Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: FXX » 25 sty 2014, 17:29

Imho nawet jeśli aku było nie najlepsze to przy takich obrotach jakie osiągał rozrusznik ciśnienie powinien mieć wyższe, wystarczające od odpalenia.

Ale nie zmienia to faktu, że świece prawdopodobnie do wymiany :D
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

belial666

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: belial666 » 25 sty 2014, 17:38

FXX pisze:Imho nawet jeśli aku było nie najlepsze to przy takich obrotach jakie osiągał rozrusznik ciśnienie powinien mieć wyższe, wystarczające od odpalenia.
..zgadza się,ale nie przy takim mrozie słabe aku,kończące świece do tego trzeba prądu.
Zobaczymy finał

Ps:co do sondy,zwracam honor :pifko:

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: FXX » 25 sty 2014, 17:48

belial666 pisze:Ps:co do sondy,zwracam honor :pifko:
: ok2 : :pifko:
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: bronx » 25 sty 2014, 18:40

Do autora.
Zrob logi rozruchowe ale przy odpiętym czujniku położenia wałka !
Przy obrotach 170-190/min ciśnienie na listwie powinno być ok 400bar.
Czyszczenie mogło minimalnie poprawić, nie rozwiązało problemu, ale poprawiło na tyle że auto odpala ( 300Bar)
Zrób nawet teraz logi j/w.
Kręć ok 10 sek
Czujnik wałka jest tu :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, 0:16 przez bronx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: Zielony » 25 sty 2014, 22:05

Bronx ale to nie jest złączka czujnika położenia wału,tylko czujnika położenia wałka rozrządu.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: bronx » 26 sty 2014, 0:17

Zielony pisze:Bronx ale to nie jest złączka czujnika położenia wału,tylko czujnika położenia wałka rozrządu.
I tak ma być, jak mnie poprawiłeś , ma być wałek !

Jeremy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 149
Rejestracja: 03 lis 2011, 9:54
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: Jeremy » 26 sty 2014, 13:12

Zgodnie z sugestią zrobiłem logi.
Najpierw kręciłem z odpiętym czujnikiem położenia wałka rozrządu (log 1), później z podpiętym. Za trzecim razem auto zapaliło. Log 2 pokazuje pracę silnika na obrotach jałowych zaraz po odpaleniu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 2000

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: FXX » 26 sty 2014, 13:47

Imho czyszczenie jednak pomogło, chociaż zarówno obroty jak i ciśnienie powinno być chyba trochę wyższe.
Kontrolka świec nadal mruga?
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: bronx » 26 sty 2014, 16:56

Ciśnienie ciągle za niskie. Powinno oscylować na dobrym zaworze w granicach 500 Bar !!! przy takim logu.
Zawór do wymiany
Obroty ujdą.
Logujemy Ogólna Dawka Paliwa.

Tu masz przykładowe wartości
Czas Obroty silnika Zmierzone ciśnienie paliwa
s obr/min bar
0 0 3,6
0,33 0 3,6

3,16 114 104,3
3,48 173 195,9

4,11 149 347,9
4,74 189 518,3

Jeremy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 149
Rejestracja: 03 lis 2011, 9:54
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: Jeremy » 26 sty 2014, 20:15

Czyli rozumiem że regulator jednoznacznie do wymiany?
Ze świecami dziwna sprawa. Dopiero przy czwartym dzisiejszym rozruchu zgłosił się błąd. Też będę je musiał wymienić.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 2000

belial666

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: belial666 » 26 sty 2014, 20:28

Jeremy pisze:Czyli rozumiem że regulator jednoznacznie do wymiany?
Ze świecami dziwna sprawa. Dopiero przy czwartym dzisiejszym rozruchu zgłosił się błąd. Też będę je musiał wymienić.
Wymieniaj po kolei by znaleźć przyczynę
Ja bym wymienił świece a potem regulator,by nie narażać się na koszty

belial666

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: belial666 » 26 sty 2014, 20:51

belial666 pisze:
Jeremy pisze:Czyli rozumiem że regulator jednoznacznie do wymiany?
Ze świecami dziwna sprawa. Dopiero przy czwartym dzisiejszym rozruchu zgłosił się błąd. Też będę je musiał wymienić.
Wymieniaj po kolei by znaleźć przyczynę
Ja bym wymienił świece a potem regulator,by nie narażać się na koszty
Mam problem ze świecami w Thesis i też odpala za trzecim przy -11,gdyby nie nowe aku to bym wcale nie odpalił

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: grigor » 26 sty 2014, 21:20

Jeremy pisze:Czyli rozumiem że regulator jednoznacznie do wymiany?
Ze świecami dziwna sprawa. Dopiero przy czwartym dzisiejszym rozruchu zgłosił się błąd. Też będę je musiał wymienić.
Rozumiem, że błąd to migająca kontrolka świec + błąd w ECU.
Może masz gdzieś zły/utleniony styk. Świece w jtd mają takie kapturki jak świece w "kosiarce". Spróbuj może poruszać i przeczyścić konektory. Miałem tak kiedyś u siebie, że raz na jakiś czas kontrolka świec migała. Pomogło przeczyszczenie styków przy świecach.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: bronx » 26 sty 2014, 21:30

Wałkujemy ten temat jak flaki w oleje .....
Regulator masz do wymiany, pisaliśmy już zgłoś się do brygadzista1 i weź od niego dobra używkę. Może być z 2.4/1.9


Świece zostaw na razie w spokoju, zrób jedno od początku do końca.
Jak będziesz miał poprawnie działający układ paliwowy zajmiemy się świecami.

Jaki błąd wywala komp? Czy kontrolka świecy miga na desce? itp ?
Sprawdź wpierw świece na silniku (np. mierząc oporność, może masz cęgi prądowe zmierzysz prąd)
Jeśli będą nieprawidłowości może uda się bez wykręcania znaleźć winowajcę.
Może moduł powoli szwankuje, kolega daje dobrą radę, może styki itp itd.
Może aku po kręceniu za 4 razem siada i świece jednak są dobre.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: FXX » 26 sty 2014, 21:39

belial666 pisze:Wymieniaj po kolei by znaleść przyczynę
Ja bym wymienił świece a potem regulator,by nie narażać się na koszty
Jakie narażanie się na koszty skoro przyczyną zbyt niskiego ciśnienia nie są świece, a regulator?
Co da zmiana świec skoro ciśnienie za małe?
belial666 pisze:Mam problem ze świecami w Thesis i też odpala za
trzecim przy -11,gdyby nie nowe aku to bym wcale nie odpalił
Przy braku ciśnienia z nowym aku i nowymi świecami też byś nie odpalił... a tu pierwszym problemem jest ciśnienie.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”