Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 wrz 2019, 13:23

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 26 sie 2015, 11:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Posty: 2386
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
BlackLybraSW pisze:
meqqex pisze:
Serwus

Wracając do tego co napisałem kilka postów wyżej czy taka praca kompresora jest normalna
kompresor jest po wymianie auto odebrane wczoraj po południu upałów na dziś nie ma
a tak oto "cyka"
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9Eyvn23 ... e=youtu.be[/youtube]
Film jest prywatny xd
w rzeczy samej mojego autorstwa ;) już jest dostępny - wracając do tematu to podczas jazdy też czuję coś na obrotach jak wyłączę nawiewy to jest gitara wieczorkiem zapodam jak wygląda napięcie na mierniku

Edit:

napięcie stałe takie jak na aku ok 14V mam wrażenie jakby nie chciała się załączyć klima (poprzednia sprężarka podobnie działała zanim padła zatem raczej nie powinna to być ona tym bardziej że zorganizowałem prawie nówkę po dużej promocji :D ) czy może to nieszczelność układu klimatyzacji powoduje cosik takiego?

aha klima była włączona na "LO" dmuchawa 50%

_________________
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II


Na górę
PostDodany: 27 sie 2015, 17:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2011, 8:54
Posty: 63
Skype: wzorekk
Imię: Tomek
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska/Kraków
grigor pisze:
wzorekk pisze:
Koleżanki i koledzy.
Mam pytanie.
Co prawda klima mi pracuje ale co roku ucieka mi czynnik jakieś 200-300 i po prostu chłodzi coraz słabiej i zaczyna chodzić głośniej aż do momentu napełnienia. Ostatnio zauważyłem czynnik na presostacie u góry i ścieka aż na przewody (zauważyłem bo czynnik seledynowy gołym okiem z kilometra widać), czy możliwym jest w ogóle, że presostat przez złączu elektrycznym przepuszcza i tam wybija czynnik?
Z góry dzięki za pomoc :) Pozdrawiam
Całkiem możliwe, że tędy ucieka. Czasem się to zdarza. Trzeba się mu uważnie przyjrzeć i przy kolejnym serwisie klimy wymienić czujnik.
Dzięki za info umyje jeszcze i sprawdzę jak z czasem ale wygląda ze to to.
Pozdrawiam

_________________
Lybra SW 2,4 JTD 150KM Executive, 2003r


Na górę
PostDodany: 29 sie 2015, 12:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1377
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Według mnie presostat albo daje napięcie na centralkę wtrysku albo nie. Raczej nie powinno być tak że układ "próbuje" się uruchomić tak jak to jest u Ciebie. Słychać że sprężarka załącza się dwukrotnie i milknie. Jak już komuś pisałem: panel podaje sygnał do presostatu, presostat do centralki wtrysku a centralka wtrysku do przekaźnika sterującego kompresorem. Prześledź tą drogę. Możliwe że presostat daje jaja. W benzynie zauwazałbyś załączanie sprężarki po podwyższonych obrotach silnika i tak ewentualnie zdiagnozowałbyś poprawność działania centralki wtrysku a dieslu tego tak nie widać. Masz panel klimatronika na podmianę?

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 29 sie 2015, 12:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Posty: 2386
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Pawcio78 pisze:
Według mnie presostat albo daje napięcie na centralkę wtrysku albo nie. Raczej nie powinno być tak że układ "próbuje" się uruchomić tak jak to jest u Ciebie. Słychać że sprężarka załącza się dwukrotnie i milknie. Jak już komuś pisałem: panel podaje sygnał do presostatu, presostat do centralki wtrysku a centralka wtrysku do przekaźnika sterującego kompresorem. Prześledź tą drogę. Możliwe że presostat daje jaja. W benzynie zauwazałbyś załączanie sprężarki po podwyższonych obrotach silnika i tak ewentualnie zdiagnozowałbyś poprawność działania centralki wtrysku a dieslu tego tak nie widać. Masz panel klimatronika na podmianę?

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Hmm tak właśnie myślę, i chyba kumpel z pracy ma z rozbiórki jakiś zapas a jak nie ma to w końcu sam ma lybrę i przełożę od niego ;)
mam nadzieję że znacznie jeśli chodzi o środek (elektronikę) panel klimy nie różnił się od lybry przed liftowej (kumpla) do poliftowej (moja) ;)
przełożymy zobaczymy :)

_________________
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II


Na górę
PostDodany: 29 sie 2015, 15:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1377
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
W zależności od wyposażenia np. nagrzewnica elektryczma lub czujnik zaparowania szyby były różne panele.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 29 sie 2015, 20:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Posty: 2386
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Pawcio78 pisze:
W zależności od wyposażenia np. nagrzewnica elektryczma lub czujnik zaparowania szyby były różne panele.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Ja nie maiłem pierwotnie czujnika zaparowania szyb aż do zamontowania lusterka fotochromatycznego. Działać działa, tak myślę ale specjalnie nie zwracałem na to uwagi ;)

Nr części mojego panelu to 735 304 599
natomiast pod kodem kreskowym widnieje 5HB 008 166-20

EDIT
Mam prośbę czy jest na sali osoba która mogła by podać nr swojego panelu i ma czujnik zaparowania szyb ;)

zauważyłem że są rzeczywiście różne panele co najmniej kilka
znalazłem nawet taki który ma oznaczenie 5HB 008 166-21 lub 5HB 008 166-00 ale nie podano nr części

_________________
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II


Na górę
PostDodany: 29 sie 2015, 22:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1377
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Jedynymi numerami które określają rodzaj softu w panelu to HW i SW. Jedynie po tym określisz czy jest czujnik i nagrzewnica elektryczna, albo po podłączeniu do mesa.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 30 sie 2015, 8:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Posty: 2386
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Pawcio78 pisze:
Jedynymi numerami które określają rodzaj softu w panelu to HW i SW. Jedynie po tym określisz czy jest czujnik i nagrzewnica elektryczna, albo po podłączeniu do mesa.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Jeżeli chodzi o te oznaczenia to:

HW: 058
SW: V20.13


Załączniki:
1.JPG
1.JPG [ 29.56 KiB | Przejrzano 3733 razy ]
2.JPG
2.JPG [ 16.1 KiB | Przejrzano 3733 razy ]

_________________
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
Na górę
PostDodany: 30 sie 2015, 10:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1377
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Ja mam taki panel ale nie mogę znaleźć zdjęcia numerów które miałem gdzieś w komputerze. Może najpierw sprawdź czy panel jest przyczyną wadliwego działania klimatyzacji u Ciebie a do tego wystarczy jakikolwiek panel.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 30 sie 2015, 10:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1377
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
W ePER znalazłem jeszcze jedną rzecz. Po kliknięciu na oznaczenie D z czterema cyframi w tabeli specyfikacji numerów katalogowych paneli klimatyzacji, wyświetla się informacja o panelu i uwaga że należy zaprogramować przy montażu. Więc to co sobie piszemy to chyba nic z tego. Trzeba po prostu szukać panela wyjętego z samochodu który ma taki czujnik przy lusterku.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 30 wrz 2015, 12:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Posty: 2386
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Pawcio78 pisze:
W ePER znalazłem jeszcze jedną rzecz. Po kliknięciu na oznaczenie D z czterema cyframi w tabeli specyfikacji numerów katalogowych paneli klimatyzacji, wyświetla się informacja o panelu i uwaga że należy zaprogramować przy montażu. Więc to co sobie piszemy to chyba nic z tego. Trzeba po prostu szukać panela wyjętego z samochodu który ma taki czujnik przy lusterku.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Zdobyłem panel klimatyzacji z identycznym oznaczeniem ale ma inne nr HW i SW.
Sytuacja nie zmieniła się - sprężarka dalej się zachowuje jak na filmie powyżej.
Podczas jazdy czuć właśnie to delikatne szarpnięcie, słabo zauważalne jest to
natomiast przy obecnej aurze. Jest zimniej i 23C to już grzeje w aucie niż schładza.
Ale dalej jest wrażenie jakby sprężarka chciała się załączyć a nie mogła. (to cykanie)

Czy może to być związane z nieszczelnością układu klimatyzacji?
Tak sobie przypomniałem, że przy wymianie sprężarki doładowali dość sporo czynnika
a szczerze mówiąc nie używałem klimatyzacji tak często zwłaszcza, że
pokonywałem krótkie dystanse i używałem klimy made in okno ;)

_________________
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II


Na górę
PostDodany: 30 wrz 2015, 13:06 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1377
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Należałoby sprawdzić szczelność układu pod UV. Jeśli czynnika będzie za dużo to sprężarka się nie włączy, ale to pewnie wiesz.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 09 mar 2016, 21:55 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2011, 8:54
Posty: 63
Skype: wzorekk
Imię: Tomek
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska/Kraków
wzorekk pisze:
grigor pisze:
wzorekk pisze:
Koleżanki i koledzy.
Mam pytanie.
Co prawda klima mi pracuje ale co roku ucieka mi czynnik jakieś 200-300 i po prostu chłodzi coraz słabiej i zaczyna chodzić głośniej aż do momentu napełnienia. Ostatnio zauważyłem czynnik na presostacie u góry i ścieka aż na przewody (zauważyłem bo czynnik seledynowy gołym okiem z kilometra widać), czy możliwym jest w ogóle, że presostat przez złączu elektrycznym przepuszcza i tam wybija czynnik?
Z góry dzięki za pomoc :) Pozdrawiam
Całkiem możliwe, że tędy ucieka. Czasem się to zdarza. Trzeba się mu uważnie przyjrzeć i przy kolejnym serwisie klimy wymienić czujnik.
Dzięki za info umyje jeszcze i sprawdzę jak z czasem ale wygląda ze to to.
Pozdrawiam
Załącznik:
Komentarz: Proszę kolegów lub koleżanki o potwierdzenie, że to ten mój nieszczęsny presostat
Presostat.jpg
Presostat.jpg [ 95.01 KiB | Przejrzano 3355 razy ]
Czy to ten presostat?
Pozdrawiam

_________________
Lybra SW 2,4 JTD 150KM Executive, 2003r


Na górę
PostDodany: 03 lip 2016, 21:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2011, 8:54
Posty: 63
Skype: wzorekk
Imię: Tomek
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska/Kraków
Witam wszystkich,
Znów problem z klimatyzacją.
jakiś czas temu wymieniłem presostat na oryginalny i po nabiciu klimy wszystko było ok.
Jadąc ostatnio temp na zewnątrz ok 33 stopnie i parę razy klima się wyłączyła w mieście. Po jechaniu na autostradę i przy pędzie powietrza zaczęła chłodzić.
Pojechałem do kolegi podpiął automat zrobił swoje uzupełnił czynnik do 700 g sprawdził parametry sprężarki i było ok.
Zauważyłem jednak ze jak przekręcę stacyjkę to wentylatory się uruchamiają jak szalone.
Poniżej zamieszczam zdjęcie z parametrami kiedy silnik pracuje oraz przy wyłączonym silniku.
Martwi mnie aktywny poziom II presostatu przy nie pracującym silniku i klimie.
Czy możliwe że nowy oryginalny czujnik padł po 3,5 miesiąca pracy?
Proszę o pomoc.
Zaznaczę, ze jeśli odepnę wtyczkę z presostatu to wentylatory się wyłączają.
Pozdrawiam


Załączniki:
Komentarz: Silnik pracuje, klima ON
Silnik pracuje.jpg
Silnik pracuje.jpg [ 121.49 KiB | Przejrzano 2925 razy ]
Komentarz: Silnik nie pracuje, stacyjka ON.,
Silnik nie pracuje.jpg
Silnik nie pracuje.jpg [ 130.04 KiB | Przejrzano 2925 razy ]

_________________
Lybra SW 2,4 JTD 150KM Executive, 2003r
Na górę
PostDodany: 03 lip 2016, 22:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 03 lis 2011, 9:54
Posty: 146
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
wzorekk pisze:
Witam wszystkich,
Znów problem z klimatyzacją.
jakiś czas temu wymieniłem presostat na oryginalny i po nabiciu klimy wszystko było ok.
Jadąc ostatnio temp na zewnątrz ok 33 stopnie i parę razy klima się wyłączyła w mieście. Po jechaniu na autostradę i przy pędzie powietrza zaczęła chłodzić.
Pojechałem do kolegi podpiął automat zrobił swoje uzupełnił czynnik do 700 g sprawdził parametry sprężarki i było ok.
Zauważyłem jednak ze jak przekręcę stacyjkę to wentylatory się uruchamiają jak szalone.
Poniżej zamieszczam zdjęcie z parametrami kiedy silnik pracuje oraz przy wyłączonym silniku.
Martwi mnie aktywny poziom II presostatu przy nie pracującym silniku i klimie.
Czy możliwe że nowy oryginalny czujnik padł po 3,5 miesiąca pracy?
Proszę o pomoc.
Zaznaczę, ze jeśli odepnę wtyczkę z presostatu to wentylatory się wyłączają.
Pozdrawiam
Miałem podobny problem podczas upałów. U mnie nie włączała się 2 prędkość wentylatora przez co wzrastała temperatura w układzie chłodzenia i klimatyzacja się wyłączała. Pomogła wymiana przekaźnika wentylatorów który znajduje się nad chłodnicą. Sprawdź czy w momencie nagłego wyłączenia się klimy działają wentylatory. Jeśli nie to możesz mieć to samo.

_________________
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 2000


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl