Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 cze 2018, 06:11

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 12 mar 2015, 20:06 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 04 wrz 2013, 17:08
Posty: 3
Imię: Paweł
Lokalizacja: Straszęcin
Witam . Mam następujący problem a mianowicie , ubywa mi płyn bardzo powoli ze zbiorniczka wyrównawczego . Nie ma wody w oleju węże nie puchną , auto się nie przegrzewa nie ma żadnych objawów uszkodzenia uszczelki pod głowicą . Ale dzisiaj po odkręceniu osłony silnika zauważyłem kilka kropli płynu na filtrze oleju oraz na środkowej śrubie trzymającej uchwyt, na którym jest przykręcona sprężarka klimatyzacji . Ta śruba znajduje się prawie dokładnie nad filtrem oleju . I teraz zastanawiam się skąd może płyn wyciekać ?


Ostatnio zmieniony 13 mar 2015, 12:06 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
>>>SKĄD>>>tak się po polskiemu pisze i mówi!!!


Na górę
Post: 12 mar 2015, 20:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 00:00
Posty: 4352
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Cytuj:
I teraz zastanawiam się z kąt może płyn wyciekać ?
Pewnie z kąta ;-)
A tak poważniej - nie wiem jak to wygląda w lybrze, ale nie ma nad tym miejscem żadnego węża z wodą?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Post: 13 mar 2015, 09:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Posty: 2001
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze
Na jakiej podstawie wykluczyłeś UPG?
U mnie płyn znikał, bardzo powoli, brak widocznego wycieku. Brak klasycznych objaw (masło pod korkiem, bąble w zbiorniczku wyrównawczym, niebieski dym)
Okazało się że to jednak UPG, delikatnie przepuszczała od strony kolektora na zewnątrz przez co płyn odparowywał i nie było śladu.
Jeśli dokładnie sprawdzisz wszystkie połączenia i nie odnotujesz wycieku, nie pozostaje ci nic innego jak wymyć silnik dodać barwnika UV i z lampą poszukiwać wycieku.

_________________
QV...soon:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 13 mar 2015, 14:42 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1216
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Chłodniczka oleju? To bym wykluczył, wiem że lubią przeciekać. To jest ta część pod filtrem oleju, dochodzą do niej węże układu chłodzenia zdaje się.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


Na górę
Post: 13 mar 2015, 17:23 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 04 wrz 2013, 17:08
Posty: 3
Imię: Paweł
Lokalizacja: Straszęcin
Co do pisowni to przeoczenie spieszyłem się i nie zwróciłem uwagi . Nie wykluczyłem UPG tylko nie ma żadnych typowych objawów i pewnie będę musiał umyć silnik i dodać UV będzie to chyba najpewniejszy sposób na zlokalizowanie wycieku. Przyszło mi jeszcze jedno miejsce do głowy gdzie może być wyciek a mianowicie magistrala wodna , czy ktoś jest zorientowany czy na połączeniu magistrali z blokiem jest uszczelka ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 13 mar 2015, 19:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1216
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Jest, metalowa., do dostania tylko w ASO ale można starą na silikon złożyć. Ja tak mam i działa.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


Na górę
Post: 13 mar 2015, 19:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2010, 08:40
Posty: 593
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
A może spróbuj to :link:. Zastosowałem to w Ypsylonce 1 miesiąc temu i do tej pory OK.
YT-:link:

_________________
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13 mar 2015, 23:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1216
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Jeśli to uszczelka magistrali to naprawa jest naprawdę prosta i nie ma sensu stosować półśrodków.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


Na górę
Post: 14 mar 2015, 07:52 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2010, 08:40
Posty: 593
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Powodzenia w naprawie : ok2 :

_________________
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.


Na górę
Post: 14 mar 2015, 13:13 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 04 wrz 2013, 17:08
Posty: 3
Imię: Paweł
Lokalizacja: Straszęcin
Dziękuję za wszystkie porady , od poniedziałku zabieram się za szukanie wycieku . Umyję silnik i będę obserwował bo przez ostatnie dni padał deszcz a mam odkręconą osłonę pod silnikiem i po każdej przejażdżce silnik jest cały mokry i bardzo to utrudnia diagnozę . Ale już od jutra ma być piękna pogoda :D to może uda mi się ustalić co niedomaga . Jak znajdę przyczynę to się odezwę . Pozdrawiam


Na górę
Post: 09 sie 2015, 11:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2014, 11:34
Posty: 74
Imię: Jędrzej
Lokalizacja: Warszawa
Cześć Paweł,

udało się zlokalizować miejsce, przez które uciekał płyn?

_________________
Jędrzej
Lancia Lybra 2.4 jtd


Na górę
Post: 08 gru 2015, 12:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2007, 00:00
Posty: 1559
Lokalizacja: Łódź -
na 99% cieknie ci z wężyków wodnych gumowych do chłodnicy oleju (przy f.oleju) .

_________________
Lancia Klub Polska - Łódź rabaty na hasło LKP AUTO-COM Łódź ul.Legionów 52 tel. 42 630-21-27


Fiat Linea t-Jet, Kappa 2.0 20VT do sprzedania, oraz PRL Fiat 126p 1978.
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: 01 lut 2018, 14:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2012, 09:29
Posty: 462
Imię: Bartek
Lokalizacja: Stargard
Kolego i gdzie to wyciekało ?
Jak ja kocham użytkowników zadających pytanie i nic potem nie odpisują

_________________
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST :-)


Na górę
Post: 03 mar 2018, 09:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 13 maja 2010, 21:35
Posty: 65
Imię: Dawid
Lokalizacja: Lublin
Podepnę się pod temat. Mam podobny problem. Wyciek jest spod śruby łapy sprężarki, czyli nad filtrem oleju. Czy tam jest jakaś uszczelka? Czy może blok pęknięty? Poza dolewaniem płynu nie ma żadnych niepokojących objawów. Silnik nie przegrzewa się, trzyma 90 stopni, wkręca się na obroty ładnie, pali na dotyk.

https://www.fotosik.pl/u/dwis/album/2492575

_________________
Lancia Lybra SW 1.8 LX
BRC SQ 24.11


Na górę
Post: 03 mar 2018, 10:55 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1862
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:
Podepnę się pod temat. Mam podobny problem. Wyciek jest spod śruby łapy sprężarki, czyli nad filtrem oleju. Czy tam jest jakaś uszczelka? Czy może blok pęknięty? Poza dolewaniem płynu nie ma żadnych niepokojących objawów. Silnik nie przegrzewa się, trzyma 90 stopni, wkręca się na obroty ładnie, pali na dotyk.

https://www.fotosik.pl/u/dwis/album/2492575
... pewnie ktoś z racji znajomości tego silnika doradzi Tobie coś sensowniejszego ale na Twoim miejscu wykręciłbym śrubę i podłożył po dnią uszczelkę mosiężną lub (lepiej) miedzianą. Jedyne co mi przychodzi do głowy to być może z jakiś powodów nagwintowany otwór pod śrubę łapy sprężarki puszcza płyn z płaszcza wodnego (kanału) silnika, może przegnił może .... coś innego. Śruba wygląda na M10 tak więc uszczelka 10,2 mm załatwi sprawę.
Pozdrawiam

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]