Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 lip 2019, 21:17

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 12 cze 2015, 20:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2013, 23:36
Posty: 82
Imię: Robert
Lokalizacja: DZL / DJE
FXX pisze:
A dlaczego od razu chcesz regenerować sprężarkę?
Nieszczelność to często niekoniecznie niesprawna sprężarka...
Sama sprężarka w sobie jest sprawna to jest pewne na 100%,tylko jest gdzieś nieszczelna i widać to w okularach do sprawdzania szczelności,że gdzieś ucieka czynnik.A zapytałem o regenerowaną dlatego,że nie mam poprostu czasu na jezdzenie po warsztatach bo wszędzie termin,a w związku z wykonywanym zawodem (kierowca tzw.TIRa) mam ograniczony czas,bo w domu jestem na weekend i tak pomysłalem,że kupiłbym po regeneracji na wymianę i pod domem w weekenda wymienił i pojechał w wolnym czasie nabić.

_________________
Była Lancia Lybra 2.4 jtd 135km
Jest Lancia Delta 1.9 TwinTurbo 190km
ObrazekDSC_0127 by nYnYDXi, on Flickr


Na górę
 Tytuł:
PostDodany: 13 cze 2015, 17:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1363
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Ja kilka lat temu (chyba ze cztery) wymieniłem na używkę za ok 80zł i śmiga do dziś. Używka wyjęta przy mnie z jeżdżącego autka. W mojej starej puścił uszczelniacz i olej z niej wychlapało na osłonę pasa przedniego od spodu.


Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
 Tytuł: Re:
PostDodany: 21 cze 2015, 18:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2013, 23:36
Posty: 82
Imię: Robert
Lokalizacja: DZL / DJE
Pawcio78 pisze:
Ja kilka lat temu (chyba ze cztery) wymieniłem na używkę za ok 80zł i śmiga do dziś. Używka wyjęta przy mnie z jeżdżącego autka. W mojej starej puścił uszczelniacz i olej z niej wychlapało na osłonę pasa przedniego od spodu.


Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
I ja chyba też tak będe musiał zrobić.Byłem w czwartek na takiej dokładnej analizie i sprężarka jest do wymiany w 100%.Szpec od klimatyzacji poradził mi,że albo nowa,a to koszt ok 1250 zł albo szukać używanej,ale tylko takiej co zostanie zdemontowana przy mnie z auta.A więc teraz moja prośba,jak ktoś ma namiar na jakąś Lybre w mojej okolicy co stoi gdzieś na części i można było by zdemontować to prosze o info.

_________________
Była Lancia Lybra 2.4 jtd 135km
Jest Lancia Delta 1.9 TwinTurbo 190km
ObrazekDSC_0127 by nYnYDXi, on Flickr


Na górę
PostDodany: 21 cze 2015, 20:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2013, 19:37
Posty: 550
Imię: Rafał
Lokalizacja: Dzierżoniów (dolnośląskie)
Niedaleko mnie jest :)

_________________
Lancia Lybra 2.4 JTD '01 Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 lip 2015, 12:19 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 03 lip 2009, 10:02
Posty: 31
Lokalizacja: Racibórz
Pozwole sobie się podpiąć.
Wymieniłem kompresor i osuszacz, klima nabita, szczelna.
Nie idzie sygnał do przekaźnika, nie uruchamia sie kmpresor. Poprzedni długo był nieszczelny i tak to sobie hulało z 2 lata chyba.
Gdzie może być problem? Na kompie nic nie wyszło.
Dodam że aktualnie mam rozebraną dolną część kokpitu - schowek, nawiewy, tunel środkowy, czy tam gdzieś może brakować jakiegoś połączenia?

Ps: gdzie jest presostat? W necie widze dwa rodzaje czujników, który za co odpowiada i gdzie się znajdują?

Obrazek

Obrazek
presostat?


Na górę
PostDodany: 08 lip 2015, 13:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1363
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Te dwa pierwsze to czujniki temperatury w obudowie klimatronika, to drugie to presostat. Nie znajduje sie przypadkiem pod zderzakiem przy osuszaczu?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 08 lip 2015, 18:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Posty: 669
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Sprawdź przekaźnik na podszybiu czy dostaje napięcie.

_________________
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Jest:
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'


Na górę
PostDodany: 09 lip 2015, 8:53 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 03 lip 2009, 10:02
Posty: 31
Lokalizacja: Racibórz
Zielony pisze:
Sprawdź przekaźnik na podszybiu czy dostaje napięcie.
Sprawdzony, nie dostaje.


Na górę
PostDodany: 09 lip 2015, 21:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Posty: 669
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Skoro nie dostaje to nie ma zezwolenia.A jak z presostatem? Może podaj sygnał z presostatu na "krótko" i zobacz czy sprężarka odpali.

_________________
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Jest:
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'


Na górę
PostDodany: 10 lip 2015, 8:31 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 03 lip 2009, 10:02
Posty: 31
Lokalizacja: Racibórz
Przy uruchomionym silniki i klimie wypiąć wtyczke presostatu i podać + 12v? Na który pin?


Na górę
PostDodany: 10 lip 2015, 9:10 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Posty: 222
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra
Nie znam się na klimatyzacjach , ale wydaje mi sie ze jak podasz mu 12v to komputer będzie widział za wysokie ciśnienie w układzie i i tak nie pozwoli na załączenie sprężarki . Lybra ma dwa piny na czujniku czy 3 ?

_________________
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2 16v 2004r. :)


Na górę
PostDodany: 10 lip 2015, 9:24 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 03 lip 2009, 10:02
Posty: 31
Lokalizacja: Racibórz
5
Obrazek
1_P1= Sprawdzenie 1° poziomu (około 2.5 bar):
D1_P2=. Odłączyć regulator ciśnienia od odpowiedniego przewodu (5040B14 REGULATOR CIŚNIENIA wielopoziomowy instalacji klimatyzacji powietrza -W/Z ) i sprawdzić, czy obwód między stykami 1 i 2 jest otwarty.[RP_5040B14N]
D1_P3=. Połączyć regulator ciśnienia do odpowiedniego przewodu: obwód pomiędzy stykiem 1 i 2 zamyka się.
D1_P4=. Połączyć złącze elektryczne regulatora ciśnienia i uruchomić układ klimatyzacji.
D1_P5=. Odczekać kilka minut, sprawdzając czy sprężarka włącza się regularnie.
D1_P6=. Nastawy 1-ego poziomu: otwarcie styku 2,10 - 2,80 bar i zamknięcie styku max 3,5 bar.
D2_P1= Sprawdzenie 2° poziomu (około 15 bar):
D2_P2=. Pozostawić włączony układ w stojącym samochodzie. Poczekać jeszcze parę minut: obwód pomiędzy stykiem 3 i 4 zamyka się. Jednocześnie sprawdzić czy przy pierwszym biegu włącza się elektrowentylator.
D2_P3=. Nastawy 2-giego poziomu: zamknięcie styku 14 - 16 bar i otwarcie styku 3 - 13 bar.
D3_P1= Sprawdzenie 3° poziomu (około 20 ba);
D3_P2=. Pozostawić włączony układ w stojącym samochodzie. Poczekać jeszcze parę minut: obwód pomiędzy stykiem 6 i 4 zamyka się. Jednocześnie sprawdzić czy elektrowentylator przechodzi z pierwszego na drugi bieg.
D3_P3=. Nastawy 3-ciego poziomu: zamknięcie styku 18,8 - 21,2 bar i otwarcie styku 13,8 - 18,2 bar.
D4_P1= Sprawdzenie 4° poziomu (około 28 bar):
D4_P2=. Zaleca się nie zwiększać ciśnienia obwodu do takiej wartości, zbyt bliskiej granicznym wartościom bezpieczeństwa.
D5_P1=Nota: W samochodzie nie jest możliwe sprawdzenie takiego poziomu.
D6_P1= W przypadku gdyby samochód uzyskał taką wartość obwód pomiędzy stykiem 1 i 2 zamknie się.
D7_P1= Nastawy 4-ego poziomu: otwarcie styku 26 - 30 bar i zamknięcie styku 18 - 26 bar.


Czyli wysatrczy zewrzeć piny 1 i 2 i jak ruszy komnpresor tzn że czujnik do wymiany?


Na górę
PostDodany: 10 lip 2015, 12:25 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Posty: 222
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra
Na to wychodzi , zwarcie 1 i 2 sygnal do centralki 3,5 bara załączenie sprężarki .

_________________
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2 16v 2004r. :)


Na górę
PostDodany: 13 lip 2015, 9:22 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 03 lip 2009, 10:02
Posty: 31
Lokalizacja: Racibórz
!!! UWAGA !!! Gdy spinacie wtyczke j/w to tylko na CHWILĘ.
Dłuższe działanie kompresora zamienia osuszacz w pocisk ziemia-powietrze i grozi utratą życia.

Obrazek


Na górę
PostDodany: 13 lip 2015, 10:02 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Posty: 222
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra
Nie koniecznie osuszacz , sprężarka potrafi wtedy nabic nawet do 30 bar i cisnienie szuka ujścia . Jesli wstrzelil osuszacz uszczelnienia przewodow i kompresora też moga okazac sie do wymiany .

_________________
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2 16v 2004r. :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl