Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Awatar użytkownika
Yogi Mis
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 01 paź 2009, 18:15
Lokalizacja: Chełm

Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: Yogi Mis » 07 mar 2010, 10:58

Witam. Od jakiegoś czasu silnik w moim aucie zaczął głośniej pracować. Bardziej odczuwa się wibracje po odpaleniu na zimnym silniku. Jeśli chodzi o osiągi to nie zauważyłem jakiegoś drastycznego pogorszenia. Podłączyłem komputer do ECU. FiatEcuScan nie pokazał żadnych błędów. Zauważyłem jednak coś takiego:
http://yogi102.wrzuta.pl/obraz/66cjbM95Q2z/przeplywka
Czerwony wykres to Desired Intake Air Quantity, a niebieski Intake Air Quantity
I teraz moje pytanie: czy to oznacza uszkodzenie przepływomierza?
Mam wątpliwości ponieważ po odłączeniu przepływomierza niebieski wykres jest linią prostą a po podłączeniu wykazuje jednak jakąś aktywność. Chciałbym się upewnić bo jednak zakup nowego to wydatek ok 300zł.
Lybra 1,9 JTD SW 115 KM

bobik123

Odp: Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: bobik123 » 07 mar 2010, 16:21

W/g wykresu stanowczo za mało wiatru/dziurawy dolot?otwarty egr?/ ,jeszcze jakbyś znał otwarcie procentowe otwarcie egr to juz by było lepiej.W takiej sytuacji odłączyc całkiem przepływkę i próba drogowa.
1.jak jest poprawa w dynamice->przepływomierz out
2.Jak dalej muli sprawdzić otwarcie egr i wartość przepływu powietrza->jesli zawór egr zamknięt a przepływ mały egr do czyszczenia lub wymiany
3.Powyższe dotyczy szczelnego układu dolotowego w innym w przypadku nie ma zastosowania

Awatar użytkownika
Yogi Mis
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 01 paź 2009, 18:15
Lokalizacja: Chełm

Odp: Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: Yogi Mis » 07 mar 2010, 20:18

Jazda testowa zrobiona. Po odpięciu przepływomierza nie ma jakiejś wielkiej różnicy. Jeśli chodzi o otwarcie procentowe EGR to na biegu jałowym silnika jest 30%, podczas przyśpieszania 1%, w czasie normalnej jazdy (bez przyśpieszeń) też ok. 30%.
Tylko że te wartości pokazuje mi program i nie wiem czy to jest stan jaki powinien być czy też stan faktyczny. Dolot przed turbiną wygląda na szczelny. Zrobiłem wykres ciśnienia doładowania http://yogi102.wrzuta.pl/obraz/9iYDPxqVKTl/turbo
Pomyślałem że gdyby była jakaś nieszczelność od turbiny do kolektora ssącego to by to wyszło na tym właśnie wykresie. Nie zwrócił bym na to uwagi ale ostatnio zrobiło się głośno (buczenie takie na zimnym silniku i później tak od 2000obr). Bo jeśli chodzi o osiągi to tragedii nie ma. Spalanie też w normie.
Lybra 1,9 JTD SW 115 KM

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: Krzysiek82 » 29 kwie 2010, 8:15

Odświeżę trochę temat. Kolega wkleił wykres Boost Pressure oraz Desired Boost Pressure, które to się pokrywają (jak rozumuje prawidłowo, tyle ile trzeba, tyle otrzymuje). U mnie Desired Boost Pressure ma cały czas wartość 0, o czym to może świadczyć (rysuje mi się tylko wykres Boost Pressure, a Desired jest prostą o wartości 0)?

PS. Samochód chodził wyraźnie zmulony oraz miał dziwny dźwięk pracy, tzn. jakby mu czegoś brakowało do rozwinięcia skrzydeł, dźwięk był drażniący, inny. Po wymianie filtra powietrza jeździ lepiej, czy tak jak powinien, to nie wiem. Przepływkę odłączałem, ale raczej nie zaobserwowałem zmian.

