Lybra - uszkodzony przepływomierz?
- Yogi Mis
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 paź 2009, 18:15
- Lokalizacja: Chełm
Lybra - uszkodzony przepływomierz?
Witam. Od jakiegoś czasu silnik w moim aucie zaczął głośniej pracować. Bardziej odczuwa się wibracje po odpaleniu na zimnym silniku. Jeśli chodzi o osiągi to nie zauważyłem jakiegoś drastycznego pogorszenia. Podłączyłem komputer do ECU. FiatEcuScan nie pokazał żadnych błędów. Zauważyłem jednak coś takiego:
http://yogi102.wrzuta.pl/obraz/66cjbM95Q2z/przeplywka
Czerwony wykres to Desired Intake Air Quantity, a niebieski Intake Air Quantity
I teraz moje pytanie: czy to oznacza uszkodzenie przepływomierza?
Mam wątpliwości ponieważ po odłączeniu przepływomierza niebieski wykres jest linią prostą a po podłączeniu wykazuje jednak jakąś aktywność. Chciałbym się upewnić bo jednak zakup nowego to wydatek ok 300zł.
http://yogi102.wrzuta.pl/obraz/66cjbM95Q2z/przeplywka
Czerwony wykres to Desired Intake Air Quantity, a niebieski Intake Air Quantity
I teraz moje pytanie: czy to oznacza uszkodzenie przepływomierza?
Mam wątpliwości ponieważ po odłączeniu przepływomierza niebieski wykres jest linią prostą a po podłączeniu wykazuje jednak jakąś aktywność. Chciałbym się upewnić bo jednak zakup nowego to wydatek ok 300zł.
Lybra 1,9 JTD SW 115 KM
Odp: Lybra - uszkodzony przepływomierz?
W/g wykresu stanowczo za mało wiatru/dziurawy dolot?otwarty egr?/ ,jeszcze jakbyś znał otwarcie procentowe otwarcie egr to juz by było lepiej.W takiej sytuacji odłączyc całkiem przepływkę i próba drogowa.
1.jak jest poprawa w dynamice->przepływomierz out
2.Jak dalej muli sprawdzić otwarcie egr i wartość przepływu powietrza->jesli zawór egr zamknięt a przepływ mały egr do czyszczenia lub wymiany
3.Powyższe dotyczy szczelnego układu dolotowego w innym w przypadku nie ma zastosowania
1.jak jest poprawa w dynamice->przepływomierz out
2.Jak dalej muli sprawdzić otwarcie egr i wartość przepływu powietrza->jesli zawór egr zamknięt a przepływ mały egr do czyszczenia lub wymiany
3.Powyższe dotyczy szczelnego układu dolotowego w innym w przypadku nie ma zastosowania
- Yogi Mis
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 paź 2009, 18:15
- Lokalizacja: Chełm
Odp: Lybra - uszkodzony przepływomierz?
Jazda testowa zrobiona. Po odpięciu przepływomierza nie ma jakiejś wielkiej różnicy. Jeśli chodzi o otwarcie procentowe EGR to na biegu jałowym silnika jest 30%, podczas przyśpieszania 1%, w czasie normalnej jazdy (bez przyśpieszeń) też ok. 30%.
Tylko że te wartości pokazuje mi program i nie wiem czy to jest stan jaki powinien być czy też stan faktyczny. Dolot przed turbiną wygląda na szczelny. Zrobiłem wykres ciśnienia doładowania http://yogi102.wrzuta.pl/obraz/9iYDPxqVKTl/turbo
Pomyślałem że gdyby była jakaś nieszczelność od turbiny do kolektora ssącego to by to wyszło na tym właśnie wykresie. Nie zwrócił bym na to uwagi ale ostatnio zrobiło się głośno (buczenie takie na zimnym silniku i później tak od 2000obr). Bo jeśli chodzi o osiągi to tragedii nie ma. Spalanie też w normie.
Tylko że te wartości pokazuje mi program i nie wiem czy to jest stan jaki powinien być czy też stan faktyczny. Dolot przed turbiną wygląda na szczelny. Zrobiłem wykres ciśnienia doładowania http://yogi102.wrzuta.pl/obraz/9iYDPxqVKTl/turbo
Pomyślałem że gdyby była jakaś nieszczelność od turbiny do kolektora ssącego to by to wyszło na tym właśnie wykresie. Nie zwrócił bym na to uwagi ale ostatnio zrobiło się głośno (buczenie takie na zimnym silniku i później tak od 2000obr). Bo jeśli chodzi o osiągi to tragedii nie ma. Spalanie też w normie.
Lybra 1,9 JTD SW 115 KM
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?
Odświeżę trochę temat. Kolega wkleił wykres Boost Pressure oraz Desired Boost Pressure, które to się pokrywają (jak rozumuje prawidłowo, tyle ile trzeba, tyle otrzymuje). U mnie Desired Boost Pressure ma cały czas wartość 0, o czym to może świadczyć (rysuje mi się tylko wykres Boost Pressure, a Desired jest prostą o wartości 0)?
PS. Samochód chodził wyraźnie zmulony oraz miał dziwny dźwięk pracy, tzn. jakby mu czegoś brakowało do rozwinięcia skrzydeł, dźwięk był drażniący, inny. Po wymianie filtra powietrza jeździ lepiej, czy tak jak powinien, to nie wiem. Przepływkę odłączałem, ale raczej nie zaobserwowałem zmian.
Jeszcze jedno: jazda 140 km/h autostradą komputer pokazuje 8 litrów spalania. Chyba trochę dużo, skoro ludzie piszą o spalaniu 8 litrów przy 180 km/h?
PS. Samochód chodził wyraźnie zmulony oraz miał dziwny dźwięk pracy, tzn. jakby mu czegoś brakowało do rozwinięcia skrzydeł, dźwięk był drażniący, inny. Po wymianie filtra powietrza jeździ lepiej, czy tak jak powinien, to nie wiem. Przepływkę odłączałem, ale raczej nie zaobserwowałem zmian.
Jeszcze jedno: jazda 140 km/h autostradą komputer pokazuje 8 litrów spalania. Chyba trochę dużo, skoro ludzie piszą o spalaniu 8 litrów przy 180 km/h?
- Yogi Mis
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 paź 2009, 18:15
- Lokalizacja: Chełm
Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?
Po dłuższej nieobecności kontynuuje temat. Przepływomierz wymieniony na nowy firmy BOSCH. Wykres parametrów Intake Air Quantity i Desired Intake Air Quantity na nowym przepływomierzu identyczny jak na starym. Co może być przyczyną tak niskich wskazań przepływomierza?
Lybra 1,9 JTD SW 115 KM
- misiu
- Forumowicz/ka
- Posty: 110
- Rejestracja: 05 lis 2006, 0:00
- Lokalizacja: ostrowiec świętokrzyski
- Kontakt:
Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?
może gdzieś łapie lewe powietrze??
nie słychać żadnego syku przy kolektorze dolotowym??
nie słychać żadnego syku przy kolektorze dolotowym??
Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?
Proponuję Ci przy wolnym dniu rozebrać rury począwszy od tej z Turbo, poprzez inercooler, a skończywszy na tej dochodzącej to przepustnicy. Wyczyścić, poskładać na nowych opaskach ( najlepiej na tych z allegro za 5 pln za sztukę - grube i specjalny opatentowany skręt ). Przy okazji wyciągnąć i skontrolować puszkę filtra i rury od niej odchodzące - też wyczyścić i poskładać na nowych opaskach.
Taki zabieg pomaga. Przy czym aby bez kanału dojść do miejsc o których wspomniałem trzeba odkręcić przedni zderzak ( i m.in. wyciągnąć lampy przód ) ale nawet nie wiedziałem że to takie proste pod warunkiem że ma siętę gwiazdkę do odkręcenia śrub.
ps. trzymaj stary przepływomierz bo jest dobry z tego co piszesz i jeszcze spokojnie możesz go sprzedać
Taki zabieg pomaga. Przy czym aby bez kanału dojść do miejsc o których wspomniałem trzeba odkręcić przedni zderzak ( i m.in. wyciągnąć lampy przód ) ale nawet nie wiedziałem że to takie proste pod warunkiem że ma siętę gwiazdkę do odkręcenia śrub.
ps. trzymaj stary przepływomierz bo jest dobry z tego co piszesz i jeszcze spokojnie możesz go sprzedać
Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?
Może nieco głupie pytanie ale jaki rozmiar opaski jest potrzebny? Z tego co widziałem w ePERze to tam praktycznie wszystkie opaski mają ten sam rozmiar (ale jaki?) a tylko jedna opaska jest inna.Codee pisze:Proponuję Ci przy wolnym dniu rozebrać rury począwszy od tej z Turbo, poprzez inercooler, a skończywszy na tej dochodzącej to przepustnicy. Wyczyścić, poskładać na nowych opaskach ( najlepiej na tych z allegro za 5 pln za sztukę - grube i specjalny opatentowany skręt ). Przy okazji wyciągnąć i skontrolować puszkę filtra i rury od niej odchodzące - też wyczyścić i poskładać na nowych opaskach.
Może ktoś podpowie jaki jest rozmiar opaski nr 3 oraz 2 z rysunku
P.S.
Czy to >>>> TAKIE <<< opaski polecasz??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jest - Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150 KM
Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?
Co do tych opasek z linka to one są naprawdę super - mam kumpla co ma firmę z usczelnieniami i powiedział mi że jak chcę coś skręcić na "umarł w butach" to tylko tego typu opaski, posłuchałem go i to się zgadza.
Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?
A rozmiar ktoś pamięta? Czy nie obejdzie się jednak bez grzebania samemu pod maską?
Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?
Podpowiem Ci że jedna z ostatnich opasek ( na ostatniej rurze do kolektora ) musi być większa, bo inaczej nie założysz rury i nie skręcisz jej. Więc jak będziesz kupował to jedną kup rozmiar większy od pozostałych.
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?
Odgrzeje kotleta, gdyż mam taki sam problem co kolega.
U mnie równiez przepływka pokazuje dużo za mało niż żąda ecu.
Odpinałem już przepływke i bez zmian, jedynie po odpieciu wyskoczył błąd przepływki. Oprócz tego żadnych innych błędów.
dziwne jest to, bo ma kopa i ciągnie do końca tj. do odcinki równo, bez zmulania.
Filtr powietrza wymieniony na nowy.
czy może ktos coś poradzic?
W ilu procentach powinien byc otwarty egr na wolnych obrotach bez dodawania gazu?
Tutaj mamy podobny temat http://www.forum.alfaholicy.org/156/599 ... lowym.html
U mnie równiez przepływka pokazuje dużo za mało niż żąda ecu.
Odpinałem już przepływke i bez zmian, jedynie po odpieciu wyskoczył błąd przepływki. Oprócz tego żadnych innych błędów.
dziwne jest to, bo ma kopa i ciągnie do końca tj. do odcinki równo, bez zmulania.
Filtr powietrza wymieniony na nowy.
czy może ktos coś poradzic?
W ilu procentach powinien byc otwarty egr na wolnych obrotach bez dodawania gazu?
Tutaj mamy podobny temat http://www.forum.alfaholicy.org/156/599 ... lowym.html
Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?
cześć,
jakie wartosci ci przeplywka pokazuje na wolnych? ja nawet podmieniłem na nową, i widzę że nic się nie zmieniło.
:) też auto jezdzi prawidlowo, chyba że może lepiej a ja o tym nie wiem. a czym robicie? jakim fiatecuscanem, jaka wersja? może on przekłamuje?
Pytanie: sprawdzaliscie jakoś szczelnośćdolotu przed turbo? ja najprosciej jak mi przyszło do głowy - zatkałem ręką rurę nad przepływką, auto zdycha. czyli sczelny?
może być nie sczelny za turbo, to m uszę sprawdzić, ale nie powinno to chyba mieć wpływu na same wartości wskazywane przez przepływke?
raczej wtedy nie wszystko było by tłoczone do silnika, jak mniemam.
mam zamiar rozebrać całość, codee, czy z kanału nie trzeba rozkręcać zderzaka?
bo zastanawiam się czy nie bardziej warot od kolegi kanał zająć;)
BTW: ktoś kupiował rurę gumową, ostatnią między rurą plastikową a kolektorem? i rurę gumową od turbo do IC? bo to chyba jedyne elementy gumowe? ta idąca od IC do gumowej przed kolektorem to plastik, element gumowty występuje tylko przy IC [z gory, krodki odcinek].
dodatkowo: ktoś czyscił kolektor dolotowy sam w sobie?
jak? co potrzebne? nowa uszczelka? dajcie znać, ci ktorzy to okiełznali;)
jakie wartosci ci przeplywka pokazuje na wolnych? ja nawet podmieniłem na nową, i widzę że nic się nie zmieniło.
