Lybra 1.6 16v - wymiana przegubu zewnętrznego

Awatar użytkownika
michalk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 25 mar 2014, 9:30
Imię: Michał
Lokalizacja: Zawada Lanckorońska

Lybra 1.6 16v - wymiana przegubu zewnętrznego

Post autor: michalk » 28 sie 2014, 12:58

Witam.
Niedawno spotkała mnie niemiła sytuacja. Rozleciał się przegub zewnętrzny w mojej Lybrze. Dzień wcześniej żona jadąc do pracy podczas ruszania na skrzyżowaniu usłyszała dziwny hałas pod samochodem. Po powrocie obejrzałem wszystko pojeździłem po dziurach i nic nie znalazłem. Wracając z zakupów skręciłem na maksa w lewo na podjazd i samochód stanął w miejscu a z koła było słychać tylko chrobotanie. Szybka diagnoza - rozpadł się koszyczek przegubu, półoś wypadła i wisi. Dalszą drogę pokonałem na lince za ciągnikiem.
Przy rozbieraniu okazało się, że seger zabezpieczający był pokruszony. Koszyczek rozpadł się na dwie części. Zamówiłem części i poskładałem w odwrotnej kolejności wpychając dołączony smar do przegubu.

Przypuszczalnym powodem takiego niespodziewanego strajku była kolizja wiosną tego roku gdzie Lancia oberwała w lewe koło.
Żeby było ciekawiej to przegub do końca nie zdradzał objawów zużycia!

Teraz mam pytanie - jadąc w długim zakręcie w lewo da się słyszeć charakterystyczne klekotanie przegubu - od czego? Przegub nowy, smaru do pełna. Może za słabo/mocno skręciłem do piasty?

Proszę o jakąś sugestię bo nie chciałbym za miesiąc znów tego przerabiać.
Są parówki i jest BERLINA!

Były:
- MZ ETZ 250
- FIat 126P BIS
- Łada Samara 1300
- Seat Cordoba 1.6
Obecnie:
- Lancia Lybra 1.6
- Daewoo Matiz 0.8

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”