Mam problem z moją Lancią - jakiś czas temu zauważyłem w trasie, że temperatura w silniku rośnie do 130 stopni. Szybko zjechałem do najbliższego warsztatu, gdzie odpowietrzyli układ i dolali płynu. To był znak, że gdzieś wycieka płyn. Po powrocie wymieniałem koła i przy okazji zapytałem mechanika, co z tym zrobić, on odpowiedział, że to leci po kropelce i wystarczy co jakiś czas kontrolować i dolewać. Ślady drobnego wycieku były przy termostacie.
Wczoraj wracałem do domu w korkach ponad godzinę, a dzisiaj wracając z pracy wentylator nie czekał na rozgrzanie się silnika, tylko od razu po ruszeniu zaczął dmuchać, a po chwili temperatura podskoczyła prawie do 130. Otworzyłem maskę i zauważyłem, że nie było płynu w zbiorniczku, otworzyłem zbiorniczek - nic nie bulgotało, jak próbowałem dolać, to szybko zbiorniczek się napełnił, a dolałem tylko około litra. Myślałem, że to powietrze w układzie więc odkręciłem odpowietrznik i okazało się że nie leci w ogóle powietrze tylko sam niebieski płyn, płyn miał temperaturę tylko około 50 stopni - spokojnie można było utrzymać w nim rękę. Jak cały płyn zleciał i zaczęła wypływać woda, którą wlewałem, to zamknąłem odpowietrznik i pojechałem. W trakcie jazdy w samochodzie zrobiło się bardzo ciepło, także zrozumiałem, że woda w nagrzewnicy jest bardzo ciepła więc, żeby wspomóc trochę chłodzenie silnika otworzyłem ogrzewanie na full i otworzyłem okna.
Moje pytanie brzmi: co jest nie tak?
Na mój chłopski rozum wszystko wskazuje na termostat lub czujnik temperatury (nie wiem, czy to jest w tym samym urządzeniu).
1. wentylator zaczyna dmuchać od razu po ruszeniu jakby silnik był już rozgrzany.
2. Wskaźnik pokazuje 120 stopni a płyn ma temperaturę około 50 stopni.
3. Płyn raczej jest w układzie
Dodam jeszcze, że chłodnica po przyjeździe była umiarkowanie ciepła.
Następnego dnia znowu go uruchomiłem i po przekręceniu kluczyka wskazówka od razu wędruje na 120 stopni, ale chłodnica po przejechaniu kilku kilometrów jest raczej zimna.
Bardzo bym prosił o pomoc, chciałbym jak najszybciej zakupić zepsutą część i wymienić.
Z góry dzięki za pomoc.
Lybra 1.8 16v - kłopoty z chłodzeniem
Re: Lybra 1.8 16v - kłopoty z chłodzeniem
Widzę że na forum sami fachowcy.
Lancia Lybra SW 1.8 V.V.T.
Adwokat, radca prawny, doradca podatkowy, rzecznik patentowy, notariusz, kancelarie prawne
Adwokat, radca prawny, doradca podatkowy, rzecznik patentowy, notariusz, kancelarie prawne
Re: Lybra 1.8 16v - kłopoty z chłodzeniem
Lancia Lybra 1.8 131KM + LPG
Re: Lybra 1.8 16v - kłopoty z chłodzeniem
Równie dobrze to może być UPG
Bez dokładnej analizy skąd cieknie ciężko dywagować
Na pewno musisz naprawić wyciek, a nie bawić się w dolewki.
Bez dokładnej analizy skąd cieknie ciężko dywagować
Na pewno musisz naprawić wyciek, a nie bawić się w dolewki.
QV...soon:)
Re: Lybra 1.8 16v - kłopoty z chłodzeniem
Witam
Kol. RiGi podaj na schemacie czujnika temp. ,które to piny 2 i 3 ??
Pozdrowienia
Zbyszek55 z Bydgoszczy
Kol. RiGi podaj na schemacie czujnika temp. ,które to piny 2 i 3 ??
Pozdrowienia
Zbyszek55 z Bydgoszczy
Lancia Lybra 2.4 JTD SW