:) też auto jezdzi prawidlowo, chyba że może lepiej a ja o tym nie wiem. a czym robicie? jakim fiatecuscanem, jaka wersja? może on przekłamuje?
Pytanie: sprawdzaliscie jakoś szczelnośćdolotu przed turbo? ja najprosciej jak mi przyszło do głowy - zatkałem ręką rurę nad przepływką, auto zdycha. czyli sczelny?
może być nie sczelny za turbo, to m uszę sprawdzić, ale nie powinno to chyba mieć wpływu na same wartości wskazywane przez przepływke?
raczej wtedy nie wszystko było by tłoczone do silnika, jak mniemam.
mam zamiar rozebrać całość, codee, czy z kanału nie trzeba rozkręcać zderzaka?
bo zastanawiam się czy nie bardziej warot od kolegi kanał zająć;)
BTW: ktoś kupiował rurę gumową, ostatnią między rurą plastikową a kolektorem? i rurę gumową od turbo do IC? bo to chyba jedyne elementy gumowe? ta idąca od IC do gumowej przed kolektorem to plastik, element gumowty występuje tylko przy IC [z gory, krodki odcinek].
dodatkowo: ktoś czyscił kolektor dolotowy sam w sobie?
jak? co potrzebne? nowa uszczelka? dajcie znać, ci ktorzy to okiełznali;)
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?
elbarto - do kogo piszesz? Mi przepływka pokazuje dokładnie tyle ile na wklejonym zdjeciu - podczas pracy silnika na biegu jałowym (luzie), a ostatnio nawet 30mg/l
Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?
Panowie
To są poprawne wartości ale niepoprawne
Kilka miesięcy temu zbagatelizowałem pewną informację na forum fiatecuscana.
Kilka osób wymieniło przepływomierze i nic się nie zmieniło.
Sam mam takie wartości i przez długi czas myślałem, że coś jest nie tak. Dolot sprawdzałem 2 razy - wszystko OK, przepływomierza co prawda nie wymieniłem co się okazało bardzo dobrym posunięciem.
Tak więc jeśli auto ma moc to nie ma problemu. Ja bym na Waszym miejscu zamiast wydawać 350zł na przepływomierz - pojechał na hamownie - 100zł.
Dowiesz się jaką auto ma moc, moment.
Aczkolwiek dolot można sprawdzić - co rok dla pewności bo harmonijka przed turbiną może pęknąć i syf do turbiny leci.
To są poprawne wartości ale niepoprawne
Kilka miesięcy temu zbagatelizowałem pewną informację na forum fiatecuscana.
Dwie rewizje oprogramowania występujące w ECU EDC15C7 mają błąd, który objawia się tylko złą wartością mierzoną powietrza. Paliwo wtryskiwane jest poprawnie. Pewnie nie odczuwasz, że auto jest słabe ? Więc przepływomierz jest OK.yani - fiatecuscan forum pisze: I know about this Air Quantity issue.
This happens on some versions of the EDC15C7 ECU, but it is not docummented anywhere. According to the EDC15C7 documentation this parameter is in mg/i.
The only info I have is that the value of this parameter on ECUs with software version C91 and C92 is not valid.
Kilka osób wymieniło przepływomierze i nic się nie zmieniło.
Sam mam takie wartości i przez długi czas myślałem, że coś jest nie tak. Dolot sprawdzałem 2 razy - wszystko OK, przepływomierza co prawda nie wymieniłem co się okazało bardzo dobrym posunięciem.
Tak więc jeśli auto ma moc to nie ma problemu. Ja bym na Waszym miejscu zamiast wydawać 350zł na przepływomierz - pojechał na hamownie - 100zł.
Dowiesz się jaką auto ma moc, moment.
Aczkolwiek dolot można sprawdzić - co rok dla pewności bo harmonijka przed turbiną może pęknąć i syf do turbiny leci.
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD