Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

belial666

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: belial666 » 26 sty 2014, 22:06

FXX pisze:
belial666 pisze:Wymieniaj po kolei by znaleść przyczynę
Ja bym wymienił świece a potem regulator,by nie narażać się na koszty
Jakie narażanie się na koszty skoro przyczyną zbyt niskiego ciśnienia nie są świece, a regulator?
Co da zmiana świec skoro ciśnienie za małe?
belial666 pisze:Mam problem ze świecami w Thesis i też odpala za
trzecim przy -11,gdyby nie nowe aku to bym wcale nie odpalił
Przy braku ciśnienia z nowym aku i nowymi świecami też byś nie odpalił... a tu pierwszym problemem jest ciśnienie.[/quote]

;) ,aku nowe przy -11 traci nawet 30 procent prącia, a on nie ma nowego.
Tak więc może sobie mierzyć ciśnienie, może nawet wymienić cały układ zasilania i basta

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: grigor » 26 sty 2014, 22:21

bronx pisze:Wałkujemy ten temat jak flaki w oleje .....
Regulator masz do wymiany, pisaliśmy już zgłoś się do brygadzista1 i weź od niego dobra używkę. Może być z 2.4/1.9


Świece zostaw na razie w spokoju, zrób jedno od początku do końca.
Jak będziesz miał poprawnie działający układ paliwowy zajmiemy się świecami.

Jaki błąd wywala komp? Czy kontrolka świecy miga na desce? itp ?
Sprawdź wpierw świece na silniku (np. mierząc oporność, może masz cęgi prądowe zmierzysz prąd)
Jeśli będą nieprawidłowości może uda się bez wykręcania znaleźć winowajcę.
Może moduł powoli szwankuje, kolega daje dobrą radę, może styki itp itd.
Może aku po kręceniu za 4 razem siada i świece jednak są dobre.
Dokładnie. Świece raczej nie są problemem jak błąd wyskakuje od świeta. Aktualnie mam 2 spalone świece i auto przy obecnych mrozach odpala za 1 razem. Co prawda przez chwilkę po odpaleniu prycha jak gruźlik, ale zapala ;). Dodam, że akumulator też nie jest nowy. Został jeszcze po poprzednim właścicielu.
Świece najłatwiej sprawdzić wypinając wtyczkę od modułu grzania (ten na podszybiu). We wtyczce masz nawet numerki który pin jest od którego cylindra. Do podstawowej diagnostyki wystarczy zwykły multimetr.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: FXX » 26 sty 2014, 22:33

belial666 pisze: ;) ,aku nowe przy -11 traci nawet 30 procent prącia, a on nie ma nowego.
Tak więc może sobie mierzyć ciśnienie, może nawet wymienić cały układ zasilania i basta
Ale co to nadal ma do ciśnienia? Ciśnienie na listwie wytwarzane jest w tym wypadku bezpośrednio przez rozrusznik, który napędza układ rozrządu, w tym między innymi pompę CR. Widać na logu, że rozrusznik kręci, a ciśnienia brak, bądź jest za niskie.
Zatem co mu da wymiana świec, skoro zaraz się okaże, że regulator znowu nie będzie trybił i bez ciśnienia ECU nawet wtrysków nie otworzy?

Ponadto jw. całkiem możliwe, że świece są oki.
belial666 pisze:Tak więc może sobie mierzyć ciśnienie, może nawet wymienić cały układ zasilania i basta
Może też sobie wymienić wszystkie świece i cały moduł, ale bez odpowiedniego ciśnienia na listwie CR to może sobie małpki iskać :)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

belial666

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: belial666 » 26 sty 2014, 23:12

FXX pisze:
belial666 pisze: ;) ,aku nowe przy -11 traci nawet 30 procent prącia, a on nie ma nowego.
Tak więc może sobie mierzyć ciśnienie, może nawet wymienić cały układ zasilania i basta
Ale co to nadal ma do ciśnienia? Ciśnienie na listwie wytwarzane jest w tym wypadku bezpośrednio przez rozrusznik, który napędza układ rozrządu, w tym między innymi pompę CR. Widać na logu, że rozrusznik kręci, a ciśnienia brak, bądź jest za niskie.
Zatem co mu da wymiana świec, skoro zaraz się okaże, że regulator znowu nie będzie trybił i bez ciśnienia ECU nawet wtrysków nie otworzy?

Ponadto jw. całkiem możliwe, że świece są oki.
belial666 pisze:Tak więc może sobie mierzyć ciśnienie, może nawet wymienić cały układ zasilania i basta
Może też sobie wymienić wszystkie świece i cały moduł, ale bez odpowiedniego ciśnienia na listwie CR to może sobie małpki iskać :)[/quote]

Uważasz że gdy pompa wytwarza zbyt niskie ciśnienie to auto byś odpalił?,bo przeciesz odpalił z podładowanym aku ;)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: FXX » 26 sty 2014, 23:18

Przecież o tym mówię - ze zbyt niskim ciśnieniem na listwie CR nie odpali.
Czy może mówisz o pompie w baku?

PS. Odpalić odpalił, ale z tym podładowanym aku nadal ciśnienie wytwarzane przez pompę CR jest za niskie (jednakże już wystarczające do jako takiego odpalenia).
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

belial666

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: belial666 » 26 sty 2014, 23:23

FXX pisze:Przecież o tym mówię - ze zbyt niskim ciśnieniem na listwie CR nie odpali.
Czy może mówisz o pompie w baku?
Nie pompie niskiego tylko wysokiego i że kolega odpalił auto za którymś razem więc nie wydaje mi się żeby to był problem z ciśnieniem

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: FXX » 26 sty 2014, 23:27

belial666 pisze:Nie pompie niskiego tylko wysokiego i że kolega odpalił auto za którymś razem więc nie wydaje mi się żeby to był problem z ciśnieniem
Odpalił dopiero po przeczyszczeniu regulatora. Jw. nawet na podładowanym aku widać, że ciśnienie jest niskie - bronx nawet podał parametry jakie mniej więcej powinny być, a tu jest do nich daleko.
Poza tym widać, że rozrusznik kręci i to nie najgorzej, a ciśnienie wytwarzane przez pompę CR, którą napędza jest za niskie. Zatem jak wg. Ciebie akumulator wpływa na zbyt niskie ciśnienie, skoro przy takich obrotach u mnie czy u kol. bronxa ciśnienie jest sporo wyższe, a obroty wału te same?
Połączenie między rozrusznikiem, a pompą jest "sztywne" - określone obroty rozrusznika to określone obroty wału, a przez to i obroty wałka napędzającego pompę. Zatem gdzie jest ciśnienie, skoro są obroty?

PS. Ponadto zwróć uwagę w jakim tempie narasta ciśnienie na pompie CR:

kol. Jeremy
4s - ok. 160obr./min. - ok 185 bar

Lybra mojego ojca (uszkodzony czujnik wałka)
4s - ok. 160 obr./min. - ok 430 bar
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: bronx » 27 sty 2014, 8:19

: biczowanie : belial666

Wszyscy piszemy jak jeden mąż a Ty jak ta "koza" ( lub co gorsza nasz rząd) upierasz się przy swoim. Coś Ci dzwoni ale dokładnie jeszcze nie wiadomo co.
W moich oczach robisz zamęt, i burdel w temacie. Zamiast się doszkolić popytać to ciągle się "upierasz" ( egr, RAIL, sonda )
Wiem że forum jest do wymiany doświadczeń, ale jak już któryś raz ktoś pisze, że jest tak nie inaczej, nie wal już postów tylko poczytaj.
Idź do auta, zrób logi, pobaw się sam.
Popatrz na to tak:
ktoś ma podobny problem, odszuka temat, zobaczy 4 strony..... ciup ile czytania... no ale może będzie coś bardzo konstruktywnego.... a tu czyta i czyta,
1,2 strona i ciągle, ciągle ciągnie nic na temat. Szlak go trafia i daruje sobie. A tu na 4 stronie 2posty z cennymi informacjami. Mnie osobiście trafia jak czytam 10 stron i nic konkretnego.

Napisze (napiszemy ?) ostatni raz, świece nic nie mają do ciśnienia. Świece pewnie i kolega ma dobre, a nawet jak jedna wypadła to i na 3 zapali ( przy odpowiednim P na RAIL), tylko że będzie ciężko zapalał i kulał.
Naprawiamy CR i żadnych świec na razie :bitwa:
Akumulator ma być w miarę sprawny, i po 4 sek kręcenia rozrusznikiem ma dawać ponad 450 Bar.
Powodzenia !
Ostatnio zmieniony 28 sty 2014, 7:58 przez bronx, łącznie zmieniany 1 raz.

