Post
autor: ksk » 26 gru 2010, 23:23
Witam
Na wstępie, powiem, że również posiadam 1.9 JTD 115KM.
Ja już od dłuższego czasu podejrzewam, że mam niesprawny przepływomierz i mam kilka pytań do Was.
1. Jaki przepływomierz założyć ? U siebie mam BOSCHa 0 281 002 309 (nie znam historii auta, ale na 90% nic przy nim nie było robione oprócz okresowych wymian filtrów, olejów, rozrządów, dowiem się jak sprawdzę datownik na przepływomierzu, na razie nie mam jak odkręcić), ale widzę, że też są 0 280 218 019 do tego silnika. Codee jaki numer seryjny masz u siebie ?
Dlaczego uważam, że przepływomierz jest niesprawny:
- przede wszystkim fakt niezaprzeczalny: duże rozbieżności w intake air quantity i desired air quantity, przykład - mam wrzucony III bieg, obroty - 2000RPM, gaz w dechę --- parametr desired air quantity(oczekiwana wartość) wskazuje 1200 mg/i, a intake air quantity(aktualna wartość) wskazuje na 448 mg/i max, wtedy gdy obroty doszły do 4000RPM (spójrzcie na wykres)
- Według mnie, auto od 2000RPM wzwyż jest o dużo za słabe - czuć to zwłaszcza na biegach wyższych - III,IV,V. Poza tym gdzie pozostałe choćby 600 mg/i ?
- dużo pali, teraz nie mam szans zejść poniżej 7L, wiem, że zima, ale nawet gdy na dworze temperatura na plusie to mam przynajmniej te 6.5 przy emeryckiej jeździe. Jechałem w trasie bardzo spokojnie (70 km/h) bo ślisko i miałem ledwo 5.8L (po 60 kilometrach w trasie).
2. Czy ktoś z dobrym przepływomierzem i najlepiej z silnikiem 1.9 115KM mógłby zamieścić zlogowane dane z FiatEcuScana (RPM,intake air, desired air przy przyspieszeniu na wyższym bieguj), miałbym porównanie.
3. Ile teraz w zimę palą Wam Lybry 1.9JTD 115KM ? Też łykają minimum 7L w mieście i 5.8L w trasie (przy spokojnej jeździe) ?
Przed wymianą mam zamiar przeczyścić przepływomierz i zobaczyć czy coś się zmieniło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD