś takiego zamontowane i wydaję się że mam przynajmniej wg tego programu a nazywa się to "opornik symulacyjny". Będzie cieplej to dam nura od strony pasażera i obadam sprawę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”