Jeremy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 149
Rejestracja: 03 lis 2011, 9:54
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: Jeremy » 27 sty 2014, 8:31

Więc zgodnie z radami wymienię regulator. Rozmawiałem z brygadzistą1, ale ma w tej chwili żadnego regulatora i używanego nie poleca. Pozostaje mi tylko nabycie nowego. Jak wymienię zamieszczę logi.
Tematem świec zajmę się później. Nadmienię tylko że akumulator mam nowy (kupiony 5 miesięcy temu), a błąd świec wywala mi sporadycznie (kontrolka na desce+ECU).
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 2000

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: bronx » 27 sty 2014, 8:37

Jeremy pisze:...używanego nie poleca. Pozostaje mi tylko nabycie nowego.....

Hubert :twisted:
Mi dopiero chyba 2 lub 3 działał odpowiednio, prawda jest taka że zabawa może być.
Niemniej za używkę zapłacisz 100 a za nowy 380.
Jak nie ma to. problem, bo wątpię że ktoś z allegro będzie szedł na rękę i pozwoli próbować a jak okaże się kicha to odesłać ( będzie się upierał że jest dobry i wtryski leją).
Zapytam się szwagr czy nie został mu regulator z Kappy.

belial666

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: belial666 » 27 sty 2014, 20:04

bronx pisze:: biczowanie : belial666

Wszyscy piszemy jak jeden mąż a Ty jak ta "koza" ( lub co gorsza nasz RZĄd) upierasz się przy swoim. Coś Ci dzwoni ale dokładnie jeszcze nie wiadomo co.
W moich oczach robisz zamęt, i burdel w temacie. Zamiast się doszkolić popytać to ciągle się "upierasz" ( egr, RAIL, sonda )
Wiem że forum jest do wymiany doświadczeń, ale jak już któryś raz ktoś pisze, że jest tak nie inaczej, nie wal już postów tylko poczytaj.
Idź do auta, zrób logi, pobaw się sam.
Popatrz na to tak:
ktoś ma podobny problem, odszuka temat, zobaczy 4 strony..... ciup ile czytania... no ale może będzie coś bardzo konstruktywnego.... a tu czyta i czyta,
1,2 strona i ciągle, ciągle ciągnie nic na temat. Szlak go trafia i daruje sobie. A tu na 4 stronie 2posty z cennymi informacjami. Mnie osobiście trafia jak czytam 10 stron i nic konkretnego.



Napisze (napiszemy ?) ostatni raz, świece nic nie mają do ciśnienia. Świece pewnie i kolega ma dobre, a nawet jak jedna wypadła to i na 3 zapali ( przy odpowiednim P na RAIL), tylko że będzie ciężko zapalał i kulał.
Naprawiamy CR i żadnych świec na razie :bitwa:
Akumulator ma być w miarę sprawny, i po 4 sec kręcenia rozrusznikiem ma dawać ponad 450 Bar.
Powodzenia !
Nigdy nie wyznawałem że większość ma rację.
Mam nadzieje że uda się naprawić auto w przeciwnym razie będzie popa
Powodzenia.

Jeremy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 149
Rejestracja: 03 lis 2011, 9:54
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: Jeremy » 30 sty 2014, 21:04

Kupiłem właśnie nowy regulator. Zamontowałem i cud-auto pali na dotyk. Żadnych błędów, wszystko w najlepszym porządku.
Dziękuję bardzo za pomoc.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 2000

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: FXX » 30 sty 2014, 22:01

I super : ok2 :
A jak sprawa ze świecami ?
Teraz chyba nie pomyliłem tematów :D
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

belial666

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: belial666 » 30 sty 2014, 22:05

FXX pisze:I super : ok2 :
A jak sprawa ze świecami ?
Teraz chyba nie pomyliłem tematów :D

Tym razem nie będzie popy! :)

Jeremy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 149
Rejestracja: 03 lis 2011, 9:54
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: Jeremy » 31 sty 2014, 7:17

FXX pisze: A jak sprawa ze świecami ?
Póki co żadnych błędów auto nie zgłasza.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 2000

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”