Jeszcze jedno: jazda 140 km/h autostradą komputer pokazuje 8 litrów spalania. Chyba trochę dużo, skoro ludzie piszą o spalaniu 8 litrów przy 180 km/h?

Awatar użytkownika
Yogi Mis
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 01 paź 2009, 18:15
Lokalizacja: Chełm

Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: Yogi Mis » 13 cze 2010, 13:09

Po dłuższej nieobecności kontynuuje temat. Przepływomierz wymieniony na nowy firmy BOSCH. Wykres parametrów Intake Air Quantity i Desired Intake Air Quantity na nowym przepływomierzu identyczny jak na starym. Co może być przyczyną tak niskich wskazań przepływomierza?
Lybra 1,9 JTD SW 115 KM

Awatar użytkownika
misiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 110
Rejestracja: 05 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: ostrowiec świętokrzyski
Kontakt:

Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: misiu » 13 cze 2010, 13:35

może gdzieś łapie lewe powietrze??
nie słychać żadnego syku przy kolektorze dolotowym??

Codee

Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: Codee » 13 cze 2010, 14:01

Proponuję Ci przy wolnym dniu rozebrać rury począwszy od tej z Turbo, poprzez inercooler, a skończywszy na tej dochodzącej to przepustnicy. Wyczyścić, poskładać na nowych opaskach ( najlepiej na tych z allegro za 5 pln za sztukę - grube i specjalny opatentowany skręt ). Przy okazji wyciągnąć i skontrolować puszkę filtra i rury od niej odchodzące - też wyczyścić i poskładać na nowych opaskach.
Taki zabieg pomaga. Przy czym aby bez kanału dojść do miejsc o których wspomniałem trzeba odkręcić przedni zderzak ( i m.in. wyciągnąć lampy przód ) ale nawet nie wiedziałem że to takie proste pod warunkiem że ma siętę gwiazdkę do odkręcenia śrub.

ps. trzymaj stary przepływomierz bo jest dobry z tego co piszesz i jeszcze spokojnie możesz go sprzedać

zbychoo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 16 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: zbychoo » 12 sie 2010, 19:02

Codee pisze:Proponuję Ci przy wolnym dniu rozebrać rury począwszy od tej z Turbo, poprzez inercooler, a skończywszy na tej dochodzącej to przepustnicy. Wyczyścić, poskładać na nowych opaskach ( najlepiej na tych z allegro za 5 pln za sztukę - grube i specjalny opatentowany skręt ). Przy okazji wyciągnąć i skontrolować puszkę filtra i rury od niej odchodzące - też wyczyścić i poskładać na nowych opaskach.
Może nieco głupie pytanie ale jaki rozmiar opaski jest potrzebny? Z tego co widziałem w ePERze to tam praktycznie wszystkie opaski mają ten sam rozmiar (ale jaki?) a tylko jedna opaska jest inna.
Może ktoś podpowie jaki jest rozmiar opaski nr 3 oraz 2 z rysunku :)

P.S.
Czy to >>>> TAKIE <<< opaski polecasz??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jest - Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150 KM

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: Marcin_D » 13 sie 2010, 15:08

Co do tych opasek z linka to one są naprawdę super - mam kumpla co ma firmę z usczelnieniami i powiedział mi że jak chcę coś skręcić na "umarł w butach" to tylko tego typu opaski, posłuchałem go i to się zgadza.

zbychoo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 16 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: zbychoo » 16 sie 2010, 11:01

A rozmiar ktoś pamięta? Czy nie obejdzie się jednak bez grzebania samemu pod maską?

Codee

Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: Codee » 16 sie 2010, 11:16

Podpowiem Ci że jedna z ostatnich opasek ( na ostatniej rurze do kolektora ) musi być większa, bo inaczej nie założysz rury i nie skręcisz jej. Więc jak będziesz kupował to jedną kup rozmiar większy od pozostałych.

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: aro » 05 lis 2011, 14:51

Odgrzeje kotleta, gdyż mam taki sam problem co kolega.
U mnie równiez przepływka pokazuje dużo za mało niż żąda ecu.
Odpinałem już przepływke i bez zmian, jedynie po odpieciu wyskoczył błąd przepływki. Oprócz tego żadnych innych błędów.
dziwne jest to, bo ma kopa i ciągnie do końca tj. do odcinki równo, bez zmulania.
Filtr powietrza wymieniony na nowy.
Obrazek

czy może ktos coś poradzic?
W ilu procentach powinien byc otwarty egr na wolnych obrotach bez dodawania gazu?

Tutaj mamy podobny temat http://www.forum.alfaholicy.org/156/599 ... lowym.html

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: elbarto » 09 lis 2011, 12:52

cześć,
jakie wartosci ci przeplywka pokazuje na wolnych? ja nawet podmieniłem na nową, i widzę że nic się nie zmieniło.
:) też auto jezdzi prawidlowo, chyba że może lepiej a ja o tym nie wiem. a czym robicie? jakim fiatecuscanem, jaka wersja? może on przekłamuje?

Pytanie: sprawdzaliscie jakoś szczelnośćdolotu przed turbo? ja najprosciej jak mi przyszło do głowy - zatkałem ręką rurę nad przepływką, auto zdycha. czyli sczelny?
może być nie sczelny za turbo, to m uszę sprawdzić, ale nie powinno to chyba mieć wpływu na same wartości wskazywane przez przepływke?
raczej wtedy nie wszystko było by tłoczone do silnika, jak mniemam.

mam zamiar rozebrać całość, codee, czy z kanału nie trzeba rozkręcać zderzaka?
bo zastanawiam się czy nie bardziej warot od kolegi kanał zająć;)

BTW: ktoś kupiował rurę gumową, ostatnią między rurą plastikową a kolektorem? i rurę gumową od turbo do IC? bo to chyba jedyne elementy gumowe? ta idąca od IC do gumowej przed kolektorem to plastik, element gumowty występuje tylko przy IC [z gory, krodki odcinek].


dodatkowo: ktoś czyscił kolektor dolotowy sam w sobie?
jak? co potrzebne? nowa uszczelka? dajcie znać, ci ktorzy to okiełznali;)
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: aro » 09 lis 2011, 16:09

elbarto - do kogo piszesz? Mi przepływka pokazuje dokładnie tyle ile na wklejonym zdjeciu - podczas pracy silnika na biegu jałowym (luzie), a ostatnio nawet 30mg/l

ksk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 266
Rejestracja: 03 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - uszkodzony przepływomierz?

Post autor: ksk » 09 lis 2011, 17:07

Panowie

To są poprawne wartości ale niepoprawne :)
Kilka miesięcy temu zbagatelizowałem pewną informację na forum fiatecuscana.
yani - fiatecuscan forum pisze: I know about this Air Quantity issue.
This happens on some versions of the EDC15C7 ECU, but it is not docummented anywhere. According to the EDC15C7 documentation this parameter is in mg/i.
The only info I have is that the value of this parameter on ECUs with software version C91 and C92 is not valid.
Dwie rewizje oprogramowania występujące w ECU EDC15C7 mają błąd, który objawia się tylko złą wartością mierzoną powietrza. Paliwo wtryskiwane jest poprawnie. Pewnie nie odczuwasz, że auto jest słabe ? Więc przepływomierz jest OK.
Kilka osób wymieniło przepływomierze i nic się nie zmieniło.

Sam mam takie wartości i przez długi czas myślałem, że coś jest nie tak. Dolot sprawdzałem 2 razy - wszystko OK, przepływomierza co prawda nie wymieniłem co się okazało bardzo dobrym posunięciem.

Tak więc jeśli auto ma moc to nie ma problemu. Ja bym na Waszym miejscu zamiast wydawać 350zł na przepływomierz - pojechał na hamownie - 100zł.
Dowiesz się jaką auto ma moc, moment.
Aczkolwiek dolot można sprawdzić - co rok dla pewności bo harmonijka przed turbiną może pęknąć i syf do turbiny leci.
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”