Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
Imho nawet jeśli aku było nie najlepsze to przy takich obrotach jakie osiągał rozrusznik ciśnienie powinien mieć wyższe, wystarczające od odpalenia.
Ale nie zmienia to faktu, że świece prawdopodobnie do wymiany
Ale nie zmienia to faktu, że świece prawdopodobnie do wymiany
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
..zgadza się,ale nie przy takim mrozie słabe aku,kończące świece do tego trzeba prądu.FXX pisze:Imho nawet jeśli aku było nie najlepsze to przy takich obrotach jakie osiągał rozrusznik ciśnienie powinien mieć wyższe, wystarczające od odpalenia.
Zobaczymy finał
Ps:co do sondy,zwracam honor
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
belial666 pisze:Ps:co do sondy,zwracam honor
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
Do autora.
Zrob logi rozruchowe ale przy odpiętym czujniku położenia wałka !
Przy obrotach 170-190/min ciśnienie na listwie powinno być ok 400bar.
Czyszczenie mogło minimalnie poprawić, nie rozwiązało problemu, ale poprawiło na tyle że auto odpala ( 300Bar)
Zrób nawet teraz logi j/w.
Kręć ok 10 sek
Czujnik wałka jest tu :
Zrob logi rozruchowe ale przy odpiętym czujniku położenia wałka !
Przy obrotach 170-190/min ciśnienie na listwie powinno być ok 400bar.
Czyszczenie mogło minimalnie poprawić, nie rozwiązało problemu, ale poprawiło na tyle że auto odpala ( 300Bar)
Zrób nawet teraz logi j/w.
Kręć ok 10 sek
Czujnik wałka jest tu :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, 0:16 przez bronx, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
Bronx ale to nie jest złączka czujnika położenia wału,tylko czujnika położenia wałka rozrządu.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
I tak ma być, jak mnie poprawiłeś , ma być wałek !Zielony pisze:Bronx ale to nie jest złączka czujnika położenia wału,tylko czujnika położenia wałka rozrządu.
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
Zgodnie z sugestią zrobiłem logi.
Najpierw kręciłem z odpiętym czujnikiem położenia wałka rozrządu (log 1), później z podpiętym. Za trzecim razem auto zapaliło. Log 2 pokazuje pracę silnika na obrotach jałowych zaraz po odpaleniu.
Najpierw kręciłem z odpiętym czujnikiem położenia wałka rozrządu (log 1), później z podpiętym. Za trzecim razem auto zapaliło. Log 2 pokazuje pracę silnika na obrotach jałowych zaraz po odpaleniu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 2000
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
Imho czyszczenie jednak pomogło, chociaż zarówno obroty jak i ciśnienie powinno być chyba trochę wyższe.
Kontrolka świec nadal mruga?
Kontrolka świec nadal mruga?
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
Ciśnienie ciągle za niskie. Powinno oscylować na dobrym zaworze w granicach 500 Bar !!! przy takim logu.
Zawór do wymiany
Obroty ujdą.
Logujemy Ogólna Dawka Paliwa.
Tu masz przykładowe wartości
Czas Obroty silnika Zmierzone ciśnienie paliwa
s obr/min bar
0 0 3,6
0,33 0 3,6
3,16 114 104,3
3,48 173 195,9
4,11 149 347,9
4,74 189 518,3
Zawór do wymiany
Obroty ujdą.
Logujemy Ogólna Dawka Paliwa.
Tu masz przykładowe wartości
Czas Obroty silnika Zmierzone ciśnienie paliwa
s obr/min bar
0 0 3,6
0,33 0 3,6
3,16 114 104,3
3,48 173 195,9
4,11 149 347,9
4,74 189 518,3
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
Czyli rozumiem że regulator jednoznacznie do wymiany?
Ze świecami dziwna sprawa. Dopiero przy czwartym dzisiejszym rozruchu zgłosił się błąd. Też będę je musiał wymienić.
Ze świecami dziwna sprawa. Dopiero przy czwartym dzisiejszym rozruchu zgłosił się błąd. Też będę je musiał wymienić.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 2000
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
Wymieniaj po kolei by znaleźć przyczynęJeremy pisze:Czyli rozumiem że regulator jednoznacznie do wymiany?
Ze świecami dziwna sprawa. Dopiero przy czwartym dzisiejszym rozruchu zgłosił się błąd. Też będę je musiał wymienić.
Ja bym wymienił świece a potem regulator,by nie narażać się na koszty
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
Mam problem ze świecami w Thesis i też odpala za trzecim przy -11,gdyby nie nowe aku to bym wcale nie odpaliłbelial666 pisze:Wymieniaj po kolei by znaleźć przyczynęJeremy pisze:Czyli rozumiem że regulator jednoznacznie do wymiany?
Ze świecami dziwna sprawa. Dopiero przy czwartym dzisiejszym rozruchu zgłosił się błąd. Też będę je musiał wymienić.
Ja bym wymienił świece a potem regulator,by nie narażać się na koszty
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
Rozumiem, że błąd to migająca kontrolka świec + błąd w ECU.Jeremy pisze:Czyli rozumiem że regulator jednoznacznie do wymiany?
Ze świecami dziwna sprawa. Dopiero przy czwartym dzisiejszym rozruchu zgłosił się błąd. Też będę je musiał wymienić.
Może masz gdzieś zły/utleniony styk. Świece w jtd mają takie kapturki jak świece w "kosiarce". Spróbuj może poruszać i przeczyścić konektory. Miałem tak kiedyś u siebie, że raz na jakiś czas kontrolka świec migała. Pomogło przeczyszczenie styków przy świecach.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
Wałkujemy ten temat jak flaki w oleje .....
Regulator masz do wymiany, pisaliśmy już zgłoś się do brygadzista1 i weź od niego dobra używkę. Może być z 2.4/1.9
Świece zostaw na razie w spokoju, zrób jedno od początku do końca.
Jak będziesz miał poprawnie działający układ paliwowy zajmiemy się świecami.
Jaki błąd wywala komp? Czy kontrolka świecy miga na desce? itp ?
Sprawdź wpierw świece na silniku (np. mierząc oporność, może masz cęgi prądowe zmierzysz prąd)
Jeśli będą nieprawidłowości może uda się bez wykręcania znaleźć winowajcę.
Może moduł powoli szwankuje, kolega daje dobrą radę, może styki itp itd.
Może aku po kręceniu za 4 razem siada i świece jednak są dobre.
Regulator masz do wymiany, pisaliśmy już zgłoś się do brygadzista1 i weź od niego dobra używkę. Może być z 2.4/1.9
Świece zostaw na razie w spokoju, zrób jedno od początku do końca.
Jak będziesz miał poprawnie działający układ paliwowy zajmiemy się świecami.
Jaki błąd wywala komp? Czy kontrolka świecy miga na desce? itp ?
Sprawdź wpierw świece na silniku (np. mierząc oporność, może masz cęgi prądowe zmierzysz prąd)
Jeśli będą nieprawidłowości może uda się bez wykręcania znaleźć winowajcę.
Może moduł powoli szwankuje, kolega daje dobrą radę, może styki itp itd.
Może aku po kręceniu za 4 razem siada i świece jednak są dobre.
Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem
Jakie narażanie się na koszty skoro przyczyną zbyt niskiego ciśnienia nie są świece, a regulator?belial666 pisze:Wymieniaj po kolei by znaleść przyczynę
Ja bym wymienił świece a potem regulator,by nie narażać się na koszty
Co da zmiana świec skoro ciśnienie za małe?
Przy braku ciśnienia z nowym aku i nowymi świecami też byś nie odpalił... a tu pierwszym problemem jest ciśnienie.belial666 pisze:Mam problem ze świecami w Thesis i też odpala za
trzecim przy -11,gdyby nie nowe aku to bym wcale nie odpalił
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX